![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Spijtig genoeg e?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Staatssecretaris
|
![]() Misschien wel, er zijn een aantal heel intelligente bekwame links-libertairen in Vlaanderen/Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, spijtig genoeg. Maar ik denk dat de staatsliefde niet snel zal verdwijnen.
![]() |
![]() |
#104 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En 't is eens wat anders dan afrukken met een poster van Trotsky in de hand, die wérkelijk voorbijgestreefd is. Citaat:
In Wallonië halen de linkse Waalsnationalisten trouwens meer dan CAP. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Staatssecretaris
|
![]() Een partij met als grootste wapenfeit, een actie tegen onvoldoende media aandacht. Een partij waar de stichters van aan de zijlijn toekijken. Een partij die zegt dat het doel is om VB te counteren, om even later te zeggen dat het doel is van de sp.a te snoepen. Een partij die vooral vertegenwoordigd is door de LSP, die er genoegen in schept iedere kans te grijpen om PVDA tegen de schenen te stampen. Hoe geloofwaardig kom je dan over als brede arbeidersbeweging?
Het CAP had hier een kans om aan PVDA te tonen dat ze een waardige partner konden worden. Wel volgens mij zijn ze daar grondig in mislukt. Het mag me dan ook duidelijk zijn dat dit niet in de eerste maanden zal gebeuren. Let ook dat de + in PVDA+ er al langer is dan vandaag en die is er niet voor niets. Het enige dat bewezen is, is dat CAP er beter had gedaan om de + in de PVDA+ te verbreden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er een groot ontontgonnen politiek terrein is in de samenleving van potentieel radicaal-linkse stemmen dat nu niet wordt verzilverd. Slangen schat het stempotentieel voor een dergelijke partij op 15%, en wie ben ik om die grote strateeg ongelijk te geven? ![]() Het gaat natuurlijk niet alleen om stemmen, of zelfs zetels, dat is eigenlijk maar van secundair bekang voor revolutionairen. Wat telt is dat je een platform krijgt om je revolutionaire ideeën te verspreiden, dat je de kans krijgt om de culturele hegemonie te doorbreken , dat je kan wegen op het debat en aan agenda-setting kan doen. En iets dergelijks kan volgens mij het best worden bereikt door een nieuw alternatief, niet een vergaarbak voor malcontente ex-spa'ers aangevuld met de LSP zoals de Cap blijkt te zijn (mijn excuses voor deze harde analyse aan de CAP'ers op dit forum, ik heb echt oprecht bewondering voor jullie inzet en jullie overtuiging). Natuurlijk zou het goed zijn indien de PVDA zich zou aansluiten bij een dergelijk project. Maar het spreekt voor zich, dat men moeilijk van de PVDA, een gevestigde partij, kan verwachten dat ze opgaat in een totaal nieuwe partij die zich nog niet heeft bewezen, dat besef ik ook wel.
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er een groot ontontgonnen politiek terrein is in de samenleving van potentieel radicaal-linkse stemmen dat nu niet wordt verzilverd. Slangen schat het stempotentieel voor een dergelijke partij op 15%, en wie ben ik om die grote strateeg ongelijk te geven? ![]() Het gaat natuurlijk niet alleen om stemmen, of zelfs zetels, dat is eigenlijk maar van secundair bekang voor revolutionairen. Wat telt is dat je een platform krijgt om je revolutionaire ideeën te verspreiden, dat je de kans krijgt om de culturele hegemonie te doorbreken , dat je kan wegen op het debat en aan agenda-setting kan doen. En iets dergelijks kan volgens mij het best worden bereikt door een nieuw alternatief, niet een vergaarbak voor malcontente ex-spa'ers aangevuld met de LSP zoals de Cap blijkt te zijn (mijn excuses voor deze harde analyse aan de CAP'ers op dit forum, ik heb echt oprecht bewondering voor jullie inzet en jullie overtuiging). Natuurlijk zou het goed zijn indien de PVDA zich zou aansluiten bij een dergelijk project. Maar het spreekt voor zich, dat men moeilijk van de PVDA, een gevestigde partij, kan verwachten dat ze opgaat in een totaal nieuwe partij die zich nog niet heeft bewezen, dat besef ik ook wel.
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 juni 2007 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Inderdaad en dat is het triestigste van de hele zaak, al goed dat er nog Meervoud is en in beperktere mate SFL (Sociaal Flamingantische Landdag) |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je dat het de doelstelling van CAP is om een vergaarbak te worden van malcontente SP.a'ers aangevuld met LSP? Ik dacht het niet maar men moet ergens aan beginnen en we kunnen niet altijd blijven wachten aan de kant tot er iets uit de lucht komt gevallen dat opeens aan alle voorwaarden voldoet om actief in te worden. De deur van CAP staat open voor iedereen, het programma as such is breed genoeg en de structuren zijn flexibel genoeg voor iedereen om er een plaats in te vinden naast malcontente SP.a'ers en LSP. U vergeet trouwens de malcontente groenen en nog een paar anderen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat er nog veel werk nodig voor de PVDA+ om electoraal van betekenis te zijn zal je mij niet horen ontkennen. Laatst gewijzigd door Starkan : 11 juni 2007 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het zou een illusie zijn van PVDA om te denken dat ze vanuit deze positie in 2011 de kiesdrempel zouden halen, laat staan een verkozene. Zeker als terzelfdertijd er een andere consequent linkse partij zich aan het opbouwen is, CAP. Want elke linkse heeft nu meer energie dan ooit om de verrechtsing in onze maatschppij tegen te gaan. Het zou oerdom zijn om die energie niet collectief te gebruiken en dus gaan voor samenwerking in een of andere vorm.
Laatst gewijzigd door travis : 11 juni 2007 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat het tijd is dat we ons verstand gebruiken.
![]() |
#117 |
Staatssecretaris
|
![]() Het valt me op dat aan CAP-kant enkel Solidarnosc online durft komen, wedden dat de LSP op hun hoofdkwartier aan het vergaderen zijn hoe ze deze nederlaag in een overwinning kunnen laten uitdraaien.
ps: terwijl ik dit typte kwam Travis online. Laatst gewijzigd door Pluche : 11 juni 2007 om 16:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarom juist dat ik pleit voor een nieuw project, waar anderen zich dan bij kunnen aansluiten indien zij dit willen. Maar het gaat mij hier niet om de grote kleine-linkse eenheid. Het is irrellevant om een "kartel" te vormen dat niet eens de kiesdrempel haalt.
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Staatssecretaris
|