Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2007, 21:43   #101
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jamaar ze komen toch al niet dus wat maakt het uit?

Maar de grote meerderheid, dus minus u, wil en zal op hun luie reet gaan liggen. Waarom? Omdat ze dat zien van anderen. Daarom!
Ge weet dat de mens een kuddebeest is die altijd doet wat een ander doet. Vooral niks doen.
Vooral als dit maatschappelijk word aangeleerd.
Oud 19 juni 2007, 21:52   #102
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badkarmazen Bekijk bericht
Wat dit met democratie te maken heeft snap ik echt niet?

Leg eens uit wat je hier mee bedoeld?

Ja, sociale voorzieningen, leg eens uit dat iemand die nog geen cent heeft bijgedragen geld krijgt, dat in den 'tijde' bedoeld was om mensen die tijdelijk zonder werk zaten toch van een inkomen te voorzien. Het gaat mij dus enkel om de school verlaters. 10-20 jaar terug bestond dit nog niet en volgens mij leefden we toen ook niet in een Liberaal paradijs.

Waarom zoude gij meer sociale maatschappelijke kennis hebben dan ik gewoon omdat ik een andere mening heb.

Er zijn ongeveer 1 miljoen arme mensen in Belgie dat is 10 % van de bevolking. Dat cijfer is zeker niet gedaald sedert de laatste 'sociale' regels van kracht zijn. Tjiens er zullen nog niet genoeg sociale vangnetten zijn zekers. Zekers.

1) Democratie telt voor iedere laag van onze samenleving zo staat het dan ook in de grondwet en dat betekent ook het woord democratie .

2) Arbeiders vallen NU reeds uit de boot daarmee bedoel ik dat men BELGEN geen werk geeft, lonen NIET of niet tijdig betaalt....ect . = UITSLUITING in ons sociaal stelsel + democratie .

3) ik denk dat er TOEN 'andere' redenen waren om dit systeem op te starten VOORAL als men BESEFT dat de vrouwen toen op straat kwamen om te betogen voor GELIJKHEID in zake loon en WERK ! = SOCIALE voor ziening .

4) I K schreef niet dat ik MEER of beter weet dan u ( ook al interpreteerde u dat o zo sociaal )
ik ben al 12 jaar werkzaam in sociale sector waar men met weinig centen leert content zen omdat met VOOR en MET mensen werkt die het zelf niet breed hebben ( finnancieel ) .

5) DIE cijfers zullen ZEKERS toenemen in negativiteit door onbegrip, onderwaarderingen .....niet luisteren nor mensen vanuit de BASIS gelijk ik en anderen arbeiders enzo ( ook schoolverlaters klagen zenne ! )

Nog vragen stellingen of bedenkingen ?!

Shoot !

Laatst gewijzigd door duncan : 19 juni 2007 om 21:53.
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2007, 22:14   #103
badkarmazen
Burger

badkarmazen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
1) Democratie telt voor iedere laag van onze samenleving zo staat het dan ook in de grondwet en dat betekent ook het woord democratie .

2) Arbeiders vallen NU reeds uit de boot daarmee bedoel ik dat men BELGEN geen werk geeft, lonen NIET of niet tijdig betaalt....ect . = UITSLUITING in ons sociaal stelsel + democratie .
Tja, Belgen zijn nu eenmaal te duur, vanwege onze loonlast. Die niet hoeft betaald te worden indien het bv Poolse werkers zijn. En als ik me niet geloof vinden nogal veel partijen dat we nog meer mensen(lees niet Belgen) naar hier dienen te halen of we zouden wel eens iets van onze welvaar kunnen verliezen.

Citaat:
3) ik denk dat er TOEN 'andere' redenen waren om dit systeem op te starten VOORAL als men BESEFT dat de vrouwen toen op straat kwamen om te betogen voor GELIJKHEID in zake loon en WERK ! = SOCIALE voor ziening .
Dus omdat vrouwen toen een gelijk loon wilden heeft men dan maar iedere school verlater het recht op een uitkering gegeven. Dat vrouwen en mannen voor hetzelfde werk niet evenveel verdienen is een regelrechte schande. Maar met schoolverlaters een uitkering te geven zal dat niet oplossen. Als ik me goed herinner is de kloof bij lange nog niet dicht. Intussen is dat geld naar de schoolverlaters gegaan die het nog niet verdienden.

Citaat:
4) I K schreef niet dat ik MEER of beter weet dan u ( ook al interpreteerde u dat o zo sociaal )
ik ben al 12 jaar werkzaam in sociale sector waar men met weinig centen leert content zen omdat met VOOR en MET mensen werkt die het zelf niet breed hebben ( finnancieel ) .

