![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen waarom ? We verkopen toch ook geen sigaretten bij de apotheker en toch ? Denk eens na en zoek het verschil
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 augustus 2024 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Over welk toegelaten percentage heb je het dan? Gisteren nog 4 Kasteel Tripels op van 11%. Bier, bijna zo straf als wijn. En jij hebt het over "toegelaten percentages"? Waar, vraag ik me dan af? Citaat:
Op TV de laatste tijd kan ik me zo al reclame voor Cornet ("Zacht, Krachtig!"), Triple Anvers ("Altijd smaakvol, nooit bitter!"), en Cristal ("Van boer naar brouwer naar bar") voor de geest halen. Ik merk dus weinig van het aan banden leggen van reclame. Kan je mij eens wat voorbeelden geven?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 26 augustus 2024 om 10:53. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tolerantie naar alcohol wordt steeds minder en minder. Terwijl drugs in het verkeer hand over hand toeneemt Maar niet getreurd, ik begrijp wel waarom jij pro cannabis bent hoor.. wink, wink
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 augustus 2024 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangaande reclame vond ik het volgende: klikkerdeklik Blijkt dat er links en rechts in Europa wel werk gemaakt wordt van het aan banden leggen van alcohol-reclame maar ik denk dat we daar in België niet echt een voortrekkersrol in spelen, wel?
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is niet omdat ik het niet gebruik dat ik niet voor een vrij gebruik kan pleiten eh? Al is dat voor sommige mensen vaak moeilijk te begrijpen.
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er worden vaker mensen betrapt (al spelen daar meer en meer efficiente controles natuurlijk ook in mee) maar dat wil niet zeggen dat die er zo maar mee wegkomen of dat ze op de goedkeuring van anderen moeten rekenen. Volgens mij worden drugs in het verkeer minstens zo streng (zo niet strenger) bestraft dan alcohol. En volledig terecht als je het mij vraagt.
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik durf hier niet te schrijven ik bv die 30 km/u op veel plaatsen pure geldklopperij vind om niet te moeten bestempelt als een waanzinnige snelheidsduivel ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2024 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle drugs zijn slecht behalve die van mij zou Xeno schrijven ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2024 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet er is helemaal geen tolerantie op drugs in het verkeer. Er wordt en dit in tegenstelling tot vroeger nu wel systematisch op gecontroleerd.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 augustus 2024 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus is er geen enkele reden om cannabis te legaliseren en dient men nog meer inspanning te leveren om ook alcoholgebruik te verminderen of zelfs op termijn te bannen.
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou jij echt in een wereld willen leven waarin de overheid bepaalt wat goed en slecht voor ons is en ons alle pleziertjes afneemt omdat die wel eens risico's met zich mee kunnen brengen? Waarom zou ik niet mogen genieten van een lekker tripeltje ergens op een terras? Waarom mag buurman 's avonds op zijn balkon geen jointje roken? Gaan we mijn schoonzoon zijn hobby ook verbieden omdat er veel kwetsuren ontstaan op een voetbalveld? Skivakanties verbieden omdat er elk jaar vliegtuigen vol gekwetsten terugkomen van de ski-oorden? McDonalds verbieden omdat ze niet echt bijdragen aan een gezonde levensstijl? Ik ben niet zo voor dat verbieden en een overheid die met een vingertje ons terechtwijst als we iets ongezond zouden doen. Mijn lijf, mijn beslissing. Ik heb geen overheid nodig om over mijn gezondheid te gaan.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 26 augustus 2024 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog niet zo lang geleden is de politie - die de nieuwe wetgeving ter zake uiteraard weer niet begreep - een ambulance achterna gesneld, om een minderjarig slachtoffer (12 jaar oud), dat als passagier in één van de betrokken wagens zat, in het ziekenhuis drugtesten af te nemen. Die incompetente kwibussen verschieten en worden kwaad wanneer je ze uitlacht...
Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 augustus 2024 om 15:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn al de landen en staten die cannabisgebruik gelegaliseerd hebben, medicinaal en recreatief, dan misdadiger staten of landen?
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 augustus 2024 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mij mag het hoor. Zolang de gebruiker het kan betalen is er geen vuiltje aan de lucht.
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar schort het nogal eens. Vervolgens diefstallen of andere criminele daden om hun drugsprobleem te blijven betalen.