Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 juni 2007, 12:17   #101
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bij ons komt het vanuit Vlaamse hoek. Dat heeft weinig met Hitler te maken. Bij de indiers en nepalezen komt het uit hindoehoek en dat heeft ook beter weinig met Hitler te maken. Ik maakte deze vergelijking enkel om aan te tonen hoe absurd Tommmmm zijn bewering was. Dat u dit niet inziet, daar kan ik niet veel aan doen. Kwestie van contextueel te denken
Nee, dat komt niet uit Vlaamse hoek, dat komt uit fascistische hoek. Dillen zat in de Vlaamse Concentratie, daar hadden ze gewoon de oude VNV-stijl overgenomen. Dat is tevens de reden waarom de rest van de Vlaamse Beweging liever niet met hen te maken had, is ook de reden waarom de eerste poging om de Volksunie te stichten mislukte.
Oud 15 juni 2007, 12:26   #102
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet beter leren lezen. De groet van Karel had alles te maken met de rebellie tegen de makheid van de Vlaamse beweging, iets wat duidelijk zo was in die periode. Kwestie van contextueel te leren denken meneer de intellectueel.
Contextueel bekeken is het strekken van de rechterarm na 1945 en gezien het Vlaamse collaboratieverleden gewoonweg "loemp", om niet te zeggen, "achterlijk".
Oud 15 juni 2007, 12:33   #103
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Contextueel bekeken is het strekken van de rechterarm na 1945 en gezien het Vlaamse collaboratieverleden gewoonweg "loemp", om niet te zeggen, "achterlijk".
Dat ga ik niet ontkennen. Ik heb nooit gezegd dat ik Karel Dillen een intelligente man vond. Ik vond het eigenlijk een boerenpummel eersteklas, maar het VB afrekenen op een Vlaamse groet van Karel Dillen 50 jaar geleden vind ik gewoon lachwekkend. Als een zelfverklaarde intellectueel daaruit besluit dat het Vlaamse onderwijs op niks trekt dan stel ik mij daar serieuze vragen bij.
fox is nu online  
Oud 15 juni 2007, 12:46   #104
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ga ik niet ontkennen. Ik heb nooit gezegd dat ik Karel Dillen een intelligente man vond. Ik vond het eigenlijk een boerenpummel eersteklas, maar het VB afrekenen op een Vlaamse groet van Karel Dillen 50 jaar geleden vind ik gewoon lachwekkend. Als een zelfverklaarde intellectueel daaruit besluit dat het Vlaamse onderwijs op niks trekt dan stel ik mij daar serieuze vragen bij.
OK, dan zijn we het eens
Oud 15 juni 2007, 12:59   #105
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Goed om weten dat sommigen "vanuit ecologisch standpunt" ervoor pleiten om met verouderde technologie te werken, en economische groei en ontwikkeling van nieuwe technieken wensen tegen te houden.
Sommige verouderde technologieën zijn beter dan de moderne, vooral in de landbouw is dat een feit. Sommige nieuwe technologiën zijn beter dan oude, zie bvb de spaarlampen. Zonneënergie toepassingen zijn zelfs nog beter want die veronderstellen volledige decentralisatie van de energieproductie, dus ecologisch veel meer verantwoord. Ik pleit zeker niet tegen nieuwe technologie dus, wel tegen de grootschaligheid.
Pelgrim is offline  
Oud 15 juni 2007, 13:04   #106
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Volgens mij haal je hier 2 zaken door elkaar. Verblijfsvergunning en nationaliteit. Soit, dit heeft alles te maken met een humaan migratiebeleid en niets met "nog meer mensen naar hier willen laten komen" zoals je stelde. Zij willen de migratieproblematiek aanpakken bij de bron. De enige plaats waar het zinvol is.
Helemaal niet, de uitspraak was weldegelijk, na drie jaar in Belgie wonen onvoorwaardelijk recht op de Belgische nationaliteit.
En een humaan migratiebeleid bestaat gewoonweg niet, er is altijd iemand die de rekeningen moet betalen.

De kerncentrales sluiten staat niet gelijk aan de huidige electriciteitscentrales sluiten zoals je beweerde. Er zijn genoeg opties om de electiriciteitsproduktie van de kerncentrales te vervangen (om van besparing en efficiëntie nog maar te zwijgen).

Ja, maar ze willen wel dat ook de CO² uitstotende centrales gesloten worden. Gelukkig hebben ze hier nog geen einddata op kunnen zetten.