5) DIE cijfers zullen ZEKERS toenemen in negativiteit door onbegrip, onderwaarderingen .....niet luisteren nor mensen vanuit de BASIS gelijk ik en anderen arbeiders enzo ( ook schoolverlaters klagen zenne ! )

Nog vragen stellingen of bedenkingen ?!

Shoot !
Die cijfers zullen niet enkel daardoor stijgen maar ook door de toenemende loonlast die nodig is om ons sociaal stelsel te subsidieren. Ondanks wat Opperklojo Stevaert beweert ook gratis dingen dienen te worden betaald. Alle extra sociale maatregelen moeten worden betaald. En voor zover ik de Politici ken zullen ze het nemen van de arbeider met als resultaat dat er meer mensen in armoede terecht komen. Zolang men niet het grootkapitaal belast werken de meeste sociale maatregelen averechts.
En jammer genoeg is de enige mannier om uit armoede te raken hard werken. En daarmee bedoel ik 2 tot 3 maal harder werken voor een minder loon op het einde van de week/maand.

Nu zitten we met het probleem dat de uitkeringen te hoog zijn in vergelijking met de lonen, waardoor voor velen het niet loont om te gaan werken. De enige mannier om dat tegen te gaan is de loonlast te verlagen. Zodat het voor de belgen terug aantrekkelijker wordt om te gaan werken. (Zodat ze op het einde van de maand meer overhouden, wat veelal niet zo is)
Oud 19 juni 2007, 22:47   #104
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, Belgen zijn nu eenmaal te duur, vanwege onze loonlast. Die niet hoeft betaald te worden indien het bv Poolse werkers zijn. En als ik me niet geloof vinden nogal veel partijen dat we nog meer mensen(lees niet Belgen) naar hier dienen te halen of we zouden wel eens iets van onze welvaar kunnen verliezen.

Dus omdat vrouwen toen een gelijk loon wilden heeft men dan maar iedere school verlater het recht op een uitkering gegeven. Dat vrouwen en mannen voor hetzelfde werk niet evenveel verdienen is een regelrechte schande. Maar met schoolverlaters een uitkering te geven zal dat niet oplossen. Als ik me goed herinner is de kloof bij lange nog niet dicht. .

Die cijfers zullen niet enkel daardoor stijgen maar ook door de toenemende loonlast die nodig is om ons sociaal stelsel te subsidieren. Ondanks wat Opperklojo Stevaert beweert ook gratis dingen dienen te worden betaald. Alle extra sociale maatregelen moeten worden betaald. En voor zover ik de Politici ken zullen ze het nemen van de arbeider met als resultaat dat er meer mensen in armoede terecht komen. Zolang men niet het grootkapitaal belast werken de meeste sociale maatregelen averechts.
En jammer genoeg is de enige mannier om uit armoede te raken hard werken. En daarmee bedoel ik 2 tot 3 maal harder werken voor een minder loon op het einde van de week/maand.

Nu zitten we met het probleem dat de uitkeringen te hoog zijn in vergelijking met de lonen, waardoor voor velen het niet loont om te gaan werken. De enige mannier om dat tegen te gaan is de loonlast te verlagen. Zodat het voor de belgen terug aantrekkelijker wordt om te gaan werken. (Zodat ze op het einde van de maand meer overhouden, wat veelal niet zo is)

Bijna akkoord met al wat u stelde op mijn replicatieve stellingen .

U schreef 'Intussen is dat geld naar de schoolverlaters gegaan die het nog niet verdienden '

OI ....ik werkte ELK jaar AL " 12 " JAAR in de vrouwen sector mé al men diploms en ik krijg geen REET respect of waardering door hoger opgeleide of door mensen ( alez denk ik dat het mensen zen) die de wetten maken .

IKZELF stond nog deze maand als schoolverlater op papier terwijl ik werkte met een DAC statuut - wep + en pwa jaar en dag nu diensten sector en GEEN uitkering ontvang ik meer omdat CORRUPTE millitanten en hun oversten zo graag kloven maken in zake gelijkheid en benadering ervan .

Komt er bij dat ik NA 12 jaar werken ONDER het minimum zit ZONDER begrip of steun van ROT corrupte vakbonden en hun oversten .

WEL ben ik akkoord met de rest van uw stellings reacties als u schrijft dat die kloof tussen man en vrouw NIET gedicht werd rarara misschien omdat ik hier alzo goe begrepen wordt gelijk die 15.000 Antwerpenaren en andere UITGELSOTEN doelgroepen in belgisch neo-nazzi land .

Doet er iemand wa ja IK al VEEL te lang 12 jaar moh op corrupte papieren zen ik schoolverlater ( activa statuut ) ey ni mé mij zenne en zekers ook niet met die ARME vrouwen die vandaag op tv kwamen klagen .

En komt nu ni zeveren gelijk VEEL anderen verandert van sector op papier staat dat ge REKENING MOET houden met beroeps verleden van nen persoon en mijn diplom(S) en ervaringen zijn niet bestempelt op 1 sector .

