Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2007, 22:12   #101
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
In jouw ogen, maar ieder vult die definitie naar zichzelf in.Ik zou nu kunnen aantonen waarom ik dat vind, maar dan weet je dat we in een welles-nietes debat terechtkomen en die zaken zijn hier al herhaaldelijk besproken.
Doe de test en vergelijk met andere landen die echt extreemrechts zijn zoals bv in Thailand of de NPD. Er zijn dit jaar al meer dan 12.000 extreemrechtse incidenten geweest in Duitsland. 12.000 keer een soort Hans Van Temsche of wim Felix, je kan al raden. Ik geloof nooit of te nimmer dat het Vlaams Belang oproept om andersdenkenden te lijf te gaan.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 22:17   #102
ilfalco
Minister-President

Standaard

Integendeel het zijn onze tegenstanders die oproepen tot een strijd" met alle middelen" tegen het VB.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 22:18   #103
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wel ik vind niets hypocriets aan de stelling van Bart De Wever. N-Va heeft op haar congres een stelling ingenomen waarmee ze naar de kiezer gaat.

N-Va heeft nooit gezegd dat ze tegen solidariteit met Wallonië is, N-Va is wel tegen de ondoorzichtige geldstromen richting Wallonië.

Wat betreft de samenwerking met het VB, daar heeft het VB meer schuld aan dan de N-Va. Ik zal niet meer neerschrijven wat verleden jaar in het parlement gebeurt is.
Oud 19 maart 2007, 22:48   #104
*M@g!C*
Burger

*M@g!C*'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar *M@g!C*
Standaard

De Wever heeft goede & minder goede kanten. Een van die laatste is dat hij serieus last heeft van zweetpolle. Tracht dus op iedere manier een vriendelijke handruk van 'den Bart' te weigeren
Oud 20 maart 2007, 09:29   #105
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Het is mijn overtuiging dat iemand als De Man inderdaad ministrabel is als de zegetocht van Vb tot het einde doorgaat, jouw lot lijkt me in dat geval minder aangenaam. er zijn historische voorbeelden : men zal bij de "machtsovername" ook over een "revolutie" spreken & de revolutie eet zijn kinderen op.

ge staat er te ver af 1handclapping.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 11:14   #106
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Doe de test en vergelijk met andere landen die echt extreemrechts zijn zoals bv in Thailand of de NPD. Er zijn dit jaar al meer dan 12.000 extreemrechtse incidenten geweest in Duitsland. 12.000 keer een soort Hans Van Temsche of wim Felix, je kan al raden. Ik geloof nooit of te nimmer dat het Vlaams Belang oproept om andersdenkenden te lijf te gaan.
Over Thailand moet je echt niet beginnen, want je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.
Oud 20 maart 2007, 15:49   #107
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *M@g!C* Bekijk bericht
De Wever heeft goede & minder goede kanten. Een van die laatste is dat hij serieus last heeft van zweetpolle. Tracht dus op iedere manier een vriendelijke handruk van 'den Bart' te weigeren
Zweethanden, daar kan je nu eenmaal weinig aan doen. Ik heb Bart al een paar maal meegemaakt in een debat, ik moet zeggen, hij kan het.
Oud 20 maart 2007, 15:58   #108
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zweethanden, daar kan je nu eenmaal weinig aan doen. Ik heb Bart al een paar maal meegemaakt in een debat, ik moet zeggen, hij kan het.
Wat kan hij?
Oud 20 maart 2007, 16:06   #109
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Blijkbaar is er geen cordon meer om het VB omwille van haar separatisme of haar anti-migratiestandpunten.
Neen , nu is er volgens beroepsbedrieger Dewever een cordon omwille van een ludieke campagne die een spreekwoord uitbeeldt.
ongelooflijk! Blijkbaar is er niets anders meer waar hij het cordon mee kan rechtvaardigen.
Alhoewel ik geen Dewever aanhanger ben dien ik hem op dit punt gelijk te geven:
- het cordon bestaat al lang niet meer
- het is het VB dat zelf, door elk compromis te weigeren en derhalve een coalitie onmogelijk te maken zichzelf isoleert.

Dat is niet "het goedpraten van het cordon": dat is het vaststellen wie er zich isoleert.

Bij de drei apen van het VB ontbreekt een vierde aap: het VB zelf.
Wie inderdaad de aap uithangt, wordt niet uitgenodigd.

Het grappige is dat het VB zelf de enige partij is die steeds weer over het zogenaamde cordon blijft zeuren, terwijl er geen hond is die daar mee bezig is.
De illusie die het VB wil ophouden: dat het de anderen zijn die hen isoleren hebben ze zelf overduidelijk ontmaskerd door hun campagne met de drie apen: welke partij, die aandringt om zijn programma (?) te verwezenlijken, en daartoe moet een compromis aangaan met andere partijen gaat voor de verkiezingen zijn potentiele bondgenoten voorstellen als een bende apen?

