Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2007, 11:59   #101
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Verwennen wij de gevangenen niet teveel?
En voor meneer de verkrachter, een toastje kaviaar gevolgd door gegrilde kreeft op een bedje sla, een hazeruggetje met truffels en een saballon met vers fruit? Wenst u nog een koffie cognac meneer?

Laatst gewijzigd door Dycore : 8 oktober 2007 om 12:05.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 11:59   #102
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik kan bepaalde gevangenen nu niet echt nog mensen noemen en die verdienen gewoon niet beter dan in een vergeetput te verdwijnen.

De soort van Hamers, Dutroux, Van Themsche, Fourniret, enz.. hebben geen recht meer om zich nog mens te noemen en zich dan ook nog op enige menselijkheid van ons niet meer beroepen.
Zij hebben zich binnen de maatschappij als beesten gedragen en moeten dan ook maar aanvaarden dat zij door ons zo behandeld worden.
Geestelijk gestoord of niet, opsluiten en verder vergeten.
Oké je hebt er 4 bij naam genoemd.
Nu zitten er meestal nog 9996 anderen.
Je haalt er vast wel nog een tiental uit. Misschien zelfs 50.
Blijven er nog steeds veel anderen over die voor mindere dingen daar zitten.
Oud 8 oktober 2007, 12:00   #103
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
En voor meneer de verkrachter, een toastje kaviaar gevolgd gegrilde kreeft, een hazeruggetje met truffels en een saballon met vers fruit?
Ik weet niet waar meneer de verkrachter zin in heeft?
Je kan mss hem zijn dagelijkse 22 gram beleg geven.
Oud 8 oktober 2007, 12:01   #104
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan bepaalde gevangenen nu niet echt nog mensen noemen en die verdienen gewoon niet beter dan in een vergeetput te verdwijnen.

De soort van Hamers, Dutroux, Van Themsche, Fourniret, enz.. hebben geen recht meer om zich nog mens te noemen en zich dan ook nog op enige menselijkheid van ons niet meer beroepen.
Zij hebben zich binnen de maatschappij als beesten gedragen en moeten dan ook maar aanvaarden dat zij door ons zo behandeld worden.
Geestelijk gestoord of niet, opsluiten en verder vergeten.
Af en toe het schuim wel van je bek vegen eh.

Laatst gewijzigd door Pietje : 8 oktober 2007 om 12:04.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 12:05   #105
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Men moet geen bewijs hebben om u in voorarrest te steken, een anoniem telefoontje dat u pedofiel bent of drugs verkoopt aan kinderen is genoeg, dan stampen ze smorgens uw deur in en een uur later zit u opgesloten.

Het parket zegt dat een derde van de voorarresten wordt vrijgesproken, welk bewijs had men dan van hun schuld?
vrijspraak wegens juridische fouten, vrijspraak wegens medische reden, vrijspraak vanwege art 71, vrijspraak wegens verjaring, vrijspraak wegens niet aanvaarden van bewijzen omdat de juridisch niet juist zijn bekomen, schuldig bevonden maar vrijgesproken van verdere vervolging, schuldig bevonden maar geen straf opgelegd, schuldige bevonden maar enkel geld boete op gelegd, Het aantal echte vrijspraken zonder schuld is echter veel kleiner.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 12:05   #106
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het jammere vind ik dat er velen zijn die ergere dingen dan dutroux gedaan hebben, maar niet zoveel media aandacht kregen omdat het niets met politiek te maken had, maar nog steeds is dutroux een meer gehaat persoon, er zitten er verd*mme die meer dan 20 kinderen verkracht hebben ONDER de 1 jaar oud.
Alles is media, alles is politiek, geloof dat dan toch, we worden erdoor gestuurd.
Pas op, ik zeg niet dat dutroux niets verkeerd deed, het is niet voor niets dat ik zijn naam in kleine letters schrijf, maar mensen vergeten vaak dat "misdadigers" zijn wat de media ervan maakt
Oud 8 oktober 2007, 12:06   #107
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrijspraak wegens juridische fouten, vrijspraak wegens medische reden, vrijspraak vanwege art 71, vrijspraak wegens verjaring, vrijspraak wegens niet aanvaarden van bewijzen omdat de juridisch niet juist zijn bekomen, schuldig bevonden maar vrijgesproken van verdere vervolging, schuldig bevonden maar geen straf opgelegd, schuldige bevonden maar enkel geld boete op gelegd, Het aantal echte vrijspraken zonder schuld is echter veel kleiner.
allee er is leegstand in de cellen als ik u zo hoor?

