Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Moeten werkonwillige jongeren naar een heropvoedkamp?
Ja 14 35,00%
Neen 23 57,50%
Ja, maar ... 1 2,50%
Neen, maar ... 1 2,50%
Geen idee, ik weet het (voorlopig) niet ... 1 2,50%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2007, 19:29   #101
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
ja, dan steken we toch ineens iedereen in kampen.
Nee, alleen de dan zichzelf bewijzende criminelen uiteraard.
Oud 30 juni 2007, 19:33   #102
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Ik beschouw parasitisme, niet werken en dan rekenen op een uitkering uit de zakken van belastingbetalende werkers en/of jatten uit de supermarkt toch wel als vormen van misdaad.

Plooit gij 's morgens uwe pijama op?
Uitdrukking met die "pijama" niet begrepen, maar misschien bedoel je dat jij parasiteren en jatten als "normaal" beschouwt?
Oud 30 juni 2007, 19:35   #103
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Uitdrukking met die "pijama" niet begrepen, maar misschien bedoel je dat jij parasiteren en jatten als "normaal" beschouwt?
Rekenen op een uitkering is toch geen misdaad Willem, of je hebt er recht of je hebt er geen recht op.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 19:40   #104
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Rekenen op een uitkering is toch geen misdaad Willem, of je hebt er recht of je hebt er geen recht op.
Werkonwilligheidspremies beter afschaffen dus, denk ik.
Oud 30 juni 2007, 19:42   #105
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werkonwilligheidspremies beter afschaffen dus, denk ik.

Afschaffen en dan? Geen inkomen meer als je tegenslag hebt? Dan blijft er inderdaad alleen misdaad.

Verschaeve
Oud 30 juni 2007, 19:46   #106
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Afschaffen en dan? Geen inkomen meer als je tegenslag hebt? Dan blijft er inderdaad alleen misdaad.
Onwilligheid is iets anders dan tegenslag.
Oud 30 juni 2007, 20:02   #107
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onwilligheid is iets anders dan tegenslag.
Daar kan ik u wel in volgen maar afschaffen? Om dan de onwilligen te straffen moet iedereen met tegenslag dan maar in miserie leven, dat meent u toch niet.

Als we dan geen dop meer krijgen ingeval van werkloosheid dan moeten we er ook niet meer voor betalen dan als we werken juist?

Verschaeve
Oud 30 juni 2007, 20:07   #108
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Daar kan ik u wel in volgen maar afschaffen? Om dan de onwilligen te straffen moet iedereen met tegenslag dan maar in miserie leven, dat meent u toch niet.

Als we dan geen dop meer krijgen ingeval van werkloosheid dan moeten we er ook niet meer voor betalen dan als we werken juist?
Je weet heel goed dat ik dat zo niet heb gesteld en ook niet zo bedoel; er moet onderscheid gemaakt worden tussen degenen die niet kunnen werken en die niet willen werken.
Natuurlijk moeten onmachtigen worden geholpen.
Oud 30 juni 2007, 20:19   #109
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet heel goed dat ik dat zo niet heb gesteld en ook niet zo bedoel; er moet onderscheid gemaakt worden tussen degenen die niet kunnen werken en die niet willen werken.
Natuurlijk moeten onmachtigen worden geholpen.
En daar zit nu eenmaal het probleem, beslissen wie echt pech heeft en wie onwillig is. Hoe doe je dat? Ik weet ook wel dat het in sommige gevallen duidelijk is maar dat is toch niet de meerderheid?

Mensen op zoek naar werk worden dikwijls afgewezen gewoon omdat ze zijn wie ze zijn, gaat u ze daarvoor dan straffen? Sommigen kunnen gewoonweg niet presteren zoals er in sommige fabrieken vereist wordt, wat doet u daar dan mee?

Verschaeve
Oud 30 juni 2007, 20:23   #110
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
En daar zit nu eenmaal het probleem, beslissen wie echt pech heeft en wie onwillig is. Hoe doe je dat? Ik weet ook wel dat het in sommige gevallen duidelijk is maar dat is toch niet de meerderheid?

Mensen op zoek naar werk worden dikwijls afgewezen gewoon omdat ze zijn wie ze zijn, gaat u ze daarvoor dan straffen? Sommigen kunnen gewoonweg niet presteren zoals er in sommige fabrieken vereist wordt, wat doet u daar dan mee?
Jij zeurt; onwilligheid is heel goed vast te stellen en meestal reeds tijdens de schooljaren.
Oud 30 juni 2007, 20:28   #111
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij zeurt; onwilligheid is heel goed vast te stellen en meestal reeds tijdens de schooljaren.
Gij hebt echt schrik hè?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 20:30   #112
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar moet u dan iets meer uitleg bijgeven, wat wil dat juist zeggen?

