Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2007, 20:50   #101
ilfalco
Minister-President

Standaard

bruggedinges is gewoon compleet geobsedeerd omdat hij zelf politiek niets voorstelt...maar ja dat lag ook weer aan de kiezer he.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2007, 20:58   #102
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Het onderlijnde zou juist kunnen zijn... maar niet in Belgie.
Alle journalisten zijn gebonden aan politieke partijen.
En door die binding zou men vanuit de VLD de berichtgeving kunnen bijsturen in de door hen gewenste zin.
Door het willen verbieden van uitzendingen door andere politieke partijen zou men bekomen dat alle disidente stemmen het zwijgen opgelegd werden.

"Open" VLD ???????? Wat een lachertje die naam...
Ik vraag mij overigens af waarop Ceysens haar stelling gebaseerd heeft dat politieke reclamespotjes ergerlijk zouden zijn. Een studie van één of andere prof? Of een peiling op internet? Nee, wacht, die zijn ondertussen ook al afgeschaft omdat ze de burger alleen maar ergeren!
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 08:13   #103
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Ik ben geen statisticus of wetenschapper en wil me dan ook niet uitspreken over de vraag welke peiling nu het meest (of het minst) representatief, wetenschappelijk, accuraat, objectief en / of betrouwbaar is. Ik kan dienaangaande alleen vaststellen dat na zowat elke verkiezing opnieuw blijkt, dat het verzamelde gild van de politieke peilers de bal alweer fameus missloeg en de peilingresultaten slecht een zeer summiere gelijkenis met de werkelijke uitslagen vertonen. M.i. kan men van politieke peilingen - en dus ook van de intussen afgevoerde Stemmenkampioen - in het beste geval slechts verwachten dat ze bepaalde tendensen aangeven, niet dat ze het uiteindelijke stembusresultaat met grote nauwkeurigheid zouden kunnen voorspellen.

De essentie in deze discussie lijkt me echter elders te liggen. Met name in de vraag of het aanvaardbaar is dat tegen een politieke peiling - al dan niet betrouwbaar - een dergelijke hetze wordt opgezet (vanuit een bepaalde politieke en mediahoek), dat de geestelijke vader daarvan (prof.Thevissen) zichzelf genoodzaakt ziet om die peiling op te doeken, omdat hij van oordeel is - terecht of onterecht - dat verderzetting daarvan zijn goede naam als wetenschapper én zijn beroepsperspectieven in het gedrang zou brengen.

Is het normaal te noemen dat iemand op dergelijke wijze het zwijgen wordt opgelegd? Of werd er in dit land buiten mijn medeweten een verbod op het organiseren van (vermeend) onbetrouwbare pelingen ingevoerd?

Ik vind dit hele voorval eigenlijk illustratief voor de manier waarop de paarse regeringstop (en dan zeker de VLD-leden daarvan) de media in dit land nog steeds naar haar pijpen kan laten dansen. Zoals die keer toen een hele Terzake-uitzending moest worden heropgenomen, omdat Freya in de eerste versie daarvan zo'n belabberd figuur had geslagen. Of die keer toen de Terzake-redactie na een uitzending door Verhofstadt en Dewael werd uitgekafferd, omdat Phare De Aguirre het had aangedurfd enkele kritische vragen te stellen. Of de wijze waarop Verhofstadt jarenlang, aan het eind van zowat elke Villa Politica-aflevering, een vrije tribune kreeg om als een "vader des vaderlands" het kiesvee toe te spreken.

De Stemmenkampioen moest het zwijgen worden opgelegd, omdat Noël Slangen van oordeel was dat de resultaten van de VLD in die peiling zijn geplande maandenlange VLD-goed-nieuws-show zou kunnen schaden. En een deel van de media speelt daar gretig in mee. Van de pers, als vierde macht en waakhond van de democratie, had men m.i. toch wel iets anders mogen verwachten.
hear hear hear.....

de essentie van het verhaal..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 08:18   #104
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik vraag mij overigens af waarop Ceysens haar stelling gebaseerd heeft dat politieke reclamespotjes ergerlijk zouden zijn. Een studie van één of andere prof? Of een peiling op internet? Nee, wacht, die zijn ondertussen ook al afgeschaft omdat ze de burger alleen maar ergeren!
LOL....

Ik schreef het al in mijn vorig onderschrift:

The people who want to ban hate speach, just hate speach.
vrij vertaald: De mensen die haatmeningen willen verbieden, haten gewoon meningen.
(al verliest het in de vertaling zijn kracht... jammer)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 09:34   #105
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Ach, alsof een Blokregime of gelijk welk ander autoritair partijregime dit wel zou toelaten. Wat een onzin...

