![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Is er een grote gelijknis tussen de Islam en het VB? | |||
Ja, het VB straalt een zekere demagogie uit en kiezers stellen zich geen kritische vragen |
![]() ![]() ![]() |
50 | 60,24% |
Neen, het VB is een volledig zuivere partij |
![]() ![]() ![]() |
33 | 39,76% |
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Burger
|
![]() Dit vind ik een prachtige analyse, ik had het nog nooit zo bekeken,
merci
#102 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
- indien ge aandachtig gelezen had wat ik hier allemaal geschreven heb, had ge gezien dat ik het had over de AARD van de misdaden. Of zoals die journalist van VTM vroeg aan Patrick Janssens: Zijn de criminilen driester geworden? Volgens mij wel. - Dat met die importbruiden kan niet blijven duren. Ik voel mij daardoor HELEMAAL niet bedreigd. Of toch niet meteen. Misschien binnen 10 of 15 jaar, maar dat is nog ver weg. Ik denk echter dat het NADELIG zou zijn voor die Marrokanen indien we zo lang wachten. Het is jammer om te zien hoe jij met oogkleppen rondloopt. Met duizenden per jaar stromen ze toe. Zoiets KAN gewoon niet blijven duren. Vroeg of laat komt daar reactie op. Dat is gewoon gezond verstand. Je hebt mijn woorden weeral eens uit verband gerukt. Je maakt er OPNIEUW iets van dat er niet stond. En dat is zielig. Ik betwijfel sterk of je wel ALLES wat ik hier in deze draad geschreven heb gelezen hebt. |
||
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() TomB, ge snapt helemaal niet waar ik op doel.
|
![]() |
![]() |
#104 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#106 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U mag trouwens altijd het tegendeel proberen aan te tonen met andere, in uw ogen wel betrouwbare, cijfers. Maar kom, face it, eigenlijk kletst ge maar wat uit uwe nek, want die cijfers worden vergeleken met andere cijfers die van dezelfde instantie afkomstig zijn en op dezelfde manier vergaard werden. Aannemende dat de overheid vroeger ook al niet te betrouwen was, kunnen we dus concluderen dat zelfs wanneer de cijfers niet bepaald exact zouden zijn, ze toch bruikbaar zijn omdat de evolutie en de interpretatie toch sowieso dezelfde blijft. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Of had ge nog iets toe te voegen op mijn commentaar omtrent het onveiligheidsgevoel?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||
![]() |
![]() |
#107 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
#108 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn we niet kritisch genoeg tegenover de cijfers van de overheid? Graag had ik dan de federale cijfers over toename van misdaad vergeleken met die uit de Eigen Volk Eerst Krant. Misschien zijn die betrouwbaarder. Post ze hier eens, want ik nam geen abonnement. Citaat:
Mij niet gelaten. Geef gerust eens je redenen waarom jij de AARD van misdaden aldus waarneemt. Liever nog de cijfers over de AARD van de misdaden. Hoewel ik in TomB's repliek mocht vernemen dat de cijfers niet wijzen in de richting die jij aanvoelt. Vermeld liefst de bron. Ik heb ook af en toe een wantrouwige bui. ![]() Citaat:
Citaat:
Als een Marrokaanse vrouw dan toch met een religieuse fundi huwt, dan liever in België, zo dacht ik? Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wanneer dit zo zou zijn beste vriend, dan hadden ze al lang voor de rechter gestaan! De informatie van het Vlaams Blok wordt wel degelijk nagezien op zijn waarheidsgehalte alvorens te verschijnen. De PC zouden nogal procederen! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongens, het is nog geen maand geleden dat er cijfers 'op de markt kwamen' (naar aanleiding van de veelvuldige overvallen met zwaar geweld in Antwerpen) waarin werd beweerd, via cijfers, dat de misdaad in het algemeen daalde maar dat de zware misdaad toenam.
Het is moeilijk om overvallenen en omwoners van hun onterechte 'onveiligheidsgevoel' af te helpen als er elke dag een gewapende overval plaatsvindt rondom hen. Om eerlijk te zijn heb ik eerder het gevoel dat in die omstandigheden ook niet geloofd wordt dat de 'lichte' criminaliteit is afgenomen. Maar dat zal wel meer met mijn persoonlijke gevoel te maken hebben dan met de kwalitiet van mijn hersens.
