Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2007, 18:30   #101
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Dit is niet de verzuchting van de doorsnee Vlaming. Dit is de verzuchting van de zwaar gefrustreerde Vlaming.
Wat weet jij af van de verzuchtingen van de doorsnee Vlamingen? Het laatste dat men hier zal doen is een referendum waar iedereen bij betrokken wordt, met duidelijke keuzemogelijkheden. Want het antwoord zou héél zeker tegenvallen voor de poco's, en dat weet men maar al te goed! Vandaar dat zoveel mensen als uitlaatklep daarvoor het Vlaams belang gaan steunen.
Al gaan de leugens nog zo snel, de waarheid achterhaalt ze wel...
Kwestie van tijd, geduld en nog meer miserie met diegenen waarover het gaat.

Laatst gewijzigd door andev : 4 juni 2007 om 18:32.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 18:33   #102
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Noem eens een paar van die technieken op aub?
Men heeft blijkbaar al van alles geprobeerd en men heeft vooral geleerd dat je met "respect" voor gespuis niet ver geraakt! Ze beschouwen dat gewoon als zwakte.
Wat je voortdurend over die kereltjes hoort, daar hoort al lang het woord "respect" niet meer bij! Enkel een keihard optreden waar ze schrik van krijgen is het enige wat telt. En vooral: ook de ouders verantwoordelijk stellen en indien ze zich er niets van aantrekken: het hele zootje over de landsgrenzen kieperen zonder gezever over "het zijn Belgen" = diplomatiek paspoort om zogoed als ongestraft het krapuul te mogen uithangen...
Worden ze gestoord in hun activiteiten... dan zal het wel racisme zijn, zoals met hun zwembroekjes die ze dag en nacht rond hun edele delen hangen.
Die kereltjes zijn geen gesprek meer waard. Lik op stuk en gedaan ermee.
Misschien ken je het gevoel dat je iemand de nek wil omwringen. Dit doe je niet, dat is elementair. Snap je?
Oud 4 juni 2007, 18:41   #103
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien ken je het gevoel dat je iemand de nek wil omwringen. Dit doe je niet, dat is elementair. Snap je?
Ik heb nog nooit iemand de nek omgewrongen en zal dat wellicht ook nooit doen! Maar dat "gevoel", dat zullen wel meer mensen kennen. Dit doe je niet, maar er moet iets anders in de plaats komen. Goed zo?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 19:12   #104
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat weet jij af van de verzuchtingen van de doorsnee Vlamingen? Het laatste dat men hier zal doen is een referendum waar iedereen bij betrokken wordt.
Zo is het. In een referendum van het Laatste Nieuws bijv.was een overgrote meerderheid van de lezers tegen de hoofddoeken achter loketten, maar als je onze media en volksveraderlijke politici moet geloven zijn dat maar "enkele racisten van het Vlaams Blok".
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 19:26   #105
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Zo is het. In een referendum van het Laatste Nieuws bijv.was een overgrote meerderheid van de lezers tegen de hoofddoeken achter loketten, maar als je onze media en volksveraderlijke politici moet geloven zijn dat maar "enkele racisten van het Vlaams Blok".
Ach ja, een overgrote meerderheid... Eigenlijk is het allemaal te herleiden tot wat geneuzel over details. Wie kan het eigenlijk écht wat schelen wat iemand anders op zijn/haar hoofd zet? wie kan het eigenlijk écht wat schelen dat moslima's op dat en dat uurtje rondhangen in het zwembad? Is dit nu écht de allerhoogste prioriteit die opgelost moet worden?

