Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2007, 15:32   #101
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Ach, wat zielig toch....
Ben ik niet lief genoeg? Vreemd dat men van sommigen blijkbaar gewoon de waarheid moet verzwijgen. Doe ik niet aan mee hoor.
lief genoeg? Ge zoekt gewoon ambras...Als ge zin hebt om ruzie te maken, waarom ga je niet een paar van die vlaamse schoeljes te lijf, daar in Menen? Of zijn het hollanders, die daar de beest uithangen? Of nog iets anders, waar ge schrik voor hebt?En die in Nederland reeds de baas zijn?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 15:32   #102
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
???Nog nooit mijn baas zijn kont gelikt?! Ik peins zeker dat hij dat niet eens zou toelaten En mij doodwerken... Tot ik erbij neerval
Ik denk dat ge eens van dealer moet veranderen meiske Die vent zet u in de zak.Da's rommel dat ge aan het verbruiken bent
Je spreekt wartaal, word eens wakker
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 15:33   #103
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
lief genoeg? Ge zoekt gewoon ambras...Als ge zin hebt om ruzie te maken, waarom ga je niet een paar van die vlaamse schoeljes te lijf, daar in Menen? Of zijn het hollanders, die daar de beest uithangen? Of nog iets anders, waar ge schrik voor hebt?En die in Nederland reeds de baas zijn?
Zoek ik ambras? Hahaha, kan je tegen zo weinig?
Watje
Oud 7 april 2007, 15:38   #104
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik ook :

http://plannerint.b-rail.be/bin/quer...55933&OK#focus

Baseballpolitieker zal wel een hartsvriendin in haar zien.
Jullie kunnen ook nergens tegen. Hoe zwak, watjes hihihi
Oud 7 april 2007, 15:40   #105
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Van het soort idealisten van jouw slag, verlos ons Heer!
Amen
Oud 7 april 2007, 15:42   #106
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zit het met het west-vlaanderen en oost-vlaanderen gedoe? Hoe zit het met het Limburg en Antwerpen gedoe?

Als Walonië een prijs wint op de olympische spelen of op de eurosong dan is het plots wel België, anders helemaal niet.
Het lijken wel kleine kleuters.
Had je gedacht. Denk je nu echt dat ik ook maar enig nationalistisch sentiment voel bij een overwinning van pakweg Henin of zo?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 15:43   #107
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Had je gedacht. Denk je nu echt dat ik ook maar enig nationalistisch sentiment voel bij een overwinning van pakweg Henin of zo?
Henin,das ne vent jong
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 15:46   #108
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Henin,das ne vent jong
Voor mij had ze even goed uit Uruguay of Maleisië kunnen komen. 'Belgische' overwinning? So what!?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 15:46   #109
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Henin,das ne vent jong
Als ge de voorkant beziet toch
Oud 7 april 2007, 15:48   #110
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als ge de voorkant beziet toch
Mauresmo is wel nog iets erger "op dat vlak":
Oud 7 april 2007, 15:49   #111
debbie
Minister

Standaard

Vreemd toch, Vlamingen kunnen nooit kritiek verdragen. Hoe zou dat komen. Omdat de waarheid kwetst misschien?
Oud 7 april 2007, 15:52   #112
evilbu

Standaard

Citaat:
Jullie kunnen ook nergens tegen. Hoe zwak, watjes hihihi
Neen ik meen het, jij bent net zoals die Franstaligen die rondhangen aan de Vlaamse kust. De hele tijd sakkeren op de gemene Vlamingen rond hen maar dat ze kunnen vertrekken komt niet in hen op.

Wat heb je tot nu toe hier al beweerd :
- Nederlanders staan ver voor op Vlamingen
- Walen staan voor op Vlamingen
- jij bent "per ongeluk" in Vlaanderen terechtgekomen
-...

Spreek jij eigenlijk Frans, ik zie dat jij uitgebreide kennis hebt over Wallonië?
Oud 7 april 2007, 16:08   #113
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
De spanjaarden die hier heerstten waren habsburgers, eerst waren hier spaanse habsburgers en later oostenrijkse habsburgers. Dus in een opsomming de spanjaarden afzetten tegenover de habsburgers is ietwat misleidend, zeker als je ze beiden opsomt ZONDER de oostenrijkers in het lijstje te zetten.

Overigens is het zo dat Karel V , keizer van het habsburgse rijk een legitiem vorst was, afstammeling van graaf Lodewijk van Male en Hertog Jan I. De habsburgers in een lijstje zetten met de moffen, die een illegitiem bewind hier voerden is ietwat vreemd.

De spaanse habsburgers hebben hier overigens geen "losbreken van het volk" of zo gezien, ze gaven ons gewoon cadeau aan de oostenrijkse habsburgers.

mvg. Sint Ignacius
Man, de geschiedenis is passé. De enige les die ik stel is dat we alle vreemde overheersingen al buiten gekregen hebben en dat het met de Waalse en islamitische juist hetzelfde zal aflopen.
Oud 7 april 2007, 16:17   #114
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
Neen ik meen het, jij bent net zoals die Franstaligen die rondhangen aan de Vlaamse kust. De hele tijd sakkeren op de gemene Vlamingen rond hen maar dat ze kunnen vertrekken komt niet in hen op.

Wat heb je tot nu toe hier al beweerd :
- Nederlanders staan ver voor op Vlamingen
- Walen staan voor op Vlamingen
- jij bent "per ongeluk" in Vlaanderen terechtgekomen
-...

