![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() Ik heb mijn gehele opleiding in Nederland gedaan (Delft) en werk nu ook in Nederland en ik kan u vertellen dat ik zeer tevreden was toen ik deze poll zag.
Tussen een Nederlander en een Nederlandstalige Belg is er vrij weinig tot geen verschil. Ja er zijn regionale verschillen. Als ik met mijn collegas op cursus ga, hokken de brabanders en de limburgers samen, zo ook de randstadfiguren en de noord hollanders. Dit is evenzeer aanwezig in het Vlaams Gewest. Er is evenveel verschil tussen een Rotterdammer en een Maastrichtenaar als tussen een Antwerpenaar en een Bruggeling. We zijn allen Nederlanders. En we kunnen als we willen perfect samenwerken. Ik ben zeer onder de indruk van de gastvrijheid en de openheid van de Nederlanders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 21 augustus 2007 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Gouverneur
|
![]() De poll op hln.be begint nu bij te trekken... de laatste 500 stemmen zijn bijna allemaal naar 'Nooit' gegaan. Het valt mij op dat de polls van Hln.be altijd uiteindelijk bijtrekken, ik vraag mij echt af of daar iets achter zit.
En om dat even kracht bij te zetten: Van de laatste 543 stemmen (2541-3084) zijn er opeens 423 naar 'nooit' gegaan. 77%.. mooie vertekening, als je bedenkt dat ze eerst op 35% vd totaalstemmen stonden! Inmiddels na het schrijven van dit bericht staat het aantal stemmen voor 'Nooit' op 1756, gestegen van 906->1329->1756 terwijl 'Zeker' in dezelfde periode is gestegen van 1194->1278->1319. Ben ik de enige die een luchtje ruikt? PS: ik doe dit niet omdat ik een wanhopige Groot-Nederlander ben, maar omdat die polls mij vorig jaar ook al niet kosjer leken.
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 21 augustus 2007 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is hetzelfde met verkiezingen. Tweemaal Bush omdat de Democratische kiezers dachten dat Bush niet meer kon herkozen worden. Rechts verloor de gementeraadsverkiezingen in Nederland verrassend door het hoge aantal allochtone stemmers, en het grote aantal rechtse stemmers die thuisbleven omdat ze toch zouden winnen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is de poll? Ik wil meehelpen aan de goede zaak.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#108 |
Gouverneur
|
![]() Dit heb ik ze gestuurd:
Ik vraag mij af of jullie je eigen polls vervalsen in opdracht van iemand, of dat het door andere mensen gedaan wordt? Het is nu al meerdere malen voorgekomen dat ik met verbazing de polls heb lopen refreshen, terwijl ik zag dat opeens alle stemmen één kant op gingen. Misschien is het een idee om een graphiek te maken van het stemgedrag in de poll, om op die manier de eerlijkheid te kunnen waarborgen. Anders is het een kwestie van tijd voordat dit naar buiten komt. Het minste wat jullie kunnen doen is bij de poll vermelden dat deze gemakkelijk beinvloed kan worden van buitenaf, en dus absoluut niet als representatief kan worden gezien. Op die manier kunnen jullie voorkomen passief misbruikt te worden voor de doeleinden van derden.
![]() |
#109 |
Schepen
|
![]() Die peiling van HLN is schandalig makkelijk te vervalsen.
Er wordt bijgehouden of u gestemd heeft adhv een cookie, dus uw IP wordt niet opgeslagen in een db. Het volstaat gewoon uw cookies te clearen, F5 te drukken en opnieuw te stemmen. En opnieuw. En opnieuw. Ad nauseum. Met firefox: Stem -> ctrl+shift+del (clear all data) -> F5 -> stem -> ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Minister-President
|
![]() Stel dat zoiets zou kunnen gebeuren,en ik wil geen nederlander worden wat gaan ze dan met mijn nationaliteit doen?
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
![]() Al wat niet hollands is moet er soms aan geloven, alsof ze bijna een misdaad hebben gepleegd wegens niethollands zijn : friezen zijn achterlijk, limburgers zijn allochtonen en limbabwanen of zoiets, mensen tegen de grensstreek met Duitsland zijn nepduitsers, mensen van onder de rivieren zijn "nepbelgen" (belgen dan nog!) Als iemand iets doms/slechts doet in Breda bv dan is het een "pauper", komt hij van enkele tientallen kilometers verder, dan is het gewoon omdat hij "belg" is.
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Ge kunt natuurlijk uw superieure zeemacht inzetten om ons, via Antwerpen, alsnog te dwingen. Maar dan krijgt ge zowel Benoit Poelvoorde, Toots Thielemans als Eddy Wally op uw dak. Ge zijt gewaarschuwd. We hebben u al ne keer vernederd door middel van variété-theater, ge moet echt zelf weten of ge dat nog nen tweede keer wilt meemaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() "Wel zien zitten" word hier nattedroomgewijs verward met "per se willen".
Schattig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister
|
![]() de grap is dat de Oostenrijkers zelf een referendum gingen houden en dat Hitler het resultaat niet vertrouwde en de Anshluss dus militair doordrukte.
|
![]() |
![]() |