Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2007, 10:00   #101
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan niets verkopen als je niets bezit en om daar iets te bezitten moet je dus macht hebben. Wie niets bezit is er gewoon eigendom van de andere of een uitgestotenen en kan dus niet aan geld geraken om naar hier te komen.
Dat zijn fabeltjes. Er is wel degelijk een infrastructuur om te reizen binnen de derde wereld. Het duurt gewoon langer als ge weinig bezittingen hebt.

Als extreme illustratie van hoe uw dogma geen steek houdt, ziet ge hier het luxueuze voertuig van een rijke Cubaan die naar de VS migreerde:
Oud 2 oktober 2007, 10:01   #102
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ge moet ook niet overdrijven e. En macht is relatief, als dat een lokale grote landbouwer is, heeft die meestal nog niet veel te zeggen, wat niet wegneemt dat die misschien wel anderen te slecht behandelde.
Een lokale groot landbouwer is daar dus een machthebber en heeft vaak zelfs zijn eigen legertje dat de dorpen en andere landbouwers in de omstreek regelmatig aanvalt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:02   #103
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ec8or Bekijk bericht
het probleem in Afrika zijn de Afrikanen zelf en niet wij. noem mij eens 1 echte democratie in zwart afrika - 1 land dat goed geregeerd wordt door democratisch verkozen leiders/regering, dat niet noemenswaardig corrupt is en dat (zelfs maar basic) toekomstgericht werkt/leidt/regeert. of een land dat dit potentieel heeft, zonder 'onze inmenging' (evtl. zou je nog Congo kunnen aanduiden maar ik weet niet wat ik moet denken over Kabila Jr. hij heeft een 2-ledig gezicht vind ik).
en zolang ze dat niet onder controle hebben is er grof gezegd nix mee aan te vangen eigenlijk. want een paar sluwe vossen verneuken het altijd voor de rest van het land...
ten eerste worden volksregimes vaak door imperialisten genekt, ten tweede (en dat is vooral in Afrika een belangrijk iets) is er een zekere levensstandaard nodig voor een volk zich verzetten zal/kan
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:03   #104
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Een lokale groot landbouwer is daar dus een machthebber en heeft vaak zelfs zijn eigen legertje dat de dorpen en andere landbouwers in de omstreek regelmatig aanvalt.
alé en hoeveel van de migranten in Europa beantwoorden aan dat profiel?
Oud 2 oktober 2007, 10:04   #105
ec8or
Vreemdeling

ec8or's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ten eerste worden volksregimes vaak door imperialisten genekt, ten tweede (en dat is vooral in Afrika een belangrijk iets) is er een zekere levensstandaard nodig voor een volk zich verzetten zal/kan
ja en die moeten wij hen geven ofzo? het zit er gewoon niet in, in het volk. ze zijn over het algemeen nogal neerslachtig en niet al te snugger zou je haast gaan denken (om over luiheid nog maar te zwijgen).
ec8or is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:04   #106
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de taal zou men dus idd enkel een basiskennis moeten hebben.

Wie niet lukt in het aanleren van de taal van de regio waar hij/zij heen wil, moet dan een andere regio kiezen of idd terug naar eigen land.

Dat de Polen en andere Eu-burgers hier werken en niet van SZ genieten komt juist door het feit, dat zij hier alleen kunnen verblijven als ze zelf voor hun inkomen zorgen.
Dat de assielzoekers hier niet willen werken, komt door het feit dat zij van de staat reeds direct na hun aanvraag woning en inkomen krijgen toegeschoven zonder dat ze er iets voor in de plaats moeten stellen.
Asielzoekers zou nog kunnen dat ze niet mogen werken, weet het ook niet. Maar dat er een abnormaal hoge werkloosheid is bij sommige allochtonengroepen (die daarbij nog laaggeschoold blijven, alhoewel Belgie beweerd dat ze het beste onderwijs van Europa hebben) is een groter probleem. Temeer daar deze groep lustig aan gezinshereniging doet, via al of niet gedwongen huwelijken andere laaggeschoolde naar Belgie toe brengen...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:06   #107
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan ik dat ergens nalezen?
Googeld wat op internet
Oud 2 oktober 2007, 10:06   #108
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de taal zou men dus idd enkel een basiskennis moeten hebben.