Ik persoonlijk was onwillig tijdens mijn schooljaren, namelijk door het feit dat ik fysiek en mentaal gemarteld werd door mijn vader. Heb ik dan het recht op dop verspeeld daardoor? [/zeuren]

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 30 juni 2007 om 20:31.
Oud 30 juni 2007, 21:08   #113
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Daar moet u dan iets meer uitleg bijgeven, wat wil dat juist zeggen?

Ik persoonlijk was onwillig tijdens mijn schooljaren, namelijk door het feit dat ik fysiek en mentaal gemarteld werd door mijn vader. Heb ik dan het recht op dop verspeeld daardoor? [/zeuren]
Er bestaan deskundigen voor om zoiets te beoordelen - �*ls het al waar is wat je beweert.

Hoe dan ook, krijg ik de indruk dat je niet van plan bent ooit te werken voor de kost? "De wereld" is jou iets schuldig?
Oud 30 juni 2007, 21:29   #114
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe dan ook, krijg ik de indruk dat je niet van plan bent ooit te werken voor de kost? "De wereld" is jou iets schuldig?
Dat is een verkeerde indruk dat u daar krijgt. Ik ben aan het werk gegaan op mijn veertiende, ik heb ondermeer 15 jaar bouw gedaan.

Ik heb gisteren heel de dag hard gewerkt.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 30 juni 2007 om 21:30.
Oud 30 juni 2007, 21:33   #115
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
2) Ik kan me niet voorstellen dat het zou gaan om jongeren die nog "niks" misdaan hebben,we zijn nog niet in een Science-Fiction film beland.
Science-fiction?

Citaat:
Ook voor werkloze jongeren zonder strafblad wil de regering tegen 2011 een netwerk van 'opvoedkampen'.
Minister van Jeugd en Gezin André Rouvoet (ChristenUnie) bevestigde deze week dat de Nederlandse regering tegen 2011 een heel netwerk wil van 'opvoedkampen' voor 'nog-niet-criminele jongeren'. Jongeren zonder opleiding of werk zouden verplicht zijn tot deelname aan zulke kampen, tussen vier maanden tot anderhalf jaar.

Tenzij werkloos zijn (al dan niet gewild) een misdaad is? Voor bepaalde reactionairen met een calvinistische inslag is dit inderdaad een gruwelijk gegeven. "Ledigheid is des duivels oorkussen" en "gij zult werken in het zweet des aanschijns" en meer van dergelijke onzin.

Stel je voor, over geen werk beschikken of weigeren mee te draaien is uiteraard het argument bij uitstek om dergelijke jongeren maar meteen te bestempelen als zijnde criminelen in spé.

Er is hier zelfs een forummer actief die al direct, zo maar in het wilde weg, de link legt met terrorisme en het leggen van bommen.

Van jongeren zonder strafblad linea recta tot de niet-limiterende lijst hieronder afgedrukt, je moet het toch maar kunnen...

Chapeau voor die kerel! Is zich vermoedelijk al aan het voorbereiden voor de sollicitatiegesprekken voor de gewilde job van oppercapo.. :

Citaat:
Parasitisme, straatterreur, verkeershindering, ordeverstoring, mensen uitschelden en bespuwen, taartgooien, diefstal in supermarkten, woningkraken, huisvesting aan terroristen, brandstichting, bommenleggen, stalking en bedreiging ..... ......

Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 juni 2007 om 22:02.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2007, 21:50   #116
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Parasitisme kan wel degelijk als een misdrijf worden geclassificeerd, dat wisten en practiseerden reeds de Sovjets dus het zou de hier onmiskenbaar aanwezige linksen minstens bekend moeten voorkomen.

Straatterreur, verkeershindering, ordeverstoring, mensen uitschelden en bespuwen, taartgooien, diefstal in supermarkten, woningkraken, huisvesting aan terroristen, brandstichting, bommenleggen, stalking en bedreiging ..... ...... het hóórt nu eenmaal niet en iedereen weet dat wel.
Maar alles wat u noemt heeft hier helemaal niks mee te maken, het gaat hier namelijk niet om criminele jeugd, maar om mensen die zonder werk zitten. Het kapitalistische systeem vereist dat er altijd een aantal werklozen zijn, anders is er geen markt voor werkgevers en komen zij niet, dan neemt het aantal werklozen vanzelf toe. Uitvreters zijn mensen als Marco Pastors, een politicus die keer op keer hard liep te roepen dat er echt wel werk is, zelf gewoon een goede opleiding etc. heeft en ondertussen al meer dan een jaar thuis uit zijn neus zit te vreten in een riante wachtgeldregeling, dat zijn uitvreters. Het gaat hier niet over Marco Pastors, ook niet over bommenmakers, vandalen en stalkers, zelfs niet over boerkadraagsters, mensen die tegen de overheid protesteren of mensen die onbeleefd zijn, het gaat hier over mensen zonder werk. Het maakt mij niet uit wat de soviets van mensen zonder werk vonden, of wat jij er van vind, ze opsluiten is onaanvaardbaar.
Oud 30 juni 2007, 22:01   #117
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
, ze opsluiten is onaanvaardbaar.
Onze Willem nummer zoveel heeft er maar weinig problemen mee.