Waar gaat dat naartoe met de wereld.
Oud 8 oktober 2007, 12:07   #108
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zelfs die vijftig moeten niet als beesten behandeld worden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 12:07   #109
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waar meneer de verkrachter zin in heeft?
Je kan mss hem zijn dagelijkse 22 gram beleg geven.
En daar mag hij dankbaar voor knielen.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 12:08   #110
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het parket zegt een derde word vrijgesproken van de voorarresten. U weet natuurlijk meer, daar kan niemand tegen op.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 12:10   #111
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Het jammere vind ik dat er velen zijn die ergere dingen dan dutroux gedaan hebben, maar niet zoveel media aandacht kregen omdat het niets met politiek te maken had, maar nog steeds is dutroux een meer gehaat persoon, er zitten er verd*mme die meer dan 20 kinderen verkracht hebben ONDER de 1 jaar oud.
Alles is media, alles is politiek, geloof dat dan toch, we worden erdoor gestuurd.
Pas op, ik zeg niet dat dutroux niets verkeerd deed, het is niet voor niets dat ik zijn naam in kleine letters schrijf, maar mensen vergeten vaak dat "misdadigers" zijn wat de media ervan maakt

Er zitten rare kerels binnen ja.
Maar ik denk dat u een beetje overdrijft.
Vroeger was ik op een bepaalt moment koerfatiek, en bovenop moest ik de kantine bedelen en nog eens in de griffie de koffie gaan klaarzetten tegen dat ze binnen kwamen. (ja 3 jobs voor hetzelfde geld, waar was de vakbond toen?)
Wel stiekem kon ik de papieren lezen waarvoor de anderen binnen zaten en geloof me daar zaten echt domme dingen bij. Maar zulke zaken zoals jij zegt dat heb ik toch niet gezien hoor.

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 oktober 2007 om 12:10.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 12:13   #112
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zitten rare kerels binnen ja.
Maar ik denk dat u een beetje overdrijft.
Vroeger was ik op een bepaalt moment koerfatiek, en bovenop moest ik de kantine bedelen en nog eens in de griffie de koffie gaan klaarzetten tegen dat ze binnen kwamen. (ja 3 jobs voor hetzelfde geld, waar was de vakbond toen?)
Wel stiekem kon ik de papieren lezen waarvoor de anderen binnen zaten en geloof me daar zaten echt domme dingen bij. Maar zulke zaken zoals jij zegt dat heb ik toch niet gezien hoor.
Oh, ik wel, het stond zelfs in de gazet, dus ik mag het vrij vertellen, ik heb het over die vent die, terwijl zijn vrouw dagmoeder was meer dan 20 kinderen misbruikt heeft, die in de gevangenis bij ons zelfmoord wou plegen, heb er verdommen nog op moeten "babysitten" in het hospitaal.
Maar goed, men moet proffesioneel blijven, ik ben niet de persoon die moet veroordelen.

