Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Is er een grote gelijknis tussen de Islam en het VB?
Ja, het VB straalt een zekere demagogie uit en kiezers stellen zich geen kritische vragen 50 60,24%
Neen, het VB is een volledig zuivere partij 33 39,76%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 24 februari 2004, 18:08   #101
groenejongen
Burger

groenejongen's schermafbeelding

Standaard

Dit vind ik een prachtige analyse, ik had het nog nooit zo bekeken,
merci
Oud 24 februari 2004, 21:14   #102
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Mja, het "ge voelt dat toch"-argument maakt maar weinig indruk.
Dies, hoe is dat nu begot mogelijk.
Als wij ons nu onveilig en bedreigd voelen door al die importbruiden, dan moet gij niet steeds met uw feiten en cijfers afkomen
- de federale overheid is gewoon niet te vertrouwen. Dat is gewoon zo. Jammer genoeg. Dus cijfers van de federale overheid maken op mij geen indruk.

- indien ge aandachtig gelezen had wat ik hier allemaal geschreven heb, had ge gezien dat ik het had over de AARD van de misdaden. Of zoals die journalist van VTM vroeg aan Patrick Janssens: Zijn de criminilen driester geworden? Volgens mij wel.

- Dat met die importbruiden kan niet blijven duren. Ik voel mij daardoor HELEMAAL niet bedreigd. Of toch niet meteen. Misschien binnen 10 of 15 jaar, maar dat is nog ver weg. Ik denk echter dat het NADELIG zou zijn voor die Marrokanen indien we zo lang wachten. Het is jammer om te zien hoe jij met oogkleppen rondloopt. Met duizenden per jaar stromen ze toe. Zoiets KAN gewoon niet blijven duren. Vroeg of laat komt daar reactie op. Dat is gewoon gezond verstand. Je hebt mijn woorden weeral eens uit verband gerukt. Je maakt er OPNIEUW iets van dat er niet stond. En dat is zielig. Ik betwijfel sterk of je wel ALLES wat ik hier in deze draad geschreven heb gelezen hebt.
Stefanie is offline  
Oud 24 februari 2004, 21:22   #103
Stefanie
Minister-President

Standaard

TomB, ge snapt helemaal niet waar ik op doel.
Stefanie is offline  
Oud 24 februari 2004, 21:24   #104
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
En kan je dan nu misschien opnieuw reageren op datgene dat ik als voorbeeld aanhaalde! Ik haalde het onveiligheidsgevoel aan als voorbeeld en u begint (uitsluitend) over criminaliteit te praten.

Nergens stel ik trouwens dat criminaliteit flauwe kul zou zijn, ik durf het echter wel sterk te betwijfelen dat de criminaliteit, afgezien van de economisch conjunturele schommelingen, gestegen zou zijn de afgelopen 30, 50 of 100jaar.

Ik luister heus wel naar wat u zegt, maar u praat al lang niet meer over datgene waar we oorspronkelijk over in discussie zijn getreden. Misschien moet u toch nog maar eens antwoorden op de hierboven door mij aan u gestelde vragen.
Ik twijfel er niet aan dat de criminaliteit gestegen is de afgelopen tientallen jaren. En indien het het onveiligheidsgevoel nog sterker gestegen is, dan komt dat door de individualisering.
Hier. TomB en Superstaaf, gelieve uw trotogen te openen!!!!
Stefanie is offline  
Oud 24 februari 2004, 21:26   #105
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dies, ik bedoelde niet alleen het aantal delicten, maar ook het aantal zware delicten. Het aantal misdrijven dat geseponeerd wordt enz... Dus, ja, ik blijf erbij dat het aantal misdrijven gestegen is. Er is de laatste tijd meer criminaliteit. Zeker in de grote steden. Op andere plaatsen misschien niet. En voor de rest, waarom zou ik voor het Vlaams blok moeten spreken? Waarom zou ik moeten zeggen wat het Vlaams blok denkt? Hoe idioot.
Nogmaals: Superstaaf, gelieve uw trotogen op te trekken.
Stefanie is offline  
Oud 24 februari 2004, 23:55   #106
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- de federale overheid is gewoon niet te vertrouwen. Dat is gewoon zo. Jammer genoeg. Dus cijfers van de federale overheid maken op mij geen indruk.
Kei tof dat gij der zo over denkt, maar ik neem aan dat ge wel kunt begrijpen dat uw "het is zo, want ik zeg dat het zo is"-argument nog veel minder indruk maakt op ons, dan cijfers die eventueel wat minder betrouwbaar zouden zijn.
U mag trouwens altijd het tegendeel proberen aan te tonen met andere, in uw ogen wel betrouwbare, cijfers. Maar kom, face it, eigenlijk kletst ge maar wat uit uwe nek, want die cijfers worden vergeleken met andere cijfers die van dezelfde instantie afkomstig zijn en op dezelfde manier vergaard werden. Aannemende dat de overheid vroeger ook al niet te betrouwen was, kunnen we dus concluderen dat zelfs wanneer de cijfers niet bepaald exact zouden zijn, ze toch bruikbaar zijn omdat de evolutie en de interpretatie toch sowieso dezelfde blijft.