Daar ik ne vrouwen diplom heb BEN ik NERGENS welkom als belg ZELFS niet bij corrupte vakbonden die hun administratie NIET goed opvolgen en dergelijke .

* Tekorten worden gekweekt = HOGERE loonkost wat NIET duurzaam is naar de toekomst en jeugd toe en werk GELEGENHEID .

12 jaar verprutst door misbegrepen beleids voering en ONGELIJKE benadering van loon / arbeid ...................... enz..............enz...........enz......... .

Jaja da gaat er ZEKERST niet op beteren dus sta me toe u toe te lichten als BELGEN onderéén

Post scriptum : ik werd hier ooit geboren JAMMER genoeg en ik krijg NET zoveel begrip van u als men familie gelijk VEEL belgen .

JONGE schoolverlater ( BELG) van 22 ( internet installateur) heeft rijbewijs MAAR wordt NIET vergoed noch loon uitbetaalt waarschijnlijk is zen loon mee gegeven naar goeikopere pakistaanse installateurs die voor 3 euro modem komen plaatsen en nadien in internet café werken .....gelijkheid bestond al +-80 jaar geleden NIET toen men de joden hier te Antwerpen vervolgde en NET hetzelfde goeikope spelletje politiek speelde ey gast ni mé mij zenne ECHT ni mé mij .

Men volgende post geef ik je NOG meerdere voorbeelden hoe goe wij onze uitkeringen versmossen in UW ogen en die van anderen .

Die gelijkheids kloven en uitkeringen hadden een REDE en waren inderdaad bedoelt voor de zwakkeren te ondersteunen TOEN en nu gaat het er inderdaad niet op beteren door de huidige denks wereld en interpretaties van de hogere klasse's die ik ook trouwens ken .

U schreef " En jammer genoeg is de enige mannier om uit armoede te raken hard werken. En daarmee bedoel ik 2 tot 3 maal harder werken voor een minder loon op het einde van de week/maand."

AWel das nu is just sé maar der zijn er NOG VEEL gelijk mij die 12 jaar en langer werkten terwijl ze op papier school verlater zen waarom omda ik in ne wijven sector werk hmmmm ik vindt die politiekers NOG erger kibbelen dan wijven onderling met hun ego trippende cock fights en jaloezie die ze door spelen naar militanten .

Mensen bewust maken en zorgen dat België om de 5 minuten aangeklaagd wordt ja das DE boodschap DAN pas leren we van onze begrips loze onderwaarderingen en corrupties !

Next one please .....cijfers en papiertjes zen NIET de enige waarheden

En aub neem het niet persoonlijk op dat doe ik ook niet mocht je dat denken want interpreteren doen ze graag vanuit de hogere sferen tegenwoordig in ELK land .
Oud 19 juni 2007, 22:49   #105
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus omdat vrouwen toen een gelijk loon wilden heeft men dan maar iedere school verlater het recht op een uitkering gegeven. Dat vrouwen en mannen voor hetzelfde werk niet evenveel verdienen is een regelrechte schande. Maar met schoolverlaters een uitkering te geven zal dat niet oplossen. Als ik me goed herinner is de kloof bij lange nog niet dicht. Intussen is dat geld naar de schoolverlaters gegaan die het nog niet verdienden.

Diene opper klojo Steve Stevaert HAD & HEEFT MEER menswaarde & inzicht dan GEHEEL het politiek landschap ....zo gaf hij deze mis stappen in zake beleid al JAREN geleden aan .

Algoe leren SOMMIGEN van
Oud 19 juni 2007, 23:05   #106
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat probleem WAS al jaren gekend wat u omschrijft in zake loon / uitkering .

Lees MIJN topic is die ik gestart had paar weken terug ' Belgen worden bewust in activa statuut gepropt ( AL 12 JAAR!!! ) " das goeikoper maar moeilijker om te solliciteren zekerst ZONDER rijbewijs .

Intriest waren men laatste woorden toen
Oud 19 juni 2007, 23:11   #107
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Toch straf dat al die mensen hier denken dat hard werken normaal is.

