Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2007, 19:22   #101
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik moet bekennen... van geen enkel van die vragen lig ik wakker.

Wat mij interesseert is:

-Doe ik de job graag (is't belangrijkste)
-Wat is mijn loon
-Wat is de aard van de mensen waar ik moet mee werken (jong, oud, goeie sfeer, voldoende alllochtonen, ...)

kortweg is dat bij mij zijn er allochtonen of niet , als er geen zijn direct ok , zijn er wel neem ik die job toch aan maar zal ik wel direct verder zoeken naar een bedrijf zonder !!!!
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 20:58   #102
Brusseleir
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Het is maar aan de overheid om meer vast werk aan te bieden zo simpel is dat.

Oud 2 juli 2007, 13:44   #103
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Stel u solliciteert voor een job. U gaat dus uw arbeid verkopen aan een werkgever. Die werkgever stelt allerlei eisen voordat hij u zal tewerkstellen.

Zelden stelt de werkzoekende hier van zijn kant eisen tegenover. Het wereldbeeld van sommige, nogal bizarre mensen is microscopisch klein, waardoor ze soms tevreden zijn wanneer ze ne GSM en een bedrijfswagentje hebben kunnen 'afdwingen'.

Maar het kan ook anders. Stel dat iedere werkzoekende (u dus ook vroeg of laat, ook al hebt u vandaag vast werk, want dit is het tijdperk van de door ons zelf gewilde 'flexibiliteit'), een aantal heel eenvoudige vragen stelt.

Het zijn vragen die elk normaal mens zich dagelijks voor de geest haalt. Dit keer stelt hij ze tijdens zijn sollicitatieschrijven of -gesprek. Heel eenvoudig:

-belegt uw bedrijf rechtstreeks of onrechstreeks in aandelen van wapenproducenten?
-belegt uw bedrijf in aandelen van bedrijven die activiteiten hebben in landen die de mensenrechten en de arbeidsregels van de ILO niet respecteren of voert het er handel mee?
-bent u er zeker van dat de productiemiddelen die in uw bedrijf gebruikt worden nergens in hun hele levenscyclus gebruik hebben gemaakt van kinderarbeid, slavernij, massa-moord, oorlog, tirannie of corruptie?
-belegt uw bedrijf rechstreeks of onrechstreeks in fondsen die obligaties bevatten van tirannieke overheden?
-heeft uw bedrijf in de hele keten van zijn kapitaalwerving ooit geld aangenomen dat verdiend werd in kolonieën, door slavernij, of door oorlog? U heeft dat uiteraard getraceerd, er bestaan organisaties genoeg die uw geld hierop kunnen controleren en zeer goed weten welke banken historisch gezien met deze kwesies verbonden zijn.
-heeft uw bedrijf aandelen in, of drijft het handel met de 82 Europese en Amerikaanse multinationale bedrijven die door de VN Veiligheidsraad zijn geïdentificeerd als organisaties die de oorlog in Congo - die 4.5 miljoen doden eiste - hebben aangevuurd? Of met één van hun dochterondernemingen of met één van de bedrijven waarin deze multinationals participaties hebben?
-heeft uw bedrijf geld rollen dat terecht kan komen bij aasgierfondsen die miljoenen mensen de armoede en de dood injagen?
-hoe gaat uw bedrijf zich indekken tegen de gigantische schadeclaims die het binnenkort wellicht kan tegenkomen omwille van zijn participatie aan de vernietiging van het leven op de planeet?
-wat doet uw bedrijf concreet om de uitstoot van klimaatvernietigende emissies tegen te gaan?

Enfin, gewone vragen die de doorsnee werknemer zich voortdurend stelt dus.

De vraag aan u: welke van deze of gelijkaardige vragen heeft u gesteld tijdens uw laatste sollicitatiegesprek? En hoe dikwijls stelt u ze aan de bedrijfsvoerders/eigenaars van de onderneming waar u momenteel werkt? En wat is hun reactie?
Ik vraag altijd of ik communistische collega's mag martelen en ik ben altijd direct aangenomen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be