Volgens mijn bescheiden theorie doet men dat op dit moment eerder omdat men niet kan raken aan diegenen die de échte problemen veroorzaken binnen de allochtone gemeenschap: de hangjongeren die iedereen de keel uithangen. Daar mag/kan men niet aan raken van overheidswege, dus gaat men zich afreageren met het zich ergeren aan wat die mensen dragen qua kleding. Daar gaat het toch allemaal niet om? Het enige dat men hiermee bereikt is dat ook die mensen zich (nog meer) gaan afkeren van "onze" wereld. Als ze zich verstaanbaar kunnen maken en geen overlast veroorzaken, hoe kan je dan nog last hebben van/met iemand? Degenen die zich dán nog storen aan zulke zaken, tja...
Oud 4 juni 2007, 21:38   #106
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap u wel hoor,maar bedaarde mensen mogen nooit de dupe worden van een aantal onruststokers die denken dat alles toegelaten is want dan discrimineer je juist die groep die zich tot dan toe voorbeeldig gedragen heeft.
Ikzelf vind dat ook Links zou moeten inzien dat men geen voorspraak moet geven aan diegenen die de wet overtreden,zonder daar steeds racisme achter te zoeken.
Mensen van hier die merken dat vreemdelingen of allochtonen zich aanpassen aan onze wetten en met ons en tussen ons leven zonder problemen geven namelijk geen aanleiding tot discriminatie en racistische uitspraken,deze boefjes geven dus zelf de aanzet tot de negatieve commentaar.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 4 juni 2007 om 21:40.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2007, 22:14   #107
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Ik snap u wel hoor,maar bedaarde mensen mogen nooit de dupe worden van een aantal onruststokers die denken dat alles toegelaten is want dan discrimineer je juist die groep die zich tot dan toe voorbeeldig gedragen heeft.
Ikzelf vind dat ook Links zou moeten inzien dat men geen voorspraak moet geven aan diegenen die de wet overtreden,zonder daar steeds racisme achter te zoeken.
Mensen van hier die merken dat vreemdelingen of allochtonen zich aanpassen aan onze wetten en met ons en tussen ons leven zonder problemen geven namelijk geen aanleiding tot discriminatie en racistische uitspraken,deze boefjes geven dus zelf de aanzet tot de negatieve commentaar.
1. Geloof je nu echt dat 'links' vindt dat irritante schullies maar hun gang moeten kunnen gaan? Of het nu 'voze johns', 'ambetante Marrokanen' of 'homoseksuele Hells Angel's' zijn, mensen die de boel komen verpesten kunnen niet door de beugel. De eerste die het daar niet mee eens is moet ik nog tegenkomen.

2. Dat er vaak racisme wordt verweten, klopt. Maar dat komt dan ook omdat er erg vaak racisme aan de grondslag ligt om een probleem op te lossen. De vraag die je zou moeten stellen is, waarom er zoveel racisme is. Volgens mij is dit eerder een koloniale erfenis, uit de tijd dat Afrikanen, en alles wat verder dan het eigen dorp lag, amper als mensen beschouwd werd. Hier is al veel verandering in gekomen in de loop der tijd, maar ik vermoed met diepe innerlijke ergernis dat hier nog enkele generaties over zullen moeten gaan vooraleer mensen het gelijkheidsprincipe gaan begrepen hebben.

3. Dan, hoe los je dit op? Om te beginnen moet de betreffende burgemeester publiek zijn excuses maken en erkennen dat ie even vergeten was dat hij in 21ste eeuw leeft. Dan moet er constructief naar een oplossing worden gezocht. Meer oppassers is een optie, maximum aantal bezoekers en in het slechtste geval maar met pascontrole. Alleszins zijn er nog tal van opties te overwegen om tot die laatste keuze te komen, daar moeten ze maar wat creatief mee omspringen. In alle geval is hier een investering in een betere gemeenschap verantwoord en een gortige racistisch geïnspireerde maatregel niet

Laatst gewijzigd door Starkan : 4 juni 2007 om 22:33.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 11:36   #108
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Wel, racistische motivatie lijkt me dus nogal ruim, want ook autochtonen worden door de maatregel getroffen.
Tuurlijk, slim ommewegtje hebben ze gemaakt. Het zij zo.
Oud 5 juni 2007, 11:38   #109
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tiens, gedurende vele jaren gingen we allemaal zwemmen in een gewone goed passende zwembroek zonder dat iemand daar ook maar problemen mee had! En nu kan men zich niet meer in een "speedo" of whatever wringen? Die gemeente heeft er verkeerd aan gedaan door het storend allochtoons gespuis bij naam te noemen en had enkel moeten vermelden dat iedereen, allochtoon, autochtoon en buitenaards in een "zwembroek" in het water moet, om hygiënische redenen, punt uit! Zoals dat al vele jaren de gewoonte was!
Vernoem deze lastige paljassen en je krijgt meteen tegenwind: het zou wel eens racisme kunnen zijn, nietwaar?
Ze moesten ze verzuipen.

Man, heb je al eens andere kerels in Speedos gezien?
Nooit van mijn leven zal ik zo een Speedo aandoen, nooit zeg ik u!
Oud 5 juni 2007, 11:50   #110
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nooit van mijn leven zal ik zo een Speedo aandoen, nooit zeg ik u!
Doe maar. Niemand die er van gaat wakker liggen.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 12:04   #111
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Och... het was allemaal niet waar....:

Uit DS:

Citaat:
Beersel ontkent racisme bij aanpak zwembadproblemen

BEERSEL - Burgemeester Hugo Casaer (CD&V) van Beersel ontkent dat het verbod op het dragen van lange zwemshorts in het zwembad van het provinciaal domein van Huizingen ingegeven is door racisme.

Naar aanleiding van uitspraken van Beerselse politici stelt het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding een onderzoek in naar de motieven achter dit verbod.

