Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 16:50   #101
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We mogen ons gelukkig prijzen dat Dewever aan tafel zit !!!!!
Dat geloof ik graag.
Als je met die 'we' de tsjeven bedoelt toch.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 oktober 2007 om 16:51.
Knuppel is offline  
Oud 14 oktober 2007, 16:50   #102
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
En ja hoor: in plaats van het been stijf te houden kiest De Wever voor het postje... Verrader Hoe gaat hij dat uitleggen aan zijn achterban ?
Jeps, als je eenmaal aan de vleespotten hebt geroken, krijg je goesting om ervan te proeven. Stel je voor dat ze ooit het VeeBee zouden vragen om mee te besturen (wat al gebeurd is enkele jaren geleden en toen zeiden ze NEE), wat een ontgoocheling zou dat worden voor hun radicale achterban die liever zegt: "er eerst op kloppen en daarna paske vragen"
Abba Kovner is offline  
Oud 14 oktober 2007, 17:19   #103
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
ik zie niet hoe dit na de uitspraak van BDW nog mogelijk zal zijn,....
Heb jij echt die uitzending gezien? Heeft BDW gezegd dat hij iets van grond zou afgeven? Ik ben zeker van niet, want ik heb gekeken. Waar halen jullie die lulkoek toch?

.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 17:35   #104
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij kan beter eens nalezen wat jij hier schreef de laatste maanden, EddyB.
Heb jij deze hele draad gelezen Knuppel, of reageer je enkel op deze losstaande post? Gelieve eerst alles te lezen, zodat je de contaxt weet...

.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 17:45   #105
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
En ja hoor: in plaats van het been stijf te houden kiest De Wever voor het postje... Verrader Hoe gaat hij dat uitleggen aan zijn achterban ?
Komkom, ik vond Dewever zijn uitleg in De Zevende Dag ergens logisch klinken hoor. Dewever en de NVA zijn realpolitici, zij doen op een andere manier aan politiek dan Vlaams Belang. Wat Vlaamse onafhankelijkheid betreft hebben beiden hetzelfde doel, maar beiden gebruiken een ander middel, waar ik vind dat je moet respect voor hebben. Ik vind het ook altijd gemakkelijk om verrader te roepen aan de zijlijn terwijl de onderhandelingen nog bezig zijn. Ik geef het Vlaams Kartel nog tot het einde van het jaar de tijd om tot resultaten tot komen of toch tenminste dat er een garantie op resultaat is. Hebben ze tegen dan niets bereikt dan zal ik een vlijmscherpe kritiek niet sparen, maar tot zolang geef ik die mensen de tijd om op hun manier tot resultaat te komen, al is deze uiteraard manier niet makkelijk met de Franstaligen en via de Belgische instellingen.

Trouwens wat Brussel Halle Vilvoorde betreft is het logisch dat er nog wat tijd gerokken wordt indien men zoals NVA via het Belgische particratische systeem BHV wil splitsen. De Franstaligen weten nu ook dat dit hun laatste kans is om een algemene regimecrisis te vermijden. Zowieso zal er anders de eerste week na de herfstvakantie gestemd worden. Er is pas sprake van verraad als het Kartel dat niet zou doen op dat ogenblik.

Vlaams Belang heeft een andere weg om tot Vlaamse onafhankelijkheid of autonomie te komen, maar zij is er toch ook nog niet in geslaagd om tot resultaat te komen, laten we eerlijk zijn. En het Vlaams Belang KAN inderdaad iets doen, moest de partij zelf wat meer lef hebben, daar bijvoorbeeld een Vlaamse militie op te richten of meer aandacht te besteden aan buitenparlementaire actie. Maar dit zien we toch ook niet of nauwelijks.

Met andere woorden, alvorens van verrader te roepen aan weerszijden, zou men beter elkaar steunen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 14 oktober 2007, 17:50   #106
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Heb jij echt die uitzending gezien? Heeft BDW gezegd dat hij iets van grond zou afgeven? Ik ben zeker van niet, want ik heb gekeken. Waar halen jullie die lulkoek toch?
Ik heb ook gekeken en geluisterd toen hij -ongeveer- letterlijk dit zei: "Ik besef ook dat je die zure soep niet kan eten als je daar geen lepel suiker door doet. Ik ben bereid die lepel suiker te geven". Blijkbaar zat jij op het twallet toen dit gebeurde. Maar je mag het wel interpreteren. Ga je gang.
Abba Kovner is offline  
Oud 14 oktober 2007, 17:53   #107
Max van Dietschland

