Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2007, 12:58   #101
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De titel is al om te beginnen schandalig.

Je kunt een discussie voeren over het celibaat, maar feit is dat het celibaat op dit moment nog steeds van kracht is. Als een priester er zich niet aan houdt, dan is het maar logisch dat hij ontzet wordt.

Verder begrijp ik ook niet wat de rest van jouw tirade te maken heeft met deze zaak. Gewoon Kerk-bashing.

Antoon, ik ben een evangelist. Ik startte deze topic om sommigen met hun hypocrisie te confronteren als ze weer eens beginnen schelden op Jerry Falwell en andere protestantse Christenen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 14:05   #102
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Deze stelling moet ik volledig tegenspreken, het is reeds bewezen dat veel mensen juist door de Goddiensten in een instelling terecht komen.

Ook zijn de Goddiensten de grootste hinderpaal voor de wetenschap.

Het is zelfs zo erg gesteld met de Goddiensten, dat deze eeuwen lang mensen vervolgd hebben en nog vervolgen enkel en alleen omdat deze de theorieën uit de godsdienstboeken niet als de enige waarheid aanvaarden.

Zelfs hier op het forum zijn eer mensen die reeds een hele draad bezig zijn met de wetenschap als ketterij te bestempelen.

En zelfs in onze maatschappij zijn er een pak problemen die enkel en alleen het gevolg zijn van de Goddiensten.
Ook waar, maar moeilijk uit te maken of diezelfde sujetten zònder godsdienst al niet eerder uit de circulatie hadden moeten worden genomen; de vraag is niet òf ze onhoudbaar worden, maar wanneer.
Weer de oude vraag dus: wat was er eerder, de kip of het ei ... ?
Oud 6 juni 2007, 14:10   #103
willem1940NLD

Standaard

Hoe dan, begaat die werknemer contractbreuk; had beter meteen bij de concurrentie kunnen solliciteren.
Oud 7 juni 2007, 15:51   #104
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Benedictus XVI was zoals alle jonge snaken bij de HJ destijds, niet de Waffen-SS.
Voor een 'joodse' haatzaaier speelt dat geen rol waar Benedictus bij was. Voor hem telt alleen haatspuien en wat komt hierbij uitstekend van pas, de Waffen SS.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 05:27   #105
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Voor een 'joodse' haatzaaier speelt dat geen rol waar Benedictus bij was. Voor hem telt alleen haatspuien en wat komt hierbij uitstekend van pas, de Waffen SS.
Ik ben geen Jood voor de 100ste keer. Ik ben een protestantse Christen.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 8 juni 2007 om 05:28.
Oud 8 juni 2007, 07:40   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Dan kunt u onmogelijk het zionisme steunen, iets wat u, als ik me goed herinner, toch doet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 07:47   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De priester werd 'verbannen' uit zijn parochie door de kerk en dus - als ik het goed begrijp - uit zijn ambt ontzet. Indien ( ik herhaal ) hij een paar duizend kilometer verder had gewoond dan was er niets aan de hand geweest. De interne orde is hier eigenlijk tegenstrijdig met de apostolische traditie. Ook vele apostelen leefden met een vrouw samen. De Latijnse interpretatie heeft geen poot om op te staan op dit punt.
De Kerk hanteert nu ook niet meer de apostolische traditie van boete. Wie in de jonge Kerk doodzonden beging (als overspel, diefstal...), werd uit de liturgische en sacramentele gemeenschap gebannen. Eerst hoorde die persoon een publieke biecht uit te spreken voor de aanwezige gemeenschap, waarna hij van zijn tuniek werd ontdaan en in ijselijke stilte uit de liturgische ruimte werd gezegd met de woorden "Ga heen en doe boete". De boetetermijnen konden oplopen tot meerdere jaren.

Om maar te zeggen dat de reglementering van de interne werking geenszins een star iets is, maar kan aangepast worden aan de noden en tijd. Celibatair priesterschap is een interne regeling, een pastoraal element en bijgevolg moet u dat in de juiste context plaatsen. Als ik uw bijdrage leest, komt het voor alsof u er een dogma van maakt.

