Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2007, 16:14   #101
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat je het Franse volkslied zingt als ze naar de Brabaconne vragen, vind ik toch wel ernstig.
Je meent het...

Dit land is in zijn geheel een slechte grap. Waarom zou wie dan ook zijn volkslied in godsnaam ernstig nemen?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 16:14   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
U bekent...... eigen kind, schoon kind en dat kind is al decennia een Vlaams kind in België.
Vermits het blijkbaar een schande is om eigen Waals kind het schoonste kind te vinden kan het dus niet anders of voor jou is een Vlaams of Duits kind al decennialang nummer één in Belgique.
Waar klaag je dan eigenlijk over?

De Grote Universele Liefdesapostel is toch zeker niet stikjaloers op het waanbeeld dat ze zich in haar kop haalt?
Oud 22 juli 2007, 16:23   #103
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Leterme heeft zichzelf belachelijk gemaakt, daar heeft de RTBF niets mee te maken. RTBF heeft zijn gedrag enkel maar op beeld vastgelegd.
Ik denk dat jullie goed op weg zijn om de CD&V/NVA basis te doen afhaken. Ik zou dat persoonlijk wel appreciëren, dat Leterme geen premier meer wil zijn, en dat de Walen dan maar een Belgische regering op de been moeten brengen. Met Reynders of Di Rupo aan het hoofd.

OK voor jou, Kim?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 16:25   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Of het nu pure domheid is of er zit een strategie achter: beiden zijn héél ernstig en nefast voor het vertrouwen tssn de Belgen onder elkaar en vooral: naar de overheid toe.
Men pleit toch algemeen voor een openheid vanuit de politici?

Wie is die 'men'?
En wat bedoel je met openheid? De brabançonne brullen op commando van een Franstalige journalist?
Hoe zou 'men' het 'vertaald' hebben als Leterme die hournalist gehoorzaamd had maar voor de Nederlandstalige versie van de Belgische draak had gekozen?

Citaat:
Deze affaire zal het vertrouwen in Leterme alleszins niet bevorderen, integendeel.
Bij de Franstaligen toch niet, nee.
Niet dat daar het vertouwen in Leterme daar zo groot was.
Dat ze zélf met duizenden tegelijk de Marseillaise brulden, daar mag niemand aanstoot aan nemen, maar geeft Leterme hen lik op stuk dan doen ze alsof hij daarmee de geliefde Belgische bodem onder hun Fransgezinde voetjes vandaag trekt.

Wat een hypocriete bende, zeg!

Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 juli 2007 om 16:34.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 16:32   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leterme heeft zichzelf belachelijk gemaakt, daar heeft de RTBF niets mee te maken. RTBF heeft zijn gedrag enkel maar op beeld vastgelegd.
Schand�*lig zo'n gedrag! Hoe dúrft een toekomstig premier van Belgique de Brabançonne NIET zingen!

Hebben jullie ook eeuwige schande gesproken toen Steve Stevaert destijds weigerde de Vlaamse leeuw te zingen op de Vlaamse feestdag, of heb ik niemand van jullie gehoord?
Oud 22 juli 2007, 16:35   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik denk dat jullie goed op weg zijn om de CD&V/NVA basis te doen afhaken. Ik zou dat persoonlijk wel appreciëren, dat Leterme geen premier meer wil zijn, en dat de Walen dan maar een Belgische regering op de been moeten brengen. Met Reynders of Di Rupo aan het hoofd.

OK voor jou, Kim?
Vermits ALLE Franstaligen tegen een staatshervorming zijn denk ik dat de vraag stellen ze beantwoorden is.
Oud 22 juli 2007, 16:51   #107
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat geloof je toch zelf niet. De RTBF zocht gewoon een stok om Leterme te slaan door aan riooljournalistiek te doen. De RTBF is nog 10 keer erger dan de VRT.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:08   #108
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
...ja en nog eens belachelijk gemaakt ook! maar ja, het "hoort bij de ambt", typisch la belgique arme volkje,. Niet moeilijk dat de belgen buiten de grens niet meer dan belachelijk zijn met hun "chocola", in marokko noemen ze ons "rode mazels"...
Na debbie en Nancy (of hoe ze ook al heten) denk ik niet dat Leterme nog dieper kan vallen zodus het maakt allemaal niet uit.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:14   #109
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hebt ge al nagedacht over de politieke gevolgen daarvan?