Citaat:
Zijn de criminilen driester geworden? Volgens mij wel.
En volgens mij niet! En gaan we nu een welles-nietes discussie starten of gaan we onze stelling voor de verandering ook eens onderbouwen met argumenten?!

Citaat:
Met duizenden per jaar stromen ze toe. Zoiets KAN gewoon niet blijven duren.
Natuurlijk kan dat niet blijven duren, binnen een aantal jaar woont er namelijk gewoon geen enkele huwbare vrouw meer in Marokko.

Citaat:
Ik betwijfel sterk of je wel ALLES wat ik hier in deze draad geschreven heb gelezen hebt.
Ik heb de ganse topic in elk geval wel gelezen en ik stel vast dat je telkens maar van onderwerp verandert wanneer je met je neus op feiten wordt gedrukt of wanneer duidelijk aangetoond wordt dat je ongelijk hebt.
Of had ge nog iets toe te voegen op mijn commentaar omtrent het onveiligheidsgevoel?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 24 februari 2004, 23:59   #107
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ge dat zelf nog wel eigenlijk? Ik heb voor de aardigheid eventjes opgezocht waar deze discussie eigenlijk allemaal mee begon:
Citaat:
j�*renlang heeft de media gezwegen over allochtonen en criminaliteit. Je moest dus wel bij het Vlaams blok aankloppen om te weten wat er écht gaande is
Vervolgens wees ik u erop dat dit complete nonsens is, want dat het Vlaams Blok alles behalve correcte en betrouwbare informatie verspreidt.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 25 februari 2004, 06:54   #108
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat echt zo?
Zijn we niet kritisch genoeg tegenover de cijfers van de overheid?
Graag had ik dan de federale cijfers over toename van misdaad vergeleken met die uit de Eigen Volk Eerst Krant.
Misschien zijn die betrouwbaarder.
Post ze hier eens, want ik nam geen abonnement.

Citaat:
- indien ge aandachtig gelezen had wat ik hier allemaal geschreven heb, had ge gezien dat ik het had over de AARD van de misdaden. Of zoals die journalist van VTM vroeg aan Patrick Janssens: Zijn de criminilen driester geworden? Volgens mij wel.
Het gebeurt wel meer dat mensen de discussie verschuiven naar een ander plan wanneer ze geen gelijk halen.
Mij niet gelaten.
Geef gerust eens je redenen waarom jij de AARD van misdaden aldus waarneemt.
Liever nog de cijfers over de AARD van de misdaden.
Hoewel ik in TomB's repliek mocht vernemen dat de cijfers niet wijzen in de richting die jij aanvoelt.
Vermeld liefst de bron.
Ik heb ook af en toe een wantrouwige bui.

Citaat:
- Dat met die importbruiden kan niet blijven duren. Ik voel mij daardoor HELEMAAL niet bedreigd. Of toch niet meteen. Misschien binnen 10 of 15 jaar, maar dat is nog ver weg.
Tijd zat dus om van 't straat te geraken voor die importbruiden té grote concurrentie vormen, niet?

