Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2007, 16:21   #101
Dycore
Banneling

Standaard

[quote=manta;2975722]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht

... Euh ...

Dan moeten we al praten over neerschieten, doodknuppelen, stenigen, spietsen, in een strik hangen , van een afgrond laten lopen ....
Zijn de beestjes dan al niet beter af in een slachthuis ???
Laat ons het maar houden bij neerschieten na enige oefening.

Nee ze zijn niet beter af in een slachthuis. Sterven is niet erg. Leven in miserie is erg.

Beesten die afgeknald worden hebben geleefd. En hebben hun functie in de natuur vervuld.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 23:53   #102
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Een Belg eet tijdens zijn leven gemiddeld 5 koeien, 42 varkens, 7 schapen, 24 konijnen en wild, 43 kalkoenen, 891 kippen en 789 vissen. Jaarlijks komt dat in ons land neer op 285 miljoen geslachte dieren.

Tot die vaststelling komt het Ethisch Vegetarisch Alternatief (EVA). Dat wil naar aanleiding van de 'Wereld Vegetarisme Dag' de aandacht vestigen op de overmatige vleesconsumptie van de Belgen.

"Volgens de nationale consumptiepeiling eten we nog altijd te weinig groeten en fruit. Bovendien is de intensieve veeteelt, die nog altijd in dieronwaardige omstandigheden gebeurt, verantwoordelijk voor een vijfde van de wereldwijde uitstoot van broeikasgassen", klinkt het.
(Bron: Metro)

Ik vraag mij af hoe ze dat gemiddelde berekend hebben. Want als ze werkelijk iedere Belg in beschouwing hebben genomen, dan wil dit zeggen dat de ware carnivoren nog iets meer vlees eten, de vegetariërs en degenen die zich regelmatig onthouden in beschouwing genomen.

Mooi is dat. De happy, happy world. Waar alle leed netjes verborgen wordt. Waar natuur geen rol van betekenis meer speelt. Jullie hebben de keuze gemaakt. Middle class, working class, it's all a load of shit...

Zal bij mij veel meer zijn.
Barbecue en all-you-can-eat party's.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2009, 23:55   #103
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Je beseft toch dat je aan het praten bent tegen iemand die nooit meer zal antwoorden?
Oud 24 juli 2009, 21:17   #104
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Je beseft toch dat je aan het praten bent tegen iemand die nooit meer zal antwoorden?
Is die nog niet teruggekeerd, Iron Chef?
Oud 26 juli 2009, 20:30   #105
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Ik vind het zo dom dat sommigen 'trots' zijn op hun rücksichtloze vleesconsumptie. Waar komt het vandaan dat "Ik eet veel vlees en ik laat dat graag aan iedereen weten".

Het is door de bioindustrie namelijk enorm makkelijk om veel vlees te eten. En goedkoop.

Voor alle duidelijkheid: met pijl en boog een bizon schieten en hem zelf villen, uitbenen en verwerken tot lekker vlees dat bovendien een tijdje kan bewaren, dat kun je nog een prestatie noemen. Dan kun je zeggen "Ik houd veel barbecue, yeah, ik ben de man"

In het koelvak je karretje vullen met voorverpakte vleeshompen is niet echt iets waar je van zegt "ik ben er trots op". Zeker niet omdat het natuurlijk ethisch fout is en ook broeikasgewijs nefast.

Ja, ik eet ook vlees. Neen, ik ben er niet trots op.

Laatst gewijzigd door Goldband : 26 juli 2009 om 20:31.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be