Los daarvan was dat voorstel voor een tram maar een ideetje van een lokale mandataris. Een slecht ideetje trouwens.

Maar het kwam wel van Groen!. Trouwens niet het eerste en waarschijnlijk ook niet het laatste idiote idee van die partij.

Kan je even een quote voor die 22000 woningen MET TUIN geven? Je schijnt niet te beseffen dat beiden elkaar niet uitsluiten. Of ben je niet op de hoogte van de leegstand en verkrottingsproblematiek van de steden? Verbouwen zegt je niets? En vervallen bouwwerken vervangen door woningen al evenmin?
Er staan op het ogenblik zelfs een massa nieuwbouwen leeg.
En dit niet alleen in de steden.

Nogmaals dit is gebaseerd op een humaan migratiebeleid. En op het tekort van werkkrachten in bepaalde sectoren. Een noodzaak die er daadwerkelijk is, ook al hoor je het niet graag. Populistische uitspraken in de trend van "er zijn genoeg werklozen om die vacatures op te vullen" is natuurlijk makkelijker te verkopen, maar daarom nog geen echte oplossing.

Er is nog wel een groot verschil tussen mensen naar hier laten komen die nodig zijn voor de economie en mensen die naar hier komen vanwege gezinshereniging.
En de mensen die vanuit de ontwikkelingslanden naar hier komen, hebben ook niet de juiste opleidingen genoten die gevraagd word door de bedrijven waar de problemen zitten.

Deze reden om een opendeurbeleid te verantwoorden is dus zinloos en zelfs belachelijk.

De link die je met energie verbruiken legt, is totaal van de pot gerukt. De wereld stopt niet aan de Belgische grenzen. Hoe vreemd dat ook voor sommigen mag klinken.

Meer mensen in Belgie is een hoger verbruik van energie in Belgie.
En daar het in Belgie kouder is dan in Afrika en sneller en langer donker, is de link helemaal niet van de pot gerukt, maar juist heel correct.

Ook hier zal je toch even een linkje moeten geven om die bewering te staven, want ik vrees dat je de bal serieus mis slaat.

Vertel dan eens vanwaar die toeslag op groene stroom komt?

Bij mijn weten vindt Groen! trouwens vooral dat we eindelijk eens de werkelijke prijs van kernenergie moeten gaan betalen. Omdat die kunstmatig laag gehouden wordt.

Klopt

En tussen haakjes: mijn groene stroom is de goedkoopste die er op de markt is

Niet waar, de mijn is dat.

begin dan maar alvast te zoeken!

Wat Groen! denkt van de mensen, zou ik niet weten. Ik denk echter niet dat ze de mensen als achterlijk en onwetend beschouwen. Ik vrees juist dat ze hen soms een beetje overschatten.

Dan moet je hen maar eens bezig horen terwijl je met een oor vanop de zijlijn luisterd

Ik begin te denken dat je ooit ergens een serieus blauwtje moet gelopen hebben met een groene. Die fixatie is ongezond
Geloof het of niet, maar daar zit je er helemaal naast.
Maar geeft wel een duidelijk bewijs, dat sommige groene altijd en overal iets achter zoeken als je hen niet in hun ideeën volgd.
Jantje is offline  
Oud 15 juni 2007, 13:46   #107
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij ons komt het vanuit Vlaamse hoek. Dat heeft weinig met Hitler te maken. Bij de indiers en nepalezen komt het uit hindoehoek en dat heeft ook beter weinig met Hitler te maken. Ik maakte deze vergelijking enkel om aan te tonen hoe absurd Tommmmm zijn bewering was. Dat u dit niet inziet, daar kan ik niet veel aan doen. Kwestie van contextueel te denken
Dus, we bevinden ons net na de 2de wereldoorlog en u ziet er geen graten in dat Karel "ik heb nog nooit mijn neus kunnen zien met mijn eigen ogen" Dillen dezelfde groet brengt als die nazi-gekken? Vreemde logische constructie van u. Denkt u hier maar even contextueel over na. En doe het rustig anders doet het misschien wat pijn.
Tommm is offline  
Oud 15 juni 2007, 13:52   #108
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 foutjes, ik noem mezelf geen intellectueel, dat ben ik enkel in uw gezelschap door het gebrekkig niveau van uw kant. Foutje 2: het verband tussen de Hitlergroet en gebrekkig niveau van het onderwijs heb ik nooit getrokken. Dat is ergens in die spelonk die in uw schedel huist gebeurt.Ik leg de link met de eerder foute redenering dat complexe problemen zijn op te lossen met een handvol simplistische leuzen en een hoop vlaggezwaaien.
Tommm is offline  
Oud 15 juni 2007, 14:10   #109
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
2 foutjes, ik noem mezelf geen intellectueel, dat ben ik enkel in uw gezelschap door het gebrekkig niveau van uw kant. Foutje 2: het verband tussen de Hitlergroet en gebrekkig niveau van het onderwijs heb ik nooit getrokken. Dat is ergens in die spelonk die in uw schedel huist gebeurt.Ik leg de link met de eerder foute redenering dat complexe problemen zijn op te lossen met een handvol simplistische leuzen en een hoop vlaggezwaaien.