Citaat:
Ik denk echter dat het NADELIG zou zijn voor die Marrokanen indien we zo lang wachten. Het is jammer om te zien hoe jij met oogkleppen rondloopt.
Leg me de nadelen eens uit voor Marrokaanse bruiden?
Als een Marrokaanse vrouw dan toch met een religieuse fundi huwt, dan liever in België, zo dacht ik?

Citaat:
Je hebt mijn woorden weeral eens uit verband gerukt. Je maakt er OPNIEUW iets van dat er niet stond. En dat is zielig. Ik betwijfel sterk of je wel ALLES wat ik hier in deze draad geschreven heb gelezen hebt.
Voor je mijn woorden verdraait: ik heb gewoon gesteld (tussen de lijnen, dat geef ik toe) dat ik de dreiging uitgaande van importbruiden niet echt als levensgroot inschat. Jij mag je gerust bedreigd voelen, daar zou ik niet eens durven tegeningaan. Je zal er waarschijnlijk al dan niet gefundeerde redenen voor hebben.
Oud 25 februari 2004, 12:14   #109
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Weet ge dat zelf nog wel eigenlijk? Ik heb voor de aardigheid eventjes opgezocht waar deze discussie eigenlijk allemaal mee begon:
Citaat:
j�*renlang heeft de media gezwegen over allochtonen en criminaliteit. Je moest dus wel bij het Vlaams blok aankloppen om te weten wat er écht gaande is
Vervolgens wees ik u erop dat dit complete nonsens is, want dat het Vlaams Blok alles behalve correcte en betrouwbare informatie verspreidt.

Wanneer dit zo zou zijn beste vriend, dan hadden ze al lang voor de rechter gestaan!
De informatie van het Vlaams Blok wordt wel degelijk nagezien op zijn waarheidsgehalte alvorens te verschijnen.
De PC zouden nogal procederen!
fernand is offline  
Oud 25 februari 2004, 13:05   #110
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jongens, het is nog geen maand geleden dat er cijfers 'op de markt kwamen' (naar aanleiding van de veelvuldige overvallen met zwaar geweld in Antwerpen) waarin werd beweerd, via cijfers, dat de misdaad in het algemeen daalde maar dat de zware misdaad toenam.

Het is moeilijk om overvallenen en omwoners van hun onterechte 'onveiligheidsgevoel' af te helpen als er elke dag een gewapende overval plaatsvindt rondom hen.
Om eerlijk te zijn heb ik eerder het gevoel dat in die omstandigheden ook niet geloofd wordt dat de 'lichte' criminaliteit is afgenomen.

Maar dat zal wel meer met mijn persoonlijke gevoel te maken hebben dan met de kwalitiet van mijn hersens.
Oud 25 februari 2004, 13:05   #111
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
De informatie van het Vlaams Blok wordt wel degelijk nagezien op zijn waarheidsgehalte alvorens te verschijnen.
We herhalen eventjes wat ik ongeveer 5pagina's geleden vermelde en wat mij tevens aanzette om deze bewering te doen:
Citaat:
Ik probeerde, overduidelijk tevergeefs, duidelijk te maken dat het Vlaams Blok - en het verschilt hierin niet van de andere politieke partijen - absoluut niet geïnteresseerd is in het verstrekken van correcte informatie.
Het mooiste voorbeeld dat hiervan bestaat is het onveiligheidsgevoel: enerzijds zijn er de (traditionele) partijen die beweren dat het onveiligheidsgevoel een creatie van het Vlaams Blok is en alzo het bestaan van dit probleem ontkennen, anderzijds is er het Vlaams Blok dat het bestaan van het probleem onderkent, maar er overduidelijk niet naar streeft om de werkelijke oorzaken van dit probleem te achterhalen of het probleem zelf op te lossen, daar het Vlaams Blok er blijft op wijzen dat het onveiligheidsgevoel een gevolg van (stijgende) criminaliteit zou zijn, dit in tegenstelling tot wat blijkt uit onderzoek.
Dies is offline  
Oud 25 februari 2004, 19:44   #112
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dies jong! Hoe is het mogelijk om zo te liegen? Dat snap ik niet. Jij bent al even leugenachtig als Guy Verhofstadt. Of liegt nog meer. Onlangs nog. Die MARROKAANSE overvaller was door de politie in de Mac Donalds doodgeschoten. DE VRT ZWEEG IN ALLE TALEN OVER ZIJN MARROKAANSE AFKOMST!!! Pas toen zijn familie voor de camera's begon te klagen over het brutale politieoptreden MOCHTEN WE WETEN dat hij van Marrokaanse afomst was. Op de VRT (ik geloof in Terzake) zie Marjon Van San dat er NIETS met haar rapport gedaan was! Het ligt in de één of andere lade. Hoe is het toch mogelijk om zo te liegen?!
Stefanie is offline  
Oud 25 februari 2004, 19:49   #113
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dies jong! Hoe is het mogelijk om zo te liegen? Dat snap ik niet. Jij bent al even leugenachtig als Guy Verhofstadt. Of liegt nog meer.
Hoe is het mogelijk om die mens zo de huid vol te schelden?

