Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2007, 21:28   #101
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik wil je niet zeggen dat je illegale mp3's moet downloaden.

Maar mp3's hebben ook hun bitrates. Een 128 kbit mp3 kan slecht klinken, een 320 kbit mp3 zou mits een goede bron amper te onderscheiden moeten zijn van cd-kwaliteit.
En samplerate op 48000 Hz.

Total Audio Converter kan ik best aanraden, ik ben er alleszins zeer tevreden mee.
Oud 12 oktober 2007, 21:29   #102
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bewierook Total Commander het beste programma dat je kan hebben. Goedkoop en het maakt je totaal meester van je computer en eventueel het netwerk waarop je zit. Je wordt dan een 100-armige god die alles kan en zelfs nog meer.

Jammer dat je het niet kan draaien, eigenlijk.
Wij WILLEN het niet, om te voorkomen dat iedereen met het systeem gaat lopen frotten. Als je stand-alone werkt lijkt het me geen punt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 21:37   #103
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wij WILLEN het niet, om te voorkomen dat iedereen met het systeem gaat lopen frotten. Als je stand-alone werkt lijkt het me geen punt.
http://ghisler.com/

Probeer het eens het is shareware en je kan het blijven gebruiken. Ikzelf heb wel een (goedkope) licentie gekocht dus ik loop die software legaal. Eens je die sofware gewoon raakt ben je verkocht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 21:51   #104
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok... als het normale gebruik je ligt (DS lezen, DM lezen, wat op p.be lezen) dan kom je toe met de limieten van telenet en als je het pack neemt met telefonie erbij ben je wel goedkoop af. Snelheid zou je wel moeten interesseren want dat is het enige dat telenet je nu kan bieden. Afhankelijk van de belasting krijg je bij telenet 10 Mbit/s en vaak kom je in die buurt. ADSL kan je maximaal 4 Mbit's bieden dus tov. van ADSL krijg je wel ietsje meer surf-comfort. Ik vind telenet duur tov van mijn huidige upc dat meer kost maar meer snelheid en meer download biedt. maar goed.

Je koopt een nieuwe pc, met een snellere CPU en 4 GB RAM. Dat ding verbruikt veel meer als je hem zwaar belast en dat is wat Windows Vista zal doen. Windows Vista is tevreden met 2 GB RAM en 4 GB is zeker genoeg. Je PC zal veel stroom zuipen om eigenlijk een OS te draaien dat momenteel moet onderdoen voor XP sp2 dat veel stabieler is en waar je de kinderziekten niet zal hebben. XP sp2 zal het met veel minder stroom en geheugen en cpu activiteit doen. Je moet er mijn woord niet voor nemen... zowat iedereen in het wereldje van de IT raadt je aan om nog bij XP te blijven en te wachten tot Vista een service pack 1 of 2 uitbrengt. Als je echt artikels over vista wil, dan kan ik je die wel leveren... en zowat elk artikel over vista is negatief naast het feit dat het er mooi schijnt uit te zien. Maar momenteel durft haast geen enkel bedrijf Vista uit te rollen als nieuwe standaard. Je 4 GB geheugen met XP zijn veel beter besteedt.... wacht met vista tot dat OS stabiel wordt.
Ok, got the message, zal bij Xp blijven. Thanks. Ik geloof je wel, trouwens die artikels zouden waarschijnlijk mijn petje te boven gaan (te technisch waarschijnlijk)
De CPU is Intel Core 2 Quad - Q6600 Quad Core - speed 2,4 Ghz X 4

Laatst gewijzigd door Pietje : 12 oktober 2007 om 21:54.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:21   #105
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik heb de "Home-Versie", waar ligt het verschil ?? En SP2 heb ik ook, en toch crasht hij nog af en toe (blijkbaar op mijn adsl-modem, maar dat gaat veranderen want Telenet heeft mij een mooi voorstel gedaan).
Telenet? Ge gaat toch geen draadloos van Telenet nemen, he? Of powerline?

Indien ja: zeg dat zo rap mogelijk af! Neem gewoon utp-kabel van Telenet. Wil je toch draadloos: zorg dat dan zelf in de winkel. Anders heb je toch binnenkort mij aan de lijn.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:23   #106
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb de pro versie die ehm... meer controle geeft en minder kleurtjes en toetertjes en drm-belletjes heeft. Heel stabiel hier.

Crashes heb ik amper gehad... enkel tegenwoordig naar drie jaar draaien op een hard disk die 5-6 jaar oud is. Dus ik denk dat ik weet waar het schoentje wringt.

