![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: De Vlaamse Leeuw | |||
We moeten deze strofe herschrijven - zo destructief zijn we nu ook weer niet |
![]() ![]() ![]() |
17 | 31,48% |
Neen ! We kunnen Di Rupo niet snel genoeg verslinden ! |
![]() ![]() ![]() |
37 | 68,52% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vele esoterische groepen klemen de opvolgers te zijn van de Tempeliers. Maar in het geval van de Vrijmetselaars is dat een grote leugen!! De enige die mag klemen dat ze DE opvolgers zijn is de Priorij van Sion. (Die nog bestaat!) Ze hebben de banden hersteld in 1475 (na hun breuk in 1305) met de orde van de Distel |
||
![]() |
![]() |
#102 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat heeft de abdij van Bornem met de Tempeliers te maken ? (Ik woon in Bornem)
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men eet er embryo's van ongeboren kippen, kont van zwijnen, en dit alles gebakken in het stremsel van moedermelk van koeien. Daarbij drinkt men het gegiste bloed van gemartelde, vertrapte en geperste druiven. Tijdens dit bachannaal reciteert men magische bezweringen: "Wegonnoch-ninoroois, ballangeni, ballangeni. Wegonnoch-ninoroois, osmoederesnitoois!" Abjecte boel als je het me vraagt.
![]() |
![]() |
#104 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat de splitsing tussen Sion en de tempelorde er was gekomen in 1288, met het 'omhakken van de olm'?
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De prieure wordt beschouwd als de enige echte opvolgers, omdat de Orde van Tempelieren zichzelf officieel heeft ontbonden, de Tempeliers zijn gewoon opgegaan in de Prieure na hun ontbinding. |
||
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Die history met het omhakken van de olm in 1288 denk ik niet dat je dat moet ernstig nemen. Want er zijn documenten gevonden in de zwitserse staatsbibliotheek die dat ontkrachten.
|
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, ok, dan sta ik nog wat achter. Wat is er dan precies gebeurt in 1305?
![]() |
#108 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar is maar macht beginnen krijgen +/- 100 jaar voor de Kruistochten. Maar de Tempeliers hebben duidelijk hun bestaan te danken aan de Prieure de Sion. |
|||||
![]() |
![]() |
#109 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zeker is dat er een vete was tussen Philips van Frankrijk en de Engelse Hendrik II. De prieure heeft altijd al meer sympathie gehad voor Philip, terwijl de Tempeliers meer en meer onderdak kregen in Eneland. Maar ik zeg het, dat zijn maar speculaties. Trouwens heb naam van het geheim oord in Schotland terug gevonden in een koekendoos met foto’s van een van onze reizen naar schotland. het is het Huis Stuard, of Steward, ik weet niet juist hoe je het moet schrijven. Zeker een bezoek waard. Ik moet wel zeggen, het is nog Privé eigendom en wordt niet publiek opengesteld. Maar als je vooraf contact neemt met de huidige bewoners zijn ze wel bereid om hun huis (kasteel) te tonen. |
|
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is ook een plaats in Schotland waar men nog vrij veel tempeliersgraven vind, en één van hun kerken nog volledig intact. Maar welke weet ik niet meer.
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() trouwens mensen die de bewijzen willen zien dat de Gwij van Dampiere en Namen lid waren van de Tempeliers moet je onderstaand boek lezen die in het Archief van Bornem ligt:
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allee, kgeloof u ze
![]()
![]() |
#114 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() euh...
![]()
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha, was daar geen slag geleverd tussen schotten en engelsen?
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#119 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Giserke,
Je weet precies veel van de tempeliers en hun "daden" in Vlaanderen, Ik heb daar al veel over gelezen, maar wat je hier schrijft is nieuw voor me. Als je wil mag je me daar meer informatie over bezorgen.
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar meer en meer beginnen feiten vast te staan. Probleem is dat we hier weer de grenzen van de "politiek correcte weergaven" van geschiedkundige feiten aan diggelen slaan. Wat bij sommige mensen niet in dank worden aangenomen. Zeker in vrijmetselaars kringen, want zij zien hun “natte droom” van opvolgers te zijn van de Tempeliers onder hun voeten verdwijnen. Maar ik ben zeker dat we binnen een jaar een werk kunnen uitbrengen gestaafd met nieuwe bevindingen en bewijzen. |
|
![]() |