![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kom dus af met argumenten ipv wat stoer geïmponeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
waarover het gaat is het feit dat voor 1800 de metingen allemaal vrij dicht bij elkaar liggen. Pas vanaf de 19de eeuw is er een stijging te zien, die vrij fors is. Vanaf de industriele revolutie dus. Overigens worden zulke grafieken erg veel toegepast, en ze zijn erg begrijpelijk voor ons geschoolde lui. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan houdt u zich van den domme en is deze discussie niets meer dan vingerwijzen. Want dan snapt u maar al te best wat ik bedoel maar gebruikt u trucjes om het mij lastig te maken wat ik echt wil zeggen. En op die manier wil ik niet discussiëren.
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Kom, ik wil gerust verder praten. Dus wat was ook al weer de reden dat de "oorsprong" (wat ik zogezegd niet zou begrijpen ![]() ![]() ![]() Waarom zou de y-as geschaald moeten worden aan de laagste concentraties methaan, co2, NOx, etc. gemeten ooit? want dat is het toch wat gij voorstelt? ![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 13 december 2007 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
voor 1800 zijn het geen metingen, maar proxy-studies, met hun eigen problemen. Daarmee misschien dat die waarden kort bij elkaar liggen...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu, wat is de betrouwbaarheid van die metingen ? Wat is de spreiding van onafhankelijke metingen (standard deviation ?). Dat levert in mijn ogen ook een hoop informatie op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatste maal, de y-as moet van 0 naar het maximale punt lopen om een werkelijk beeld te geven. Als ik een klein raam zou nemen uit een van die metingen dan zou ik ook een heel ander beeld kunnen geven en dat is naar mijn mening niet oprecht. Die grafieken zijn alweer een aantal pagina's terug maar u kunt zelf zien dat ze veel op elkaar lijken maar na nadere bestudering zal blijken dat de groeipercentages ver uit een liggen. Leken zullen echter het idee hebben dat ze allemaal ongeveer dezelfde groei vertonen en ik verdenk sommigen er dus ook van om door een bepaald raam te nemen ze de situatie behoorlijk hebben vertekend.
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
hier alvast een start. ik zal eens proberen wat meer info op te zoeken
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
de TREND maw. Niks vertekening dus. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik geef aan waarom het een vertekening is, u geeft echter niet aan waarom niet. Je mag van mij best de trend aangeven, maar waarom mag de wortel van de y-as niet op 0 staan, is daar een regel tegen of iets dergelijks?
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Allez Daimanta,
de volgende keer maken we grafieken waarin de verschilwaarde worden weergegeven. Dus die bijna constante waarde van voor 1800 wordt afgetrokken van het geheel. Dan hebt ge ook een hele mooie STIJGENDE grafiek. En hij begint bij 0 !!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eigenlijk zal je meerdere manieren van schetsen moeten gebruiken. Een verschilgrafiek, een mooie grafiek met de laagste waarden als ondergrens en een duidelijk grafiek met 0 als ondergrens. Dan kan je werkelijk zien hoe het zit en is vertekening vrijwel een onmogelijkheid.
![]() |
#113 | ||
|
![]() Citaat:
Ik mis daarbij steeds weer de vergelijking met hoeveel CO2 er al duizenden jaren dagelijks loskomt uit de grond op meerdere plaatsen op aarde, zoals bijvoorbeeld daar vlakbij Napels, omgeving Hondsgrot (alleen daar al zo'n 150.000 m3 per dag volgens meting of inschatting van een ruime eeuw geleden). http://www.houwie.net/histart/natuur...bederf001.html Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 december 2007 om 17:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#115 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Que?
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() Als je waarden omtrent 1000 met verschilletjes tot ongeveer 1 in een grafiek wilt uitzetten beginnend met absolute nul, dan krijg je onderaan een allemachtig lang waarde(n)loos verlengstuk tot aan de bodemregel.
![]() |
#118 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Klopt. Het is niet mooi maar wel eerlijk. Zo zie je namelijk dat er een miniem verschil is tussen de waarden. Echter als je als ondergrens 1000 neemt en bovengrens 1001, dan zie je een heel ander beeld. Maar dat is dan wel erg vertekend.
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() Hangt er vanaf hoe je de grafiek moet interpreteren. En welk doeleinde hij heeft. Een grafiek waarin de 0-schaal voor CO2 wordt meegenomen is waardeloos: er is dan geen leven mogelijk. Het is nuttiger, om zoals hier gedaan, de zone er uit te pikken waar binnen de variaties liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De grafiek is misschien niet handig maar wel eerlijk. Eerlijker dan een grafiek die lijkt te verdubbelen maar eigen maar 20% stijgt.
![]() |