Wie niet lukt in het aanleren van de taal van de regio waar hij/zij heen wil, moet dan een andere regio kiezen of idd terug naar eigen land.
Neen, als ik ergens wens te gaan wonen, is er niemand die de pretentie moet hebben om daaraan voorwaarden te verbinden. Je kan als gemeenschap voor de gemakkelijkheid een eenheidstaal vastleggen voor officiele zaken, maar dat mag geen voorwaarde zijn om ergens te gaan wonen.

Citaat:
Dat de Polen en andere Eu-burgers hier werken en niet van SZ genieten komt juist door het feit, dat zij hier alleen kunnen verblijven als ze zelf voor hun inkomen zorgen.
Dat de assielzoekers hier niet willen werken, komt door het feit dat zij van de staat reeds direct na hun aanvraag woning en inkomen krijgen toegeschoven zonder dat ze er iets voor in de plaats moeten stellen.
Zoals reeds gezegd, zijn sociale zekerheid en immigratie twee verschillende zaken. Ik wil hier wonen, ik zal wel voor mezelf zorgen, daar heb ik u niet voor nodig, blijf maar gerust op uw potje welvaart zitten.
Oud 2 oktober 2007, 10:07   #109
StevenNr1

Standaard

Citaat:
ja en die moeten wij hen geven ofzo? het zit er gewoon niet in, in het volk. ze zijn over het algemeen nogal neerslachtig en niet al te snugger zou je haast gaan denken (om over luiheid nog maar te zwijgen).
dat ruikt hier naar racisme maar soit, hen geven niet, maar hij allerminst dwarsbomen me dunkt (geen landbouwsubsidies dus, geen steun aan voze regimes, geen opgelegde liberaliseringen, ...)
Oud 2 oktober 2007, 10:08   #110
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Googeld wat op internet
geprobeerd, niet direct gevonden, 'k zal straks nog eens zoeken
Oud 2 oktober 2007, 10:08   #111
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Dat zijn fabeltjes. Er is wel degelijk een infrastructuur om te reizen binnen de derde wereld. Het duurt gewoon langer als ge weinig bezittingen hebt.

Als extreme illustratie van hoe uw dogma geen steek houdt, ziet ge hier het luxueuze voertuig van een rijke Cubaan die naar de VS migreerde:
Jij zit hier twee verschillende culturen door elkaar te halen.

Je kan de illegale transporten naar Europa gewoon niet vergelijken met die naar de USA.

Zelfs de landen van waar die asielzoekers en illegale vertrekken zijn niet vergelijkbaar.

Hou ons dus niet bezig met te vertellen hoe en wie er naar de USA emigreerde en waarom. De verschillen zijn te groot.
Ik zie een arme Cuba nog niet naar Europa komen, maar de afrikanen willen wel naar de USA, en tellen daar zelfs veel geld voor neer.
Oud 2 oktober 2007, 10:13   #112
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Asielzoekers zou nog kunnen dat ze niet mogen werken, weet het ook niet. Maar dat er een abnormaal hoge werkloosheid is bij sommige allochtonengroepen (die daarbij nog laaggeschoold blijven, alhoewel Belgie beweerd dat ze het beste onderwijs van Europa hebben) is een groter probleem. Temeer daar deze groep lustig aan gezinshereniging doet, via al of niet gedwongen huwelijken andere laaggeschoolde naar Belgie toe brengen...
Asielzoekers mogen idd niet gaan werken op de officiële arbeidsmarkt.

En ik heb al een paar maal gepost op het forum hoe men de gezinsherenigingen zou moeten aanpakken.
Oud 2 oktober 2007, 10:14   #113
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alé en hoeveel van de migranten in Europa beantwoorden aan dat profiel?
Het grote deel.
Oud 2 oktober 2007, 10:15   #114
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Het grote deel.
ik ben niet godsdienstig
Oud 2 oktober 2007, 10:17   #115
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals reeds gezegd, zijn sociale zekerheid en immigratie twee verschillende zaken. Ik wil hier wonen, ik zal wel voor mezelf zorgen, daar heb ik u niet voor nodig, blijf maar gerust op uw potje welvaart zitten.
Maar het een staat nu eenmaal (in Belgie althans) niet los van het andere. Als ge iemand het recht op migratie wil toestaan, komt er automatisch het recht om deel uit te maken van de sociale zekerheid, bij.
Oud 2 oktober 2007, 10:17   #116
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het probleem in Afrika zijn de Afrikanen zelf en niet wij. noem mij eens 1 echte democratie in zwart afrika - 1 land dat goed geregeerd wordt door democratisch verkozen leiders/regering, dat niet noemenswaardig corrupt is en dat (zelfs maar basic) toekomstgericht werkt/leidt/regeert. of een land dat dit potentieel heeft, zonder 'onze inmenging' (evtl. zou je nog Congo kunnen aanduiden maar ik weet niet wat ik moet denken over Kabila Jr. hij heeft een 2-ledig gezicht vind ik).
en zolang ze dat niet onder controle hebben is er grof gezegd nix mee aan te vangen eigenlijk. want een paar sluwe vossen verneuken het altijd voor de rest van het land...
Je moet dan ook mijn voorstelm van ontwikkelinghulp aan Afrika eens gaan lezen in de draad "moeten wij congo terug gaan koloniseren" hier op het forum.
Oud 2 oktober 2007, 10:20   #117
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij zit hier twee verschillende culturen door elkaar te halen.