#111 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
#112 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dies doet niks anders dan jouw eigen teksten naast mekaar plaatsen om het inconsekwente fluctueren van je opinie aan te tonen. ![]() Citaat:
Jouw éne geval, waar je zo woest mee uitpakt, toont trouwens geen algemene tendens aan wat betreft de correlatie aantal misdaden vs. onveiligheidsgevoel.
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#115 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#116 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#117 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan je je evengoed bedreigd voelen door elke Belgische stotteraar met taalachterstand die zijn spraak- en taal-achterstand of schrijfstoornissen bij de logopedist(e) laat remediëren, en zo zijn er nogal wat. Ik zou ze niet graag voederen, maar ben er niet bang voor, wat ook hun afkomst moge wezen. ![]() Citaat:
Is het misschien omgekeerd? Citaat:
Ze willen de sharia invoeren zoals Kardinaal Joos opnieuw de Mechelse Kattekismus wil opleggen. Met dat verschil: Joos mocht dat op TV komen verkondigen. Die rakkers van het AEL hoorde ik daarentegen nooit vertellen dat ze de sharia wensen in te voeren, maar dat is misschien te wijten aan hun taalachterstand, waardoor de VRT hen niet binnenliet. 8) Citaat:
Nietwaar? Citaat:
Ik hoef eigenlijk van niemand opnieuw religieuze derrie. Niet uit Rome, evenmin uit Mekka. Een (idioot) idee propageren, lijkt me nog steeds minder gevaarlijk dan daadwerkelijk een hand afkappen. Hoorde ik trouwens onlangs niet uit Vlaamsblokhoek de roep weerklinken om Moslims volgens hun eigen sharia-wet eveneens te berechten en verminken? Hoedanook vind ik bij geen van uw grieven een verband noch een relevant argument, aangaande de lopende discussie over al dan niet groeiende criminaliteit vs. onveiligheidsgevoel.
![]() |
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() Hee, wacht eens even. Blader eens terug naar mijn eerste 3-4 berichten in deze draad. Dank bij voorbaat. Probeer eens de hele discussie te ontleden. Al een hele tijd (van eergisteren al geloof ik) beschouw ik deze discussie als afgesloten. Analyseer eens goed. En kijk eens waarom ik er vandaag weer was. Bovendien zit je te liegen dat je zwart ziet. Abu Jah Jah is UITGEBREID op T.V. geweest, in VERSCHEIDENE discussies en daarna heeft hij een interview gegeven op de Nederlandse T.V. Hij is in Ter Zake geweest (journalist Knack-handen op de rug-vingers in de neus), op de Nederlandse T.V. heeft hij een debat gevoerd met Filip De Winter, zijn boeken liggen in zowat elke boekhandel, terwijl de boeken van Vlaams blok-politici daar geweerd worden.
![]() Tweede grove leugen is dat Joos zegt terug te willen naar een streng Katholiek regime. Althans, dat heeft hij NIET in dat bewuste interview gezegd. Hij stelt zich vragen bij het feit dat sommigen uitdagen en provoceren met homosexualiteit enz. Ten eerste was hij minder beledigend voor de homo's dan pakweg die fundi-imam in Nederland die het over varkens had. Ten tweede wil ik toch even fijntjes opmerken dat Abu Jah Jah NOOIT de homofobieprijs heeft gekregen. Gelijkheid zei je? Wie wil er hier een streng religieus regime installeren? De linksen en politiek correcten of Joos? Derde leugen van u: Nooit heeft één Vlaams blokker gezegd dat Vlamingen meer rechten moeten krijgen dan moslims. Wanneer die Marrokanen terugkeren naar Marroko kunnen ze ginder hun eigen wetten maken en kunnen ze daar zelf kiezen tussen de sjaria of iets anders. Maar van de linksen en politiek correcten moesten ze blijven. De sjaria houdt in dat moslims meer rechten krijgen dan andersgelovigen of ongelovigen. Vraag eens aan Jan Van Den Berghe om nog eens dienen uitleg over Dimi's te doen. Die moslim-fundi's (ik beweer niet dat al die allochtonen daar in Borgerhout zo denken) willen meer rechten dan ongelovigen. Dat Belgen