Dus overdrijven, mijn jongen?
Neen, het spijt me, daar kan ik niet mee akkoord gaan, ik zou bergen verhalen kunnen vertellen die ik simpelweg niet mag doen
Oud 8 oktober 2007, 12:13   #113
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik je wat namen geven van gasten die zitten of gezeten hebben wegens het dood slagen van oudjes, het verkrachten van hun eigen dochters, het beroven van mensen met zwaar geweld, het vermoorden van hun eigen kinderen en vrouw of man, mensen handel, slavenhandel, enz.. Het aantal lichte misdadigers dat in onze gevangenissen zit, is zeer klein en ik kan dus helemaal geen menselijk begrip voor hen meer opbrengen.
Opsluiten en vergeten, punt uit. En enkel nog bezig houden met mensen die slechts een lich vergrijp hebben gepleegd, zij vedienen meer aandacht en vooral een tweede kans, maar bij herhaaldelijk verval, gewoon bij die eerste groep steken en verder ook vergeten.
Oud 8 oktober 2007, 12:15   #114
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Oh, ik wel, het stond zelfs in de gazet, dus ik mag het vrij vertellen, ik heb het over die vent die, terwijl zijn vrouw dagmoeder was meer dan 20 kinderen misbruikt heeft, die in de gevangenis bij ons zelfmoord wou plegen, heb er verdommen nog op moeten "babysitten" in het hospitaal.
Maar goed, men moet proffesioneel blijven, ik ben niet de persoon die moet veroordelen.

Dus overdrijven, mijn jongen?
Neen, het spijt me, daar kan ik niet mee akkoord gaan, ik zou bergen verhalen kunnen vertellen die ik simpelweg niet mag doen
Ge werkt er dan ook al lang natuurlijk.
Maar kom op al die jaren, welk getal zou je kunnen geven aan die "supergevallen" op het totaal aantal die er op evenveel jaar in de gevangenis heeft gezeten.
Oud 8 oktober 2007, 12:16   #115
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moet ik je wat namen geven van gasten die zitten of gezeten hebben wegens het dood slagen van oudjes, het verkrachten van hun eigen dochters, het beroven van mensen met zwaar geweld, het vermoorden van hun eigen kinderen en vrouw of man, mensen handel, slavenhandel, enz.. Het aantal lichte misdadigers dat in onze gevangenissen zit, is zeer klein en ik kan dus helemaal geen menselijk begrip voor hen meer opbrengen.
Opsluiten en vergeten, punt uit. En enkel nog bezig houden met mensen die slechts een lich vergrijp hebben gepleegd, zij vedienen meer aandacht en vooral een tweede kans, maar bij herhaaldelijk verval, gewoon bij die eerste groep steken en verder ook vergeten.

Ik vind dat jij er een heel eigenaardige kennissen kring op na houdt.
Ik kom dat allemaal niet tegen?
Oud 8 oktober 2007, 12:17   #116
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet hier in België trouwens al een heel zware misdaad hebben begaan vooraleer je een zware gevangenisstraf krijgt. Die "lichte gevallen" komen bij ons niet voor bij zware gevangenisstraffen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2007, 12:17   #117
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ge werkt er dan ook al lang natuurlijk.
Maar kom op al die jaren, welk getal zou je kunnen geven aan die "supergevallen" op het totaal aantal die er op evenveel jaar in de gevangenis heeft gezeten.

Supergevallen op 1 jaar?
slechts een stuk of 20 a 30, maar dat is dus op heel veel man he, want de meeste gaan buiten na gemiddeld 1 a 2 maand.
Oud 8 oktober 2007, 12:19   #118
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het parket zegt een derde word vrijgesproken van de voorarresten. U weet natuurlijk meer, daar kan niemand tegen op.
Het is niet omdat men word vrijgesproken van voorarrest dat men onschuldig is, dit betekend enkel dat men geen angst heeft, dat je een gevaar bent voor de maatschappij.

Zaken goed uit elkaar houden. een verdachte kan gerust verder gaan met zijn normaal leven tot aan het proces en pas dan opgesloten worden.
Oud 8 oktober 2007, 12:19   #119
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je moet hier in België trouwens al een heel zware misdaad hebben begaan vooraleer je een zware gevangenisstraf krijgt. Die "lichte gevallen" komen bij ons niet voor bij zware gevangenisstraffen.
ah héhéhé.

Wat de één teveel heeft heeft de ander dikwijls te weinig dat is juist.
Zelfs gevangenen verstaan er de botten van.
Oud 8 oktober 2007, 12:20   #120
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat jij er een heel eigenaardige kennissen kring op na houdt.
Ik kom dat allemaal niet tegen?
koom dan ook ik de gevangenissen en praat daar ook met de mensen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be