En er was weldegelijk iets aan de hand geweest als deze priester duizend kilometer ergens anders had gewoond. Een priester van de Grieks-katholieke ritus die met een andere vrouw op toer gaat, wordt ook uit het ambt ontzet. Alles draait rond engagement: in het Latijnse Westen neemt de priester het engagement op zijn priesterschap te verbinden aan het celibaat; in het Oosten om datzelfde priesterschap - voor de wijding, even herhalen, mocht u het niet weten - te verbinden met een stabiel huwelijk. Een Grieks-katholieke en orthodoxe priester die van zijn vrouw scheidt, moet zijn ambt neerleggen. Hetzelfde wanneer die priester weduwnaar is geworden en weer wenst te trouwen. Ook in dat geval moet hij afstand doen.
Oud 8 juni 2007, 15:38   #108
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra

Dan kunt u onmogelijk het zionisme steunen, iets wat u, als ik me goed herinner, toch doet.
Dat zit nog. Kort en bondig samengevat in Wikipedia (en overeenkomend met mijn jeugdherinneringen):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filosemitisme

Citaat:
Filosemitisme
Citaat:
Van Wikipedia
Ga naar: navigatie, zoek
Filosemitisme is sympathie voor het joodse volk of het joodse geloof, het tegenovergestelde van antisemitisme. Vooral in protestants-christelijke kringen, waar men de oorsprong van het eigen geloof zoekt in het Oude Testament, is men vaak uitgesproken filosemitisch. Dit kan samenvallen met een pro-Israël houding of ondersteuning van het Zionisme doch dit is niet noodzakelijk.
Een hedendaagse en Nederlandse exponent van uitgesproken filosemitisme is de Stichting Christenen voor Israël.
Zie ook: antisemitisme
Citaat:
Christenen voor Israël

Van Wikipedia

Ga naar: navigatie, zoek
Christenen voor Israël is een christelijke, Nederlandse stichting die in 1980 is opgericht en is gevestigd in Nijkerk.
De stichting keert zich tegen de vervangingstheologie van sommige kerken, die behelst dat het jodendom zou zijn vervangen door het christendom. De stichting Christenen voor Israël beweert daarentegen dat Gods belofte aan het Israëlitische volk zoals die in het Oude Testament staat weergegeven, nog steeds zou gelden en dat in het verlengde daarvan het Joodse volk en de staat Israël nog steeds Gods oogappel zouden zijn.
Christenen voor Israël is een zogeheten goed doel-organisatie en leeft van schenkingen. Ze organiseert regelmatig reizen naar Israël en bijeenkomsten in haar Israëlcentrum, gelegen in de plaats Nijkerk. Tevens zet ze zich in voor de terugkeer van Joden uit de gehele wereld naar Israël, vooral tot uiting komend in haar in 1996 opgerichte project "Breng de Joden Thuis".
Christenen voor Israël geeft allerlei bladen uit zoals Israël Aktueel, Profetisch Perspectief, Israël en de Kerk en Tov!. Het eerste nummer van Israël Aktueel verscheen in maart 1985. De stichting was toen nog gevestigd in Leidschendam.

[bewerk] Externe links

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 8 juni 2007 om 15:52.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 22:08   #109
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou dit niet mogelijk zijn? Al was het maar om de islamieten dwars te zitten.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2007, 22:30   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Waarom zou dit niet mogelijk zijn? Al was het maar om de islamieten dwars te zitten.
Dat lijkt me dan wel een heel kinderachtige houding...
Oud 8 juni 2007, 22:37   #111
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben conservatief -rechts iets anders als Extreem-rechts. Als je het verschil niet kent hou dan ff lekker je bek.

Leg mij het verschil dan eens uit als je wil

Laatst gewijzigd door Kay_ : 8 juni 2007 om 22:37.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 01:18   #112
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Er wordt vanuit gegaan dat een priester zich niet 100% kan inzetten voor zijn parochie als hij zelf een gezin heeft.
Maar tijdens de preek gaan ze de gelovigen wel uitleggen hoe kinderen moeten worden opgevoed.
Oud 16 juli 2007, 01:25   #113
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Israël en het Jodendom is een uniek gegeven binnen de Christelijke leer. Een reden waardoor Israël uniek is, ligt in het feit dat de hele geschiedenis van het volk voorzegd is in profetieën. Van welk ander volk kan dit worden aangetoond? Deze geschiedenis is uitgewerkt in zestien fasen:

1. De slavernij in Egypte;
2. De bevrijding - in rijkdom - vanuit Egypte;
3. Hun bezit van het land Kanaan;
4. In het Beloofde Land zouden ze zich keren tot afgoden;
5. God zou een centrum van aanbidding vestigen in Jeruzalem;
6. De ballingschap van het noordrijk naar Syrië;
7. Het zuidrijk (Juda) zou in ballingschap naar Babylon worden gevoerd;
8. De vernietiging van de eerste tempel, die door Salomo gebouwd is;
9. De terugkeer naar het Beloofde Land van een klein overblijfsel vanuit Babylon;
10. De vernietiging van de tweede tempel - dit is door Jezus zelf voorspeld;
11. De verstrooiing van het volk onder de heidense volken, als oordeel over hun ongehoorzaamheid;
12.Vervolging en onderdrukking door de heidenen;
13. De Joden zullen opnieuw vergaderd worden vanuit de volken.
Deze dertien voorspellingen - die stuk voor stuk zijn terug te vinden in de bijbel - zijn volledig vervuld in de geschiedenis. Op dit moment zien we de terugkeer van de Joden naar het land Israël voor onze ogen plaatsvinden. N
og drie profetieën blijven over:

