Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2007, 12:05   #101
mcielen
Provinciaal Statenlid

mcielen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Dat hangt van de omstandigheden af. Gaat het om een (ik zeg maar wat) VLD-voorstel dat op tafel ligt en verworpen dient te worden? Ja, dan stem ik tegen, en dus zoals (maar niet met) het VB. Gaat het om een VB voorstel dat privatiseringen wil beperken of verbieden? Dan zal het van de concretere invulling afhangen (hoogstwaarschijnlijk stem ik dan tegen). Maar dat doet er hier allemaal niet terzake: het gaat hier om de opbouw van een krachtsverhouding op straat. We zijn niet aanwezig in het parlement.
Zoiets noemt men oogkleppen. Je hebt 2 elementen in deze discussie: partij X is tegen privatisering, links ook. Partij X wil dat op zijn manier invullen, links op haar manier. Als X dan tegen de privatisering stemt, is het de plicht van links ook tegen te stemmen, anders tem je automatisch voor de privatisering, en verraad je je ideologie.
Oud 22 oktober 2007, 12:20   #102
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk stem je niet voor privatisering omdat een fascistische partij tegen stemt.
Iets heel anders is met zo'n partij samen te werken of gezamenlijk manifestaties te organiseren.
Oud 22 oktober 2007, 13:43   #103
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Natuurlijk stem je niet voor privatisering omdat een fascistische partij tegen stemt.
Iets heel anders is met zo'n partij samen te werken of gezamenlijk manifestaties te organiseren.
Dat hangt er mi vanaf of het een manifestatie/samenwerking betreft tegen de privatisering of voor de invulling op hun manier. Als het enkel gaat om een manifestatie/samenwerking tégen de privatisering, sluit ik die niet a priori uit.
Oud 23 oktober 2007, 02:44   #104
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Beter opletten in het vervolg.
Weet je, ik ben een mensjewiek
Oud 23 oktober 2007, 08:14   #105
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcielen Bekijk bericht
Zoiets noemt men oogkleppen. Je hebt 2 elementen in deze discussie: partij X is tegen privatisering, links ook. Partij X wil dat op zijn manier invullen, links op haar manier. Als X dan tegen de privatisering stemt, is het de plicht van links ook tegen te stemmen, anders tem je automatisch voor de privatisering, en verraad je je ideologie.
diegenen die hier met oogkleppen rondloopt zijn jullie. Want dat is net hetgeen ik ook zei.
Maar jullie gaan ondertussen al wel zover om het fasctistische karakter van de VJW te ontkennen. En terwijl jullie amechtig de verdediging van jullie vriendjes op jullie nemen, schrijft Pavolini het volgende op dit eigenste forum
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Links gespuis was er met 200
...
Loop VJW-militanten in Brugge voor de voeten en je krijgt slaag, je weet dat goed genoeg.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 10:39   #106
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

waar ontkennen we wat en waar verdedigen we wat? De enige stelling die hier ter sprake komt is de vraag of men uit dogmatische politiek correctheid steeds nee moet zeggen wanneer 'de fascisten' ja zeggen, ook al zou neen zeggen onlinks zijn.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 11:33   #107
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
waar ontkennen we wat en waar verdedigen we wat? De enige stelling die hier ter sprake komt is de vraag of men uit dogmatische politiek correctheid steeds nee moet zeggen wanneer 'de fascisten' ja zeggen, ook al zou neen zeggen onlinks zijn.
Citaat:
Nope.
Maar terzijde, ik heb nog geen enkele tekst van vwj, nsv, of welke andere solidaristische beweging dan ook vast gehad. Dus kan ik ook niet met zekerheid stellen of daar wel effectief fascistische of racistische dingen in staan.
... en dit ondanks dat er al verschillende postings van Pavolini (waaronder copy-pastes van het VJW zelf) zijn bovengehaald waarvan het facistsisch gehalte boven alle twijfel verheven zijn. bovengehaald
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 13:50   #108
mcielen
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
diegenen die hier met oogkleppen rondloopt zijn jullie. Want dat is net hetgeen ik ook zei.
Maar jullie gaan ondertussen al wel zover om het fasctistische karakter van de VJW te ontkennen. En terwijl jullie amechtig de verdediging van jullie vriendjes op jullie nemen, schrijft Pavolini het volgende op dit eigenste forum
Ik heb nergens het fascistische karakter ontkend, in tegendeel, maar daar ging de discussie niet over.
Oud 23 oktober 2007, 15:43   #109
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... en dit ondanks dat er al verschillende postings van Pavolini (waaronder copy-pastes van het VJW zelf) zijn bovengehaald waarvan het facistsisch gehalte boven alle twijfel verheven zijn. bovengehaald
Misschien toch eens begrijpend leren lezen?

ik heb nog geen enkele tekst van vwj, nsv, of welke andere solidaristische beweging dan ook vast gehad. Dus kan ik ook niet met zekerheid stellen of daar wel effectief fascistische of racistische dingen in staan.

ik hoop dat je toch wel weet wat die zin grammaticaal en semantisch gezin wil zeggen: ik weet het niet want ik heb nog niks van hen gelezen.
Oud 23 oktober 2007, 15:50   #110
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

De problemen die het vb aankaart kunnen dezelfde problemen zijn als dat wij aankaarten,
je mag een probleem echter niet los van de oplossing bekijken.

