Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2007, 22:54   #101
Tavek
Banneling

Standaard

Ik heb mijn gehele opleiding in Nederland gedaan (Delft) en werk nu ook in Nederland en ik kan u vertellen dat ik zeer tevreden was toen ik deze poll zag.

Tussen een Nederlander en een Nederlandstalige Belg is er vrij weinig tot geen verschil. Ja er zijn regionale verschillen. Als ik met mijn collegas op cursus ga, hokken de brabanders en de limburgers samen, zo ook de randstadfiguren en de noord hollanders. Dit is evenzeer aanwezig in het Vlaams Gewest. Er is evenveel verschil tussen een Rotterdammer en een Maastrichtenaar als tussen een Antwerpenaar en een Bruggeling. We zijn allen Nederlanders. En we kunnen als we willen perfect samenwerken.

Ik ben zeer onder de indruk van de gastvrijheid en de openheid van de Nederlanders.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 22:55   #102
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid: dit stuk text gaat over de poll van hln.be waarin zogenaamd 66% van de Vlamingen een fusie met NL wel ziet zitten.

Ik denk dat heel veel mensen en de media geen rekening houden met de invloed van de jongeren. Op Internet, het medium waar de jeugd nu grotendeels rondhangt, is de grens tussen Vlaanderen en Nederland veel kleiner. Een willekeurig voorbeeld: gameservers worden vaak opgezet per taalgemeenschap. Zo staat er vaak [NL/BE] om aan te geven dat het om een Nederlandstalige server/dienst gaat. De taalverschillen zijn in de getypte wereld van Inet ook veel kleiner dan in real life. Meestal heb je pas door dat je met een Vlaming aan het chatten bent als hij 'ge' of 'amai' gebruikt. Ik denk dat je dus wel kunt stellen dat de jeugd niet echts iets tegen een fusie zou hebben.

Daarnaast is de jeugd veel meer aanwezig op Internet. Ze zijn sneller, vaker en met meer online dan de oudere generaties. Een semi-serieuze site als hln.be heeft vergeleken met de andere kranten-sites waarschijnlijk een vrij jong publiek, en 'klik'-dingen als polls spreken de jongeren erg aan. Gecombineerd met mijn eerdere opmerkingen over de vervagende grens tussen de Nederlandse en Vlaamse jongeren, is een uitslag van 66% zo gek nog niet. Representatief zou ik de poll dus absoluut niet noemen. Ik denk dat 33 tot 50% Vlaamse steun een veel realistischer getal is. Maar ik weet 100% zeker dat dat aantal in de komende 5 jaar fors zal stijgen. De jeugd heeft immers de toekomst.
Onze toekomst ligt alleszins niet meer in België. Dat begint stilaan duidelijk te worden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 21 augustus 2007 om 22:55.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 22:56   #103
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

De poll op hln.be begint nu bij te trekken... de laatste 500 stemmen zijn bijna allemaal naar 'Nooit' gegaan. Het valt mij op dat de polls van Hln.be altijd uiteindelijk bijtrekken, ik vraag mij echt af of daar iets achter zit.

En om dat even kracht bij te zetten:

Van de laatste 543 stemmen (2541-3084) zijn er opeens 423 naar 'nooit' gegaan. 77%.. mooie vertekening, als je bedenkt dat ze eerst op 35% vd totaalstemmen stonden!

Inmiddels na het schrijven van dit bericht staat het aantal stemmen voor 'Nooit' op 1756, gestegen van 906->1329->1756 terwijl 'Zeker' in dezelfde periode is gestegen van 1194->1278->1319. Ben ik de enige die een luchtje ruikt?

PS: ik doe dit niet omdat ik een wanhopige Groot-Nederlander ben, maar omdat die polls mij vorig jaar ook al niet kosjer leken.

Laatst gewijzigd door Keats : 21 augustus 2007 om 23:05.
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:03   #104
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De poll op hln.be begint nu bij te trekken... de laatste 500 stemmen zijn bijna allemaal naar 'Nooit' gegaan. Het valt mij op dat de polls van Hln.be altijd uiteindelijk bijtrekken, ik vraag mij echt af of daar iets achter zit.
Dat verwondert je toch niet? Het is al enkele uren in het nieuws. Diegenen die het goed nieuws vinden wentelen zich in hun overwinning. Diegenen die het niet mogen dromen, reppen zich nu vlug om te gaan stemmen.

