Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2007, 13:22   #101
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Heeft het VB geen zitjes in het parlement?
te oordelen aan hetgeen ik van de media moet geloven en zie.... niet...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 4 juni 2007 om 13:22.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 13:24   #102
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
te oordelen aan hetgeen ik van de media moet geloven en zie.... niet...
Raar. :/

www.vlaamsbelangkamerfractie.be is pure fictie?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 13:25   #103
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Mijn zoon en dochters begrepen mijn misstap, maar hadden respect voor het feit dat ik dit goed heb gemaakt door er definitief een streep onder te trekken. Enkel dwazen veranderen nooit van mening, of zien nooit in verkeerd bezig te zijn. Mijn kinderen hebben er trouwens nooit last van gehad in school, die onzin lanceert het Blok om de verzuring aan te scherpen.
De zogenaamde 'broodroof' is ook zo'n verzindsel.
En die heisa omtrend het weren uit die zo verfoeilijk slechte vakbonden ? Wie in een vereniging niet akkoord gaat met de doelstellingen, de basisprincipes, het gedachtengoed en de politieke strekking hoort daar niet thuis. Opkrassen en niet afwachten tot ge buitengegooid wordt...
Dat is toch wat Blokkers zeggen over moslims ?
Ik ben zonder zonde he BVL.... bukkkkkeeeeuuuuuuuu

Ik heb het over MIJN ervaringen, of moet ik zeggen die van mijn kinderen ? Geen verzinsels van het VB, zoals jij het noemt.

wat komen de vakbonden erbij doen... ?

Gewoon mist optrekken....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 juni 2007, 13:26   #104
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Raar. :/

www.vlaamsbelangkamerfractie.be is pure fictie?
Tiens waarom zie ik ze dan niet in grote debatten ?
Waarom zie ik ze dan niet in lijsttrekkersdebatten ?

Ik dacht even dat ze gewoon gestopt waren he....

tja als je voortgaat op de media alleen he....

Oud 4 juni 2007, 14:05   #105
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dan staat Vlaanderen er met zijn lage arbeidsethos slecht voor...

Je maakt een klassieke denkfout: uit hoge werkloosheid leid je een laag arbeidsethos af. Dat slaat natuurlijk nergens op. Werkloosheid gaat veelal gepaard met een zekere armoede: men beschikt over een lager inkomen dan wat men uit arbeid zou kunnen puren, kan zich derhalve minder veroorloven, heeft niets om handen, voelt zich nutteloos etc. Dat verklaart m.i. ook waarom het arbeidsethos in Wallonië hoger ligt: wat men niet heeft, gaat men des te harder verlangen, of het nu om een wagen, status of een job gaat. De rijkere, werkende Vlamingen zijn financieel 'binnen', willen meer tijd voor hun gezin - zeer eerbaar overigens - en geneigd hun arbeidsprestaties overeenkomstig af te bouwen: arbeid wordt minder centraal en iets dat alleen belangrijk wordt als er geldnood dreigt. Ik ben dus eerder geneigd het verband dat jij meent te zien om te draaien: hoge werkloosheid gaat gepaard met een hoog arbeidsethos. Finaal is er geen verschil tussen Vlamingen en Walen: het arbeidsethos is niet afhankelijk van een aangeboren neiging of een cultuurverschil, maar van de economische context.
Ik ben eerder geneigd te denken dat jij de klassieke linkse denkfout maakt: nl alles hangt af van de economische context.
Je denkt dus: 'Vlamingen bouwen hun arbeidsethos af, Walen hebben nu een hogere arbeidsethos'. Leg me nu toch eens uit waarom de rijkste Waal Albert Frère investeert in heel de wereld, ook in vlaanderen, maar niet in Wallonië.
Daar is maar één rede voor: investeren in Wallonië brengt geen geld op.
Omdat er in Wallonië niet gewerkt wordt zoals bv in vlaanderen.

Praktisch recent voorbeeld: de meest verbeten stakers bij Volkswagen Vorst waren Franstaligen (zelfde economische context als de Vlamingen).

Laatst gewijzigd door luc broes : 4 juni 2007 om 14:09.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 16:19   #106
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Toch maar superieur moeten kunnen zijn...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 08:37   #107
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Karim Van Overmeire scoort op schooldebat
AALST - Bij een stemming in de Aalsterse Sint-Augustinusschool na een verkiezingsdebat behaalde het Vlaams Belang 37 procent van de stemmen. SP.A scoorde 22 procent, CD&V/N-VA 16 en VLD 11. Groen en Lijst Dedecker moesten het beiden stellen met 3 procent van de uitgebrachte stemmen. Het politiek debat werd gevoerd door Karim Van Overmeire (Vlaams Belang), Sarah Smeyers (CD&V/N-VA), Luc Willems (VLD), Dylan Casaer (SP.A) en Els Keytsman (Groen). (jla)
Bron: De Gentenaar
Allez, soms 11% en in Aalst 37 %
tkan verkeren hé
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 08:42   #108
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
tkan verkeren hé
Wel, 63 % verstandige kinderen op 100, en 37 % minderbegaafden is een redelijke verhouding. Als ze wat platte demagogie hebben moeten slikken is de keuze niet altijd voor de hand liggend. Met een woordje uitleg erbij van mij zou de verhouding wel anders zijn geweest...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 10:14   #109
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, 63 % verstandige kinderen op 100, en 37 % minderbegaafden is een redelijke verhouding. Als ze wat platte demagogie hebben moeten slikken is de keuze niet altijd voor de hand liggend. Met een woordje uitleg erbij van mij zou de verhouding wel anders zijn geweest...
En dat noemt zichzelf dan verdraagzaam en open. Amai, dat kan tellen.
Niet alleen zelfuitgeroepen democratische poco, maar nog een beetje gefrustreerd ook... je zal nogal wat mogen spuien volgende week na de zoveelste zwarte zondag...
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 10:19   #110
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Juist dan zou de verhouding 63 % VB zijn geworden....

