Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2007, 18:06   #101
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik vraag me af of je de tekst wel gelezen hebt. Ik betwijfel het ten zeerste.
Of je hebt hem niet begrepen. Dat kan ook.
U vindt het "vernuftig" om uw bezit aan een bandiet af te geven, omdat zelfverdediging geweld is?

U vindt dus dat untermensch zoals die busmocro's even veel recht heeft op bestaan als ik en jij?

U vindt dus dat dit een nieuwe levensstijl is dat wij moeten aanvaarden?
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 18:08   #102
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Als je het eens terug leest, dan krijg je antwoord op alle 3 de vragen. Je moet maar eens proberen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 18:10   #103
migrantenjong
Banneling

Standaard

U biedt geen oplossing. "De mensen moeten het zelf aangenaam maken" zeg je? Hoe? Ik zie alleen een oplossing: het onder geweerloopsdreiging ongewenst gemocro van de bus zwieren.

O ja en dat fancy gsmmetje met speaker tegen de grond gooien.
Oud 18 oktober 2007, 18:19   #104
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Geweld met geweld oplossen is ook zo'n 'schitterende' manier.

Ik bied zeker een oplossing. Alleen geen realistische voor overheidsslaafjes zoals u zelve en vele anderen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 18 oktober 2007, 18:21   #105
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gelezen en begrepen, maar ga niet akoord.
Oud 18 oktober 2007, 18:21   #106
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je kan hem niet hebben begrepen, als je enige reactie is dat ik geweld zou goedkeuren. Dat is werkelijk onmogelijk?.
Oud 18 oktober 2007, 18:23   #107
Boadicea

Standaard

Citaat:
Je kan hem niet hebben begrepen, als je enige reactie is dat ik geweld zou goedkeuren. Dat is werkelijk onmogelijk?.
Ik heb eerder de indruk dat je rond de pot draait en je in bochten wringt, zonder rechtdoor te willen zeggen wat je werkelijk denkt.
Oud 18 oktober 2007, 18:24   #108
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan het best begrijpen dat jij last hebt van nuances. Ik vind ze echter onontbeerlijk in een opinie.
Oud 18 oktober 2007, 18:26   #109
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Geweld met geweld oplossen is ook zo'n 'schitterende' manier.

Ik bied zeker een oplossing. Alleen geen realistische voor overheidsslaafjes zoals u zelve en vele anderen.
Wil je uw oplossing kort samenvatten dan?

Kijk he, er is een fout in heel veel linkse redeneringen. Ik noem het de "wat als-fout". Wat als wij nu allemaal verstandig zouden zijn, de jongeren ineens volwassen zouden zijn en de Islamieten gematigd zouden worden. Zou toch mooi leven zijn he?

Ik vind dat ook. Begrijp mij niet verkeerd, maar ik hou niet van geweld. Ik heb in de tijd een paar dingen gezien die mij hebben geleerd dat geweld niet "cool" is, en zeker niet moet worden gebruikt als een oplossing als het anders kan.

Maar er is een probleem in de wat als-redenering. Want terwijl wij hier oude bebaarde grieken citeren en praten over als het wel juist of fout is volgens de predicaatlogica om een bepaalde handeling uit te voeren, denken andere heel anders.
Hun gedachten zijn vaak in de vorm van:

"Ik ben sterk, en ik heb 10 vrienden. Ik doe wat ik wil".

Deze mensen kunnen niet redeneren, en ze zullen ook geen paradigmewisseling ondergaan.

Daarmee is het gerechtwaardigd om jezelf sterk te houden tegen zo'n menen, en waar nodig ingrijpen.

Si vis pacem,

Para bellum
Oud 18 oktober 2007, 18:28   #110
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ik kan het best begrijpen dat jij last hebt van nuances. Ik vind ze echter onontbeerlijk in een opinie.
Ik denk ook ongenuaneerd, maar overlast veroorzaken is een teken van onaangepastheid in mijn ogen en aanpassen gaat volgens mij verder dan enkel de wet volgen. Respect voor een volk dat je binnenhaalt met de rode loper en alle kansen geeft, is om zijn minst op zijn plaats.
Oud 18 oktober 2007, 18:30   #111
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik denk ook ongenuaneerd, maar overlast veroorzaken is een teken van onaangepastheid in mijn ogen en aanpassen gaat volgens mij verder dan enkel de wet volgen.
Nene, dat is het enige relevante. Het enige criterium.

Citaat:
Respect voor een volk dat je binnenhaalt met de rode loper en alle kansen geeft, is om zijn minst op zijn plaats.
Ja. Maar als zij dat niet willen, dan moet dat maar zo.
(Gelieve mij niet tot uw 'volk' te rekenen. Danku.)
Oud 18 oktober 2007, 18:34   #112
Boadicea

Standaard

Citaat:
Nene, dat is het enige relevante. Het enige criterium.
Voor u, maar ik vind overlast veroorzaken zeker geen manier om respect af te dwingen en een goede indruk te maken, die de integratie ten goede komt.

Citaat:
Ja. Maar als zij dat niet willen, dan moet dat maar zo.
(Gelieve mij niet tot uw 'volk' te rekenen. Danku.)
Als zij geen respect willen opbrengen voor hun gastland en vooral niet voor hun gastheren, dan zijn ze in mijn ogen op de verkeerde plaats.

En als jij al zo ver bent, dat je vergeet dat wij dezelfde etnische roots hebben, ben jij degene met het probleem. Ik heb er geen complexen over.
Oud 18 oktober 2007, 18:36   #113
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ze zijn met meer én ze rekenen op de collectieve lafheid en broekschijterij van hun tegenstander. Jaren geleden was ik op een fuif met hele hoop van mijn vrienden. Ook aanwezig was een grote groep marokkanen. Eén van mijn kameraden krijgt domweg ruzie met de migranten, waarop die in groep (circa 10 man) op hem beginnen meppen. Ik ben er zonder nadenken tussengekomen. We waren daar met meer dan 20 man, de rest zou wel volgen, dacht ik. Niets dus. Ze waren allemaal 'iets gaan drinken', 'met iemand aan het praten aan de andere kant van de zaal', 'net even naar buiten gegaan'. Ikke klop gekregen.

Maar als je achteraf naar één van de marokkanen gaat en voorstelt om het met z'n twee eventjes buiten 'te regelen', dan gaan ze lopen. Eens ze hun collectieve sterkte kwijt waren, gingen ze lopen.
Uw verhaal is tekenend voor wat er zich tijdens het weekend in mijn gemeente (en ik vermoed in gans Vlaanderen) afspeelt.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 18:41   #114
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Uw verhaal is tekenend voor wat er zich tijdens het weekend in mijn gemeente (en ik vermoed in gans Vlaanderen) afspeelt.
In mijn buurt was er een discotheek, Dixies. Het was vroeger een wellicht niet zo'n stijlvolle, maar toffe club waar ik als 15-jarige mijn eerste keren uitging. Toen was het nog veilig, er zaten alleen maar Vlaamse "johnnies" en kon ik daar op mijn gemak mij amuseren.

4 jaar later: Dixies is gesloten omdat er elke week werd gevochten. Er ontstond een fenomeen genoemd de "Dixies-bus", namelijk de laatste 64.0 naar Brasschaat op vrijdagavond, dat even vol zat met allochtonen (en daarop lijkende autochtonen die het accentje hebben overgenomen) als een trein naar Buchenwald met joden zat. Op die bus was er soms gevochten, maar in Dixies zelf was er elke week een paar keer gevochten.

En de drugs! Niet te doen. Iedereen zat daar onder XTC, GHB, speed, coke, vanalles.

Nu is het gesloten en gaan ze een lidkaartensysteem invoeren
Oud 18 oktober 2007, 19:51   #115
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Erg dat niemand reageerde ! Maar als vrouw, heb ik hier toch een tip ontvangen : onmiddellijk de 112 opbellen, als ik mijn GSM bijheb. Miscchien dat de tip op de bus kan opgehangen worden.

Maar dan toch ook :

1. als je bij die allochtonen reageert, dan mag je zeker van zijn dat jij van hun mot krijgt,

2. op het openbaar vervoer dat ik neem, is zeker 3/4 allochtoon, dus een autochtoon die ingrijpt kan niet op veel steun rekenen van de andere medepassagiers.

3. men zou eens moeten voorzien in een straf waardoor die allochtoon onmiddellijk en samen met zijn familie uit het land wordt gezet. De familie zal hierdoor wel wat meer toezicht houden op zijn jongeren !
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 20:08   #116
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zegt altijd hetzelfde,en je begrijpt niet waarom mensen de diversiteit en de multicultuur beu worden!
Ben jij al eens overvallen?
Heb jij al eens een oude vrouw zien wenen die net haar pensioentje ontstolen was?
Heb jij al eens nagedacht wat dat doet met een mens zo in mekaar geslagen te worden?? en zeg me eens waarom ze dat doen?
Volgens mij zit uw verstand in uw achterste,als je het niet wil gebruiken kan je er nog altijd op zitten nietwaar!
Je stelt je hier aan als " DE MAN " die het eens zal uitleggen en die is zal gaan zeggen hoe mensen zich moeten gedragen tegenover criminaliteit,in feite weet jij niks over de mensen die je hier voor blok zet.
Weet je wat Adrian,aktie en vooral negatieve criminele aktie gaat op den duur op reactie uitdraaien,ge vraagt u af waarom mensen negatief gaan reageren op zulke zaken,wel ik zal het u zeggen!
Ze worden afgedaan als klagers en negatieve racisten of xenofoben,
van overheidswege worden ze afgedaan als schuldigen van de maatschappelijk ontspoorde multicultuur alleen omdat ze aanklagen wat ze zien en wat ze meemaken en horen omdat ze het beu zijn, omdat ze angst hebben.
Is het zo moeilijk te verstaan dat mensen die rotjong beu worden,wat zou jij dan willen? dat zulke toestanden op aplaus onthaald zouden worden!
Ik weet best dat veralgemenen fout is maar blijkbaar is minimaliseren dat niet,blijkbaar is slikken verplicht maar mag uitspuwen niet.
Weet jij waar ons dat gaat brengen? naar nog meer afstand tussen de verschillende volkeren die hier leven.
Ik laat je hier de keuze om zelf te bepalen wat het ergst is,het niet naleven van wetten door een gedeelte van die snotjong of het ageren ertegen van de bevolking?
Hoe erg ik het ook vind,je kan er niet tussenuit dat de autochtone bevolking naar rechts trekt omdat links in Belgie meer aandacht heeft voor een rechtse islam,eigenlijk gaan we naar een rechtse maatschappij door toedoen van Linkse partijen die niet door hebben dat ze evenveel vooroordelen hebben als hun (ook multiculturele) bevolking,onwaarschijnlijk dat in de toekomst feiten die steeds maar geminimaliseerd worden op enig optimisme zullen kunnen rekenen bij de kiezers.
Oud 18 oktober 2007, 20:10   #117
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RECHTSSVLAANDEREN Bekijk bericht
Zoals ik al eerder schreef: ik zat in een lijnbus en achteraan een 10 tal marokaantjes: keiharde arabische muziek op hun gsm zodat iedereen in de bus urenlang moest meeluisteren! Maar daarmee hadden ze nog te weinig aandacht: ze begonnen keihard op de busvensters te slaan,roepen,en personen die voor hun zaten lastig te vallen.
Daar kan ik me ook mateloos aan ergeren...
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 20:14   #118
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Daar kan ik me ook mateloos aan ergeren...
Den brabaconne "jumpstyle" al op je gsm ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 18 oktober 2007 om 20:14.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 20:15   #119
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Den brabaconne "jumpstyle" al op je gsm ???
Neen, wel de gewone versie!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 20:18   #120
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
O ja en dat fancy gsmmetje met speaker tegen de grond gooien.
In de trein heb ik daar vaak goesting in...welke idiote fabrikant maak zulke ondingen toch ? Die gasten hebben nu hun eigen stereo installatie bij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be