Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2007, 10:17   #101
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Tiens, u voelt zich tegenwoordig ook al aangesproken als ik het over Leterme heb? Wat bedoel ik met arrogantie: weigeren met de pers te spreken (Leterme op zoek naar z'n wagen na de viering in het Te Deum), bellen tijdens de viering, z'n reactie tegen de pers "u neemt uw wensen voor waarheid" en toen was Leterme weg.

Hij vraagt om zo'n behandeling en dan gaat hij even de geslagen hond spelen. Sorry, dat werkt niet bij mij. Of hij gaat zich gedragen als een waardig federaal premier of hij blijft in de Vlaamse regering. Aan hem de keuze.
opmerkelijk hoe denigrerend je over de Vlaamse regering spreekt (die hebben blijkbaar geen waardig premier nodig) ... idd laat ons dat Vlaamse niveau maar terug afschaffen (als het u een troost kan zijn, daar sta ik als Vlaams Nationalist ook achter, dat niveau is immers slechts een vijgeblad voor het Belgische bloeden ... een rem op echte onafhankelijkheid)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 10:22   #102
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
U vraagt zich niet af waarom de pers zo'n degoutante houding aanneemt?

Dat steekt me niet. Ik vond het alleen ronduit beschamend dat hij de Marseillaise aanving, en daarna ook nog eens weigerde de Brabançonne mee te zingen terwijl er een Nederlandse tekst voor hem lag.

Ok, dat hij er weinig voor voelt is zijn eigen keuze, maar ambieer dan ook geen post van federaal premier. Perceptie, weet je wel. Blijf dan braaf in het Vlaamse parlement en zing de Vlaamse leeuw mee (ik weet niet of hij die al dan niet meezingt).

Ik kan er inderdaad niet over beslissen, maar het ligt in m'n recht van vrije meningsuiting om mijn kritiek/ongenoegen over hem te uiten.

Dankje.
Kim, volgens mij reageert hij zo, omdat hij die dingen ziet voor wat ze zijn : een slinkse poging van de PS (via de RTBF die ze volledig controleren) om Leterme te beschadigen, te doen mislukken, ... en zo terug aan de onderhandelingstafel te raken ...

maar ja, misschien zou het in zijn eigen voordeel zijn mocht hij dit 'doel' negeren en argeloos braaf repliceren ... de meeste kijkers beseffen immers niet wat er aan de hand is ...
Oud 30 juli 2007, 10:29   #103
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee hoor. Ik ben een Belg.
wow, geen gewestbelasting betalen ... leg mij eens uit hoe je dat doet
Oud 30 juli 2007, 10:32   #104
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tot daaraantoe... Er is niets mis met "praten". Maar ik zie Dedecker niet in de rol van een N-Va'er. Hij past gewoon niet in het plaatje, hoort er ideologisch helemaal niet thuis.
heb hem een jaar of tien geleden anders al eens horen praten voor de VVB

tegen de monarchie, voor verdere splitsing van alle sportbonden,voor onafhankelijkheid kortom ... hij past in t Vlaams Nationale plaatje hoor.
Oud 30 juli 2007, 10:36   #105
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, en ik zal er ook nooit voor gewonnen zijn.

ik kan mij vergissen hé Kim,
maar ik denk eigenlijk al van bij t begin dat ik je ken hier, net door het feit dat je moeite neemt om de argumentatie te lezen en flexibiliteit in je denken toont ... dat jij vroeg of laat in het Vlaams Nationale kamp terechtkomt ...

hoop dat je dat niet als affront maar wel als compliment kan beschouwen.

houzee,
Anna
Oud 30 juli 2007, 10:42   #106
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb hem een jaar of tien geleden anders al eens horen praten voor de VVB

tegen de monarchie, voor verdere splitsing van alle sportbonden,voor onafhankelijkheid kortom ... hij past in t Vlaams Nationale plaatje hoor.
Sociaal-maatschappelijk past hij totaal niet bij N-VA.
Het is een donkerblauwe liberaal, die separatische standpunten gebruikt omdat het hem goed uitkomt en omdat hij kiezers van het VB wilde afsnoepen.