onder een ander recht vallen dan Marrokanen of mensen met een andere nationaliteit is normaal. Het Vlaams blok kun je daar bijgevolg niet van beschuldigen. En nog iets: Indien we in de jaren '90 of drie jaar geleden bv. begonnen waren met ons te buigen over het probleem huwelijksmigratie bij Marrokanen, dan was er misschien zicht geweest op een oplossing. Nu laat men de problemen verder verrotten. Het gevolg is dat allochtone jongeren nu de oneerlijke, onmogelijke en verscheurende keuze moeten maken tussen hun familie en de samenleving. Zo zag ik een tijd geleden die Turkse vrouw die verstoten was door haar vader omdat ze gescheiden was van haren man. Ze belde hem op, maar hij weigerde zich met haar te verzoenen. Veel allochtone meisjes komen in school in aanraking met onze Westerse cultuur, maar hebben ouders die streng moslim zijn en zij zijn bang om hun ouders te verliezen. Met alle gevolgen van dien. Daarbij komt dat Marrokanen in Borgerhout die helemaal niks misdaan hebben en kritiek hebben op de sjaria en nooit een misdaad gepleegd hebben en zich willen integreren en die wél goed Nederlands spreken nu mee een slechte reputatie krijgen bij sommige mensen. Verder denk ik dat hoe langer men de problemen laat verrotten en hoe langer men doorgaat met dat onzinnig knuffelbeleid, hoe slechter dat uiteindelijk zal zijn voor de Marrokaanse gemeenschap in België. Mag ik er u op wijzen dat de kritiek op de Islam groeit en de aanhang van het Vlaams blok steeds groeit? Als het Vlaams blok nooit mag meeregeren en die kiezers sterk tegen hun zin het knuffelbeleid moeten aanzien, lijdt dat tot spanningen. Ik vrees dat er uiteindelijk onmenselijke en draconische maatregelen zullen nodig zijn om de problemen het hoofd te bieden als men nog veel langer doorgaat met dit slecht beleid. Zo heeft men in Rotterdam de problemen veel te lang laten aanslepen met nu drastische maatregelen mogelijk als gevolg. Indien men begin jaren '90 de problemen had benoemd en aangekaart, dan waren menselijke oplossingen nog mogelijk geweest. Nu zal men mogelijk gedwongen zijn om tot draconische maatregelen over te gaan. Maatregelen die ik niet zie zitten. |
![]() |
![]() |
#119 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het omgekeerd volgens jou? Citaat:
Citaat:
ongeacht zijn
Als jij daarentegen discriminatie opraciale of etnische basis of afstamming bepleit, dan is dat je goede recht, maar je vliegt dan wel het fundi-hoekje in samen met Joos, JahJah, Filip De Winter en vele anderen. Citaat:
Ik heb tendens om die van Dies aan te nemen: vanwege het Vlaamsblok geen betrouwbare info. De waarheid i.v.m. nationaliteit van een crimineel interesseert me trouwens niet. Ze is irrelevant. Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]() Hee? Wat zit jij nu te zeveren en onzin te verkopen? Ik bedoelde de media, niet de rechstpraak zelf. Welke wetten de Marrokanen in Marroko willen hebben is hun verantwoordelijkheid. Marrokanen die in Borgerhout wonen, dat is iets anders. En de fundi's onder hen willen de sjaria. En dat betekent dat zij meer rechten willen geven aan moslims dan aan niet-moslims. En nee, het is helemaal niet zo dat Vlamingen superieur zouden zijn. Helemaal niet. Maar de Westerse cultuur staat open voor verandering en vooruitgang. Daardoor hebben wij ons kunnen verbeteren. Dat zijn dus externe factoren. Onlangs heeft iemand dat hier uitgelegd. Maar dat zegt niets over gelijk welke Vaming als persoon. Je bent doordaar natuurlijk geen beter mens. Dat het Vlaams blok hier de sjaria zou willen invoeren is onzin. En waar jij diene zever over discriminatie uithaalt is mij een raadsel. Ik eis daarvoor een verontschuldiging. Ik heb hier in heel deze draad NERGENS voor discriminatie gepleit! Ik kloeg enkel aan dat de pers ZWEEG over wat zich bij de Marrokaanse gemeenschap in België afspeelde. Discriminatie heeft daar niets mee te maken en dat is pure laster.
|
![]() |