Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2007, 23:05   #101
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht

Legaal en dan?Wij kunnen indien mogelijk het gerust omkeren.
D�*t is natuurlijk nog 'n knelpunt, niet?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 23:45   #102
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Yep !

Het zijn ONZE Turken en ONZE Marokkanen met dubbele nationaliteit,

en mocht De Foob daar een probleem mee hebben, hij weet me wel te vinden.
Ook weer omgekeerd: zij zien ons als hun eigendom, "bezit van de rechterhand".

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 12 maart 2007 om 23:47.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 23:49   #103
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Daar heb je profeet Willem weer.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 23:53   #104
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Marlboro:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Aanpassen aan wat? De dubbele nationaliteit is volstrekt legaal! Of wou je beweren dat ze zich moeten aanpassen aan wat Dewinter wil?

Ik heb jou niet gevraagd om hier de onnozelaar te komen uithangen. En toch doe je het. Zonder je aan te passen aan wat IK wil. Pas je aan, of kom hier niet, capice?
Legaal en dan?Wij kunnen indien mogelijk het gerust omkeren.

En uw laatste domme commentaar bewijst nog maar eens dat je steeds opnieuw appels met peren gaat vergelijken en doet mij denken aan een 6 jarige die net leert schrijven.
Als het bericht juist is dat inmiddels autochtone Belgen ook meerdere paspoorten mogen, dan inderdaad legaal (maar nog niet in Nederland).
Oud 13 maart 2007, 01:41   #105
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Als Marokko nu loud and clear beweert dat dit niet hùn probleem is, maar het probleem van Ned/België, dan moeten WIJ daar conclusies uittrekken: ofwel geen tweede nationaliteit meer toekennen aan mensen uit die landen (zal voor MohammedVI wel een prik zijn) ofwel mensen met een dubbele nationaliteit (gebonden aan verplichtingen aan die moederlanden) NIET toelaten als kandidaat bij de verkiezingen! Als Marokko het niet hùn probleem vindt, dan moeten wij hier zorgen dat ONS probleem wordt opgelost!
Verbijsterend: Moeten we mensen straffen, discrimineren, omdat ze behoren tot een land dat hun nationaliteit niet opheft? Welk probleem veroorzaken ze zelf? Wat los je daar in godsnaam mee op?
Waarom niet meteen de prinsen van de Koninklijke familie van Marokko gijzelen als ze die wet niet veranderen? Waarom het doen met brave mensen?
Waarom mensen die met de hele zaak niets te maken hebben niet toelaten tot onze instellingen?
Jij bent waarlijk bezeten door afkeer van vreemdelingen, en wil nu al represailles tegen die mensen houden omdat je ook de wetten van hun land niet wenst te respecteren!
Je bent wel een heel fraaie nationaliste als je het soevereiniteitsbeginsel van andere landen niet respecteert: het is namelijk de laatste en belangrijkste overblijvende factor in het moderne nationalisme.
Weerom een own-goal. Je begint ze waarlijk op te stapelen.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 06:07   #106
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Yep !

ik denk dat je jezelf lichtje overschat dzimmie.

Eerst leren kruipen, dan stappen en dan pas lopen. Zullen we dat afspreken?

goed zo

Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 maart 2007 om 06:09.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 09:02   #107
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens waarom viseert de VB-führer-who-used-to-be-the-next-mayor-of-Antwerp alleen Turkse en Marokkaanse allochtonen? Mogen Spanjaarden, Italianen, Fransen, Nederlanders, Fransen, Duitsers, Bulgaren, Polen, Oostenrijkers, enz... dan wél hun dubbele nationaliteit behouden? Zo ja, waarom?
Want bij oa Turken en Marokkanen is de dubbele nationaliteit "erfelijk" tot in het oneindige, bij de andere nationaliteiten alleen maar voor de 1ste generatie en tenzij zeer specifieke uitzonderingen voor de volgende. In feite zijn die twee nationaliteiten verplicht ook turk en marokkaan te blijven. De regels vindt men terug op de papieren van hun consulaat.
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 10:08   #108
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Want bij oa Turken en Marokkanen is de dubbele nationaliteit "erfelijk" tot in het oneindige, bij de andere nationaliteiten alleen maar voor de 1ste generatie en tenzij zeer specifieke uitzonderingen voor de volgende. In feite zijn die twee nationaliteiten verplicht ook turk en marokkaan te blijven. De regels vindt men terug op de papieren van hun consulaat.
Dus mensen moeten gestraft worden, of gediscrimineerd worden, omdat de wetten van hun land anders zijn dan bij ons?
En landen moeten daar op gepakt worden: dat ze anders zijn dan ons?
Je wil dus eigenlijk het nationalisme afschaffen: alle landen onder één soort regeling steken: het wereldcommunisme?
Je bent een zeer vreemde nationalist geworden!
Oud 13 maart 2007, 10:09   #109
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik denk dat je jezelf lichtje overschat dzimmie.