Waarop steunt u om te beweren dat het VB een voorstander is van een
autoritair regime

Welk programmapunt ondersteunt deze stelling of welke openbare uitspraken?

Of is dit zomaar uit de lucht gegrepen?

"Van horen zeggen" is geen bewijs. Feiten aub.

Laatst gewijzigd door Patrik : 15 maart 2007 om 09:36.
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 09:46   #106
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
LOL....

Ik schreef het al in mijn vorig onderschrift:

The people who want to ban hate speach, just hate speach.
vrij vertaald: De mensen die haatmeningen willen verbieden, haten gewoon meningen.
(al verliest het in de vertaling zijn kracht... jammer)
Geen zorgen, het origineel verliest ook zijn kracht. (het is "speech").
Maar dus nog iemand die "vrije meningsuiting" verkeerd invult. Raar toch... Of zou het de bedoeling zijn ?
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 12:28   #107
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Waarop steunt u om te beweren dat het VB een voorstander is van een
autoritair regime

Welk programmapunt ondersteunt deze stelling of welke openbare uitspraken?

Of is dit zomaar uit de lucht gegrepen?

"Van horen zeggen" is geen bewijs. Feiten aub.
Zat negen jaar in de nationale partijraad (zogezegd hoogste orgaan), dus kan ik spreken van op de eerste rij. Die raad had niets te zeggen, geen enkel dictaat van het partijbestuur werd er ooit ongedaan gemaakt. Het in vraag stellen was al een onvergeeflijke misdaad, de persoon in kwestie mocht zijn politieke toekomst vergeten. Met ondergeschikte besturen (provinciaal, arrondissementeel, afdelingen) werd/wordt helemaal geen rekening gehouden. En gij denkt dat zo'n autoritaire particratie bij deelname aan het beleid de democratie zal laten spelen ? Bent u aan het lachen ?
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 14:55   #108
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zat negen jaar in de nationale partijraad (zogezegd hoogste orgaan), dus kan ik spreken van op de eerste rij. Die raad had niets te zeggen, geen enkel dictaat van het partijbestuur werd er ooit ongedaan gemaakt. Het in vraag stellen was al een onvergeeflijke misdaad, de persoon in kwestie mocht zijn politieke toekomst vergeten. Met ondergeschikte besturen (provinciaal, arrondissementeel, afdelingen) werd/wordt helemaal geen rekening gehouden. En gij denkt dat zo'n autoritaire particratie bij deelname aan het beleid de democratie zal laten spelen ? Bent u aan het lachen ?

Maar niets concreet!

Partijprogramma? Uitspraken? Toespraken?

Welke dictaten?

Hebt gij ooit terwijl ge in de partijraad zat de structuren proberen veranderen?

Of ooit uw mond opengedaan tegen deze dictaten?

Ik heb als partijlid al mijn mond geroerd en met succes.

Laatst gewijzigd door Patrik : 15 maart 2007 om 14:56.
Oud 15 maart 2007, 17:09   #109
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar niets concreet!

Partijprogramma? Uitspraken? Toespraken?

Welke dictaten?

Hebt gij ooit terwijl ge in de partijraad zat de structuren proberen veranderen?

Of ooit uw mond opengedaan tegen deze dictaten?

Ik heb als partijlid al mijn mond geroerd en met succes.
Bent u gewoon het licht der zon te ontkennen ? Herlees een drietal keren luidop uw vragen, als ge dan nog niet aan het lachen zijt is er wat mis met u...
Oud 15 maart 2007, 19:28   #110
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gimme a break. Alsof de ondergeschikte besturen van de federale en vlaamse poco-partijen ooit iets te zeggen hebben...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 19:56   #111
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Gimme a break. Alsof de ondergeschikte besturen van de federale en vlaamse poco-partijen ooit iets te zeggen hebben...
en dus moet niemand iets te zeggen hebben.
en de boer hij ploegde voort...
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2007, 20:00   #112
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
In elk geval meer dan in het Blok. De modellijsten moeten voorgelegd worden aan de lokale besturen. Binnen de lokale besturen kiest men ook de voorzitter en... Er zijn ledenbevragingen en op congressen kunnen bepaalde voorstelen weggestemd worden, enzovoort...
Het is niet mijn bedoeling de tradionele partijen op te hemelen, maar het moet gezegd dat er overal af en toe een wisseling van de wacht is.
Oud 15 maart 2007, 20:16   #113
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Bent u gewoon het licht der zon te ontkennen ? Herlees een drietal keren luidop uw vragen, als ge dan nog niet aan het lachen zijt is er wat mis met u...