Laatst gewijzigd door giserke : 30 juli 2007 om 10:43.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 10:51   #107
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het is een donkerblauwe liberaal, die separatische standpunten gebruikt omdat het hem goed uitkomt en omdat hij kiezers van het VB wilde afsnoepen.

sociaal maatschappelijk is de realiteit wat ze is. we leven in een sociaal gecorigeerde vrije markteconomie. ... daar zijn geen grote ideologische verschillen (en dus kiezers) meer te vinden ... daar zijn ook geen fundamenteel ingrijpende beslissingen meer te nemen ... (op dat vlak zijn Sp-a, CD&V, VLD en zelfs VB totaal inwisselbaar ... dat 'speelt' dus niet meer (vandaar ook dat hij probleemloos een ex-Sp-a'ster kan binnenhalen zonder stemmenverlies of kritiek)) ... maw allemaal achtergrond ... het communautaire item ... daar vallen tegenwoordig stemmen mee te halen.
Oud 30 juli 2007, 11:08   #108
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Sociaal-maatschappelijk past hij totaal niet bij N-VA. .
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar had BDW daar dan niets van gemerkt?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 11:34   #109
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Die gesprekken van BDW zijn wat ze zijn.
Toen het in de media kwam door een lek, stond het niet eens vast dat DD bij N-VA zou komen. De pers heeft eigenlijk de hele zaak die bewuste avond geforceerd.
BDW is daar te inhalig geweest en fout.
Iedereen wist dat DD na een rendez-vous met de partijraad zou afgewezen zijn.
Oud 30 juli 2007, 11:36   #110
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Zoals Giserke ook zei: de media heeft alles in een stroomversnelling gebracht.

En bijkomend: Dedecker is een "grote" naam in politiek België (met groot bedoel ik niet dat hij het waard is maar hij laat zich geregeld horen en maakt best wel wat amok EN hij trekt een zeker publiek mee).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 11:56   #111
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, wat Luc Cortebeeck hiermee te maken heeft weet ik niet. Hij is niet eens CD&Ver.
Genomineerd in de categorie "iedereen zal het uitproesten maar toch probeer ik het nog met een uitgestreken gezicht". Mijn steun heb je alvast!
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 15:56   #112
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard Maingain gooit olie op communautaire vuur

Citaat:
BRUSSEL - Maandag bespreken de regeringsonderhandelaars in Hertoginnedal voor het eerst de communautaire kwesties. Aan de vooravond daarvan gooit FDF-boegbeeld Olivier Maingain, in een interview met De Morgen, olie op het vuur. 'We zijn verder dan ooit verwijderd van een tweederdemeerderheid', zegt hij.

Maingain trekt vooral van leer tegen N-VA-voorzitter Bart De Wever, die hij impliciet van racisme beschuldigt. 'Als De Wever mij racisme aanwrijft, dat hij zich dan eerst maar eens uitspreekt tegen geschrapte dotaties aan de Franstalige bibliotheek in Linkebeek. Hij is slecht geplaatst om het over racisme van anderen te hebben.'

Maingain kondigt aan niet te zullen buigen. Hij voorspelt dat álle Franstalige partijen weigeren een tweederdemeerderheid te leveren voor een staatshervorming, tot Ecolo toe.

'De Vlamingen hebben nooit communautaire akkoorden gerespecteerd. CD&V is een confederale partij geworden onder Leterme, en waarom zouden we hem helpen de Belgische staat te ontmantelen?'

Ook in het dossier-B-H-V zegt Maingain niet te zullen buigen
Het gaan nog spannende regeringsonderhandelingen worden. Misschien komt er helemaal geen regering ,
maar waarschijnlijk zullen de vlamingen weer buigen.

