Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2007, 09:27   #101
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
ach CAP bestaat dat nog
enfin het zegt al genoeg, het is dus niets geworden zoals velen voorspelden.
Lijst Dedecker daarentegen haalt de kiesdrempel, ook al ben ik VB kiezer.
Zelfs die mogelijk toekomstige partij van De Bruyn van de SP.A rood word mogelijk nog groter dan deze CAP.
Extremisme is nooit goed hetzij links of rechts
CAP is gewoonweg extreemlinks
niets zegt dat de gemiddelde of meest populaire meningen van een bepaald moment ook degene zijn die je zelf moet aannemen. 't is niet omdat al de rest niet anders doet dan in het centrum vissen en appeleren aan 'de mensen' (stevaert) dat wij dat ook moeten doen.

dedecker met zijn 'gezond verstand' is daar ook goed in: hij stelt het zo voor alsof het alom geweten is wat moet gedaan worden, dat het alleen kwestie is van politieke moed (wat hij uiteraard in overvloed heeft). en ik zou cd&v nog vergeten met hun kneuterige 'goed bestuur'. opnieuw dezelfde 'consensus', alleen een kwestie van de wil om het te doen. waarom dedeckers programma de belichaming zou zijn van 'gezond verstand' en wat voor soort 'goed bestuur' we van cd&v mogen verwachten, neen, daar wordt niet teveel naar gevraagd. enfin, das natuurlijk een eeuwenoude truk om mensen vanalles te doen slikken.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini

Laatst gewijzigd door Samsa : 17 december 2007 om 09:29.
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 12:02   #102
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
ach CAP bestaat dat nog
enfin het zegt al genoeg, het is dus niets geworden zoals velen voorspelden.
Lijst Dedecker daarentegen haalt de kiesdrempel, ook al ben ik VB kiezer.
Zelfs die mogelijk toekomstige partij van De Bruyn van de SP.A rood word mogelijk nog groter dan deze CAP.
Extremisme is nooit goed hetzij links of rechts
CAP is gewoonweg extreemlinks
dit doet in deze draad in het geheel niets ter zake maar soit, ik kan gerust wel dingen vinden waarin gij ook een marginale kleine minderheid zijt, en dus een extremist.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 17:03   #103
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Wat een bende kleinzielige zeveraars is al dat extreem-links tuig toch. Eerst een cordon sanitaire aanleggen en dat blijten als hun niet eens ernstig gemeende zever voor de onzin dat het is gezien wordt.

En het grappige is altijd dat extreem-links bestaat uit rotverwende snob-studentjes uit de middenklasse, door de ouders vetgevoederd in hun bureauzetel. Je zou kunnen zeggen dat ze de arbeidersklasse zelf uitbuiten door hun manier van leven; altijd maar meer en meer consumeren en toch zelf geen poot uitsteken.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 21:24   #104
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

jij bent vast en zeker de dubbelnick van een LSP'er of zoiets.
Oud 17 december 2007, 21:28   #105
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
En het grappige is altijd dat extreem-links bestaat uit rotverwende snob-studentjes uit de middenklasse, door de ouders vetgevoederd in hun bureauzetel. Je zou kunnen zeggen dat ze de arbeidersklasse zelf uitbuiten door hun manier van leven; altijd maar meer en meer consumeren en toch zelf geen poot uitsteken.
Waarom zou extreem-links moeten breken met een traditie door Marx zelf ingesteld?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 21:53   #106
Vrijgevochten
Burger

Standaard

Geef één reden waarom Belgie unitair moet worden?

Is het geen non - argument als je zegt dat als Vlaanderen onafhankelijk wordt dat we dan nog kleiner zijn. Zeker in een Europa dat net groter wordt.
Als je toch een internationalistisch argument zou aanhalen dan is het zelfs dom om belgie te verdedigen, toch het federaal bestel of het terug samenvoegen ervan.
Want het is net Europa die de staten an sich in belang doet mindere, daar ze voor meer dan vijftig procent zegt in welke richting de wetgeving in de lidstaten moet gaan. Dit zou eveneens zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen, maar evenzeer voor een unitair belgie. Staten zijn steeds meer aan het dalen in waarde, met een groter wordend Europa.
Het is echter psychologisch bewezen dat mensen geborgenheid nodig hebben en best een thuis hebben. Daar een volksgemeenschap uit mensen bestaat hebben ook zij geborgenheid nodig.

Ik stel voor het "staatsdenken' in vraag te stellen en naar nieuwe creatievere ideeën te gaan in het samenstellen van een samenleving en dit steeds met respect voor de eigenheid van regio's (taal, cultuur, traditie). Samenwerken kan enkel lukken wanneer eenieder elkaar erkent in zijn eigenheid. Een Europa van volkeren ga je niet bereiken met hier in belgie terug naar de oorsprong te gaan van de problemen. Ik snap de unitaristen niet, vooral de Vlamingen onderhen, tenzij ze zich van adel wanen. Want het waren zij die het vroegere, oubollige belgie tot een monoculturele franstalige staat wilde ombouwen. Als je dan toch progressief wil doen, kom dan met andere ideeën en argumenten op de proppen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
De "Vlamingen". Wat is dat?

De flaminganten worden alvast niet geboycot. Integendeel. De unitaristen, die nota bene talrijker zijn, krijgen helemaal niets.

Voor de rest heb ik wel sympathie voor uw actie. Jullie hebben duidelijk hetzelfde probleem als wij. Misschien een reden om elkaar te respecteren.
Vrijgevochten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2007, 07:30   #107
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
dit doet in deze draad in het geheel niets ter zake maar soit, ik kan gerust wel dingen vinden waarin gij ook een marginale kleine minderheid zijt, en dus een extremist.
Ik baseer me louter op electorale uitslagen. CAP kennen niet veel mensen. De naambekendheid van Vlaams Blok daarentegen is wat anders. Akkoord CAP bestaat nog maar pas, maar heeft de media niet mee en lijkt een doodgeboren kind te zijn.

Er zijn al zoveel ettelijke probeersels geweest zowel ter linker als ter rechterzijde.
Als zelfs Yves Desmedt zegt dat het VB een brede volkspartij is, wie ben ik dan om te zeggen dat het VB niet marginaal klein is.
Even serieus blijven hé.

Don't get me wrong er zijn zeker slechte punten bij het VB maar op sommige punten hebben ze gewoon gelijk.
De mensen die wegtrekken naar Lijst Dedecker gaan nog spijt hebben.
Bij Dedecker moet je niet zijn voor Vlaams nationalisme. En ja oké Dewinter kan soms onnodig provoceren of radicaal zijn maar dat is gewoon politiek.

Verruiming was enkel in stijl en niet in ideeën. Als je daarover struikelt en weggaat omdat VB zogezegd 'terug extremistischer' wordt dan noem ik dat hypocrisie en flauwe kul. Je moet dan wel heel naïef zijn geweest. Het doel en het programma bleef altijd hetzelfde, het bleven dezelfde mensen.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be