![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() Nu schijnt dat er geen gordijntjes zijn.... toeval? ik denk het niet.
Ik vind het feit dat de verkiezingen niet geheim zijn VEEL erger dan dat een paar tsjeven helpen met het afroepen van de namen. NU moeten ze ongeldig verklaard worden. Geen geheime stemming! Veel mensen durven om beroepsredenen niet toegeven dat ze VB stemmen dus het ontbreken van gordijntjes is pure intimidatie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er waren gordijntjes hoor! Wel maar bij een hokje ![]() Maar kom, we moeten Respect (!) hebben wel voor de mensen die in deze hitte moeten stemmen, er zijn al een keer mensen voor niets opgetrommeld hier in oktober om te helpen tellen en zo... Gelukkig geen "helpende" CD&V-ers gezien deze keer, anders was het toch weer om zeep. ![]()
![]() |
![]() |
#103 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=63035 op 8 oktober Wijziging : http://media.vrtnieuws.net/beeldhoek...-130521-HB.wmv Leuke uitleg van de burgemeester wel : "gordijntjes hebben we nooit gehangen" ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 15 april 2007 om 15:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Europees Commissaris
|
![]() Inmiddels is de uitslag bekend :
CD&V : 10 zetels (status quo) Respect : 7 zetels (+1) VLD : 4 zetels (-1) Groen : 3 zetels (+1) SPA : 2 zetels (status quo) VB : 1 zetel (-1) Commentaar : er zijn geen grote verschuivingen. Positief : de achteruitgang van VLD. Negatief : de uitslag van het VB. In principe kan de coalitie CD&V-VLD verdergezet worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB kwam toch niet alleen op vorige keer?
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Zijn er ook percentages beschikbaar Wel er voor de duidelijkheid bijzeggen dat SPA-Groen nog een kartel waren in 2006 Ik vraag me af hoe VB van twee naar een is kunnen gaan, blijkbaar zijn er meer NVA gezinden in Wetteren dan ik dacht?
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Hier nog eens de ouwe resultaten:
Citaat:
In oktober 2006 werden Wouter Bracke (VB) en Luc Eeckhaut (ex-NVA) verkozen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door evilbu : 15 april 2007 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Minister
|
![]() Wat was er nu gebeurd in wetteren want ik kan niet goed volgen precies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat bedoel je met percentages? Verlies niet uit het oog dat in oktober 2006 er een kartel VB-ex N-VA en onafhankelijken was. De N-VA stemmers hebben blijkbaar gekozen voor Respect, maar de CD&V lijkt in Wetteren onaantastbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Er is dan voor 2007-2012 een coalitie VLD-CD&V gevormd, maar Respect, na 2000 afgescheurd van VLD onder Govaert, diende klacht in, waardoor er een nieuwe stemronde moest komen. ....Govaert werd in 2000 zelf het mikpunt van een klacht toen hij teveel verkiezingsuitgaven zou gemaakt hebben (hij had een zeer goede score, beter dan Marc Gybels, de CD&V burgemeester) Nadien scheurde hij zich af met Respect En na oktober 2006 is Respect verbonden geworden aan Lijst Dedecker
![]() |
![]() |
#111 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, maar door een dom misverstand i.v.m. de verkiezing van een OCMW-raadslid werd de samenwerking opgeblazen.
Ik wil en kan geen stelling innemen in deze onverkwikkelijke zaak, maar mijn onverzettelijke wil tot samenwerking van beide nationalistische partijen op nationaal vlak blijfgt ongeschonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister
|
![]() Ge kunt dit ook positief bekijken zo hebben jullie in Wetteren al kunnen oefenen voor 10 juni
![]() Laatst gewijzigd door Piet Hein : 15 april 2007 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb net te horen gekregen dat ze het materiaal (zoals de hokjes) gewoon gaan opbergen in de gebouwen waar het nu verkiezingen was omdat ze ze toch weer nodig hebben binnen een paar maand. ![]() Volgende week is het aan Wortegem-Petegem. ![]()
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() Zijn de uitslagen al binnen?
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar dacht ik niet precies aan, Robert. Ik wilde enkel belichten dat het opblazen van het samenwerkingsverband dat er vorige keer was tot het verlies van een zetel heeft geleid. ![]() Eendracht maakt macht. Nog altijd.
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() Ja en er zijn toch twee zetels voor VB wat is dit!!
http://www.binnenland.vlaanderen.be/...b_uitslagen_GE CDV : 31.68% 10 zetels (+0) Respect :24.91% 7 zetels (+1) VLD:14.75% 4 zetels (-1) Groen :11.95% 3 zetels SP : 8.23% (1394 stemmen) 1 zetel VB :8.48% (1436 stemmen! 2 zetels (Vlaamse Eenheid had er twee) Wouter Bracke is opnieuw verkozen en Kathy Mertens nu ook. Wat spannend zeg!! ![]()
![]() |
#117 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() Respect is dus in z'n opzet geslaagd en heeft z'n extra zetel ten koste van de vld, de rest blijft status quo zeker...
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB haalde die twee zetels dus op zijn eentje. Dat klinkt al beter.
Ik hecht daar vooral belang aan omdat ik vanmorgen op de radio hoorde dat de politiek uit deze verkiezingen conclusies zal trekken in het licht van de komende, federale verkiezingen.