Standaard

Laten we ook goed opletten dat eenzijdige splitsing van BHV ons geen nadeel berokkend. Ik verklaar mij nader:

Stel de Vlamingen splitsen BHV eenzijdig, dan wordt de formatie opgeblazen en krijgen we crisis. Tot daar het goede nieuws, echter het slechte nieuws is dat het dan alles of niets is, dus ofwel Vlaamse onafhankelijkheid ofwel geen staatshervorming. Ik vrees dat, de VLD kennende samen met de Franstaligen, in dat geval pogen een paars groene regering te vormen, zonder enige staatshervorming. Op korte termijn is den Belgiek gered en zo'n een paars groene regering zou zelfs bevoegdheden opnieuw federaliseren om zo een Vlaamse regering bevoegdheden af te nemen. Laten we goed opletten.

In feite is Vlaams Belang dan aan zet om via haar manier de Vlaamse onafhankelijkheid desnoods via buitenparlementaire middelen te bekomen.

We kunnen natuurlijk allen wachten op 2009, maar ook dat is een riskante bedoening, want een kleine twee jaar is in politieke termen een eeuwigheid en is de Vlaamse radicalisatie misschien gaan liggen... ?

Oud 14 oktober 2007, 17:53   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de hele draad niet gelezen; ik heb de zeverende dag ook niet gezien.
Wel daarnet de standaard on line bekeken, en dan onmiddellijk naar het forum.
Na drie blz in de draad, kreeg ik er mijn buik van vol.

Zijn hier nu echt zoveel domme mensen op het forum?

Het is toch simpel: er was een verschillend diskoer in de verkiezingspropaganda; het blok was voor onmiddellijke en onvoorwaardelijke splitsing van bhv èn van het land. Het kartel duidelijk niet.
Bart Het Weverke doet nu wat het kartel beloofd heeft.
Wat is dan het probleem?

Hadden jullie nu echt verwacht dat na ampel formatieberaad ineens alle nva-ers blokkers gingen worden?

Djeezes toch. Ne mens zou er diaree van krijgen.

Denk nu niet dat de nva-stemmer in slaap gewiegd worden.
Eddy den B(eer) heeft groot gelijk: wat is de pil en wat is de suiker? De suikerpot staat nog op de onderhandelingstafel in de keuken. Ik reken op de nva-leden, als het ganse gerecht op tafel komt: teveel suiker aan één kant van de taart en ze hoort in iemands gezicht te vliegen. Rustig afwachten maar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 oktober 2007 om 17:55.
De schoofzak is offline  
Oud 14 oktober 2007, 17:55   #109
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ik heb ook gekeken en geluisterd toen hij -ongeveer- letterlijk dit zei: "Ik besef ook dat je die zure soep niet kan eten als je daar geen lepel suiker door doet. Ik ben bereid die lepel suiker te geven". Blijkbaar zat jij op het twallet toen dit gebeurde. Maar je mag het wel interpreteren. Ga je gang.
Als België daardoor beetje bij beetje meer gesloopt wordt, mag NVA wat mij betreft wat suiker geven. Laat ze maar doen op hun manier. Trouwens we hebben nog altijd Vlaams Belang achter de hand als tweede Vlaamse troef moest het mislopen met NVA, laten we toch hopen...

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 14 oktober 2007 om 18:03.
Oud 14 oktober 2007, 18:08   #110
Trajanu$
Banneling

Standaard Het vel is verkocht en de beer danst nog rond.

Laten we niet te hard van stapel lopen. Er is nog niks beslist. Dus nu reeds conclusies trekken is toch erg voorbarig. De beer, het dodelijk schot, en dan pas het vel, remember.

Daarnaast, louter in de hypothetische veronderstelling dat men inderdaad "een prijs" zal betalen voor de splitsing, dan valt het nog af te wachten wat die prijs exact is.

Ten derde wil ik nog wel opmerken dat iedereen doet wat hij wil, maar ik een partij pas zou afrekenen op het einde van de rit. Voorlopig is de rit nog niet eens begonnen, de NVA heeft een grote staatshervorming belooft. BHV is slechts een steentje op het pad dat de NVA beloofd heeft te bewandelen. Pas als de staatshervorming gerealiseerd is vind ik dat een conclusie mag getrokken worden hoe goed, duur enz het gebeurd is.