Dies doet niks anders dan jouw eigen teksten naast mekaar plaatsen om het inconsekwente fluctueren van je opinie aan te tonen.

Citaat:
Onlangs nog. Die MARROKAANSE overvaller was door de politie in de Mac Donalds doodgeschoten. DE VRT ZWEEG IN ALLE TALEN OVER ZIJN MARROKAANSE AFKOMST!!! Pas toen zijn familie voor de camera's begon te klagen over het brutale politieoptreden MOCHTEN WE WETEN dat hij van Marrokaanse afomst was. Op de VRT (ik geloof in Terzake) zie Marjon Van San dat er NIETS met haar rapport gedaan was! Het ligt in de één of andere lade. Hoe is het toch mogelijk om zo te liegen?!
Is de afkomst van een crimineel relevanter dan b.v. zijn huidskleur, schoenmaat, lengte van zijn lid, aangeboren tics, IQ-EQ, ......?

Jouw éne geval, waar je zo woest mee uitpakt, toont trouwens geen algemene tendens aan wat betreft de correlatie aantal misdaden vs. onveiligheidsgevoel.
Oud 25 februari 2004, 19:49   #114
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leg me de nadelen eens uit voor Marrokaanse bruiden?
Als een Marrokaanse vrouw dan toch met een religieuse fundi huwt, dan liever in België, zo dacht ik?

Jongens toch! Die kinderen van die Marrokaanse importbruidjes hebben op school vaak een taalachterstand omdat ze thuis Berbers of Arabisch spreken. Moslims (of toch zéker de funi's) vinden dat ze superieur zijn aan Christenen. Die allochtone jongeren worden opgehitst tegen de Vlamingen en vaak hebben ze op school een taalachterstand. Die fundi's willen de sjaria invoeren in Vlaanderen. Ze wanen zich superieur. Vlaamse scholen zijn niet goed genoeg voor de "superieure" moslims. Luister maar eens goed naar Abu Jah Jah. Wij hebben één van het beste onderwijs ter wereld, zéker in verhouding met de prijs en die achterlijke idioten lopen te morren en eisen moslimscholen! En de huwelijksmigratie blijft maar voortduren! Vergeet ook niet dat het geboortecijfer bij Vlamingen heel laag ligt, maar niet bij die moslimfundi's. Nu, als jij de sjaria wilt... Ik alvast niet. Bovendien hoeven de autochtonen in Borgerhout niet te pikken dat ze als minderwaardig beschouwd worden.
Stefanie is offline  
Oud 25 februari 2004, 19:51   #115
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Dies jong! Hoe is het mogelijk om zo te liegen? Dat snap ik niet. Jij bent al even leugenachtig als Guy Verhofstadt. Of liegt nog meer.

Dies doet niks anders dan jouw eigen teksten naast mekaar plaatsen om het inconsekwente fluctueren van je opinie aan te tonen.