Hard werken is voor mij niet evident. Niet omdat ik lui zou zijn, want ik werk graag hard, maar dan op twee voorwaarden:

1. Ik werk NIET om iemand anders rijker en rijker te maken
2. Ik werk NIET om iemand anders armer en armer te maken

Op zich niet zo'n vreemde levenshouding hé, maar helaas past ze niet goed in ons systeempje. Mensen proberen hun leven invulling te geven door zich suf te werken in een of andere klotejob. Ik vind dat triestig. Akkoord, er moet brood op de plank zijn dus kunnen we niet anders dan gaan werken. Maar doe zo niet alsof het zo 'hoort' en dat overheidsbedienden die niets uitvoeren 'profiteurs' zijn. Want het geld dat jij voor je baas verdient (overwerk!) gaat echt niet naar hen hoor. Het gaat naar je baas. Als je zelf je baas bent is het nog erger: dan heb je er je job van gemaakt mensen meer te laten betalen voor iets dan het waard is. Dan heb ik veel meer respect voor tenenlakkende overheidsbedienden. And prove me wrong ...
Oud 19 juni 2007, 23:12   #108
duncan
Banneling

Standaard

on topic : Doet er eigenlijk nog iemand wat...WIJ als arbeider/zelfstandige/bediende .......doen al TEVEEL voor hetgeen we verdienen in zake inkomsten !
Oud 19 juni 2007, 23:18   #109
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht

Hard werken is voor mij niet evident. Niet omdat ik lui zou zijn, want ik werk graag hard, maar dan op twee voorwaarden:

Op zich niet zo'n vreemde levenshouding hé, maar helaas past ze niet goed in ons systeempje. Mensen proberen hun leven invulling te geven door zich suf te werken in een of andere klotejob. Ik vind dat triestig. Akkoord, er moet brood op de plank zijn dus kunnen we niet anders dan gaan werken. Maar doe zo niet alsof het zo 'hoort' en dat overheidsbedienden die niets uitvoeren 'profiteurs' zijn. Want het geld dat jij voor je baas verdient (overwerk!) gaat echt niet naar hen hoor. Het gaat naar je baas. Als je zelf je baas bent is het nog erger: dan heb je er je job van gemaakt mensen meer te laten betalen voor iets dan het waard is. Dan heb ik veel meer respect voor tenenlakkende overheidsbedienden. And prove me wrong ...

Neej ik ga u ni beproeven datge wrong zijt zekerst ni ik werk SOMS graag 6/7 gehéél ontspannen deeltijds maar ik zweet gewoon soms graag en de andere week kom ik hier on lijn mensen bewust embeteren ....vermoedenlijk een sociale misvorming denk ik maar euhmmm ik ken der die NET zoals u niks doen of toch niet veel en dat zen ook MENSEN die ik waardeer ...elk soort wezen eigenlijk

Ik zen men eigen baas terwijl ik voor VELE anderen gezinnen werk...moetge kunnen hé maar mensen bewust kloten en in een activerings beleid zetten 12 JAAR lang NEEM ik ni MEER zoals VELE anderen en ik ben de geheime stille stem voor juist DIE 15.000 zwakkere uitgesloten groepen .

Ik lik ni graag teentjes ik trap der liever op soms ni altij moh soms
Oud 20 juni 2007, 00:07   #110
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

12,5€/uur.
Alleenstaande A werkt 40 uren/week -> brutoloon = 2000€/maand.

Alleenstaande A houdt 1295,52€/maand over
(zie simulator : http://www.abvv.be/code/nl/fram026.htm)

Alleenstaande A huurt �* 550€/maand (verdient teveel voor sociaal appartementje) -> houdt 745,52€/maand over om te leven.

Werkzoekende alleenstaande B heeft 900€/maand en huurt een sociaal appartementje van 177€/maand -> houdt 723€/maand over om te leven.

Alleenstaande A werkt dus voor 22,52€/maand.

Laatst gewijzigd door Daphne : 20 juni 2007 om 00:16.
Daphne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 00:33   #111
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
12,5€/uur.

Alleenstaande A huurt �* 550€/maand (verdient teveel voor sociaal appartementje) -> houdt 745,52€/maand over om te leven.

Werkzoekende alleenstaande B heeft 900€/maand en huurt een sociaal appartementje van 177€/maand -> houdt 723€/maand over om te leven.

Niet akkoord maarja ik ben dan ook weg gegaan bij abvv

Die 12.50€ enz....is voor HOGER opgeleide ni voor zwakkere ni voor vrouwen sector waar ik werk ....ni voor horeca ....confectie ....klopt dus ni ... terug naar school leren rekenen of millitanten programma's die corrupt zen buiten gooien

Nog iets waar ik TOTAAAAAAL niet mee akkoort ben een sociale woning voor 177euro KON ik en TAL van andere BELGEN niet vinden het goeikoopste dat IK vond in Antwerpen DAM ( krotten/armen buurt zoals hier op antwerpen noord ) is 335 euro per maand maar ja ik zen dan ook geen wijf of nen groen progressief corrupt iemand die gratis mag wonen van stad Antwerpen die mensen uitmelkt en VOORAl liegt !

Ik bezocht dan ook 8 sociaal woning diensten .

GOE geprobeert ....gij stemt op groen zekerst ?!
ni ?

Persoon A heeft een HOGER brutto en netto loon maar dat staat misschien NIET op papier zoals abvv bij mij deed ...echtig goe geprobeert .

Typisch corrupte socialistische simulaties brrrr ik krijg het er koud van .