14. Alle volken zullen tegen Jeruzalem optrekken in oorlog;
15. De bovennatuurlijke openbaring van de Messias aan zijn volk;
16. De komst van de Messias in glorie en heerlijkheid, en de vestiging van zijn koninkrijk op aarde.
Oud 16 juli 2007, 19:16   #114
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet? Israël en het Jodendom is een uniek gegeven binnen de Christelijke leer. Een reden waardoor Israël uniek is, ligt in het feit dat de hele geschiedenis van het volk voorzegd is in profetieën. Van welk ander volk kan dit worden aangetoond? Deze geschiedenis is uitgewerkt in zestien fasen:

1. De slavernij in Egypte;
2. De bevrijding - in rijkdom - vanuit Egypte;
3. Hun bezit van het land Kanaan;
4. In het Beloofde Land zouden ze zich keren tot afgoden;
5. God zou een centrum van aanbidding vestigen in Jeruzalem;
6. De ballingschap van het noordrijk naar Syrië;
7. Het zuidrijk (Juda) zou in ballingschap naar Babylon worden gevoerd;
8. De vernietiging van de eerste tempel, die door Salomo gebouwd is;
9. De terugkeer naar het Beloofde Land van een klein overblijfsel vanuit Babylon;
10. De vernietiging van de tweede tempel - dit is door Jezus zelf voorspeld;
11. De verstrooiing van het volk onder de heidense volken, als oordeel over hun ongehoorzaamheid;
12.Vervolging en onderdrukking door de heidenen;
13. De Joden zullen opnieuw vergaderd worden vanuit de volken.
Deze dertien voorspellingen - die stuk voor stuk zijn terug te vinden in de bijbel - zijn volledig vervuld in de geschiedenis. Op dit moment zien we de terugkeer van de Joden naar het land Israël voor onze ogen plaatsvinden. N
og drie profetieën blijven over:

14. Alle volken zullen tegen Jeruzalem optrekken in oorlog;
15. De bovennatuurlijke openbaring van de Messias aan zijn volk;
16. De komst van de Messias in glorie en heerlijkheid, en de vestiging van zijn koninkrijk op aarde.
17. De machthebbers van het "uitverkoren volk" die de Messias hebben verraden, laten geselen en de de opdracht gegeven hebben Hem te vermoorden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 19:24   #115
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
17. De machthebbers van het "uitverkoren volk" die de Messias hebben verraden, laten geselen en de de opdracht gegeven hebben Hem te vermoorden.
Onzin,dat waren de Romeinse bezetters. Ken uw geschiedenis.
Oud 16 juli 2007, 19:45   #116
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin,dat waren de Romeinse bezetters. Ken uw geschiedenis.
Leer UW bijbel dan maar eens.
Het volk mocht democraties kiezen wie er werd gekruisigd.
De bezetter heeft zijn handen in onschuld gewassen en enkel de wil van het volk uitgevoerd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 21:12   #117
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Pontius Pilatus heeft een fout gemaakt om de ziendende menigte die om het vel van Christus schreeuwde zijn zin te geven, dat is waar. Maar de opdracht kwam duidelijk van de Joodse machthebbers.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 21:16   #118
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Pontius Pilatus heeft een fout gemaakt om de ziendende menigte die om het vel van Christus schreeuwde zijn zin te geven, dat is waar. Maar de opdracht kwam duidelijk van de Joodse machthebbers.
Daar heb je een punt. Pilatus staat meer dan eens beschreven als een zeer zwakke figuur. De Joodse hogepriesters zijn de ware schuldigen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het de schuld is van alle Joden (zoals fundamentalistische protestanten wel eens durven beweren).
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2007, 21:17   #119
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Een zionistische protestant... Wat krijgen we volgende keer te zien? Een Joodse neonazi?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 16 juli 2007, 21:17   #120
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Antoon, ik ben een evangelist. Ik startte deze topic om sommigen met hun hypocrisie te confronteren als ze weer eens beginnen schelden op Jerry Falwell en andere protestantse Christenen.
Wie scheldt er hier?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be