Het is hetzelfde met verkiezingen. Tweemaal Bush omdat de Democratische kiezers dachten dat Bush niet meer kon herkozen worden. Rechts verloor de gementeraadsverkiezingen in Nederland verrassend door het hoge aantal allochtone stemmers, en het grote aantal rechtse stemmers die thuisbleven omdat ze toch zouden winnen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 21 augustus 2007, 23:05   #105
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Van de laatste 543 stemmen (2541-3084) zijn er opeens 423 naar 'nooit' gegaan. 77%.. mooie vertekening, als je bedenkt dat ze eerst op 35% vd totaalstemmen stonden!

PS: ik doe dit niet omdat ik een wanhopige Groot-Nederlander ben, maar omdat die polls mij vorig jaar ook al niet kosjer leken.
Typisch. De poll wordt vervalst. Jammer dat HLN dit morgen mogelijk als representatief naar buiten gaat brengen.

Oud 21 augustus 2007, 23:10   #106
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Waar is de poll? Ik wil meehelpen aan de goede zaak.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:11   #107
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Waar is de poll? Ik wil meehelpen aan de goede zaak.
Oud 21 augustus 2007, 23:12   #108
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Dit heb ik ze gestuurd:

Ik vraag mij af of jullie je eigen polls vervalsen in opdracht van iemand, of dat het door andere mensen gedaan wordt? Het is nu al meerdere malen voorgekomen dat ik met verbazing de polls heb lopen refreshen, terwijl ik zag dat opeens alle stemmen één kant op gingen. Misschien is het een idee om een graphiek te maken van het stemgedrag in de poll, om op die manier de eerlijkheid te kunnen waarborgen. Anders is het een kwestie van tijd voordat dit naar buiten komt. Het minste wat jullie kunnen doen is bij de poll vermelden dat deze gemakkelijk beinvloed kan worden van buitenaf, en dus absoluut niet als representatief kan worden gezien. Op die manier kunnen jullie voorkomen passief misbruikt te worden voor de doeleinden van derden.
Oud 21 augustus 2007, 23:14   #109
end
Schepen

Standaard

Die peiling van HLN is schandalig makkelijk te vervalsen.

Er wordt bijgehouden of u gestemd heeft adhv een cookie, dus uw IP wordt niet opgeslagen in een db.

Het volstaat gewoon uw cookies te clearen, F5 te drukken en opnieuw te stemmen. En opnieuw. En opnieuw. Ad nauseum.

Met firefox:

Stem -> ctrl+shift+del (clear all data) -> F5 -> stem -> ...
end is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:17   #110
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit heb ik ze gestuurd:

Ik vraag mij af of jullie je eigen polls vervalsen in opdracht van iemand, of dat het door andere mensen gedaan wordt? Het is nu al meerdere malen voorgekomen dat ik met verbazing de polls heb lopen refreshen, terwijl ik zag dat opeens alle stemmen één kant op gingen. Misschien is het een idee om een graphiek te maken van het stemgedrag in de poll, om op die manier de eerlijkheid te kunnen waarborgen. Anders is het een kwestie van tijd voordat dit naar buiten komt. Het minste wat jullie kunnen doen is bij de poll vermelden dat deze gemakkelijk beinvloed kan worden van buitenaf, en dus absoluut niet als representatief kan worden gezien. Op die manier kunnen jullie voorkomen passief misbruikt te worden voor de doeleinden van derden.
Vergeet niet dat het een internet-poll is. Alleen een echte enquête zou de echte resultaten tonen; wat totaal mogelijk in Nederland zou kunnen zijn. Nederland kan een referendum daarover maken. In België is een referendum natuurlijk onmogelijk..........
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:18   #111
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht

Er wordt bijgehouden of u gestemd heeft adhv een cookie, dus uw IP wordt niet opgeslagen in een db.

Het volstaat gewoon uw cookies te clearen, F5 te drukken en opnieuw te stemmen. En opnieuw. En opnieuw. Ad nauseum.

Met firefox:

Ik dacht het ook.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2007, 23:31   #112
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Stel dat zoiets zou kunnen gebeuren,en ik wil geen nederlander worden wat gaan ze dan met mijn nationaliteit doen?
Oud 21 augustus 2007, 23:35   #113
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht

Met firefox:

Yep, heb al vier keer gestemd. De één of andere Bubbel waarschijnlijk al zeshonderd keer.