Persoon" B " houdt 0 euro over & persoon " A " houdt er meer over misschien enkele maaltijds cheques of andere dingen in natura of benzinnen of zo .

Den a klasse persoon heeft dan ook een ANDER SOCIAAL STATUUT dan B klasse persoon of wistge dat ook niet simulatief .

NOG iets ....MINIMUM 177 huur + water en dure gas en electriciteit wordt da plots 335€ met( 'verplichte' ) ONDERHOUDS kosten meegerekend + vervoer met sociaal abbonement of met een omnium statuut of w.i.g.w statuut komt er NOGIS kosten bij ....uitkomst is ZEEER ZEKERST 0 euro's in vergelijk mé uwen bedienden .

Rekenen kan ik nog wel hoor & jij ?????

Hebtge zo nog van die non sociaal corrupte voorbeelden aub ....kwestie van de mensen hier bewust te maken hé !

Nu ikke :

Persoon A
30 jaar gewerkt waarvan 6 jaar ziek geweest en 60% minder inkomsten =
300euro PENSIOEN ....O E I geen eten & geen woonst !

Persoon B
30 jaar gewerkt & 1500euro pensioen ....STRAF hé .

ELk voorbeeldje dat u nu geeft geef ik er 1 in de plaats is zien wie gelijk heeft ....

Laatst gewijzigd door duncan : 20 juni 2007 om 00:44.
Oud 20 juni 2007, 06:31   #112
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Duncan, Daphne's berekening klopt als een bus.

Het word nog erger als je beseft dat bovenop die €2000 de werkgever er nog minstens eens €1000 bovenop moet leggen.

Als 'gezinshoofd" gaan stempelen als "lager geschoolde" kan je een inkomen opleveren dat effectief hoger licht als wanneer je je kloten eraf zou werken als orderpicker in een grootwarenhuisverdeelcentrum.

Ikzelf kom niet meer buiten voor een uurloon onder de €16. Maar dan heb je wel een technische all rounder in dienst die zowel kan lassen/draaien/freezen/ whatever in metaal en kunststof, inclusief de machines.
Ook kleine machines voor de bouw zijn aanwezig. Van bandschuurmachine tot boorhamer. En een wagen die een europalet kan vervoeren.....

Als mijn toekomstige werkgever daar rekening mee kan houden, dan ben ik uiteindelijk een goedkope werkkracht.....

En neen, ik wil niet als zelfstandige beginnen. Ik heb nog geen geschikte werkplaats, noch de intentie om alle bureaucratie in mijn nek te halen.
Oud 20 juni 2007, 10:16   #113
Isabella
Burgemeester

Isabella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
12,5€/uur.

Ik had een soortgelijke situatie een aantal jaren geleden.
Ik was schoolverlater zonder diploma (getuigschrift derde graad beroeps).
Zonder ervaring en zonder rijbewijs.
Ik was toen alleenstaande met 1 kind ten laste. Ik verdiende 1020euro per maand. Te veel om nog dop of iets dergelijks bij te krijgen.
Ik betaalde 360euro per maand aan kinderopvang (wegens lange wachtlijsten moest ik in de privé opvang zoeken wat veel duurder is).
Ik hield 660euro over. Ik stond op de wachtlijst voor een sociale woning (wachtlijst is 3,5jaar). Ik betaalde voor een klein appartement in sint-niklaas toen 350euro. Ik betaalde 90euro EGW. Ik hield 220euro over om met twee van te leven. Van die 220euro moest ik zoals iedere mens ook gemeentebelasting, gezinsbelasting,andere belastingen, vuilzakken die ervandoor gingen aan enorm tempo door de pampers, pampers zelf aankopen, ik hield per maand pakweg 150euro over voor eten drinken en kleding. Ik had toen geen televisie, telefoon of internet, er kon niets extra worden gedaan hier, en ik kwam geen enkele maand rond.
Ik heb toen aan mijn werkgever mijn probleem uitgelegd en gevraagd of hij aub mij mijn ontslag wou geven zodat ik kon gaan doppen.
Mijn begrijpende baas heeft dit gedaan.

Ik kreeg toen 960euro dop. Ik betaalde 350+90 aan vaste lasten. Ik hield 520euro over om van te leven. Ik kon terug televisie, telefoon en internet nemen, we hadden op het einde van de maand zelfs een beetje over om te sparen.

Nogal scheefgetrokken verhoudingen als je t mij vraagt.
Er zijn zoals iemand hiervoor al zei maar twee mogelijkheden:

Ofwel haalt men de uitkeringen naar beneden, maar de laatste tijd hoor je enkel over stijgingen dus ik ga er vanuit dat de uitkeringen naar beneden halen geen optie is, hoewel dit wel zou kunnen. Een uitkering zou enkel moeten dienen om de hoogstnodige kosten te kunnen betalen, dus: huishuur, EGW, en een leefbudget. Verder vrijstelling van alle belastingen, ook de gezinsbelasting en dergelijke. Dit zou eigenlijk alles moeten zijn.
Op die manier stimuleer je mensen om te gaan werken. Dit echter zou pas moeten ingevoerd worden indien iemand eerst een periode gekregen heeft om zichzelf terug op de sporen te zetten. Dus iemand die zijn job kwijtraakte zou de eerste zes maanden een uitkering moeten krijgen die zijn gemiddelde maandloon benaderd, pas na die zes maanden zou een minimumuitkering gegeven worden. Een uitkering die wel kan verhoogd worden door gemeenschapsdienst uit te voeren. Op die manier blijven mensen in het arbeidscircuit, blijven ze sociale contacten behouden, en houden ze een werkritme aan. Hierdoor zal de stap minder groot zijn om terug zich aan een 'echte' job te wagen.

Men kan ook de lonen naar boven trekken, maar vermits dit een hogere loonkost met zich zal meebrengen zal dit geen optie zijn.

Laatst gewijzigd door Isabella : 20 juni 2007 om 10:17.
Isabella is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 11:06   #114
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Duncan, Daphne's berekening klopt als een bus.

Het word nog erger als je beseft dat bovenop die €2000 de werkgever er nog minstens eens €1000 bovenop moet leggen.

Als 'gezinshoofd" gaan stempelen als "lager geschoolde" kan je een inkomen opleveren dat effectief hoger licht als wanneer je je kloten eraf zou werken als orderpicker in een grootwarenhuisverdeelcentrum.

Ikzelf kom niet meer buiten voor een uurloon onder de €16. Maar dan heb je wel een technische all rounder in dienst die zowel kan lassen/draaien/freezen/ whatever in metaal en kunststof, inclusief de machines.
Ook kleine machines voor de bouw zijn aanwezig. Van bandschuurmachine tot boorhamer. En een wagen die een europalet kan vervoeren.....

Als mijn toekomstige werkgever daar rekening mee kan houden, dan ben ik uiteindelijk een goedkope werkkracht.....

En neen, ik wil niet als zelfstandige beginnen. Ik heb nog geen geschikte werkplaats, noch de intentie om alle bureaucratie in mijn nek te halen.

Ik werk BRUTTO aan 10 euro per uur en heb lagere diploms dan u weet ik al en TOCH ben ik GEHEEL niet akkoord met haar berekeningen als ik RONDKIJK .

Daarmee schreef ik ook goed geprobeert & zag ik dan ook MEERDERE sectoren met dezelfde berekeningen en uitkomst/inkomsten .

Wie weet is de staat zelf dan corrupt & kunnen vakbonden daarom NIET rekenen zodat ze OVERAL zeggen ga op een ander O F ga ergens anders werken .

DAAROM mocht ik anno 2006 5 keer naar BRUSSEL bellen als Antwerpenaar om BEETJE papieren te mogen ontvangen NEEE NEE en NOGIS NEE !

Ze loog en VEEL doen da hier online en er buiten zodat de gewoon belgen lekker onderbetaalt worden DAAROM heeft de politiek vandaag den dag het zo druk met ZWAKKEREN hun uitkeringen te ontnemen en daarom geloof ik TOTAAL geen reet wat hier geschreven werd op men 12 jaar arbeid als ZOGEZEGDE school verlater terwijl ik al 12 jaar werk .

Haar cijfers kloppen N I E T en ik kan het weten want ik solliciteerde dan ook MEERDERE sociale woning/verhurings kantoren waar ONMOGENLIJK men iets kan vinden aan 177 euro per maand .

Pure leugens om mij en VELE (15.000) Antwerpenaren belachelijk te maken .

Zelfs haar brutto berekeningen zen fout !
Oud 20 juni 2007, 11:12   #115
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Ik had een soortgelijke situatie een aantal jaren geleden.
Ik was schoolverlater zonder diploma (getuigschrift derde graad beroeps).
Zonder ervaring en zonder rijbewijs.
Ik was toen alleenstaande met 1 kind ten laste. Ik verdiende 1020euro per maand. Te veel om nog dop of iets dergelijks bij te krijgen.
Ik betaalde 360euro per maand aan kinderopvang (wegens lange wachtlijsten moest ik in de privé opvang zoeken wat veel duurder is).
Ik hield 660euro over. Ik stond op de wachtlijst voor een sociale woning (wachtlijst is 3,5jaar). Ik betaalde voor een klein appartement in sint-niklaas toen 350euro. Ik betaalde 90euro EGW. Ik hield 220euro over om met twee van te leven. Van die 220euro moest ik zoals iedere mens ook gemeentebelasting, gezinsbelasting,andere belastingen, vuilzakken die ervandoor gingen aan enorm tempo door de pampers, pampers zelf aankopen, ik hield per maand pakweg 150euro over voor eten drinken en kleding. Ik had toen geen televisie, telefoon of internet, er kon niets extra worden gedaan hier, en ik kwam geen enkele maand rond.
Ik heb toen aan mijn werkgever mijn probleem uitgelegd en gevraagd of hij aub mij mijn ontslag wou geven zodat ik kon gaan doppen.
Mijn begrijpende baas heeft dit gedaan.