Neen, niet de politieke gevolgen van zijn vergissing in liedje.

Maar wel de politieke gevolgen van het feit dat de Waalse media er nu de draak mee steken !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:27   #110
Diatonos
Parlementslid

Diatonos's schermafbeelding

Standaard

Ik heb beide topics samengevoegd en de titel van de tweede topic als hoofdtitel geplaatst (de tweede titel gaf duidelijk aan waarover het gaat).

Mvg,

Diatonos
Diatonos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:33   #111
jukke
Burger

Standaard

Dit is humor van de bovenste plank. Hier wordt veel poeha verkocht voor... Ja voor wat eigenlijk? Vlamingen die denken dat de Walen hem aanvallen. Maar in de reportage laten ze zien hoe Verhofstadt als een dom kieken eerst moet ingelicht worden waarvoor 21 juli staat voordat hij het juiste antwoord kan geven. In diezelfde reportage laten ze eveneens zien hoe Demotte het antwoord op die vraag schuldig moet blijven. Hij komt daar met een ingewikkelde uitleg af die niet eens dicht in de buurt van het juiste antwoord kwam.

Nu ja, als dit al een reden moet zijn om Leterme door zijn tegenstanders afgerekend te zien worden stel ik me vragen. Zeker aangezien het enkel Leterme is die aangevallen wordt ipv de drie die te zien zijn.

Nu ja, ik moet de heren van de RTBF wel dankbaar zijn. Zij zorgen ongewild voor veel kolder op mijn tv. Het nadeel is natuurlijk wel, en dat zullen de belgicisten op dit forum heel jammer vinden, dat door hun reportages hun kijkers een nog meer verkeerd beeld over Vlaanderen krijgen. Vlaanderen denkt als ze aan Wallonnië denken steeds weer aan een rood bastioen dat leeft op het profetariaat in stand gehouden door de PS. Andersom denken de Walen dat wij een fascistisch volk zijn die hen net niet willen uitmoorden. Nu ja, ze doen maar verder op zo. Het zal, hopelijk, de verwijdering van irriterende subjecten versnellen zodat Vlaanderen asap een deftige doorstart kan maken...
jukke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:37   #112
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
Dit is humor van de bovenste plank. Hier wordt veel poeha verkocht voor... Ja voor wat eigenlijk? Vlamingen die denken dat de Walen hem aanvallen. Maar in de reportage laten ze zien hoe Verhofstadt als een dom kieken eerst moet ingelicht worden waarvoor 21 juli staat voordat hij het juiste antwoord kan geven. In diezelfde reportage laten ze eveneens zien hoe Demotte het antwoord op die vraag schuldig moet blijven. Hij komt daar met een ingewikkelde uitleg af die niet eens dicht in de buurt van het juiste antwoord kwam.

Nu ja, als dit al een reden moet zijn om Leterme door zijn tegenstanders afgerekend te zien worden stel ik me vragen. Zeker aangezien het enkel Leterme is die aangevallen wordt ipv de drie die te zien zijn.