Spreek jij eigenlijk Frans, ik zie dat jij uitgebreide kennis hebt over Wallonië?
Ik heb in de eerste plaats een uitgebreide kennis over Vlaanderen.
En ja, ... op veel vlakken staan ze achter op de buurlanden ook op Duitsland. Daar kan ik ook niets aan doen hé. het is nu eenmaal zo, ik heb daar totaal geen schuld aan dus wie dat erg vindt moet daar een ander voor verwijten. mij zeker niet.
Oud 7 april 2007, 16:29   #115
Marlboro
Banneling

Standaard

Debbie;antwoord eens;hoezeer ben je op de hoogte van vlaanderen en wallonie en tussen vlamingen en walen?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 16:35   #116
evilbu

Standaard

Citaat:
Ik heb in de eerste plaats een uitgebreide kennis over Vlaanderen.
En ja, ... op veel vlakken staan ze achter op de buurlanden ook op Duitsland. Daar kan ik ook niets aan doen hé. het is nu eenmaal zo, ik heb daar totaal geen schuld aan dus wie dat erg vindt moet daar een ander voor verwijten. mij zeker niet.
1. Noem eens op welke gebieden dan, dat is toch veel beter discussiëren dan gewoon afgeven?
2. Je bent blijkbaar wel blind voor die dingen die beter zijn hier (en dan noem je dat onderwijs "Belgisch" omdat we een land zijn, dat was toch een dieptepuntje hoor)
Oud 7 april 2007, 17:02   #117
debbie
Minister

Standaard

Citaat:
1. Noem eens op welke gebieden dan, dat is toch veel beter discussiëren dan gewoon afgeven?
2. Je bent blijkbaar wel blind voor die dingen die beter zijn hier (en dan noem je dat onderwijs "Belgisch" omdat we een land zijn, dat was toch een dieptepuntje hoor)
Afgeven? Klopt niet hoor, ik heb niets tegen de Vlamingen, helemaal niet. Ik mag toch wel eerlijk zijn zeker? Wat is dat nu weer? Op vlak van onderwijssysteem lopen ze ongeveer 50 jaar achter op buurlanden en dat heeft een grote impact op de schoolmoeheid enerzijds en op de wijze waarop werknemers zich op hun werk gedragen anderzijds. Dat is gewoon zo, moet ik dan liegen soms?

In hoeveel landen ben jij al naar school geweest dat je denkt het beter te weten? Ik weet echt waarover ik spreek hoor. Maar blijkbaar mag je hier in Vlaanderen niets van kritiek geven anders staat iedereen meteen op zijn achterste poten. Ik trek me dat niet aan hoor. Ik kan vergelijken, ik ken het verschil. Toen ik destijds naar België kwam had ik het gevoel dat ik deel uit maakte van een kluchtfilm, een film over de oude tijd zo'n 50 of 100 jaar geleden. En helaas is het er nog steeds niet op gebeterd. België is op vlak van onderwijs echt wel blijven steken in de jaren 1960.
Oud 7 april 2007, 17:11   #118
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgeven? Klopt niet hoor, ik heb niets tegen de Vlamingen, helemaal niet. Ik mag toch wel eerlijk zijn zeker? Wat is dat nu weer? Op vlak van onderwijssysteem lopen ze ongeveer 50 jaar achter op buurlanden en dat heeft een grote impact op de schoolmoeheid enerzijds en op de wijze waarop werknemers zich op hun werk gedragen anderzijds. Dat is gewoon zo, moet ik dan liegen soms?

In hoeveel landen ben jij al naar school geweest dat je denkt het beter te weten? Ik weet echt waarover ik spreek hoor. Maar blijkbaar mag je hier in Vlaanderen niets van kritiek geven anders staat iedereen meteen op zijn achterste poten. Ik trek me dat niet aan hoor. Ik kan vergelijken, ik ken het verschil. Toen ik destijds naar België kwam had ik het gevoel dat ik deel uit maakte van een kluchtfilm, een film over de oude tijd zo'n 50 of 100 jaar geleden. En helaas is het er nog steeds niet op gebeterd. België is op vlak van onderwijs echt wel blijven steken in de jaren 1960.
België heeft geen goed onderwijs bebbie?
Het zou kunnen hoor .....
Oud 7 april 2007, 17:40   #119
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Besef je dan werkelijk niet welke onzin je hier post na post uitbraakt? Uit talrijke vergelijkende rapporten blijkt zonneklaar dat Vlaanderen één van de koplopers is op onderwijsgebied in Europa. Dit is meteen ook de reden waarom zoveel Nederlanders in Vlaanderen school lopen. Idem met onze werknemers. Deze worden door de vele multinationals die hier vestigingen hebben als de productiefste beschouwd. Dat hier heel wat bedrijven sluiten is het gevolg van de lage loonlanden-politiek, niet van de productiviteit.

Citaat:
Je hoeft niet in verschillende landen school gelopen te hebben om degelijk gevormd te zijn. Vlaanderen is ruim voldoende. Heb jij misschien half Europa afgedweild om je schitterende persoonlijkheid te vormen? Het feit dat je zo blijft doorbomen over onze achterlijkheid zegt alles over jou, ma Flodder.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2007, 17:55   #120
evilbu

Standaard

Citaat:

Jij blijft over België spreken en ik weet dat je het doet om te provoceren (ben jij dan zelf al naar school geweest in Wallonië? )
Kijk, als je onder verder staan begrijpt dat men in Nederland veel minder vraagt van leerlingen, dan wil ik je gelijk geven. Maar is dat dan ook goed?
Ik zou zeggen van niet, ik weet alleen maar dat de generatie van mijn ouders veel meer heeft geleerd op school. Ik ken veel Nederlands die al toegegeven hebben dat ze veel dingen gewoon niet wisten als ze hier kwamen studeren. Dus als wij "ouderwets" zouden zijn, tja dan is dat maar zo!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be