Onbewust en onbedoeld plaatst hij hiermee zichzelf op dezelfde hoogte (laagte?) als de Sovjets die hij zo verafschuwt.

Dat heeft hij nog steeds niet doorgrond...
Oud 30 juni 2007, 23:00   #118
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Maar alles wat u noemt heeft hier helemaal niks mee te maken, het gaat hier namelijk niet om criminele jeugd, maar om mensen die zonder werk zitten. Het kapitalistische systeem vereist dat er altijd een aantal werklozen zijn, anders is er geen markt voor werkgevers en komen zij niet, dan neemt het aantal werklozen vanzelf toe. Uitvreters zijn mensen als Marco Pastors, een politicus die keer op keer hard liep te roepen dat er echt wel werk is, zelf gewoon een goede opleiding etc. heeft en ondertussen al meer dan een jaar thuis uit zijn neus zit te vreten in een riante wachtgeldregeling, dat zijn uitvreters. Het gaat hier niet over Marco Pastors, ook niet over bommenmakers, vandalen en stalkers, zelfs niet over boerkadraagsters, mensen die tegen de overheid protesteren of mensen die onbeleefd zijn, het gaat hier over mensen zonder werk. Het maakt mij niet uit wat de soviets van mensen zonder werk vonden, of wat jij er van vind, ze opsluiten is onaanvaardbaar.
Nee, ik meen uit de berichten heel goed begrepen te hebben dat het gaat om algemeen werkONWILLIGEN die ook al de school zo veel mogelijk ontwijken.

Mensen die niet KUNNEN moeten worden geholpen; voor ONWILLIGEN is een ander soort van opvang nodig.
Oud 1 juli 2007, 07:07   #119
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Waar heeft heel die economische mallemolen toe geleid? De planeet is naar de zak geholpen, een kwart van de bevolking zit op de prozac, de kinderen moeten naar de opvang omdat mama moet meehelpen om de plasma-tv af te betalen, en de bejaarden worden weggemoffeld in concentratiekampen.

Mensen die weigeren daaraan mee te doen, zouden in feite een medaille moeten krijgen.

Een mens is meer dan zijn bijdrage aan het bruto nationaal product!
Aha...weet je ik ben eigenlijk akkoord met U....En ja,ze zijn er nog,die mensen die "niet meedoen",maar ook zo volstrekt eerlijk zijn geen uitkering of voordeel op te eisen,op één of andere manier "bricoleren" ze zich door het leven!Ze zijn,strikt juridisch,waarschijnlijk wel bezig met wat zwartwerk en zo,maar dat kan met enige welwillendheid bekeken worden

De thread gaat niet zozeer over deze kleine groep echte "autonomen",maar over een groep van tienduizenden "kandidaat nietsnutten",zowel in Nl als Be die vinden dat anderen dan maar de consequenties moeten ondervinden van hun privé-luimpjes!

Laatst gewijzigd door kelt : 1 juli 2007 om 07:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2007, 15:27   #120
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Aha...weet je ik ben eigenlijk akkoord met U....En ja,ze zijn er nog,die mensen die "niet meedoen",maar ook zo volstrekt eerlijk zijn geen uitkering of voordeel op te eisen,op één of andere manier "bricoleren" ze zich door het leven!Ze zijn,strikt juridisch,waarschijnlijk wel bezig met wat zwartwerk en zo,maar dat kan met enige welwillendheid bekeken worden

De thread gaat niet zozeer over deze kleine groep echte "autonomen",maar over een groep van tienduizenden "kandidaat nietsnutten",zowel in Nl als Be die vinden dat anderen dan maar de consequenties moeten ondervinden van hun privé-luimpjes!
Ik heb inderdaad er enigen ontmoet waarvan ik geneigd ben te geloven dat ze tot die eerlijke zeldzamen of zeldzame eerlijken behoren, met een soort hang tot terugkeer naar (schaars nog beschikbare) "natuurlijke arbeid". Het zou niet redelijk zijn om daar kwaad van te spreken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be