Citaat:
Onlangs nog. Die MARROKAANSE overvaller was door de politie in de Mac Donalds doodgeschoten. DE VRT ZWEEG IN ALLE TALEN OVER ZIJN MARROKAANSE AFKOMST!!! Pas toen zijn familie voor de camera's begon te klagen over het brutale politieoptreden MOCHTEN WE WETEN dat hij van Marrokaanse afomst was. Op de VRT (ik geloof in Terzake) zie Marjon Van San dat er NIETS met haar rapport gedaan was! Het ligt in de één of andere lade. Hoe is het toch mogelijk om zo te liegen?!
Is de afkomst van een crimineel relevanter dan b.v. zijn huidskleur, schoenmaat, lengte van zijn lid, aangeboren tics, IQ-EQ, ......?

Jouw éne geval, waar je zo woest mee uitpakt, toont trouwens geen algemene tendens aan wat betreft de correlatie aantal misdaden vs. onveiligheidsgevoel.
Die Marrokanen wanen zich superieur aan de Vlamingen de fundi's onder hen willen in Vlaanderen de sjaria invoeren. Hun afkomst is dus zéér relevant. Ik blijf dus pal achter mij stelling: Jarenlang moesten we wel bij het Vlaams blok aankloppen om de waarheid te weten. Ik woon namelijk ver van Borgerhout. Ik kan 't van hier bij mij thuis niet rieken.
Stefanie is offline  
Oud 25 februari 2004, 19:56   #116
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Mijn mening fluctueert helemaal niet!!! Probeer jij soms grappig te zijn? Eerst ging het over een stijgend onveiligheidsgevoel. Ik beweerde dat de misdaad weldegelijk gestegen is, of dat de criminelen toch op z'n minst driester geworden zijn. Ik heb uitgelegd waarop ik mij baseer. Dat Guy met onbetrouwbare cijfers afkwam IN HET PARLEMENT maar eerst met veel show deed alsof de cijfers klopten is gewoon een feit. Verder heb ik wel gesteld dat het onveiligheidsgevoel gestegen is als gevolg van de individualisering. Maar dat betekent nog niet dat het Vlaams blok zou liegen of dat de misdaadcijfers zouden gedaald zijn. Dat heb ik nergens gesteld. Geen fluctuerende mening dus.
Stefanie is offline  
Oud 25 februari 2004, 20:00   #117
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die kinderen van die Marrokaanse importbruidjes hebben op school vaak een taalachterstand omdat ze thuis Berbers of Arabisch spreken.
En door die Nederlandsonkundige Marrokaantjes voel jij je bedreigd?
Dan kan je je evengoed bedreigd voelen door elke Belgische stotteraar met taalachterstand die zijn spraak- en taal-achterstand of schrijfstoornissen bij de logopedist(e) laat remediëren, en zo zijn er nogal wat. Ik zou ze niet graag voederen, maar ben er niet bang voor, wat ook hun afkomst moge wezen.

Citaat:
Moslims (of toch zéker de funi's) vinden dat ze superieur zijn aan Christenen.
En?
Is het misschien omgekeerd?

Citaat:
Die allochtone jongeren worden opgehitst tegen de Vlamingen en vaak hebben ze op school een taalachterstand. Die fundi's willen de sjaria invoeren in Vlaanderen.
Ik snap het.
Ze willen de sharia invoeren zoals Kardinaal Joos opnieuw de Mechelse Kattekismus wil opleggen.
Met dat verschil: Joos mocht dat op TV komen verkondigen.
Die rakkers van het AEL hoorde ik daarentegen nooit vertellen dat ze de sharia wensen in te voeren, maar dat is misschien te wijten aan hun taalachterstand, waardoor de VRT hen niet binnenliet. 8)

Citaat:
Ze wanen zich superieur.
En het is andersom?
Nietwaar?

Citaat:
Vlaamse scholen zijn niet goed genoeg voor de "superieure" moslims. Luister maar eens goed naar Abu Jah Jah. Wij hebben één van het beste onderwijs ter wereld, zéker in verhouding met de prijs en die achterlijke idioten lopen te morren en eisen moslimscholen! En de huwelijksmigratie blijft maar voortduren! Vergeet ook niet dat het geboortecijfer bij Vlamingen heel laag ligt, maar niet bij die moslimfundi's. Nu, als jij de sjaria wilt... Ik alvast niet. Bovendien hoeven de autochtonen in Borgerhout niet te pikken dat ze als minderwaardig beschouwd worden.
Allemaal goed en wel.
Ik hoef eigenlijk van niemand opnieuw religieuze derrie.
Niet uit Rome, evenmin uit Mekka.