'Het gaat hier niet om een reglement van de gemeente Beersel, maar van de provincie. Dat moesten wij omzetten in een politiereglement om te kunnen toepassen in het provinciaal domein vanaf 1 juli. Er zijn een heleboel maatregelen voorzien om een herhaling te voorkomen van een aantal moeilijkheden in het verleden. Wie niet betaalt, kan buitengezet worden en wie weerbarstig is, kan het hele seizoen de toegang ontzegd worden,' aldus Casaer.

Het verbod op zwemshorts kwam er wegens hygiënische redenen. 'Verboden zijn de lange shorts tot een stuk onder de knie. Met een short tot boven de knie mag nog gezwommen worden. Het is een maatregel die al in tal van openbare zwembaden van kracht is. Voorts kregen we ook klachten van busreizigers die het niet zagen zitten naast iemand op de bus te zitten met natte kleren. Dat men Beersel niet beschuldigt van racisme. Wij waren de eerste om een asielcentrum en een doorgangsterrein voor zigeuners in te richten', aldus Casaer.

Rond het openluchtzwembad van het provinciedomein van Huizingen deden zich de afgelopen jaren tal van incidenten voor. Hierbij waren vaak allochtone jongeren uit het Brusselse betrokken. Zo werd er vandalisme gepleegd op weg van de busstop in Lot naar het zwembad. Om die reden laten het provincie- en gemeentebestuur - met de steun van het Brussels Gewest - de MIBV-buslijn van mei tot augustus doorrijden tot in Huizingen. Ook zal de inkom voor niet-Brabanders verhoogd worden van 2 tot 7 euro
Iedereen wéét natuurlijk dat een short tot boven de knie helem�*�*l geen hygienische problemen geeft: het is gewoon die 10cm OP de knie waardoor er een hygiene probleem ontstaat......

Allez, Youssof mag weer eens content wezen.

PS. mag ik aannemen dat ik nu mag gaan zwemmen met een short tot onder mijn knie, zolang ik die maar netjes oprol alvorens aangekleed in het water te springen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 5 juni 2007 om 12:05.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 12:17   #112
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Doe maar. Niemand die er van gaat wakker liggen.

Moest ik er één aandoen zou uw vriendin er misschien wakker van liggen.
Hung like an elephant, I tell ya
Oud 5 juni 2007, 13:00   #113
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Moest ik er één aandoen zou uw vriendin er misschien wakker van liggen.
Hung like an elephant, I tell ya

Inderdaad: hung like an elephant. Wat ben je met een slurf die je niet recht krijgt wegens bloedarmoede?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 13:26   #114
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Och... het was allemaal niet waar....:

Uit DS:

Iedereen wéét natuurlijk dat een short tot boven de knie helem�*�*l geen hygienische problemen geeft: het is gewoon die 10cm OP de knie waardoor er een hygiene probleem ontstaat......

Allez, Youssof mag weer eens content wezen.

PS. mag ik aannemen dat ik nu mag gaan zwemmen met een short tot onder mijn knie, zolang ik die maar netjes oprol alvorens aangekleed in het water te springen?
Gelukkig maar, ons de shortdragers zijn de opgeluchten.
Oud 5 juni 2007, 13:30   #115
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb je daar voorbeelden van?
Oceade, op de Heizel in Brussel. Een waterrecreatiepark met overal nadrukkelijk aanwezige security, tot in de omkleedzalen. En, by the way, ik heb daar geen "jongetjes" in bermuda gezien, die droegen allemaal spannende zwembroekjes.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 13:46   #116
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De gevangenis is geen instrument om criminaliteit te bestrijden, wel om criminaliteit te produceren. Dat heeft Foucault meer dan overtuigend aangetoond.
Heeft die Foucault al eens de security gedaan in De Ster?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 14:06   #117
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Inderdaad: hung like an elephant. Wat ben je met een slurf die je niet recht krijgt wegens bloedarmoede?

Doemme toch, die had ik niet zien komen.
Petje af
Oud 5 juni 2007, 14:14   #118
connect
Burger

Standaard

Toch wel eigenaardig, in de Blaarmeersen in Gent zit het vol met allochtonen en toch zijn daar nog nooit noemenswaardige problemen gemeld...
connect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 15:08   #119
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connect Bekijk bericht
Toch wel eigenaardig, in de Blaarmeersen in Gent zit het vol met allochtonen en toch zijn daar nog nooit noemenswaardige problemen gemeld...
Misschien zijn daar al lang geen vlaamse meisjes en vrouwen meer gezien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 15:43   #120
connect
Burger

Standaard

Citaat:
Misschien zijn daar al lang geen vlaamse meisjes en vrouwen meer gezien?
Die zijn daar nochtans in overvloed aanwezig.
connect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be