Telenet & mooie voorstellen? Ik zat hier in Leuven bij UPC... 40 GB download per maand. Voor 3 euro minder wil Telenet me nu 10GB per maand geven en dat noemen ze nog een welkom-cadeau

Enne... heb 5 jaar bij telenet gezeten, reken dat je er nul komma nul service krijgt als je internet connectie eruit ligt. Ik stel je voor om even bij je kenissen rond te vragen wat betreft de service van telenet. Je moet eerst naar een nummer bellen en daar je modemnummer intikken. daar krijg je te horen dat je modem goed werkt terwijl je weet dat ie stuk is. Dus op de duur moet je de stekker van je modem uittrekken om te zorgen dat je een medewerker aan de lijn krijgt die je dan eerst (en je zit dan op een betalend nummer) wat afdreigt dat het aan je eigen computer ligt en dan tergend langzaam je gaat leiden doorheen een procedure a la "klik op de knop start. Ga dan naar.." Intussen heb je die pino al vijf keer gezegd wat je IP adres is.

Ehm... ik zou twee keer nadenken en zeker 5 keer rondvragen voor je naar telenet gaat. Een goede raad van een ex-klant.
Ik wil nu niet moeilijk doen, maar wij (ik werk op die dienst die jij nu zit te beledigen) moeten een gemiddelde van MAXIMUM 6min50 per call halen. Dus als een klant zijn ip-adres zegt, zijn we blij als zot dat we een korte call zullen gaan hebben.

Je hebt waarschijnlijk gewoon een groentje aan de lijn gehad of iemand de huid vol zitten blaffen (dan wordt je natuurlijk ook anders behandeld).
Oud 12 oktober 2007, 22:26   #107
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Telenet is goed en snel (maar erg duur) ivm. adsl. maar qua service en prijs per GB erg duur ook. Maar voorlopig zijn er geen goede alternatieven qua snelheid (maar binnen een jaartje zou dat beter moeten zijn). Maar als de snelheid van ADSL voor jou geen probleem is, dan kan je bvb. Dommel of Scarlett eens proberen. Die bieden veel meer voor minder. En als hun helpdesk op niks trekt dan weet je tenminste dat die van Telenet ook op niks trekt.

Enfin, ik ga je niks aanpraten hoor. Telenet is goed (maar heel beperkt qua datavolumes terwijl toch duur) qua snelheid en zolang het werkt. Maar als de boel niet meer werkt dan ben je met telenet aan 2 weken gevecht toe. Dat is mijn ervaring maar informeer je misschien best ook bij kennisen.
En jij klaagt over de service bij Telenet.

Bel es binnen bij dommel. Daar werkt dus exact ÉÉN persoon voor AL hun klanten. Bij telenet kan je binnenbellen van 8u tot 22u en int weekend van 9 tot 17u30. Bij Telenet werken er rond de 50 man constant, maximum queue is bij ons vier personen, en dan is het druk (rond 17u als iedereen thuis komt van werken).

Neen, serieus. Als je goede service eist, zijn er maar twee bedrijven waar je van op aan kunt dat je die min of meer kunt krijgen in dit land: Skynet en Telenet. De rest is echt crappy op dat vlak (wegens gebrek aan financiële middelen).

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 12 oktober 2007 om 22:30.
Oud 12 oktober 2007, 22:29   #108
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Ik heb de pro versie die ehm... meer controle geeft en minder kleurtjes en toetertjes en drm-belletjes heeft. Heel stabiel hier.

Crashes heb ik amper gehad... enkel tegenwoordig naar drie jaar draaien op een hard disk die 5-6 jaar oud is. Dus ik denk dat ik weet waar het schoentje wringt.

Telenet & mooie voorstellen? Ik zat hier in Leuven bij UPC... 40 GB download per maand. Voor 3 euro minder wil Telenet me nu 10GB per maand geven en dat noemen ze nog een welkom-cadeau

Enne... heb 5 jaar bij telenet gezeten, reken dat je er nul komma nul service krijgt als je internet connectie eruit ligt. Ik stel je voor om even bij je kenissen rond te vragen wat betreft de service van telenet. Je moet eerst naar een nummer bellen en daar je modemnummer intikken. daar krijg je te horen dat je modem goed werkt terwijl je weet dat ie stuk is. Dus op de duur moet je de stekker van je modem uittrekken om te zorgen dat je een medewerker aan de lijn krijgt die je dan eerst (en je zit dan op een betalend nummer) wat afdreigt dat het aan je eigen computer ligt en dan tergend langzaam je gaat leiden doorheen een procedure a la "klik op de knop start. Ga dan naar.." Intussen heb je die pino al vijf keer gezegd wat je IP adres is.