Nu ja, ik moet de heren van de RTBF wel dankbaar zijn. Zij zorgen ongewild voor veel kolder op mijn tv. Het nadeel is natuurlijk wel, en dat zullen de belgicisten op dit forum heel jammer vinden, dat door hun reportages hun kijkers een nog meer verkeerd beeld over Vlaanderen krijgen. Vlaanderen denkt als ze aan Wallonnië denken steeds weer aan een rood bastioen dat leeft op het profetariaat in stand gehouden door de PS. Andersom denken de Walen dat wij een fascistisch volk zijn die hen net niet willen uitmoorden. Nu ja, ze doen maar verder op zo. Het zal, hopelijk, de verwijdering van irriterende subjecten versnellen zodat Vlaanderen asap een deftige doorstart kan maken...
Wow, en jij aarzelt zeker niet om wat olie op het vuur te smijten eh ,slimmerik...
Oud 22 juli 2007, 17:39   #113
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Yves had beter in Vlaanderen gebleven. Ik zeg niet dat het een slechte mens is, in tegendeel, maar hij zit in een wespenest op het moment. Hij had federaal beter het premierschap aan Reynders gelaten en er voor gezorgd dat zijn programma werd uitgevoerd.
Tenzij hij het als zijn taak ziet om zijn bijdrage aan het opdoeken van Belgie te leveren.
Cunning linguist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:47   #114
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leterme zingt Marseillaise in plaats van Brabançonne
Wahahaha. Groot gelijk van Leterme. Wie geeft er nu nog om die domme brabaçonne, laat staan dat iemand ze nog kent.
Oud 22 juli 2007, 17:48   #115
AyneRand
Minister-President

Standaard

Ik zing niemands volkslied, tenzij ze er mij voor betalen, heel zwaar voor betalen. Elk rechtgeaard en intelligent individu staat altijd boven de gemeenschap, als je tenminste bovenaan de beschavingsladder staat.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:53   #116
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik zing niemands volkslied, tenzij ze er mij voor betalen, heel zwaar voor betalen. Elk rechtgeaard en intelligent individu staat altijd boven de gemeenschap, als je tenminste bovenaan de beschavingsladder staat.

Het vogeltje zong weer eens, hoor.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:55   #117
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht

Het vogeltje zong weer eens, hoor.
Blaat en loeit maar, het typeert jouw klasse.
Oud 22 juli 2007, 17:55   #118
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Zo zo, dat moest er ook nog eens uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 17:57   #119
jukke
Burger

Standaard

Citaat:
Wow, en jij aarzelt zeker niet om wat olie op het vuur te smijten eh ,slimmerik...
Euhm, ik heb het nooit echt op die mensen begrepen en sinds 3 juli 2004 hebben ze volledig gescheten bij me. Hetgeen wat wij die dag meegemaakt hebben in Luik tart elke verbeelding.

Voor zij die het niet zouden kunnen situeren. We waren met een groepje van een achttal mensen die naar de proloog van de Tour in Luik gingen kijken. Als fans van Tom Boonen, de nieuwe flandrien die op de deur begon te bonken toen, namen wij twee Vlaamse Leeuwen mee. In het begin viel het allemaal mee. Geen commentaar en we waren niet uit op een reactie of wat dan ook. Wij waren een uur voor de eerste renner van start ging al op positie om deftig de renners zien te passeren. Maar toen de grotere kanonnen kwamen, kwamen er natuurlijk meer mensen kijken. Op een gegeven moment kwamen er enkelen tegen ons stoten, duwen en trekken opdat wij zouden vertrekken en zij zouden kunnen kijken. We vertikten het om te vertrekken en toen kwamen de naamkaartjes naar boven: fascistes, rascistes, va en ton pays, etc... Toen ik er eentje repliceerde dat we op een openbare plaats waren waarbij geen enkel tegel een specifieke eigenaar had en we bovendien in ons land waren was het hek helemaal van het dam natuurlijk. Nu ja, de ordeverstoorders dropen het na een tijdje af, zeker toen ze zagen dat we echt niet gingen verhuizen en hun verstonden en konden repliceren in het Frans.
Toen we doorgingen, nadat Armstrong gepasseerd was, vonden anderen het nodig om er nog een schepje bovenop te doen. Zo kwamen er steeds weer verschillende groepjes op ons af voor te provoceren en keelden ze: poe flaams plok, tuim omlaag foor flaams plok, etc. Dit terwijl er niemand van onze groep een blokker is. De meeste zijn zelfs CD&V'ers met een sterk Vlaams gevoel. Dit stukje off topic als extra duiding.