Oud 21 augustus 2007, 23:54   #114
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Stel dat zoiets zou kunnen gebeuren,en ik wil geen nederlander worden wat gaan ze dan met mijn nationaliteit doen?
Je zal natuurlijk de Nederlandse nationaliteit automatisch verwerven. Als je die kwijt wilt, moet je emigreren en naar een land gaan waar je je oude nationaliteit kwijtraakt, als je een nieuwe daar aanneemt.
Oud 22 augustus 2007, 00:05   #115
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Eigenlijk verbazen mij deze cijfers niet zo. Nederlanders beschouwen zich altijd als heel divers, beschouwen Vlamingen wel als hun eigen volk, en zijn heel tolerant t.o.v. verschillen binnen het volk. Aan de andere kant zie je ook niemand op de kade staan om hereniging te roepen.
Als ik mag afgaan op wat ik op sommige sites lees (en ik zeg als) , dan heb ik toch niet helemaal die indruk.
Al wat niet hollands is moet er soms aan geloven, alsof ze bijna een misdaad hebben gepleegd wegens niethollands zijn : friezen zijn achterlijk, limburgers zijn allochtonen en limbabwanen of zoiets, mensen tegen de grensstreek met Duitsland zijn nepduitsers, mensen van onder de rivieren zijn "nepbelgen" (belgen dan nog!)
Als iemand iets doms/slechts doet in Breda bv dan is het een "pauper", komt hij van enkele tientallen kilometers verder, dan is het gewoon omdat hij "belg" is.
Oud 22 augustus 2007, 00:09   #116
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Als ik mag afgaan op wat ik op sommige sites lees (en ik zeg als) , dan heb ik toch niet helemaal die indruk.
Al wat niet hollands is moet er soms aan geloven, alsof ze bijna een misdaad hebben gepleegd wegens niethollands zijn : friezen zijn achterlijk, limburgers zijn allochtonen en limbabwanen of zoiets, mensen tegen de grensstreek met Duitsland zijn nepduitsers, mensen van onder de rivieren zijn "nepbelgen" (belgen dan nog!)
Als iemand iets doms/slechts doet in Breda bv dan is het een "pauper", komt hij van enkele tientallen kilometers verder, dan is het gewoon omdat hij "belg" is.
Het is, zoals de Vlamingen dat zo mooi weten te zeggen ''zever''. Gewoon dat gekdoenerij zonder inhoud. Niemand heeft een hekel aan Limburgers, Friezen of wat dan ook. Ze hebben misschien niet zoveel gemeen, maar het blijft echt bij wat grappen...
Oud 22 augustus 2007, 00:14   #117
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Twee derde Nederlanders voor fusie Vlaanderen'
Allemaal goed en wel, maar het probleem is dat de Belgen niet willen.

Ge kunt natuurlijk uw superieure zeemacht inzetten om ons, via Antwerpen, alsnog te dwingen. Maar dan krijgt ge zowel Benoit Poelvoorde, Toots Thielemans als Eddy Wally op uw dak. Ge zijt gewaarschuwd.

We hebben u al ne keer vernederd door middel van variété-theater, ge moet echt zelf weten of ge dat nog nen tweede keer wilt meemaken.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 06:27   #118
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

"Wel zien zitten" word hier nattedroomgewijs verward met "per se willen".
Schattig.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2007, 06:51   #119
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar het probleem is dat de Belgen niet willen.

Ge kunt natuurlijk uw superieure zeemacht inzetten om ons, via Antwerpen, alsnog te dwingen. Maar dan krijgt ge zowel Benoit Poelvoorde, Toots Thielemans als Eddy Wally op uw dak. Ge zijt gewaarschuwd.

We hebben u al ne keer vernederd door middel van variété-theater, ge moet echt zelf weten of ge dat nog nen tweede keer wilt meemaken.
Ik zit zelf toch meer met die internationale troepenmacht die Nederland zijn plaats zou komen wijzen...
Oud 22 augustus 2007, 07:57   #120
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Toen Duitsland Oostenrijk in zich opnam, gebeurde dat via een bedenkelijk referendum met de hete adem van het Duitse leger in de nek van die Oostenrijkers, ZO ging dat. Ik verwacht dat niet van de Nederlanders.
de grap is dat de Oostenrijkers zelf een referendum gingen houden en dat Hitler het resultaat niet vertrouwde en de Anshluss dus militair doordrukte.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be