Citaat:
'De Vlamingen hebben nooit communautaire akkoorden gerespecteerd.
de beste die ik vandaag gehoord heb
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 22:23   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke sociaal-maatschappelijke opvattingen houdt de N-VA er dan op na waardoor de opvattingen van DD er haaks op staan???
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2007, 22:30   #114
luc broes

Standaard

Citaat:
..., die separatische standpunten gebruikt omdat het hem goed uitkomt .
JMDD zag als sportman met de onrechtvaardige behandeling van de Vl.
zo werd hij oprechte flamingant.
'omdat het hem goed uitkwam' is een beetje bij de haren getrokken!
Oud 30 juli 2007, 22:45   #115
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat het zozeer de "non" is die bij Franstaligen in het verkeerde keelgat is geschoten maar wel de manier waarop Leterme de laatste tijd met de Franstalige media e.d. omgaat. Ik heb ook beelden van Leterme gezien en het eerste wat spontaan in me opkwam: "man, gedraag je zo arrogant toch eens niet".
Leterme is van Waalse komaf, die arrogantie is dus duidelijk genetisch bepaald.
Oud 31 juli 2007, 12:02   #116
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke sociaal-maatschappelijke opvattingen houdt de N-VA er dan op na waardoor de opvattingen van DD er haaks op staan???
N-VA heeft in wezen een progressieve beleidsvisie in functie van gemeenschapsopbouw. DD eerder een "alles voor mijn vrijheid" visie.
Een donker blauwe liberaal dus.

Laatst gewijzigd door giserke : 31 juli 2007 om 12:07.
Oud 31 juli 2007, 12:06   #117
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
JMDD zag als sportman met de onrechtvaardige behandeling van de Vl.
zo werd hij oprechte flamingant.
'omdat het hem goed uitkwam' is een beetje bij de haren getrokken!
Toen de eerste gesprekken van BHV begonnen, interesseerde het hem geen snars.
Zelfs op die bewuste partijraad had ik de indruk dat die man niet echt in communautaire feiten geinteresseerd was. eerder in opstokerij. Het communautair gegeven is voor hem gewoon een dankbaar onderwerp voor zijn carriere naast andere zaken die hij kan gebruiken.
Oud 31 juli 2007, 12:27   #118
luc broes

Standaard

Citaat:
Toen de eerste gesprekken van BHV begonnen, interesseerde het hem geen snars.
Zelfs op die bewuste partijraad had ik de indruk dat die man niet echt in communautaire feiten geinteresseerd was. eerder in opstokerij. Het communautair gegeven is voor hem gewoon een dankbaar onderwerp voor zijn carriere naast andere zaken die hij kan gebruiken.
Beste giserke, je geeft ongewild een brevet van totale onbekwaamheid aan BDW, de man die JMDD bijna binnenloodste bij NVA.
Zoals voor (bijna) alle politiekers is ook bij JMDD de eigen carrière zeer belangrijk, maar hij is wel degelijk vlaamsgezind.

Laatst gewijzigd door luc broes : 31 juli 2007 om 12:27.
Oud 31 juli 2007, 18:04   #119
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste giserke, je geeft ongewild een brevet van totale onbekwaamheid aan BDW, de man die JMDD bijna binnenloodste bij NVA.
Zoals voor (bijna) alle politiekers is ook bij JMDD de eigen carrière zeer belangrijk, maar hij is wel degelijk vlaamsgezind.
Om te beginnen is het niet BDW die DD wilde binnen loodsen in de N-VA maar een aantal plaatselijke N-VAers die gesproken hebben met DD.
Dat BDW dit heeft besproken heeft in het paretijbestuur is waar. Dat hij meet DD heeft gesproken is ook waar. Maar mijns inziens mag je nog altijd met iedereen praten dacht ik?

Zijn fout is geweest dit te vlug aan anderen vertellen die dit naar de pers hebben gelekt waardoor een soort ophitserei is ontstaan.
Oud 31 juli 2007, 18:12   #120
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Is dat er eentje van een speciale kloosterorde die actief is in de bouwsector of zo? Heeft ze ook een naam, die Waalse non?
Zuster Dur de Coprenure

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be