En ten laatste is de realpolitiek van de NVA en daarvoor de VU de enige die tot nog toe vruchten afgeworpen heeft. De reden dat we nu een bekakt federaal systeem hebben, en geen bekakt unitair systeem is "te danken" aan de democratische vlaamse partij.
Dit gezegd zijnde is het wellicht waar dat er telkens meer in zat, dat men verder kon gaan, enzovoort.
Maar op de achtergrond staan brullen en staan vendelzwaaien kan bezwaarlijk een slimmer taktiek genoemd worden.

Dit laatste met alle respect voor de forummers hier aanwezig. Zoals ik al zei, ieder heeft zijn eigen mening. Mijn mening is steeds geweest, en is nog steeds dat Bart De Wever een verstandig man is. En iemand van zijn woord. Ik plaats hem in een schaars groepje politici waar ik nog bewondering voor heb.

Laatst gewijzigd door Trajanu$ : 14 oktober 2007 om 18:09.
Trajanu$ is offline  
Oud 14 oktober 2007, 18:12   #111
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ik vind het vreemd hoe sommigen op dit forum die zich "Vlaams-nationalist" noemen, Bart Dewever nog trachten te verdedigen. Ik heb hem zwart op wit zien zeggen dat hij de procedure in het parlement wel even wil stilleggen, zodat er nog een akkoord uit de bus kan komen, waar de Vlamingen dan een prijs voor gaan betalen. Het feit dat hij dat zéér eufemistisch 'een lepeltje suiker' noemt, verandert daar niets aan. Bovendien zei hij dat de staatshervorming in fasen kan gebeuren, wat leidt tot uitstel, en in België betekent dat altijd afstel. Dat in schril contrast met zijn vorige grootspraak zoals "we gaan geen prijs betalen voor de splitsing van BHV" en "we gaan voor een onmiddelijke verregaande staatshervorming".

Vreemd hoe sommigen hier zomaar laten inpakken door zijn verbloemde woorden.
U heeft gelijk indien het kartel na de herfstvakantie bij een njet van de Franstaligen niet overgaat tot de beslissende stemming. Dan heeft het Kartel afgedaan.

Komt er een stemming dan krijgen we regimecrisis, dan is NVA-CD&V niets te verwijten, het gevaar komt dan uit andere hoek (VLD en paars groen).

Is er een onderhandeld akkoord over de splitsing van BHV dan geef ik het kartel nog tot 31/12 om verdere resultaten in de staatshervorming voor te leggen.

Resultaten en persoonlijke deadlines die ik stel, daar draait het om, zonder voorbarig te staan brullen aan de zijlijn.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 14 oktober 2007 om 18:14.
Oud 14 oktober 2007, 18:15   #112
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorlopig is de rit nog niet eens begonnen, de NVA heeft een grote staatshervorming belooft. BHV is slechts een steentje op het pad dat de NVA beloofd heeft te bewandelen. Pas als de staatshervorming gerealiseerd is vind ik dat een conclusie mag getrokken worden hoe goed, duur enz het gebeurd is.
Toch niet hoor, de staatshervorming is een detail vergeleken met BHV.
Oud 14 oktober 2007, 18:16   #113
straatrue
Minister-President

Standaard

De discussies hier bewijzen dat het kartel of n-va misschien sneller gesplitst zal zijn dan BHV.

Voor wie het nog niet gelezen heeft:

http://www.mediargus.be/ng/static/vi...63493434673D3D
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 18:18   #114
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

een deftige staatshervorming is veel belangrijker dan een kieskringetje splitsen. Men houdt ons een 'splitsing zonder prijs te betalen' voor, maar de staatshervorming is voor Vlaanderen veel essentiëler.
Als de splitsing van BHV nog niet kan zonder prijs te betalen, vrees ik het ergste.
Enfin, 2009 wordt dan sowieso het jaar van de afrekeing.
Oud 14 oktober 2007, 18:21   #115
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In feite is Vlaams Belang dan aan zet om via haar manier de Vlaamse onafhankelijkheid desnoods via buitenparlementaire middelen te bekomen.
Oei, daar moet ook geen tekeningetje meer bij.

Nu wil ik wel eens zien, dat het VB dat door een kwart van de Vlaamse kiezers wordt gesteund (volgens hun rekenkundige onkunde zou 25% al een meerderheid zijn), hoeveel van die kiezers het VB nog zullen volgen als het al ooit zo ver mocht komen.