Eerst leren kruipen, dan stappen en dan pas lopen. Zullen we dat afspreken?

goed zo
Je hebt het eindelijk door!
Je hebt goed naar de verpleegster geluisterd!
"eerst pipi, dan kakka, dan een beetje internetten en dan dodo".
Maar nu nog een beetje minder zeveren over het scherm en je krijgt een snoepje.
Succes!
Oud 13 maart 2007, 19:20   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep !

sorry hoor, maar het zijn UW Turken en UW Marokkanen! en bovendien zijn ze respectievelijk van Turkije en van Marokko! Trek er dus maar UW plan mee.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 20:32   #111
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
sorry hoor, maar het zijn UW Turken en UW Marokkanen! en bovendien zijn ze respectievelijk van Turkije en van Marokko! Trek er dus maar UW plan mee.
Dat vind ik niet aardig. Ik doe zo mijn best om te integreren. Ik drink op tijd en stond een lekkere Leffe, soms een Duvel. Een ontbijt met spek en eieren sla ik ook al niet af. Mijn vriendin troef ik niet af als ze met andere mannen praat. Aan haar clitoris heb ik ook niet laten snijden. De Vlaamse schrijver Louis Paul Boon is voor mij een van de besten uit de Lage landen. Ondanks al deze Vlaamse culturele uitingen moet je niks van mij hebben.

Misschien moet ik op het VB stemmen om je van gedachten te doen veranderen.
Oud 13 maart 2007, 22:39   #112
luc broes

Standaard

Citaat:
Tiens waarom viseert de VB-führer-who-used-to-be-the-next-mayor-of-Antwerp alleen Turkse en Marokkaanse allochtonen? Mogen Spanjaarden, Italianen, Fransen, Nederlanders, Fransen, Duitsers, Bulgaren, Polen, Oostenrijkers, enz... dan wél hun dubbele nationaliteit behouden? Zo ja, waarom?
Deze manier van vraagstellen dient enkel om te schelden.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 22:42   #113
luc broes

Standaard

Citaat:
Yep ! Het zijn ONZE Turken en ONZE Marokkanen met dubbele nationaliteit, .
Jammer djimi, maar vermits, ze de dubbele nationaliteit hebben zijn ze hoogstens 50% 'van ons'
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 23:19   #114
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Jammer djimi, maar vermits, ze de dubbele nationaliteit hebben zijn ze hoogstens 50% 'van ons'
Laat me je "natinaliteit" eens zien. Ik zal de mijne nekeer laten zien.
Ik heb gegarandeerdt dubbel zoveel nationaliteit als gij.
De laatste tijd veel afgezien met mijn nationaliteit. Ik heb er zelf een beetje zalf op moeten doen. Ze zakt ook voortdurend in waarde.
Weet je nu waar mijn nationaliteit zit? Geen idee?
Allez gij: ge zijt toch nen expert in nationaliteiten, ge moet dan toch ook weten hoeveel de nationaliteit kost, weegt, hoe heet hij is en hoe hij geurt en kleurt?
Oud 13 maart 2007, 23:21   #115
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Deze manier van vraagstellen dient enkel om te schelden.
Bof, ik denk dat iemand als Dewinter, die in Lommel nog SS'ers heeft vereerd en Cyriel Verschaeve "een groot voorbeeld" noemt, dat veeleer als een koosnaampje zou beschouwen.
Oud 13 maart 2007, 23:23   #116
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Laat me je "natinaliteit" eens zien. Ik zal de mijne nekeer laten zien.
Ik heb gegarandeerdt dubbel zoveel nationaliteit als gij.
De laatste tijd veel afgezien met mijn nationaliteit. Ik heb er zelf een beetje zalf op moeten doen. Ze zakt ook voortdurend in waarde.
Weet je nu waar mijn nationaliteit zit? Geen idee?
Allez gij: ge zijt toch nen expert in nationaliteiten, ge moet dan toch ook weten hoeveel de nationaliteit kost, weegt, hoe heet hij is en hoe hij geurt en kleurt?
Oud 14 maart 2007, 00:38   #117
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus mensen moeten gestraft worden, of gediscrimineerd worden, omdat de wetten van hun land anders zijn dan bij ons?
En landen moeten daar op gepakt worden: dat ze anders zijn dan ons?
Je wil dus eigenlijk het nationalisme afschaffen: alle landen onder één soort regeling steken: het wereldcommunisme?
Je bent een zeer vreemde nationalist geworden!
Je geeft dus toe dat er een probleem is met de belgische politiekers met dubbele nationalitiet: zij moeten onze wetten verdedigen en onze bevolking en NIET de wetten van een ander land dat eingelijk NIET meer HUN land is want ze zijn BELGISCHE politiekers. Indien je het anders zou bedoeld hebben dan zou je best wat logika gaan volgen..
Oud 14 maart 2007, 02:00   #118
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Je geeft dus toe dat er een probleem is met de belgische politiekers met dubbele nationalitiet: zij moeten onze wetten verdedigen en onze bevolking en NIET de wetten van een ander land dat eingelijk NIET meer HUN land is want ze zijn BELGISCHE politiekers. Indien je het anders zou bedoeld hebben dan zou je best wat logika gaan volgen..
Over logica gesproken.
Indien politici verkozen worden om een groep Belgen te vertegenwoordigen dan is dat in orde.
Of ze daarbuiten aandeelhouder zijn van een muliti, advocaat van gangsters, pedofielen of seriemoordenaars schijnt je koud te laten. Dit is nochtans een aantal redenen om hen duchtig te gaan wantrouwen.
Of ze nu hun vrouw slaan, incest plegen met hun kinderen, stelen als de raven of liegen als Dewinter: het laat je koud.
Maar neen: ze hebben door een absurde wetgeving waar ze geen moer aan kunnen veranderen, zelf al zijn ze hier eerste minister, een dubbele nationaliteit, een vodje, dat beangstigd je buitenmate!
Indien je verkozen bent als politicus dan heb je de negenproef van onze democratie doorstaan, en dan ben je een vertegenwoordiger van het volk.
Niet omdat je eerlijk bent. Niet omdat je geel groen blauw of bruin bent.
Niet omdat je geboren bent in Sinaai of in Ouagadougou. Maar gewoon: omdat je voldoende bolletjes hebt achter je naam.
Dit is de manier waarop het werkt. En of je nu minder of meer betrouwbaarder bent wanneer je afstamt van een ander land, of je de zoon of dochter bent van een VB zeveraar: het doet niets ter zake.