Een (idioot) idee propageren, lijkt me nog steeds minder gevaarlijk dan daadwerkelijk een hand afkappen.

Hoorde ik trouwens onlangs niet uit Vlaamsblokhoek de roep weerklinken om Moslims volgens hun eigen sharia-wet eveneens te berechten en verminken?

Hoedanook vind ik bij geen van uw grieven een verband noch een relevant argument, aangaande de lopende discussie over al dan niet groeiende criminaliteit vs. onveiligheidsgevoel.
Oud 25 februari 2004, 20:22   #118
Stefanie
Minister-President

Standaard

Hee, wacht eens even. Blader eens terug naar mijn eerste 3-4 berichten in deze draad. Dank bij voorbaat. Probeer eens de hele discussie te ontleden. Al een hele tijd (van eergisteren al geloof ik) beschouw ik deze discussie als afgesloten. Analyseer eens goed. En kijk eens waarom ik er vandaag weer was. Bovendien zit je te liegen dat je zwart ziet. Abu Jah Jah is UITGEBREID op T.V. geweest, in VERSCHEIDENE discussies en daarna heeft hij een interview gegeven op de Nederlandse T.V. Hij is in Ter Zake geweest (journalist Knack-handen op de rug-vingers in de neus), op de Nederlandse T.V. heeft hij een debat gevoerd met Filip De Winter, zijn boeken liggen in zowat elke boekhandel, terwijl de boeken van Vlaams blok-politici daar geweerd worden.

Tweede grove leugen is dat Joos zegt terug te willen naar een streng Katholiek regime. Althans, dat heeft hij NIET in dat bewuste interview gezegd. Hij stelt zich vragen bij het feit dat sommigen uitdagen en provoceren met homosexualiteit enz. Ten eerste was hij minder beledigend voor de homo's dan pakweg die fundi-imam in Nederland die het over varkens had. Ten tweede wil ik toch even fijntjes opmerken dat Abu Jah Jah NOOIT de homofobieprijs heeft gekregen. Gelijkheid zei je? Wie wil er hier een streng religieus regime installeren? De linksen en politiek correcten of Joos?

Derde leugen van u: Nooit heeft één Vlaams blokker gezegd dat Vlamingen meer rechten moeten krijgen dan moslims. Wanneer die Marrokanen terugkeren naar Marroko kunnen ze ginder hun eigen wetten maken en kunnen ze daar zelf kiezen tussen de sjaria of iets anders. Maar van de linksen en politiek correcten moesten ze blijven. De sjaria houdt in dat moslims meer rechten krijgen dan andersgelovigen of ongelovigen. Vraag eens aan Jan Van Den Berghe om nog eens dienen uitleg over Dimi's te doen. Die moslim-fundi's (ik beweer niet dat al die allochtonen daar in Borgerhout zo denken) willen meer rechten dan ongelovigen. Dat Belgen onder een ander recht vallen dan Marrokanen of mensen met een andere nationaliteit is normaal. Het Vlaams blok kun je daar bijgevolg niet van beschuldigen.

En nog iets: Indien we in de jaren '90 of drie jaar geleden bv. begonnen waren met ons te buigen over het probleem huwelijksmigratie bij Marrokanen, dan was er misschien zicht geweest op een oplossing. Nu laat men de problemen verder verrotten. Het gevolg is dat allochtone jongeren nu de oneerlijke, onmogelijke en verscheurende keuze moeten maken tussen hun familie en de samenleving. Zo zag ik een tijd geleden die Turkse vrouw die verstoten was door haar vader omdat ze gescheiden was van haren man. Ze belde hem op, maar hij weigerde zich met haar te verzoenen. Veel allochtone meisjes komen in school in aanraking met onze Westerse cultuur, maar hebben ouders die streng moslim zijn en zij zijn bang om hun ouders te verliezen. Met alle gevolgen van dien. Daarbij komt dat Marrokanen in Borgerhout die helemaal niks misdaan hebben en kritiek hebben op de sjaria en nooit een misdaad gepleegd hebben en zich willen integreren en die wél goed Nederlands spreken nu mee een slechte reputatie krijgen bij sommige mensen.