Geen compromis willen aangaan is de democratie verwerpen, is zichzelf buitenspele zetten, is zijn kiezers zeggen: wij gaan niet in de regering zitten tenzij wij honderd procent onze zin mogen doen.
Dat kan niet en dat is absurd.
Stem absurd: eigen gekken eerst!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 maart 2007 om 16:14.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 17:36   #110
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Wat kan hij?

Lees wat ik schrijf, dan weet je het. Of is begrijpend lezen niet meer van deze tijd?
Oud 21 maart 2007, 02:19   #111
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote=ericferemans;2540268]Alhoewel ik geen Dewever aanhanger ben dien ik hem op dit punt gelijk te geven
De illusie die het VB wil ophouden: dat het de anderen zijn die hen isoleren hebben ze zelf overduidelijk ontmaskerd door hun campagne met de drie apen: welke partij, die aandringt om zijn programma (?) te verwezenlijken, en daartoe moet een compromis aangaan met andere partijen gaat voor de verkiezingen zijn potentiele bondgenoten voorstellen als een bende apen?
/quote]

Die symbolische drie apen zijn maar klein bier vergeleken met al de scheldwoorden die het VB en zijn aanhang in het verleden kreeg.
Denken we maar aan de uitspraak van Dewever die Morel op tv een ''hoer'' noemde, en neeje, hij zei er niet bij ''politieke hoer''.
Dat hij het letterlijk meende kon mij opmaken uit het feit dat hij enkele seconden later zich realiseerde wad hij gezegd had en dit tevergeefs nog probeerde af te zwakken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 07:41   #112
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook misschien even aan Robert vragen of het VB het cordon zelf in stand houdt. En of De Wever dit even kan bevestigen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 09:49   #113
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Lees wat ik schrijf, dan weet je het. Of is begrijpend lezen niet meer van deze tijd?
Dewever is een boer in het debatteren. Hij straalt niets symphatieks uit! Hij kan het dus niet.
Oud 21 maart 2007, 12:03   #114
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ook misschien even aan Robert vragen of het VB het cordon zelf in stand houdt. En of De Wever dit even kan bevestigen.
Twee nogal merkwaardige vragen, maar ik wil er graag op antwoorden. Het is zo dat het cordon jarenlang een soort levensverzekering geweest is, maar ik denk dat het nu toch wat begint te knellen. Hoog tijd dus om het op te heffen. Maar hoe dichter de verkiezingen naderen, hoe strakker de partijstandpunten worden. Het laatste VB-congres was daar zeer duidelijk in. De politiek-correcte partijen zijn echter de hoofdschuldigen in dit dossier. Als ik echter opmerk dat de zware beschuldegingen onder de Vlaams-nationalisten maar niet ophouden, daar word ik bepaald niet vrolijk van. Dit forum is er een trefffend voorbeeld van. Zelfs gematigde nationalisten zoals daiwa hierboven blijven met scherp schieten op de N-VA en omgekeerd ook, dit tot grote vreugde van de Belgicisten. Ik ontzeg niemand dit recht, maar er zit zelfs niet het minste spatje nuancering meer in. Dat stoort me mateloos, want ik blijf erbij dat de (r)evolutie aan de basis moet beginnen. Zoniet zitten we nog decennia met dit apenland opgescheept, en ik ben die situatie kotsbeu.

Je tweede vraag is nog merkwaardiger. Ik heb met BDW helemaal niets meer te maken en hij nog minder met mij. Je weet dat toch ook?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 12:04   #115
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tweede punt was natuurlijk ironisch bedoeld.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 12:09   #116
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dewever is een boer in het debatteren. Hij straalt niets symphatieks uit! Hij kan het dus niet.
Zelfs de leiding van het VB bevestigt dat Dewever een zeer goed politicus is en een geducht debater is, maar ergens heeft hij een anti-VB virus opgelopen dat hij tot mijn grote spijt maar niet kwijtraakt. Jouw bewering raakt kant noch wal.
Oud 21 maart 2007, 12:12   #117
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
OK dan, het was me niet volledig duidelijk.
Oud 21 maart 2007, 12:25   #118
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Zelfs de leiding van het VB bevestigt dat Dewever een zeer goed politicus is en een geducht debater is, maar ergens heeft hij een anti-VB virus opgelopen dat hij tot mijn grote spijt maar niet kwijtraakt. Jouw bewering raakt kant noch wal.
Dat anti-Vlaams belang virus zou je weleens kunnen gaan zoeken bij Marie-Rose Morel...
Oud 21 maart 2007, 12:38   #119
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat anti-Vlaams belang virus zou je weleens kunnen gaan zoeken bij Marie-Rose Morel...
Op dat punt heb je gelijk.
Oud 21 maart 2007, 15:29   #120
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat ironieteken kan dus toch nog van pas komen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be