Ok, u besluit uit die groet dat de VB stemmer dom is. Over het onderwijs heeft u dan idd niks gezegd. Ik concludeer enkel dat vele Belangstemmers universitaire studies doen of gedaan hebben. Aangezien u die mensen als dom bestempelt, concludeer ik dat er iets mis is met het niveau van ons onderwijs.

Het is idd correct dat u zichzelf geen intellectueel noemt, u laat het alleen uitschijnen met pseudo intellectueel gezwans. Probeer dit volgende keer ook zonder schrijffouten, dan komt het misschien iets geloofwaardiger over.
fox is nu online  
Oud 15 juni 2007, 14:23   #110
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, u besluit uit die groet dat de VB stemmer dom is. Over het onderwijs heeft u dan idd niks gezegd. Ik concludeer enkel dat vele Belangstemmers universitaire studies doen of gedaan hebben. Aangezien u die mensen als dom bestempelt, concludeer ik dat er iets mis is met het niveau van ons onderwijs.

Het is idd correct dat u zichzelf geen intellectueel noemt, u laat het alleen uitschijnen met pseudo intellectueel gezwans. Probeer dit volgende keer ook zonder schrijffouten, dan komt het misschien iets geloofwaardiger over.
Tja, kan ik het helpen dat jij eenvoudige woorden als intellectueel bestempelt. En wees maar braaf of ik schakel over naar het Frans. En mooi dat u ook het taalgebruik van de vb hoofdmannen overneemt. "Ik stel vast", "ik concludeer "en net als uw voorbeelden volgt dan een uitleg die nergens op slaagt.
Wat u in uw vuige perfiditeit(hehe) ook over het hoofd hebt gezien is dat de vlaams belang aanhanger zich meestal situeert aan de marginale kant. Ik werk aan de universiteit en hier is niemand te bekennen die stemt (of toegeeft) te stemmen op het vlaams belang. En bij de studenten is de politieke kleur, met uitzondering van die gekken van het NSV, donkerrood.

Laatst gewijzigd door Tommm : 15 juni 2007 om 14:24.
Tommm is offline  
Oud 15 juni 2007, 14:28   #111
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, we bevinden ons net na de 2de wereldoorlog en u ziet er geen graten in dat Karel "ik heb nog nooit mijn neus kunnen zien met mijn eigen ogen" Dillen dezelfde groet brengt als die nazi-gekken? Vreemde logische constructie van u. Denkt u hier maar even contextueel over na. En doe het rustig anders doet het misschien wat pijn.
Zoals gezegd, ik vind dat het een lompe boer was. Maar voor de rest zie ik er idd geen graten in en zie ik ook nog steeds het verband niet tussen de intelligentie van de VB stemmers en de Dietse groet van Dillen.

Laatst gewijzigd door fox : 15 juni 2007 om 14:28.
fox is nu online  
Oud 15 juni 2007, 14:42   #112
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, kan ik het helpen dat jij eenvoudige woorden als intellectueel bestempelt. En wees maar braaf of ik schakel over naar het Frans. En mooi dat u ook het taalgebruik van de vb hoofdmannen overneemt. "Ik stel vast", "ik concludeer "en net als uw voorbeelden volgt dan een uitleg die nergens op slaagt.
Wat u in uw vuige perfiditeit(hehe) ook over het hoofd hebt gezien is dat de vlaams belang aanhanger zich meestal situeert aan de marginale kant. Ik werk aan de universiteit en hier is niemand te bekennen die stemt (of toegeeft) te stemmen op het vlaams belang. En bij de studenten is de politieke kleur, met uitzondering van die gekken van het NSV, donkerrood.
Schakel dan over op het Frans, daar heb ik geen problemen mee.

