![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mij zal je dus nergens horen zeggen dat er een dresscode is voor terroristen, maar blijkbaar is er wel één voor moslims. En jammer genoeg wordt dit geloof gekaapt door mensen die het een minder fraaie wending aan het geven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#103 | |
|
![]() Citaat:
Als ik op straat vrouwen met hoofddoek zie, staat het me vrij de andere kant op te kijken. Het staat iedereen vrij te willen aanschouwen wat hij of zij wil en om te dragen wat hij of zij wenst, zolang het de functie niet in gevaar brengt. Ik zou niemand iets verbieden om te dragen, als privé persoon. Maar geef eerlijk toe dat bv een politieagent in een balletrokje eerder belachelijk zou zijn. Als die man zich daar goed in voelt, mag hij dat gerust buiten zijn uren dragen. In functie zijn er regels, daarnaast vervalt de dresscode, in mijn ogen. Daarom zou ik het bijvoorbeeld niet meer strafbaar maken om nazi symbolen te dragen op straat, omdat het iedereen dan vrij staat je te mijden. Als men zo iemand te woord moet staan, heeft men die keuze niet meer. Persoonlijk zoek ik zo ook geen contact met mensen die anarchietekens dragen en Che Guevara T-shirts. Met hoofddoekdraagsters al evenmin. Ik laat ze gewoon hun ding doen voor wat ze waard zijn, zolang ze verder niets verkeerd doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neutraliteit van overheidsdiensten is meer dan enkel "neutrale dienstverlening." Het is ook belangrijk dat een overheidsdienst een neutraal imago heeft. Religieuze symboliek is niet te rijmen met een neutraal imago.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
|
![]() Als je (in Nederland) zulke zou aannemen bijvoorbeeld als winkelpersoneel, dan zul je veel klanten kwijtraken.
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() Hoe willen ze dan wel weten of het allochtonen zijn? O.a Nederlanders bestaan allang in alle "kleuren" en dan bedoel ik: cultureel volwaardige Nederlanders. O, wacht; aan de hoofdoeken natuurlijk.
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch geweten dat de nonkel van Yasserke Arafat dikke vriendjes was met de SSers? Waarom zou dat een probleem leveren? En waaruit besluit U dat mensen met een SS uniformpje hun taak niet naar behoren zouden kunnen uitvoeren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() Hoi de mannen...
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 31 mei 2007 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() Willem
Als je (in Nederland) zulke zou aannemen bijvoorbeeld als winkelpersoneel, dan zul je veel klanten kwijtrakenU mag Edina dat niet kwalijk nemen, want die 'leeft' in Medina... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 31 mei 2007 om 15:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Aangezien je als ambtenaar toch een zekere macht hebt, kan ik me bovenstaand scenario goed voorstellen. Er lopen per slot van rekening ook genoeg VB'ers rond bij de politie...
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hier gaan ze het eens komen uitleggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() Daar heb je wel minstens een half punt, ja, zij het uiteraard niet PoCo.
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kennen het woord, maar dat is dan ook alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ja heel terecht, laat de anderen zich maar ontwikkelen wij moeten ter plaatse blijven trappelen!
![]() |
![]() |
#116 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In tunesië ook.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Over de uitlatingen godsdienstig bijgelovigen gaan we onze slaap niet verliezen.Ze zou blij moeten zijn van de dienst die we haar bewijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is bovendien niet omdat een maatregel in een ander land van toepassing is dat wij die hier ook maar blindelings moeten volgen. Het is ook hypocriet om ineens de Turkse wetgeving als voorbeeld te nemen omdat het in je kraam past, terwijl je op andere momenten die wetgeving waarschijnlijk (terecht) bekritiseerd. En tenslotte kan je de situatie niet vergelijken. In Turkije staat de seculiere staat wel degelijk onder druk door het bestaan van islamistische partijen. Dat is in België totaal niet aan de orde. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |