Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2007, 08:16   #101
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Gecultiveerde foltering moet kunnen?!?!
Het schijnt dat als de stier wint hij de rest van zijn leven in een immense wei mag rondlopen (pensioen) met heel veel koeien (zijnen harem).
Trouwens hoe onmenselijk dit ook kan klinken ik vind dat coriddas moeten kunnen beide partijen hebben evenveel kans om te overleven uiteindelijk het bewijst alleen de stelling dat de mens superieur is aan de stier (die dan weer VEEL groter is dan de mens)...
Ik ben dat nog gaan zien (was wel met paarden) het is wel vies maar het moet kunnen!

Ken je deze:
Een man gaat in spanje naar het restaurant naast een arena...
Hij vraagt de kaart en ziet daar ook op de menu staan "cojones" en bestelt deze uiteraard (je gaat ook niet naar België zonder frietjes te proeven hé). Komt de ober af met een plateau met twee zeer kleine op gehaktbal lijkende cojones.
De man eet...
Nadien komt de ober terug om zijn bord terug te nemen en vraagt of het gesmaakt heeft.
de man zegt uiteraard "jaja zeer lekker...ale een spciale smaak natuurlijk...maar euhm ik vroeg me zo af waren die cojones niet zeer klein?"
antwoord de ober: "ja maar het is niet altijd de stier die verliest he"

Laatst gewijzigd door largo_w : 22 juni 2007 om 08:17.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 08:17   #102
largo_w

Standaard

--
Oud 22 juni 2007, 08:47   #103
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
U bent een ziekelijk individu.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 09:00   #104
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
damn gebt mij weeral door...

*zoekt een uitweg uit deze impasse*
==>

voila! Oef weer eens vrij!
wat is dat? Uw aambeien?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 09:05   #105
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben een vleeseter en ik weet integenstelling tot de jeugd van vandaag waar men vlees vandaan komt.
Van schattige diertjes die je kan knuffelen.
Ik heb als kind ook al kippen en duiven zien geslacht en gepluimd worden. Ik ben niet zo naief als je zou willen doen uitschijnen.

Citaat:
Een dier is een gebruiksvoorwerp, kwaadaardig of goedaardig.
Zo dachten sommigen vroeger ook over slaven. Zo denken sommigen vandaag waarschijnlijk zelfs over hun vrouw. In elk van deze gevallen blijft het barbaars en verwerpelijk.

Citaat:
Ik zou het geen foltering noemen, je moet toch ballen aan uw lijf hebben om in die arena te stappen.
Wat heeft het een met het ander te maken?!?!

Citaat:
Iets doden is nooit menselijk of plezierig maar een noodzakelijke kwaad.
Het gaat niet om het doden op zich. Het gaat om de reden en manier waarop gedood wordt.

Er zijn trouzens wel degelijk sadisten die uit doden plezier halen. Denk bijvoorbeeld al maar aan jagers.

Citaat:
Peist ge.
Respect voor alle levende wezens was een belangrijke waarde in het Derde Rijk. Dieren beschouwde men als veel meer dan gewoon gebruiksvoorwaarden. Deze Joods-Christelijke mentaliteit werd terecht veracht.

Het is dan ook niet toevallig dat het Derde Rijk het eerste regime was in Europa waar dierenrechten geimplementeerd werden in de wetgeving, zoals ik trouwens al eerder zei in deze draad.

Citaat:
Het schijnt dat als de stier wint hij de rest van zijn leven in een immense wei mag rondlopen (pensioen) met heel veel koeien (zijnen harem).
Dat lijkt mij weinig waarschijnlijk. De stier krijgt trouwens doorheen het spektakel meerdere priemen in zijn rug geplant, waardoor hij letterlijk "als een rund" begint te bloeden en zo enorm verzwakt. Dat maakt zijn kansen om te winnen op zich al behoorlijk klein.

Citaat:
Trouwens hoe onmenselijk dit ook kan klinken ik vind dat coriddas moeten kunnen beide partijen hebben evenveel kans om te overleven uiteindelijk het bewijst alleen de stelling dat de mens superieur is aan de stier (die dan weer VEEL groter is dan de mens)...
Ten eerste staan er bij de Spaanse stierengevechten meerdere mensen op het veld. Ten tweede gebruiken ze dus de priemen waarmee ze de rug van de stier doorboren. Dat maakt de strijd niet bepaald gelijk.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 09:12   #106
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft trouwens nog niet geantwoord op mijn laatste antwoord uwentwege. Heeft u misschien geen argumenten meer?!
Nee hoor.
Het heeft alleen geen zin om nog verder te discussiëren als we niet tot overeenstemming kunnen komen dat de 3 mensvormende eigenschappen (historisch besef, zelfbewustzijn en zinvolle communicatie) wel degelijk een onoverbrugbaar kwalitatief verschil zijn tussen mens en dier.

Daaruit volgt dat ik rechten heb die een dier niet heeft en bijgevolg dat ik in een 'waardehiërarchie' boven het dier sta.

Antropocentrisme is slechts een gevolg van deze vaststelling.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2007, 09:26   #107
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij weinig waarschijnlijk. De stier krijgt trouwens doorheen het spektakel meerdere priemen in zijn rug geplant, waardoor hij letterlijk "als een rund" begint te bloeden en zo enorm verzwakt. Dat maakt zijn kansen om te winnen op zich al behoorlijk klein.
Ik zei dan ook "als"...

Citaat:
Ten eerste staan er bij de Spaanse stierengevechten meerdere mensen op het veld. Ten tweede gebruiken ze dus de priemen waarmee ze de rug van de stier doorboren. Dat maakt de strijd niet bepaald gelijk.
Waarom niet gelijk? De stier heeft ook twee enorme priemen waarmee hij eens enen mag doorboorden als hij kan... Waarom niet gelijk?
http://www.youtube.com/watch?v=6_MSEafzTZU
Oud 22 juni 2007, 09:43   #108
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er in principe niets op tegen dat een dier na een vreugdevol leven op een humane manier wordt geslacht voor de consumptie van vlees.
Ik ben dus tegen het zinloos doden van dieren alleen omwille van een nutteloos menselijk genot, zoals bontjassen en het kicken op het doden.
En laten we elkaars standpunten in deze niet belachelijk maken.
Oud 22 juni 2007, 09:51   #109
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het heeft alleen geen zin om nog verder te discussiëren als we niet tot overeenstemming kunnen komen dat de 3 mensvormende eigenschappen (historisch besef, zelfbewustzijn en zinvolle communicatie) wel degelijk een onoverbrugbaar kwalitatief verschil zijn tussen mens en dier.
Waarom niet? Bent u zo aan uw dogma's gehecht dat u het weigert deze rationeel te verdedigen?

U heeft nog steeds niet kunnen aantonen dat er een onoverbrugbaar kwalitatief verschil bestaat tussen mens en dier enerzijds en dat er geen belangrijk relevant verschil bestaat tussen verschillende menselijke rassen. U blijft gewoon dezelfde dogma's herhalen zonder enige achterliggende argumentatie.

Citaat:
Daaruit volgt dat ik rechten heb die een dier niet heeft en bijgevolg dat ik in een 'waardehiërarchie' boven het dier sta.

Antropocentrisme is slechts een gevolg van deze vaststelling.
U maakt gewoon een valse veronderstelling en trekt daaruit valse conclusies.

En u noemt zichzelf een wetenschapper?!?!?

Citaat:
Ik zei dan ook "als"...
Als mijn tante kloten had, dan was het mijn oom

Citaat:
Waarom niet gelijk? De stier heeft ook twee enorme priemen waarmee hij eens enen mag doorboorden als hij kan... Waarom niet gelijk?
Je negeert het feit dat een toreador meerdere helpers heeft als hij het tegen een stier opneemt. Hoe dan ook, zijn die priemen hulpmiddelen en moet de stier het doen met wat de natuur hem gegeven heeft.

Eerlijk en eervol zou zijn wanneer 1 toreador het zonder behulp van scherpe wapens tegen 1 stier opnam. Daar zou ik nog enigszins respect voor kunnen opbrengen.
Oud 22 juni 2007, 10:16   #110
largo_w

Standaard

Citaat:
Je negeert het feit dat een toreador meerdere helpers heeft als hij het tegen een stier opneemt. Hoe dan ook, zijn die priemen hulpmiddelen en moet de stier het doen met wat de natuur hem gegeven heeft.

Eerlijk en eervol zou zijn wanneer 1 toreador het zonder behulp van scherpe wapens tegen 1 stier opnam. Daar zou ik nog enigszins respect voor kunnen opbrengen.

Ik negeer niks...Hulpmiddelen zijn middelen die de mens maakt uit zaken uit de natuur om zich te behelpen. Dus ook alleen wat de natuur hem gaf zijn verstand en zijn lichaam...

Waarom zonder behulpa van scherpe wapens?
Ieder zijn sterkte; de stier zijn grootte en sterkte de mens...zijn verstand!
Oud 22 juni 2007, 10:18   #111
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Citaat:
Ieder zijn sterkte; de stier zijn grootte en sterkte de mens...zijn verstand!
Waarom geef je hem niet meteen een bazooka?!?

Niet alleen is de uitdaging veel groter zonder steekwapens, de overwinning is eervoller, het spektakel is groter en de strijd is meer gelijk. Daarbovenop komt dan nog het feit dat dit veeeeel diervriendelijker is.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 22 juni 2007 om 10:19.
Oud 22 juni 2007, 10:25   #112
largo_w

Standaard

Citaat:
Waarom geef je hem niet meteen een bazooka?!?

Niet alleen is de uitdaging veel groter zonder steekwapens, de overwinning is eervoller, het spektakel is groter en de strijd is meer gelijk. Daarbovenop komt dan nog het feit dat dit veeeeel diervriendelijker is.

Een bazooka? Nee nee een steekwapen kan een mens nog maken met zijn verstand een bazooka daar heeft hij anderen voor nodig de bazooka zou niet fair zijn

ik vind het dan wel weer leuk dat jij voorstander bent van zo een initiatieven:
http://www.destination360.com/europe/spain/pamplona.php
maar die vind ik dan weer niet kunnen...
over diervriendelijkheid gesproken...
Oud 25 juni 2007, 21:25   #113
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan en mag mishandeling van een dier niet gelijkstellen met mishandeling van een mens.
Uw emoties spelen u zwaar parten.
Dat is juist, maar de vraag is in hoeverre men zulke gevoelloze creaturen nog mensen kan noemen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 21:44   #114
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook... Ik eet dan ook elke dag vlees zonder enige scrupule zou ik er moeten hebben volgens u?
Hangt ervan af. Mensen die kikkerbillen of ganzenlever eten, zijn onwetend of onverschillig wreed. Het vlees van een dier dat heeft moeten afzien vooraleer het op mijn bord komt, is niet aan mij besteed.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ganzenlever
Oud 26 juni 2007, 06:21   #115
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.... je moet toch ballen aan uw lijf hebben om in die arena te stappen.

....

Per gevecht worden er meestal 6 stieren gebruikt, die vrijwel de gehele periode vreselijk bloeden en daardoor liters bloed kwijtraken.

De bij een stierengevecht gebruikte paarden lopen regelmatig letsel op door de hoorn van de stier.
Als de flanken van een paard worden opengereten, naait men het dier vaak zonder verdoving dicht voor het volgende gevecht. De stembanden zijn doorgesneden, zodat de paarden geen ijselijke kreten kunnen slaken in de arena. Dit is namelijk niet leuk voor het publiek.

Ook voor het gevecht worden de stieren al afgemat. Dit gebeurt om de matador bijna 100% kans te geven het gevecht te winnen. Zo worden stieren soms met zandzakken op de nieren geslagen; door de inwendige bloedingen betreedt de stier dan al ernstig verzwakt de arena, terwijl dit niet zichtbaar is voor het publiek.

Ook krijgen ze soms handenvol zout te eten en geen drinken; dit veroorzaakt enrstige diarree en verzwakt de stier. Een stier die een uitgebluste indruk maakt, wordt soms met elektrische stroomstoten in de testikels opgepept. Verder wordt de punt van de hoorns soms afgezaagd, tot bloedens toe, waardoor de stier het 'richtinggevoel' hierover kwijt is. Het opsluiten van een stier in een donkere, schuingeplaatste kist behoort ook tot de vormen van uitputting vooraf; een stier wil van nature horizontaal staan en krabbelt in de kist uur na uur tevergeefs om deze stand te bereiken.

Daar moet je inderdaad ballen voor hebben, zo groot als twee erwtjes.
Oud 26 juni 2007, 06:53   #116
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
die video heb ik ook gezien.Die vent doet niets anders, alle dagen, heel de dag lang, beesten levend villen...
Ik heb als kind genoeg paling zien villen, levend... niet door Chinezen of Turken

Laatst gewijzigd door Laya : 26 juni 2007 om 07:10.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2007, 07:09   #117
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Naiviteit ten top.

In Nederland worden van biggetjes de ballen onderverdoofd afgeknipt.
In Spanje worden stieren getreiterd terwijl duizenden mensen zitten te juichen en tenslotte krijgt het beest een degen in nek gestoken als genadestoot.
In Canada worden per jaar enkele honderdduizenden zeehonden doodgeknuppeld.
In vele kippenfarms worden wanneer eieren uitkomen, de mannetjes van vrouwtjes gescheiden. De mannetjeskipjes worden levend in versnipperaars geworpen.
Kreeften worden levend gekookt in restaurants
Haaien worden na vinnen afgehakt te hebben, levend teruggeworpen in zee.
enz.

De mens is van nature een wreed organisme.
Het is niet exclusief aangelegenheid van een bepaald groep of volk.
Er is een groep waarbij je deze laf gedrag tegenover dieren niet zal tegenkomen; vegetariers
Heel juist!