Ik heb ze drie keer gelezen en er is zelfs geen glimlach is op mijn gezicht verschenen.

Ge hebt mijn vragen niet beantwoord omdat ge doodgewoon niet kunt.
Ge zijt blijkbaar een charlatan die zo maar beweringen maakt die uit de
lucht gegrepen zijn.

Wat is eigenlijk de echte reden dat ge het VB vaarwel toegeroepen hebt?
Geen postje gekregen? Een parlementszetel niet gekregen?

Ik zou mij niet veilig voelen in Brugge moest ge het daar voor het zeggen
hebben en leefbaar zal er ook wel niet bij zijn.

Ge hebt anders nog niet veel succes gehad met uw "partij" en het VB
wordt steeds maar sterker. Ge zijt werkelijk een lichtgewicht in vergelijking
met Frank Van Hecke.

De meesten op dit forum lachen zich rot en vooral de deelnemers die u
kennen.

Maar antwoord nu toch eens op die vragen en geef ons harde feiten!

Laatst gewijzigd door Patrik : 15 maart 2007 om 20:19.
Oud 15 maart 2007, 20:23   #114
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb ze drie keer gelezen en er is zelfs geen glimlach is op mijn gezicht verschenen.

lucht gegrepen zijn.

met Frank Van Hecke.

kennen.

Denkt ge nu echt dat ik nogmaals mijn kostbare tijd zal stoppen in debiele vragen ? Speel nog wat in de zandbak...
Oud 15 maart 2007, 22:21   #115
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:

lucht gegrepen zijn.

met Frank Van Hecke.

kennen.

Verspil u tijd niet aan dat stuk ...
De enige manier hoe zijn partij aan stemmen komt is van de mensen die extra op kleine zielige partijen stemmen omdat ze geen gezag, zoals hij trouwens, aankunnen...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 15 maart 2007 om 22:22.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 09:13   #116
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
...Het is niet mijn bedoeling de tradionele partijen op te hemelen, maar het moet gezegd dat er overal af en toe een wisseling van de wacht is...

dat geloof je zelf niet, na jaren in de partijpolitiek kan je toch niet meer zo naief zijn hé lucien ?!

laten we elkaar geen liesbeth noemen, net zoals in de Sp-a, de Cd&V en de VLD is er in het VB slechts een interne schijndemocratie ... en zo hoort dat te zijn in elk bedrijf. democratie is geschikt om een staat te leiden, maar niet voor bedrijven en/of partijen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2007, 09:39   #117
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat geloof je zelf niet, na jaren in de partijpolitiek kan je toch niet meer zo naief zijn hé lucien ?!

laten we elkaar geen liesbeth noemen, net zoals in de Sp-a, de Cd&V en de VLD is er in het VB slechts een interne schijndemocratie ... en zo hoort dat te zijn in elk bedrijf. democratie is geschikt om een staat te leiden, maar niet voor bedrijven en/of partijen.

Laat het dan anders stellen: het VB is de minst democratische partij(intern) van het ganse zootje. M.a.w. particratie in het kwadraat. Toch iets dat zij de anderen verwijten of niet soms ?
Bijna alle partijen leggen hun kieslijsten voor aan ondergeschikte besturen, veelal hebben de leden het recht om er over te stemmen.
Ook inzake bestuursvormingen of hernieuwingen wordt er gekozen.
Onlangs bij de Brugse SP.a zat het er bovenarms op, er waren drie kandidaten voor het voorzitterschap. De uitslag was 31 stemmen tegen 16... Twee bestuursleden dienden zonder veel ophef hun ontslag in. Ze konden de democratie niet verdragen. Dit als voorbeeld bij een partij waarvan ge dit niet verwacht...
Ik kan hier hetzelfde schrijven over de Brugse VLD en CD&V waar de lijstvorming voor 8 oktober niet vlekkeloos verliep, maar bij moeilijke stemmingen. Bij de VLD zijn toen drie bestuursleden overgelopen naar de CD&V, hoe dan ook een vorm van democratie. BROV in de bestuursorganen, kan er een zuiverste vorm van democratie bestaan ? Een groot voordeel: beroepsprofiteurs, deugnieten en bedriegers vliegen er onverbiddelijk uit.
Bij de huidige gang van zaken (vorm van tirannie) vliegen de idealisten er uit en worden sjoemelaars (in de vorm van slaafjes) gecultiveerd.

Vriendelijke groetjes...

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 16 maart 2007 om 09:41.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be