Daarnaast stel ik vast dat er hier een deel mensen zijn die Leterme niet meer zien zitten als leider van een mogelijke regering, die nog altijd niet gevormd is nota bene, omdat hij de brabçonne niet kon/wilde zingen en omdat hij de betekenis niet kende van 21 juli. Daartegenover zie ik wel geen aanvallen tov Verhofstadt, gedurende acht jaar regeringsleider geweest, en Demotte, sinds de vrijdag Waals minister-president, staan. Het is toch ongelooflijk hypocriet om zuiver de man te spelen terwijl er anderen evenzeer "in de fout gaan". Het is straf dat uitgesproken belgicisten enkel Leterme viseren, maar de anderen ongemoeid laten. Dit enkel omdat zij geen Vlaamse eisen stellen of enkel voor het behoud van het eigen profetariaatssysteem gaan. Sterk bezig zeg ik dan...

Trouwens, sinds wanneer is tegengas geven gelijk met olie op het vuur gooien? Het zijn net zij die enkel Leterme viseren en de hypocriet uithangen die olie op het vuur gooien. Maar dat was waarschijnlijk nog niet in je opgekomen denk ik...
jukke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2007, 18:00   #120
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jukke Bekijk bericht
Euhm, ik heb het nooit echt op die mensen begrepen en sinds 3 juli 2004 hebben ze volledig gescheten bij me. Hetgeen wat wij die dag meegemaakt hebben in Luik tart elke verbeelding.

Voor zij die het niet zouden kunnen situeren. We waren met een groepje van een achttal mensen die naar de proloog van de Tour in Luik gingen kijken. Als fans van Tom Boonen, de nieuwe flandrien die op de deur begon te bonken toen, namen wij twee Vlaamse Leeuwen mee. In het begin viel het allemaal mee. Geen commentaar en we waren niet uit op een reactie of wat dan ook. Wij waren een uur voor de eerste renner van start ging al op positie om deftig de renners zien te passeren. Maar toen de grotere kanonnen kwamen, kwamen er natuurlijk meer mensen kijken. Op een gegeven moment kwamen er enkelen tegen ons stoten, duwen en trekken opdat wij zouden vertrekken en zij zouden kunnen kijken. We vertikten het om te vertrekken en toen kwamen de naamkaartjes naar boven: fascistes, rascistes, va en ton pays, etc... Toen ik er eentje repliceerde dat we op een openbare plaats waren waarbij geen enkel tegel een specifieke eigenaar had en we bovendien in ons land waren was het hek helemaal van het dam natuurlijk. Nu ja, de ordeverstoorders dropen het na een tijdje af, zeker toen ze zagen dat we echt niet gingen verhuizen en hun verstonden en konden repliceren in het Frans.
Toen we doorgingen, nadat Armstrong gepasseerd was, vonden anderen het nodig om er nog een schepje bovenop te doen. Zo kwamen er steeds weer verschillende groepjes op ons af voor te provoceren en keelden ze: poe flaams plok, tuim omlaag foor flaams plok, etc. Dit terwijl er niemand van onze groep een blokker is. De meeste zijn zelfs CD&V'ers met een sterk Vlaams gevoel. Dit stukje off topic als extra duiding.

Daarnaast stel ik vast dat er hier een deel mensen zijn die Leterme niet meer zien zitten als leider van een mogelijke regering, die nog altijd niet gevormd is nota bene, omdat hij de brabçonne niet kon/wilde zingen en omdat hij de betekenis niet kende van 21 juli. Daartegenover zie ik wel geen aanvallen tov Verhofstadt, gedurende acht jaar regeringsleider geweest, en Demotte, sinds de vrijdag Waals minister-president, staan. Het is toch ongelooflijk hypocriet om zuiver de man te spelen terwijl er anderen evenzeer "in de fout gaan". Het is straf dat uitgesproken belgicisten enkel Leterme viseren, maar de anderen ongemoeid laten. Dit enkel omdat zij geen Vlaamse eisen stellen of enkel voor het behoud van het eigen profetariaatssysteem gaan. Sterk bezig zeg ik dan...

Trouwens, sinds wanneer is tegengas geven gelijk met olie op het vuur gooien? Het zijn net zij die enkel Leterme viseren en de hypocriet uithangen die olie op het vuur gooien. Maar dat was waarschijnlijk nog niet in je opgekomen denk ik...
In Luik zijn er geen belgicisten, wel waalse volksnationalisten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be