![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan moet iedereen dat maar doen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terzake nu. Heeft Demotte niks anders te doen dan de verkoop van pakjes sigaretten te verbieden wegens het ontbreken van iets waar verstokte rokers zich toch geen bal van aantrekken? Waarom heeft Demotte er eigenlijk niet voor gezorgd dat de uitzonderingsregel voor de omloop van Francorchamps werd opgeheven zodat ook daar geen reclame PRO tabaksgebruik meer kan gemaakt worden?
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Is dat geen nobel streven? "Verbeter de wereld en begin bij jezelf". Wel, ik heb dat gedaan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou verstandig zijn. Mijn vader stierf aan longkanker en een vriendin van mij leeft sinds drie weken met een gaatje in haar keel. Van mij mag jij echter zélf kiezen wanneer, en óf je er wel of niet meer stopt.
Je kan echter niet verwachten dat iedereen even tolerant is als ik, hé? ![]() Sommigen doen nu eenmaal niks liever dan verbieden.... en bestraffen. Rokers bestraffen zichzelf uiteindelijk zélf wel.
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Èn degenen die mogen meegenieten van hun tweedehands rook. Daarom is elk verbod dat rokers treft een goede zaak. Uit zichzelf zullen ze geen rekening houden met niet-rokers.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft het feit dat jij daar zo niet over dacht toen je zélf nog rookte. Waarom geef je anderen niet dezelfde vrijheid die jij had om tot de jaren van verstand te komen? Ik verbied zelfs in mijn huis geen roker om een paffer op te steken. De meesten gaan even buiten om aan hun dwingende verslaving te voldoen, ook al verplicht ik hen daar niet toe. Verder heb ik veel ramen die ik kan openzetten als er bij mij in huis toch eens een keertje gerookt wordt.
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde fenomeen doet zich voor bij ex.Blokkers. Citaat:
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens, om even te reageren op iets dat je zei in je volgende post; ik zou nooit in jouw huis roken, ik heb nog nooit gerookt in het huis van een niet-roker. Dat is gewoon elementair respect, maar blijkbaar ben ik voor de etatisten nog steeds een enorme egoist... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, alle niet-rokers stellen het op prijs dat ze ergens kunnen komen waar niet gerookt wordt. Ook jij zal er de voorkeur aan geven dat er niet gerookt wordt in je bijzijn. Ik ben altijd al een voorvechter geweest van de democratie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De minderheid wordt ook gerespecteerd. Zij mogen ten volle van hun vrijheid genieten, wat mij betreft. Jij mag van mij bijvoorbeeld gerust vijf pakjes per dag oppaffen. Alleen niet in het café waar ik als niet-roker ook zit.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De niet-rokers, die jij vergiftigde voor Demotte zo bezorgd was om hun gezondheid als vandaag, hadden hoe dan ook minder geluk als jij nu...
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 mei 2007 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 26 mei 2007 om 21:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik begrijp heel goed dat je door je ziekte verbitterd bent door die producten. En je hebt gelijk, het is dom wat rokers (waaronder ikzelf) doen. Dat wil ik gerust toegeven. En het kan kloppen dat rokers vrijer worden eens ze stoppen, maar het is het werkwoord verplichten wat me niet aanstaat. Wanneer we niet-rokers niet lastigvallen (dit kan met gescheiden café's) dan is er toch geen enkele rationele grond om een rookverbod op te leggen? Je haalt emotionele argumenten aan, die ik vanuit de omstandigheid waarin je verzeild bent geraakt best kan begrijpen. Maar daarom is het nog geen waarheid. Begrijp je? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Trouwens, je moet eens in eender welke grootstad de hond uitlaten. Het lijkt wel klein-Auschwitz te zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |