![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alleen spijtig dat het compleet, maar dan ook compleet irrelevant is voor wat betreft zaken als loonvorming.
![]() |
![]() |
#102 |
|
![]() Het is trouwens moeilijk om 'n idee te vormen van "waarlijk vrije" contracten. Waarom in godsnaam zou ik 'n contract afsluiten voor iets dat ik niet nodig heb? Dat is zinloos. Contracten worden afgesloten omdat mensen nou net wél iets nodig hebben. En van zodra iemand iets nodig heeft, zou je hem wel op één of andere manier onvrij kunnen noemen.
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(eigenlijk ging de discussie over arbeidscontracten in het algemeen, niet enkel over loonvorming, dat daar maar één aspect van is)
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me af wanneer links het instituut België in vraag zal stellen. Dit heeft hun veel kiezers gekost.
En de daarop volgende vraag is hoe de verschillende linkse bewegingen/partijen ooit zullen samenwerken aangezien ze allemaal hun eigen visie hebben op de maatschappij dat in weze niet van elkaar verschilt maar omdat men slechts een ander woord gebruikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik wist niet dat wij kiezers hadden ![]()
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
het verschijnsel "staat" is in de huidige maatschappij in volle verwording tot een zeer anachronistich verschijnsel.. Het instituut vervangen door een nog middeleeuwser model is echter alles behalve vooruitgang.
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maar soit,ik denk dat ieder linkse kracht zich bezig moet houden met de onderdrukten te emanciperen,dwz zorgen dat die hun eigen stem kunnen verheffen tegen de onrechten die zij dag dagelijks meemaken.Maar daarvoor zullen de linkse krachten zichzelf wel eens eerst moeten emanciperen van vooringenomendheid en eigen groot gelijk enzo ![]()
De profiteurs,dat zijn deze met zwembaden in hun tuinen,te veel autos op hun opritten enz Laatst gewijzigd door guerin : 19 oktober 2007 om 16:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In wezen is het heel simpel : er is één globalistisch-kapitalistische wereldmacht van de verenigde multinationale firma's er is één wereldvakverbond Zaak is om terug één enkele politieke partij op te richten die aansluit bij deze wereldvakbond in het kader van een soort "gemeenschappelijke actie". Deze "nieuwere internationale" kan gemakkelijk ook aansluiting vinden bij diverse NGO's die Burgerlijke Acties initiëren zoals Greenpeace, 111111 artsen zonder grenzen, amnesty international, human rights watch enz.. Diversiteit kan er gerust nog bestaan in kleinere anarchistische en neomarxistische "denktanks" waarvan de ideeën aan elkaar getoest kunnen worden in een soort overkoepelende "ideologische forumdenktank". Ik geloof dat dit veel minder utopisch is als men wel zou geloven.
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() Beetje zoals ruiten die ingesmeten worden en concrete economische historiografie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het laatste theorie die het einden van de ideologie en het theoriseren inluid dat is van de internationnal situationnist dat een concreet antwoord geeft op de noodzaak van een revolutie en de tegenstelling tussen het bourgoeis wereld of het sociaal realisme en de geémancipeerde samenleving.
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() Zoiets; als je het ene begrijpt zal je het andere allicht ook begrijpen.
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Er is niemand die zich afvraagt of "gierigheid" versus "noodzaak" belangrijk zijn voor de prijsvorming van taart, Picasso's, tweedehandswagens of DVD's, en terecht want ze hebben er geen bal mee te maken. Net hetzelfde voor arbeid eigenlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het middeleeuwse vlaanderen (waar o.a. de leeuw van over gaat) is het Graafschap Vlaanderen, wat Brabanders en Limburgers 'de vlaanders' noemen. De huidige staat België bestaat dus als veel langer dan vlaanderen. Gewoon even historisch muggeziften.
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat muggenziften is niet relevant.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Helaas dat ik enige arbitrariteit zie in het aanvaarden van jouw voorbeeld en dat niet van Strangelove. Ideologie en wetenschap blijken opnieuw intens verweven te zijn met elkaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, eigenlijk niet. Maar goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals Percy al zegt. Ik moét eten, anders sterf ik. Als ik niet wil sterven, dan ben ik onvrij. Want ik moet eten.
Als dat 'een gebrek aan vrijheid is', dan kan dat idd niet. Maar dan definieer jij vrijheid als zijnde Godsvrijheid. Enkel God is vrij, dat is waar.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het alternatief, een gemondialiseerde 'global village' zonder grenzen, zal een rechtstreekse dictatuur zijn. Geef mij dus dan toch maar dat nog middeleeuwser model. Dat is tenminste nog democratisch invulbaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil ook wel gemeenten die allemaal hun eigen natiestaat zijn.
Onderlinge concurrentie. \o/ Democratie is de macht van de meerderheid over het geld van een minderheid dat het in onderlinge toestemming met anderen bijeen heeft kunnen vergaren.
![]() |
![]() |