De mensen van het VB zijn mijn voorbeelden niet. Ik stem er niet op en ik ben het ook nooit van plan. Ik voel me alleen niet beter dan hun stemmers, iets wat jij duidelijk wel doet.

Tijdens mijn universitaire studies ben ik nochtans veel belangers tegengekomen. En nee, niet de radicalen van het NSV. Het feit dat u de belangers als randmarginalen bestempelt zegt genoeg over uw arrogantie en het feit hoe je jezelf probeert te profileren naar dit forum toe.
fox is nu online  
Oud 15 juni 2007, 21:09   #113
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het bestaan van de kiesdrempel was er nu niet direct een radicaler alternatief voorhanden. Door het signaal te geven dat ze met een klimaatminister voldoening namen om in de regering te stappen, hebben ze veel krediet verloren. En door hun campagne te focussen op de klimaatproblematiek hebben ze kiezers voor wie sociale thema's belangrijk(er) zijn genegeerd.
Alsof het radicalere alternatief vroeger wel verkozen raakte. De tijd dat Louis Van Geyt nog in het parlement zit ligt al een kwarteeuw achter ons.

Met uw uitspraak over de klimaatminister ben ik eens. Met de volgens u misplaatste focus op het klimaat niet. Daar konden ze vroeger het verschil maken met hun grote concurrent SP.A.
Rene Artois is offline  
Oud 15 juni 2007, 21:10   #114
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die discussie ga ik hier niet opnieuw voeren. Maar je bent verkeerd.
Helemaal niet. Als vanouds heb ik groot gelijk.
Rene Artois is offline  
Oud 15 juni 2007, 21:12   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om in te kaderen!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 juni 2007 om 21:22.
Knuppel is offline  
Oud 27 augustus 2007, 20:24   #116
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik ten sterkste. Ecologie kan niet los van de rest gezien worden. Ik geloof dan ook helemaal niet in een groene centrumpartij. Fundamentele oplossingen voor ecologische problemen vergen immers een serieuze ommezwaai op sociaal én economisch gebied. Anders blijft het bij wijze van spreken dweilen met de kraan open.
Ik bedoel niet dat sociale thema's geen aandacht verdienen hé. Wat ik bedoel is dat het ecologische thema bij GROEN! bij momenten maar een bijkomstigheid lijkt geworden. Zo win je misschien hier en daar wat rode kiezers maar verlies je wel je groene kiezers.
groene flamingant is offline  
Oud 27 augustus 2007, 20:26   #117
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke thema's heb je het dan precies?
Neem bijvoorbeeld die hoofddoekendiscussie: Ik vind dat best een discussie waard maar is het niet overdreven dat een bescheiden partij een hele campagne moet opzetten enkel en alleen rond die hoofddoeken?
groene flamingant is offline  
Oud 27 augustus 2007, 20:27   #118
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Ik bedoel niet dat sociale thema's geen aandacht verdienen hé. Wat ik bedoel is dat het ecologische thema bij GROEN! bij momenten maar een bijkomstigheid lijkt geworden. Zo win je misschien hier en daar wat rode kiezers maar verlies je wel je groene kiezers.
Vwala!

Hier zijn ze er al vijf kwijtgespeeld.

En met een boegbeeld dat durft te schrijven dat Vlaamse vrouwen aparte zwemuurtjes willen omdat ze vinden dat "hun lichaam niet gepast is om door mannen gezien te worden" kunnen ze de rest van mijn (ooit overwegend Agalev) familie ook op hunnen bil schrijven!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 augustus 2007 om 20:29.
circe is offline  
Oud 27 augustus 2007, 20:33   #119
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik werk aan de universiteit en hier is niemand te bekennen die stemt (of toegeeft) te stemmen op het vlaams belang. En bij de studenten is de politieke kleur, met uitzondering van die gekken van het NSV, donkerrood.
Wat een gezever. De enige studierichting die mijn weten wat bekend staat als rood is pol&soc. Studenten van de faculteit rechten of economie worden trouwens eerder als rechts(liberaal) beschouwd.
Savatage is offline  
Oud 27 augustus 2007, 21:01   #120
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het eerste (en tot hier enige) lid van het Vlaams Blok (toen dus al) dat tot mijn kennissenkring behoort is een universiteitsprofessor.
Maar ik ken die mensen dan ook privé en niet "in dienstverband"!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be