Je kan de illegale transporten naar Europa gewoon niet vergelijken met die naar de USA.
Het gaat in beide gevallen om mensen die elders willen gaan wonen, en het is immoreel om de mens te verbieden elders te gaan wonen.

Citaat:
Zelfs de landen van waar die asielzoekers en illegale vertrekken zijn niet vergelijkbaar.
Het land van herkomst maakt niets uit. Het gaat om een arme die elders wenst te beginnen.

Het merendeel van de migraties beginnen met een inkomensvergelijking tussen huidige en toekomstige woonplaats.

Citaat:
Hou ons dus niet bezig met te vertellen hoe en wie er naar de USA emigreerde en waarom. De verschillen zijn te groot.
Ik zie een arme Cuba nog niet naar Europa komen, maar de afrikanen willen wel naar de USA, en tellen daar zelfs veel geld voor neer.
De verschillen zijn zeer klein. Hier lopen ook mensen rond met het waanidee dat migranten grote geldsommen neertellen om naar de VS te komen wonen. Zulke argumentatie spreekt de nationale trots van de xenofobe anti-migratie clowns aan, maar strookt niet met de realiteit.

De realiteit zegt dat de mens verhuit omdat hij beter af is in zijn nieuwe woonplaats. Rijkdom in uw land van herkomst inruilen voor armoede hier is niet iets waarvoor men kiest.

Verder lijkt het me nogal straf om zo'n argument te maken. Wat wil je eigenlijk zeggen? Dat immigratie naar de VS best wel ok is omdat de omstandigheden voor migratie hier zo verschillend zijn?
Oud 2 oktober 2007, 10:24   #118
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geprobeerd, niet direct gevonden, 'k zal straks nog eens zoeken
Straks gelooft ge het zelf nog.
Hier, om te beginnen...
http://www.etiennevermeersch.be/medi...s/asielrisicos
Oud 2 oktober 2007, 10:25   #119
StevenNr1

Standaard

bizar, ik was daar reeds gaan kijken
soit, ik lees nog niet echt waar het over ging
hier volg ik hem wel: "Daarom vind ik dat we het deel van al dat geld dat we nu besteden aan de uitbouw van ons asielbeleid beter daar kunnen besteden." daarmee, geen geld meer uitgeven aan gesloten grenzen, openen die handel

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 2 oktober 2007 om 10:26.
Oud 2 oktober 2007, 10:26   #120
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat in beide gevallen om mensen die elders willen gaan wonen, en het is immoreel om de mens te verbieden elders te gaan wonen.

Het land van herkomst maakt niets uit. Het gaat om een arme die elders wenst te beginnen.

Het merendeel van de migraties beginnen met een inkomensvergelijking tussen huidige en toekomstige woonplaats.

De verschillen zijn zeer klein. Hier lopen ook mensen rond met het waanidee dat migranten grote geldsommen neertellen om naar de VS te komen wonen. Zulke argumentatie spreekt de nationale trots van de xenofobe anti-migratie clowns aan, maar strookt niet met de realiteit.

De realiteit zegt dat de mens verhuit omdat hij beter af is in zijn nieuwe woonplaats. Rijkdom in uw land van herkomst inruilen voor armoede hier is niet iets waarvoor men kiest.

Verder lijkt het me nogal straf om zo'n argument te maken. Wat wil je eigenlijk zeggen? Dat immigratie naar de VS best wel ok is omdat de omstandigheden voor migratie hier zo verschillend zijn?
Jij verbied mij toch ook om ik jou huis te komen wonen en daar mijn wetten en regels te gaan stellen.
Jij hebt zelfs een wapen in huis om mij tegen te houden om in jou woning te komen baas spelen en jou mijn wetten en regels op te leggen en van jou geld te gaan leven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be