Oud 5 juni 2007, 12:19   #111
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
tkan verkeren hé
WOOW!!
37%in de Aalsterse Sint-Augustinusschool
Philippe L'hiver binnen voor de regen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 13:21   #112
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik ben eerder geneigd te denken dat jij de klassieke linkse denkfout maakt: nl alles hangt af van de economische context.
U mag mij altijd wijzen op de onjuistheid van mijn betoog. Die moet u dan wel eerst aangetoond hebben. "Het is een links betoog" is geen argument.

Citaat:
Je denkt dus: 'Vlamingen bouwen hun arbeidsethos af, Walen hebben nu een hogere arbeidsethos'. Leg me nu toch eens uit waarom de rijkste Waal Albert Frère investeert in heel de wereld, ook in vlaanderen, maar niet in Wallonië.
Daar is maar één rede voor: investeren in Wallonië brengt geen geld op.
Omdat er in Wallonië niet gewerkt wordt zoals bv in vlaanderen.
Haalt hij dat als reden aan of is dat uw eigen interpretatie? (Een retorische vraag, hoor, ik verwacht geen antwoord.)

Citaat:
Praktisch recent voorbeeld: de meest verbeten stakers bij Volkswagen Vorst waren Franstaligen (zelfde economische context als de Vlamingen).
En waar draaide die staking om? Juist: behoud van arbeidsplaatsen. Je kunt de methode afkeuren of dom vinden, maar het bewijst dat er een grote wil is om te werken.

(Overigens sla ik een hoog arbeidsethos niet erg hoog aan. We moeten dringend afbouwen op dat vlak, ook in Vlaanderen. Het is gewoon belachelijk dat we terug meer uren gaan kloppen voor hetzelfde loon. Mensen moeten de kans krijgen een keuze te maken tussen meer vrijetijd of meer welvaart: op dit ogenblik wordt die keuzemogelijkheid mensen niet eens voorgelegd. Het economische groei-fetisjisme is onbespreekbaar geworden. En het zijn duidelijk niet de arbeiders die van die groei profiteren. Doch dit terzijde: het ging over het arbeidsethos van de Waalse medemens en uw 'weerlegging' imponeert mij niet.)
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 13:29   #113
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Toch maar superieur moeten kunnen zijn...
Tja, het gaat hier dan ook om mensen die heel slecht in hun vel zitten of het niet erg getroffen hebben toen God de neuzen uitdeelde. Waarschijnlijk is dit ook weer zo'n 'coping strategy' om niet aan depressies ten prooi te vallen: roep jezelf uit tot superieur ijkpunt van de mensheid. Het is voor de minister van Volksgezondheid natuurlijk goedkoper dan pillen en therapieën. Het rampzalige is dat zulke lieden niet meer vatbaar zijn voor (zelf)kritiek: van zodra je iets anders zegt dan zij, dreigen ze ermee weer op het VB te stemmen. Het VB is dan ook de levensverzekering van de maatschappelijke intolerantie en kortzichtigheid.
Oud 5 juni 2007, 13:58   #114
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
1) Haalt hij dat als reden aan of is dat uw eigen interpretatie? (Een retorische vraag, hoor, ik verwacht geen antwoord.)
2) En waar draaide die staking om? Juist: behoud van arbeidsplaatsen. Je kunt de methode afkeuren of dom vinden, maar het bewijst dat er een grote wil is om te werken.
3) Het is gewoon belachelijk dat we terug meer uren gaan kloppen voor hetzelfde loon. Mensen moeten de kans krijgen een keuze te maken tussen meer vrijetijd of meer welvaart...
1) Het is onredelijk om de meest (of enig) redelijke interpretatie te verwerpen.
2) In dit geval is staken het bewijs dat er een grote wil is om te werken!!?? Je moet het maar kunnen uitleggen. Klinkt wel een beetje eigenaardig.
3) Wij zijn een van de meest welvarende landen ter wereld. Is het dan echt zo belachelijk aan te nemen dat andere armere landen de mogelijkheid krijgen zich te ontwikkelen waarbij zij wat meer en wij wat minder gaan verdienen?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 19:33   #115
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) Het is onredelijk om de meest (of enig) redelijke interpretatie te verwerpen.
Waarom is mijn uitleg onredelijk?

Citaat:
2) In dit geval is staken het bewijs dat er een grote wil is om te werken!!?? Je moet het maar kunnen uitleggen. Klinkt wel een beetje eigenaardig.
Tja, de wereld zit soms eigenaardig ineen.

Citaat:
3) Wij zijn een van de meest welvarende landen ter wereld. Is het dan echt zo belachelijk aan te nemen dat andere armere landen de mogelijkheid krijgen zich te ontwikkelen waarbij zij wat meer en wij wat minder gaan verdienen?
Hoe edelmoedig plots. Gaan de arme landen er iets aan hebben als wij minder verdienen? Dat wist ik niet. Als wij minder verdienen voor hetzelfde werk, blijft de automobielsector nog even hier. Wat hebben de Chinezen daaraan? De enigen die daar beter van worden zijn degenen die aan het hoofd staan van zulke ondernemingen en voor hetzelfde werk steeds meer verdienen of de aandeelhouders die voor nul komma nul werk ook steeds meer verdienen. En dan willen ze ook nog eens minder belastingen betalen of worden ze solidair met de Kaaimaneilanden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be