Ehm... ik zou twee keer nadenken en zeker 5 keer rondvragen voor je naar telenet gaat. Een goede raad van een ex-klant.
Telenet is SUPER in problemen oplossen! Ja ook al de modem moeten uittrekken maar voor de rest, binnen de twee dagen staan ze aan je deur! Zelfs techniekers terugroepen doen ze, zo was het probleem binnen het uur opgelost! Als ik een probleem heb weet ik dat telenet het binnen de kortste keren zal oplossen, en heb dus ook al verschillende problemen gehad!!!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:30   #109
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

UPC, stopgezet en (vanwege overname door Telenet. Binnenkort Belgacom.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 22:30   #110
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky Bekijk bericht
Telenet? Ge gaat toch geen draadloos van Telenet nemen, he? Of powerline?

Indien ja: zeg dat zo rap mogelijk af! Neem gewoon utp-kabel van Telenet. Wil je toch draadloos: zorg dat dan zelf in de winkel. Anders heb je toch binnenkort mij aan de lijn.
Ik moet op de één of andere manier draadloos kunnen gaan (kabeldoos is twee kamers verder dan het buroke waar mijn pc staat). Wat raad je mij aan ??
Oud 12 oktober 2007, 22:33   #111
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik moet op de één of andere manier draadloos kunnen gaan (kabeldoos is twee kamers verder dan het buroke waar mijn pc staat). Wat raad je mij aan ??
Een draadloze hub of router van de pcwinkel. Niet die van Telenet.
Nadeel is wel dat de Telenet helplijn geen of bitter weinig ondersteuning geeft op apparatuur dat niet van hen is (ook wel logisch ergens), maar voordeel is dat de kans veel reëler is dat je deze helplijn ook niet gaat nodig hebben, wegens minder kans op problemen.

Of trek gewoon een utp-kabel via zolder die twee kamers verder. Veel betrouwbaarder en waarschijnlijk goedkoper.

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 12 oktober 2007 om 22:33.
Oud 12 oktober 2007, 22:34   #112
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oh ja: als je draadloos neemt: neem dan een WPA2-beveiliging met min 128-bit. Laat dit door de pcwinkel instellen. Beter voor je telemeter
Oud 12 oktober 2007, 22:36   #113
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:

Oud 12 oktober 2007, 22:40   #114
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Neen!!! Dikke miserie is dat. Zodra je huis meerdere fasen in de bekabeling heeft --> problemen
stekkerdozen --> problemen
pwl kapot en moet je een nieuwe kopen? --> problemen.

Is trouwens gelimiteerd tot 6,6 Mbit.
Oud 12 oktober 2007, 22:47   #115
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een draadloze hub of router van de pcwinkel. Niet die van Telenet.
Nadeel is wel dat de Telenet helplijn geen of bitter weinig ondersteuning geeft op apparatuur dat niet van hen is (ook wel logisch ergens), maar voordeel is dat de kans veel reëler is dat je deze helplijn ook niet gaat nodig hebben, wegens minder kans op problemen.

Of trek gewoon een utp-kabel via zolder die twee kamers verder. Veel betrouwbaarder en waarschijnlijk goedkoper.
Ok, en de connectie met de (telenet) modem ? Is dat met een soort zendertje (zoals draadloze muizen) ??
Oud 12 oktober 2007, 22:48   #116
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen!!! Dikke miserie is dat. Zodra je huis meerdere fasen in de bekabeling heeft --> problemen
stekkerdozen --> problemen
pwl kapot en moet je een nieuwe kopen? --> problemen.

Is trouwens gelimiteerd tot 6,6 Mbit.
http://www.routershop.nl/products/be...200mbps-av.htm

Citaat:
Devolo dLAN Starterkit 200Mbps AV

Laatst gewijzigd door Vorenus : 12 oktober 2007 om 22:50.
Oud 12 oktober 2007, 22:48   #117
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh ja: als je draadloos neemt: neem dan een WPA2-beveiliging met min 128-bit. Laat dit door de pcwinkel instellen. Beter voor je telemeter
Ok, Ill keep that in mind
Oud 12 oktober 2007, 22:54   #118
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ok, en de connectie met de (telenet) modem ? Is dat met een soort zendertje (zoals draadloze muizen) ??
gewoon een kabeltje tussen de modem en je draadloze zender.