Ik kreeg toen 960euro dop. Ik betaalde 350+90 aan vaste lasten. Ik hield 520euro over om van te leven. Ik kon terug televisie, telefoon en internet nemen, we hadden op het einde van de maand zelfs een beetje over om te sparen.

Nogal scheefgetrokken verhoudingen als je t mij vraagt.
Er zijn zoals iemand hiervoor al zei maar twee mogelijkheden:

Ofwel haalt men de uitkeringen naar beneden, maar de laatste tijd hoor je enkel over stijgingen dus ik ga er vanuit dat de uitkeringen naar beneden halen geen optie is, hoewel dit wel zou kunnen. Een uitkering zou enkel moeten dienen om de hoogstnodige kosten te kunnen betalen, dus: huishuur, EGW, en een leefbudget. Verder vrijstelling van alle belastingen, ook de gezinsbelasting en dergelijke. Dit zou eigenlijk alles moeten zijn.
Op die manier stimuleer je mensen om te gaan werken. Dit echter zou pas moeten ingevoerd worden indien iemand eerst een periode gekregen heeft om zichzelf terug op de sporen te zetten. Dus iemand die zijn job kwijtraakte zou de eerste zes maanden een uitkering moeten krijgen die zijn gemiddelde maandloon benaderd, pas na die zes maanden zou een minimumuitkering gegeven worden. Een uitkering die wel kan verhoogd worden door gemeenschapsdienst uit te voeren. Op die manier blijven mensen in het arbeidscircuit, blijven ze sociale contacten behouden, en houden ze een werkritme aan. Hierdoor zal de stap minder groot zijn om terug zich aan een 'echte' job te wagen.

Men kan ook de lonen naar boven trekken, maar vermits dit een hogere loonkost met zich zal meebrengen zal dit geen optie zijn.

Wat u omschrijft in zake sociale UITBUITING en STAATSKUNDIG BEDROG herkennen VELE Antwerpenaren ....misschien DAAROM dat er de laatste jaren 50% MEER ambtenaren en politici bijkwamen .

NOOIT heb ik als BELG 60% ontvangen van men loon dat ik jaar ervoor maandelijks verdiende dus men MAAKT mensen tot crimineel en men doet BEWUST aan UITSLUITING vooral in VROUWEN sectoren dat leerden we gisteren al als je kijkt hoe weinig die gepensioneerde dame had ....of beter niet had .

Bedankt voor uw bevindingen mee te delen want we zijn inderdaad NIET de enigen die afzien en loontjes optrekken gaan armen en zwakkeren ZEKERS niet helpen ....uitkeringen in de tijd beperken is dan ook PURE diefstal voor deze mensen daarom dat voesdsel banken zo goed draaien de laatste tijd .

Verschiet men dat sommige oorlog prediken en bidden voor verlossing pffff erg ist ja pure diefstal van die kostuum neukers .
Oud 20 juni 2007, 11:21   #116
Isabella
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik werk BRUTTO aan 10 euro per uur en heb lagere diploms dan u weet ik al en TOCH ben ik GEHEEL niet akkoord met haar berekeningen als ik RONDKIJK .

Daarmee schreef ik ook goed geprobeert & zag ik dan ook MEERDERE sectoren met dezelfde berekeningen en uitkomst/inkomsten .

Wie weet is de staat zelf dan corrupt & kunnen vakbonden daarom NIET rekenen zodat ze OVERAL zeggen ga op een ander O F ga ergens anders werken .

DAAROM mocht ik anno 2006 5 keer naar BRUSSEL bellen als Antwerpenaar om BEETJE papieren te mogen ontvangen NEEE NEE en NOGIS NEE !

Ze loog en VEEL doen da hier online en er buiten zodat de gewoon belgen lekker onderbetaalt worden DAAROM heeft de politiek vandaag den dag het zo druk met ZWAKKEREN hun uitkeringen te ontnemen en daarom geloof ik TOTAAL geen reet wat hier geschreven werd op men 12 jaar arbeid als ZOGEZEGDE school verlater terwijl ik al 12 jaar werk .

Haar cijfers kloppen N I E T en ik kan het weten want ik solliciteerde dan ook MEERDERE sociale woning/verhurings kantoren waar ONMOGENLIJK men iets kan vinden aan 177 euro per maand .