Een probleem willen oplossen met bijvoorbeeld discriminatie,
zorgt weer voor nieuwe problemen.

Daarom altijd neen, tegen de oplossingen van het vb.

Maar vooral omdat we problemen niet los van hun oplossingen mogen bekijken.
Oud 23 oktober 2007, 15:54   #111
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien toch eens begrijpend leren lezen?

ik heb nog geen enkele tekst van vwj, nsv, of welke andere solidaristische beweging dan ook vast gehad. Dus kan ik ook niet met zekerheid stellen of daar wel effectief fascistische of racistische dingen in staan.

ik hoop dat je toch wel weet wat die zin grammaticaal en semantisch gezin wil zeggen: ik weet het niet want ik heb nog niks van hen gelezen.
dat noemt men dus oogkleppen hebben,
hier een link waar ook een paar teksten van het nsv aangehaald worden,
hopenlijk vallen je oogkleppen dan af.

http://www.dwars.ua.ac.be/spip.php?article359
Oud 23 oktober 2007, 17:48   #112
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
hier een link waar ook een paar teksten van het nsv aangehaald worden,
En waar ook ferm in gelogen wordt en geen contexten worden bijgehaald. Waarom trouwens naar dat subjectief artikel zien als op www.nationalisme.info gewoon openlijk teksten van ons staan?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 22:07   #113
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Je kan het ook uit deze hoek bekijken, die fascisten kunnen gebruikt worden als instrument om hogere toppen te scheren. Stalin heeft dat ook gedaan in zijn tijd en het resultaat was niet fameus, maar wie weet mss verloopt het hier beter.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 17:01   #114
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat resultaten kan bereiken waar we beiden achterstaan, waarom niet?
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 17:08   #115
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Het enige wat u totnogtoe vooral in deze discussie hebt gedaan, is etiketjes kleven:

Het VJW is dit ... , het vjw is dat..., Pavolini is dit... Pavolini is dat..., Laten we het eens over INHOUDELIJKE zaken hebben in de plaats. De meeste andere zichzelf links noemende mensen die hier op dit subforum actief zijn kunnen het wel. Etiketjes-kleverij is een teken van intellectuele armoede.

Dat het Verdinaso, een Nieuwe Orde-beweging uit de jaren '30, fascistische kenmerken had zal niemand hier betwijfelen. En toch onderhield haar leider Van Severen goede contacten met ondermeer de redactie en de groep mensen van het tijdschrift 'De Schakel' alsook met mensen in de 'Clarté'-beweging!
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 18:23   #116
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terzijde, er bestond rond die tijd ook een beweging genaamd 'Dietse voorpost'. En die was links en vrijzinnig.
Oud 24 oktober 2007, 18:52   #117
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
En waar ook ferm in gelogen wordt en geen contexten worden bijgehaald. Waarom trouwens naar dat subjectief artikel zien als op www.nationalisme.info gewoon openlijk teksten van ons staan?
Ik poste hiervoor een objectief artikel over dan nog slechts enkele misdaden van het nsv geschreven door het studentenblad van de ua,
maar natuurlijk zullen de teksten die het nsv zelf publiceert veel objectiever zijn...
Oud 24 oktober 2007, 18:54   #118
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het enige wat u totnogtoe vooral in deze discussie hebt gedaan, is etiketjes kleven:

Het VJW is dit ... , het vjw is dat..., Pavolini is dit... Pavolini is dat..., Laten we het eens over INHOUDELIJKE zaken hebben in de plaats. De meeste andere zichzelf links noemende mensen die hier op dit subforum actief zijn kunnen het wel. Etiketjes-kleverij is een teken van intellectuele armoede.

Dat het Verdinaso, een Nieuwe Orde-beweging uit de jaren '30, fascistische kenmerken had zal niemand hier betwijfelen. En toch onderhield haar leider Van Severen goede contacten met ondermeer de redactie en de groep mensen van het tijdschrift 'De Schakel' alsook met mensen in de 'Clarté'-beweging!
En als wij geintegreerde allochtonen zijn in de wat jij zou noemen 'vlaamse' politiek, wil je dan ook nog met ons samenwerken?
Oud 24 oktober 2007, 19:21   #119
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat resultaten kan bereiken waar we beiden achterstaan, waarom niet?
Maar hoe naïef kan je toch zijn?
Wie gaat er nu met zijn grootste vijand samenwerken. Dat zou politieke zelfmoord zijn. Fascisten moeten bestreden worden en dat op alle vlakken
Oud 24 oktober 2007, 19:41   #120
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hoe naïef kan je toch zijn?
Wie gaat er nu met zijn grootste vijand samenwerken. Dat zou politieke zelfmoord zijn. Fascisten moeten bestreden worden en dat op alle vlakken
Vooral de sociaal-fascisten zeker?
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be