Het land in chaos en complete economische ontreddering storten, zal voor vele Vlaamse Belgen een brug te ver zijn. Ik weiger te geloven dat de Vlamingen zo stom zouden zijn om Vlaamse onafhankelijkheid te willen, als ze zouden weten wat de prijs daarvoor zal zijn.

En die prijs zal heel water meer zijn dan die lepel suiker die BDW vandaag in de Zevende Dag heeft beloofd: enkele treinlocmotieven vol suiker met het bijhorend aangetrokken wagons zal dichter bij de waarheid liggen.
Abba Kovner is offline  
Oud 14 oktober 2007, 18:22   #116
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
De discussies hier bewijzen dat het kartel of n-va misschien sneller gesplitst zal zijn dan BHV.

Voor wie het nog niet gelezen heeft:

http://www.mediargus.be/ng/static/vi...63493434673D3D
Woops... geloof ji dat nu echt zelf? Jij houdt wel echt van dat artikeltje he, want je hebt het al enkele keren gepost
Nee hoor, het kartel staat stevig tot nader order, en alles loopt prima tot nu toe... Afwachten wat de pil en de suiker is...
Vergeet niet : het is NIET de Vlaming die de PIL moet slikken en er wat suiker voor krijgt he.. het is andersom!

.
Eddy B is offline  
Oud 14 oktober 2007, 18:23   #117
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Woops... geloof ji dat nu echt zelf? Jij houdt wel echt van dat artikeltje he, want je hebt het al enkele keren gepost
Nee hoor, het kartel staat stevig tot nader order, en alles loopt prima tot nu toe... Afwachten wat de pil en de suiker is...
Vergeet niet : het is NIET de Vlaming die de PIL moet slikken en er wat suiker voor krijgt he.. het is andersom!
Klopt, ik vind het een schitterende samenvatting van de huidige toestand.
straatrue is offline  
Oud 14 oktober 2007, 18:23   #118
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Nee , gewoon een onderdeel van de taktiek en uiteraard een stok achter de deur (wat uiteindelijk tweemaal hetzelfde is ...).
Politiek is ook taktiek en strategie . Of heb je dat nog altijd niet begrepen ?
Veel hangt af van wat Bartje eigenlijk bedoelt met zijn lepeltje suiker. Tot zover afwachten dus.
Maar door zijn verklaring dat hij zich kan vinden bij uitstel in de commissie heeft hij jouw fameuze stok achter de deur open en bloot op tafel gelegd.
Politiek is ook taktiek en strategie, idd.
Oud 14 oktober 2007, 18:24   #119
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BDW heeft gezegd géén prijs te betalen en hij komt op zijn woorden terug. Waarom zou hij daarop ook niet terugkomen? Die smeerlap is gewoon voor geen cent te vertrouwen.
Jeronimo is offline  
Oud 14 oktober 2007, 18:25   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
...

Vlaams Belang heeft een andere weg om tot Vlaamse onafhankelijkheid of autonomie te komen, maar zij is er toch ook nog niet in geslaagd om tot resultaat te komen, laten we eerlijk zijn. En het Vlaams Belang KAN inderdaad iets doen, moest de partij zelf wat meer lef hebben, daar bijvoorbeeld een Vlaamse militie op te richten of meer aandacht te besteden aan buitenparlementaire actie. Maar dit zien we toch ook niet of nauwelijks.

Met andere woorden, alvorens van verrader te roepen aan weerszijden, zou men beter elkaar steunen.
Je geeft zeer raak weer dat er een verschil is tussen de partijen; dat ze ieder hun soort van aanpak hebben.
Maar onder andere (dus er zijn nog andere dinges dan de twee die jij hier aanhaalde) je Vlaamse militie is voor mij "no way" punt dat samenwerking onmogelijk maakt. Tenzij jij er wat anders mee bedoelt dan dat ik vrees dat je bedoelt.
Over je buitenparlementaire aktie mag je best wat duidelijker zijn. Als het aanleunt bij je militie ... of als het alleen maar betogingen zijn met goed gerichte dinges die aangeklaagd moeten worden, of zogenaamd lobbieën ... (alhoewel ik zo vermoed dat het niet zo vreedzaam zal zijn als het uitstekende PR-initiatief om op vele plaatsen, vb. wielerwedstrijden die op tv komen, met vlaamse-leeuwenvlaggen zwaaien)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be