Voor mijn part hebben onze parlementairen of ministers zelf onze nationaliteit NIET. Indien men daar op wil kiezen, en het zijn goede parlementaire (anders kies je daar toch niet op?) waarom niet?
Ik prefereer een chinees als eerste minister. Ik zou een bekwaam chinees profereren als premier eerder dan Dewinter als schepen in Antwerpen. Tenzij als schepen van vermakelijkheiden en stommiteiten: daar is hij geschikt in.

Ik vraag me trouwens af waarom het VB indertijd Mobutu niet als voorzitter gekozen heeft: hij kon het goed uitleggen, hij was autoritair als de beesten en bovenal: het was een zwarte!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 14 maart 2007 om 02:06.
Oud 14 maart 2007, 03:30   #119
born2bewild
Banneling

Standaard

ik denk dat veel mensen met (wie weet terechte) kritiek op het Vlaams Belang hier soms niet weten waar kruipen van schaamte.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 16:46   #120
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Over logica gesproken.
Indien politici verkozen worden om een groep Belgen te vertegenwoordigen dan is dat in orde.
Of ze daarbuiten aandeelhouder zijn van een muliti, advocaat van gangsters, pedofielen of seriemoordenaars schijnt je koud te laten. Dit is nochtans een aantal redenen om hen duchtig te gaan wantrouwen.
Of ze nu hun vrouw slaan, incest plegen met hun kinderen, stelen als de raven of liegen als Dewinter: het laat je koud.
Maar neen: ze hebben door een absurde wetgeving waar ze geen moer aan kunnen veranderen, zelf al zijn ze hier eerste minister, een dubbele nationaliteit, een vodje, dat beangstigd je buitenmate!
Indien je verkozen bent als politicus dan heb je de negenproef van onze democratie doorstaan, en dan ben je een vertegenwoordiger van het volk.
Niet omdat je eerlijk bent. Niet omdat je geel groen blauw of bruin bent.
Niet omdat je geboren bent in Sinaai of in Ouagadougou. Maar gewoon: omdat je voldoende bolletjes hebt achter je naam.
Dit is de manier waarop het werkt. En of je nu minder of meer betrouwbaarder bent wanneer je afstamt van een ander land, of je de zoon of dochter bent van een VB zeveraar: het doet niets ter zake.

Voor mijn part hebben onze parlementairen of ministers zelf onze nationaliteit NIET. Indien men daar op wil kiezen, en het zijn goede parlementaire (anders kies je daar toch niet op?) waarom niet?
Ik prefereer een chinees als eerste minister. Ik zou een bekwaam chinees profereren als premier eerder dan Dewinter als schepen in Antwerpen. Tenzij als schepen van vermakelijkheiden en stommiteiten: daar is hij geschikt in.

Ik vraag me trouwens af waarom het VB indertijd Mobutu niet als voorzitter gekozen heeft: hij kon het goed uitleggen, hij was autoritair als de beesten en bovenal: het was een zwarte!
Je bent weer volledig naast de kwestie, maar dat niemand nog verwonderen

jij schrijft
Citaat:
Ik schrijf
Citaat:
Je geeft dus toe dat er een probleem is met de belgische politiekers met dubbele nationalitiet: zij moeten onze wetten verdedigen en onze bevolking en NIET de wetten van een ander land dat eingelijk NIET meer HUN land is want ze zijn BELGISCHE politiekers.
Die mensen MOETEN ons vertegenwoordigen en niet de wetten van wat jij "hun land" noemt. Daarbij geef JIJ expliciet toe dat het geen Belgen zijn, en dan vind ik, en de meesten, dat ze dan hier niets te zoeken hebben in ONZE politiek. Ofwel zijn ze 100% Belg en 0% andere nationaliteit en dan kunnen ze zoals iedere normale Belgische politieker met één Belgische nationalitiet opereren. Dat is toch niet zo moeilijk te verstaan? Of voor jou wel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be