Of bedenk nog maar wat sommigen met ongewenste kittens doen, verdrinken of in een dichtgeknoopte zak ergens laten kreperen, ga eens met dierenartsen praten welke dingen ze te zien krijgen. Ik was daar eens toen er in een hok een hond lag die in beslag genomen was, vol brandwonden van sigarettepeuken op uit te duwen.
Bedenk hoeveel mensen een pup kopen als speelkameraadje voor hun kind van een jaar of 4/5 en er dan hun gangen mee laten gaan, ik ken zo een geval waar zo'n kleine de pup op de houtkachel had gelegd 'want hij had het te koud'.

Natuurlijk zijn zo'n beelden gruwelijk, ik wil er niet eens naar kijken maar hoe stom moet je zijn om nu te gaan stellen dat alle Turken zo'n dingen doen en alle Belgen dierenvrienden zijn.
Ik ken iemand die er op kickt om elk jaar naar de hertenfarm van zijn oom te gaan kijken wanneer het slachttijd is 'de moeite om dat es te zien jong!' Toen zijn zoon een jaar of 9 was 'mocht' hij mee gaan kijken.
Oud 26 juni 2007, 08:23   #118
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Heel juist!

Of bedenk nog maar wat sommigen met ongewenste kittens doen, verdrinken of in een dichtgeknoopte zak ergens laten kreperen, ga eens met dierenartsen praten welke dingen ze te zien krijgen. Ik was daar eens toen er in een hok een hond lag die in beslag genomen was, vol brandwonden van sigarettepeuken op uit te duwen.
Bedenk hoeveel mensen een pup kopen als speelkameraadje voor hun kind van een jaar of 4/5 en er dan hun gangen mee laten gaan, ik ken zo een geval waar zo'n kleine de pup op de houtkachel had gelegd 'want hij had het te koud'.

Natuurlijk zijn zo'n beelden gruwelijk, ik wil er niet eens naar kijken maar hoe stom moet je zijn om nu te gaan stellen dat alle Turken zo'n dingen doen en alle Belgen dierenvrienden zijn.
Ik ken iemand die er op kickt om elk jaar naar de hertenfarm van zijn oom te gaan kijken wanneer het slachttijd is 'de moeite om dat es te zien jong!' Toen zijn zoon een jaar of 9 was 'mocht' hij mee gaan kijken.
Dit betoog slaat nergens op. Al wat jij opsomt wordt door 99% van de westerlingen afgekeurd. Voor iedere mogelijke dierenmishandeling zijn er protestbewegingen.
Als je in een islamitisch land aan gelijk welke verkoper voorzichtig de vraag stelt of hij het niet wreed vindt dat zijn kippen met gebonden poten en de kop omlaag hangen, dan kijkt hij je niet begrijpend aan.
Oud 26 juni 2007, 12:51   #119
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dit betoog slaat nergens op. Al wat jij opsomt wordt door 99% van de westerlingen afgekeurd. Voor iedere mogelijke dierenmishandeling zijn er protestbewegingen.
Als je in een islamitisch land aan gelijk welke verkoper voorzichtig de vraag stelt of hij het niet wreed vindt dat zijn kippen met gebonden poten en de kop omlaag hangen, dan kijkt hij je niet begrijpend aan.
Aaah alle Turken keuren die praktijken goed? Dat wist ik niet, schandalig is dat!
Hoe gaan onze kippen naar de 'slachtbank' denk je? Via een fluwelen tapijtje?
Hoe wordt ons slachtvee getransporteerd?
Vanwaar komen onze eitjes? Van kippetjes die ontspannen lopen te scharrelen op de boerderij?
Hoe wordt ervoor gezorgd dat onze varkens goed dik worden? Door hen alle bewegingsvrijheid te ontnemen.
Ooit al gehoord van het 'productieproces' van foie gras? Jaja, 99% keuren het af en hoeveel van die 99% laat het zich geregeld es smaken?
Ik keur al die dingen niet goed maar kom niet af dat wij alle dieren met respect behandelen. Wij zien het gewoon niet en vragen het ons ook niet af terwijl we onze biefstuk verorberen.
Nog zo'n voorbeeld, mensen willen persé wit kalfsvlees (ik niet!) je weet toch dat dit enkel mogelijk is wanneer men er eerst voor zorgt dat die kalveren bloedarmoede krijgen he?
Oud 26 juni 2007, 13:06   #120
IlluSionS667
Banneling

Standaard

Het cultureel verschil bestaat erin dat Turken en Chinezen niet hypocriet doen over zulke dingen, terwijl dat hier wel het geval is. Inderdaad zijn wij Westerlingen niet diervriendelijker, althans vandaag de dag.

Het is waar dat er organisaties zijn die dierenrechten promoten, maar die vechten consequent tegen de bierkaai.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be