Pure leugens om mij en VELE (15.000) Antwerpenaren belachelijk te maken .

Zelfs haar brutto berekeningen zen fout !
De huurprijs van een sociale woning hangt toch af van uw inkomen dat wordt bepaald aan de hand van uw laatste aanslagbiljet?
Iemand die vb al drie jaar van het ocmw leeft en dus bestaansminimum heeft kan voor 170euro zeker al een klein appartementje huren.
Voor een gewoon appartement ben je wel al snel 250euro kwijt dan.
Als werkende mens, ook al verdien je niet veel, ben je sowieso veel meer kwijt, dan betaal je toch ook gemakkelijk 250-300euro voor een appartement.
Het bedrag van de huurprijs is dus voor iedereen verschillend naargelang inkomen, grootte van het gezin, grootte van de woning/appartement, aantal gewenste slaapkamers.

Wat op dat gebied wel een immens groot probleem is is het volgende:
Als ik morgen om een reden op ocmw of dop terechtkom dan gaat mijn inkomen een fors stuk naar beneden. Echter had ik een levensstijl die ik mij kon permitteren door mijn loon. Mijn huishuur is vb 500euro, voor de auto betaal ik 200euro af per maand, en 75euro autoverzekeringen, met mijn dop kan ik dat niet meer betalen. Ik laat mij opschrijven voor een sociale woning, mijn auto wil ik niet wegdoen omdat dat een pluspunt is in mijn zoektocht naar een job. De wachtlijst voor een sociale woning is gemiddeld 3,5 jaar. Me dunkt dat ik binnen 3,5jaar wel een andere job zal gevonden hebben en op die moment die sociale woning niet meer echt nodig heb. Mijn probleem is dan in het hier en nu. Ik zal in financiële problemen komen al dan niet met deurwaarders, en met facturen die zodanig in aanmaningskosten zijn gestegen dat ik ze niet meer kan betalen. Een oplossing voor mensen in deze situaties is er niet, ook de sociale woningen zijn geen oplossing omdat de wachttijd zo lang is.

Verders is er veel verschil in lonen. Ik heb zelf nog nooit een job gehad die meer dan 9euro brutto per uur verdiende bij een arbeiderscontract, en heb nooit meer verdiend als 1100euro en werktte nochthans fulltime.
Of het ligt aan het feit dat ik vrouw ben weet ik niet, maar bij sommige jobs wordt er serieus geproffiteerd van de werkmensen die voor een betrekkelijk laag loon moeten werken.
Oud 20 juni 2007, 11:53   #117
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
Ofwel haalt men de uitkeringen naar beneden, maar de laatste tijd hoor je enkel over stijgingen dus ik ga er vanuit dat de uitkeringen naar beneden halen geen optie is, hoewel dit wel zou kunnen.
Onze uitkeringen zijn nu bij de laagste binnen het Europa van de 15. Tevens ligt de Europese armoedegrens momenteel op 772€/maand.

Laatst gewijzigd door Daphne : 20 juni 2007 om 11:55.
Oud 20 juni 2007, 11:57   #118
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht

Mss kunt U uitwijken naar een paradijs en plaats maken voor mensen die wel willen werken... En daar zelfs hun leven willen voor riskeren...

Die het hardtst roepen dat werken (voor hen) niet nodig is, roepen het hardst om het behoud van verworvenheden en toegankelijkheid tot alles...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 12:05   #119
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Typisch corrupte socialistische simulaties brrrr ik krijg het er koud van .
Die simulator is gewoon een hulpmiddel om je nettoloon te berekenen en is een toepassing van de huidige wetgeving terzake.
Dit heeft niets met socialisme of corruptie te maken.
Een gelijkaardig programmatje (van het ACV) vind je hier:

http://www.acv-online.be/acvcsc.inte...i/default.aspx

Geen enkele reden om je zo op te winden dus.

Laatst gewijzigd door Daphne : 20 juni 2007 om 12:06.
Oud 20 juni 2007, 12:05   #120
Isabella
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Onze uitkeringen zijn nu bij de laagste binnen het Europa van de 15. Tevens ligt de Europese armoedegrens momenteel op 772€/maand.
Dat ben ik met u eens.
Maar in ons land wordt dat ergens wel gecompenseerd met andere initiatieven zoals sociale woningen, voedselbanken, sociale energieleveranciers, kansenpas welke vele extra voordelen biedt, kortingen op bus-en treinabonnementen.
Als men het bestaansminimum optrekt van 644euro voor een alleenstaande naar 772euro en daarnaast alle hogergenoemde initiatieven laat vallen, dan zullen de mensen die van een bestaansminimum leven het nog veel moeilijker krijgen. Men krijgt via die initiatieven veel meer voordeel dan die 130euro verschil in leefloon.
In andere europese landen krijgt men 772euro en daarmee is de kous af, geen extra voordelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be