Verder denk ik dat hoe langer men de problemen laat verrotten en hoe langer men doorgaat met dat onzinnig knuffelbeleid, hoe slechter dat uiteindelijk zal zijn voor de Marrokaanse gemeenschap in België. Mag ik er u op wijzen dat de kritiek op de Islam groeit en de aanhang van het Vlaams blok steeds groeit? Als het Vlaams blok nooit mag meeregeren en die kiezers sterk tegen hun zin het knuffelbeleid moeten aanzien, lijdt dat tot spanningen. Ik vrees dat er uiteindelijk onmenselijke en draconische maatregelen zullen nodig zijn om de problemen het hoofd te bieden als men nog veel langer doorgaat met dit slecht beleid. Zo heeft men in Rotterdam de problemen veel te lang laten aanslepen met nu drastische maatregelen mogelijk als gevolg. Indien men begin jaren '90 de problemen had benoemd en aangekaart, dan waren menselijke oplossingen nog mogelijk geweest. Nu zal men mogelijk gedwongen zijn om tot draconische maatregelen over te gaan. Maatregelen die ik niet zie zitten.
Stefanie is offline  
Oud 25 februari 2004, 20:34   #119
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Marrokanen wanen zich superieur aan de Vlamingen
En?
Is het omgekeerd volgens jou?

Citaat:
de fundi's onder hen willen in Vlaanderen de sjaria invoeren.
Het Vlaamsblok wil die sharia evengoed (selectief) invoeren.

Citaat:
Hun afkomst is dus zéér relevant.
Ik bepleit gelijke rechten voor elke inwoner van ons land.
ongeacht zijn
  • religieuze overtuiging
ongeacht
  • zijn schoenmaat
ongeacht
  • de plaats waar hij ter wereld kwam.

Als jij daarentegen discriminatie opraciale of etnische basis of afstamming bepleit, dan is dat je goede recht, maar je vliegt dan wel het fundi-hoekje in samen met Joos, JahJah, Filip De Winter en vele anderen.

Citaat:
Ik blijf dus pal achter mij stelling: Jarenlang moesten we wel bij het Vlaams blok aankloppen om de waarheid te weten.
Jij mag rustig bij je stelling blijven.
Ik heb tendens om die van Dies aan te nemen: vanwege het Vlaamsblok geen betrouwbare info.
De waarheid i.v.m. nationaliteit van een crimineel interesseert me trouwens niet.
Ze is irrelevant.

Citaat:
Ik woon namelijk ver van Borgerhout. Ik kan 't van hier bij mij thuis niet rieken.
Oud 25 februari 2004, 20:50   #120
Stefanie
Minister-President

Standaard

Hee? Wat zit jij nu te zeveren en onzin te verkopen? Ik bedoelde de media, niet de rechstpraak zelf. Welke wetten de Marrokanen in Marroko willen hebben is hun verantwoordelijkheid. Marrokanen die in Borgerhout wonen, dat is iets anders. En de fundi's onder hen willen de sjaria. En dat betekent dat zij meer rechten willen geven aan moslims dan aan niet-moslims. En nee, het is helemaal niet zo dat Vlamingen superieur zouden zijn. Helemaal niet. Maar de Westerse cultuur staat open voor verandering en vooruitgang. Daardoor hebben wij ons kunnen verbeteren. Dat zijn dus externe factoren. Onlangs heeft iemand dat hier uitgelegd. Maar dat zegt niets over gelijk welke Vaming als persoon. Je bent doordaar natuurlijk geen beter mens. Dat het Vlaams blok hier de sjaria zou willen invoeren is onzin. En waar jij diene zever over discriminatie uithaalt is mij een raadsel. Ik eis daarvoor een verontschuldiging. Ik heb hier in heel deze draad NERGENS voor discriminatie gepleit! Ik kloeg enkel aan dat de pers ZWEEG over wat zich bij de Marrokaanse gemeenschap in België afspeelde. Discriminatie heeft daar niets mee te maken en dat is pure laster.
Stefanie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be