Een tip: je hebt recht op 25 meter utp-kabel bij je installatie van Telenet. Vraag deze ook. Wees niet tevreden met drie meter (of nog erger). Eis die 25 meter op. Kan altijd handig zijn. Die kabel gebruik je om je draadloze zender op je modem aan te sluiten.
Je kan ook die 25 meter gebruiken om de modem met de computer twee kamers verder te verbinden. 25 meter is serieus de moeite en hier geraak je al ver mee. Spaart je een draadloze ap uit (ap = access point).

Ik heb vaak genoeg klanten aan de lijn waarmee dan het draadloos internet even niet werkt. Een nogal veel voorkomende raad die wij dan geven is om het rechtstreeks met kabel te proberen (dus de laptop rechtstreeks op de modem aan te sluiten), zodat we beter kunnen diagnoseren. Probleem is regelmatig dat die kabel nog geen meter lang is waardoor ze de laptop zelfs niet op de grond kunnen zetten tijdens het testen. Zeer vervelend.
Ook zijn er pipo's van techniekers die het draadloos systeem op de electriciteitskast durven plaatsen (geen goed idee). We vragen altijd om het zo ver mogelijk van die kast weg te zetten, maar dat gaat moeilijk met een kabeltje van een halve meter ofzo.
Oud 12 oktober 2007, 23:00   #119
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gewoon een kabeltje tussen de modem en je draadloze zender.
en die draadloze zender zit naast die telenet modem ? (sorry, maar ik ben compleet een leek hierin) En hoe zit het dan met de pc 2 kamers verder ?

Citaat:
Een tip: je hebt recht op 25 meter utp-kabel bij je installatie van Telenet. Vraag deze ook. Wees niet tevreden met drie meter (of nog erger). Eis die 25 meter op. Kan altijd handig zijn. Die kabel gebruik je om je draadloze zender op je modem aan te sluiten.
Je kan ook die 25 meter gebruiken om de modem met de computer twee kamers verder te verbinden. 25 meter is serieus de moeite en hier geraak je al ver mee. Spaart je een draadloze ap uit (ap = access point).

Ik heb vaak genoeg klanten aan de lijn waarmee dan het draadloos internet even niet werkt. Een nogal veel voorkomende raad die wij dan geven is om het rechtstreeks met kabel te proberen (dus de laptop rechtstreeks op de modem aan te sluiten), zodat we beter kunnen diagnoseren. Probleem is regelmatig dat die kabel nog geen meter lang is waardoor ze de laptop zelfs niet op de grond kunnen zetten tijdens het testen. Zeer vervelend.
Ook zijn er pipo's van techniekers die het draadloos systeem op de electriciteitskast durven plaatsen (geen goed idee). We vragen altijd om het zo ver mogelijk van die kast weg te zetten, maar dat gaat moeilijk met een kabeltje van een halve meter ofzo.
Ah ok, ik zal 25m vragen (thx for the advice)
Oud 12 oktober 2007, 23:15   #120
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en die draadloze zender zit naast die telenet modem ? (sorry, maar ik ben compleet een leek hierin) En hoe zit het dan met de pc 2 kamers verder ?
Jip. Dus je hebt de modem van Telenet. Dat gaat zo een zwart bakje zijn waar ook je telefoon een digitale televisiekabel op gaat aangesloten zijn. Daarop zijn dat vijf kabels aangesloten:
- de stroomkabel
- een kabel naar de verdeeldoos van je kabelmaatschappij (maar geplaatst door Telenet, ook wel bekend als de NIU)
- een kabel voor internet
- een kabel voor telefonie (deze gaat dus naar je telefoontoestellen)
- een kabel voor digitale tv.

Als je dus draadloos internet hebt, dan gaat vlak bij je modem (hoewel je die overal kunt plaatsen zolang je kabel lang genoeg is) deze zender staan, verbonden met een kabeltje aan de modem. Dan kun je op een afstand van 15 meter van deze zender internet ontvangen op je pc of laptop via een draadloze ontvanger (koop aub een draadloze netwerkkaart en geen usbstick, die zijn namelijk een pak fragieler).

Die draadloze zender zendt golven uit over de lucht, zoals een radio. De computer twee kamers verder ontvangt deze golven door zijn draadloze netwerkkaart (de ontvanger, dus). De netwerksleutel (die WPA2 waar ik het over had) zorgt er voor dat enkel een computer die deze sleutel kent verbinding kan maken met jouw zendertje.

Vraagje: heb je een laptop? Als je geen laptop hebt, is een draadloze verbinding een vrij nutteloze investering. Dan zou ik echt voor kabels gaan. Je krijgt ze toch gratis van Telenet (tenzij ze dus in totaal de 25 meter overschrijden).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be