Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 20 december 2007, 09:45   #101
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik dank de Heer dat ik op 10 juni 2007 de enige juiste keuze heb gemaakt. 2 keer Vlaams Belang. Ik heb nochtans getwijfeld omdat ik echt van de Verhofstadt af wilde om op het kartel te stemmen. Wat blijkt de stemmen van het kartel gaan wel naar Verhofstadt zekers.

Ik heb het kartel na de verkiezingen wel een faire kans gegeven om zich eens te bewijzen, wel ze hebben gefaald, erger nog ze hebben onvoorwaardelijk gecapituleerd.

God zij dank heb ik op 10 juni een ideologische stem gegeven. Dat is nog altijd het best.
En welke oplossingen biedt Uw juiste keuze?
Chipie is offline  
Oud 20 december 2007, 09:54   #102
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De situatie is dusdanig ernstig en het verraad zo groot, dat er een zo sterk mogelijke formatie moet opgericht worden naar de verkiezingen van 2009 toe. Eén die de meerderheid kan halen in Vlaanderen.

Vlaams Belang kan dat helaas niet alleen, daarom is er versterking nodig. Uiteraard moet men zien wie men aan boord haalt. Frank Vanhecke had groot gelijk toen hij Dedecker niet moest hebben, getuige zijn intervieuws in Waalse kranten. En dat heerschap zit zelfs nog niet aan een onderhandelingstafel. Wat moet dat dan zijn.

Echter in NVA zitten wel degelijk, zelfs een vrij groot aantal mensen die wel betrouwbaar zijn. Bijvoorbeeld Marc Demesmaeker.

Echter de test voor NVA volgt nu deze week. Ze moet nu het kartel opblazen en tegen de regering Verhofstadt stemmen. Alleen op die manier bewijzen ze dat ze woord houden en betrouwbaar zijn. En dan is er geen probleem om de Vlaams nationale krachten eindelijk te verenigen.
Bwa, ik weet niet of ze het kartel nu moeten opblazen. Het lijkt mij verstandiger om dat op 23 maart op te blazen. Eigenlijk gaat de formatie nu gewoon voort eh. Als er op 23 maart geen staatshervorming klaart ligt, de boel opblazen en naar de oppositie gaan. Dan is het voor de vlaming superduidelijk wat er gebeurt en moet Leterme niet proberen om om het even welk akkoord te verkopen als "aanzet tot staatshervorming". Als er dan toch geherfederaliseerd moet worden zullen ze er de spa moeten bijhalen en dat kan alleen maar goed zijn na 2009 want dan bestaat de vlaamse oppositie alleen uit NVA, LDD en VB.
En volgens mij kunnen die 3 beter op eigen benen blijven bestaan, maar duidelijk aangeven dat wat hen betreft het cordon niet meer bestaat...
sjarel is offline  
Oud 20 december 2007, 09:58   #103
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Bwa, ik weet niet of ze het kartel nu moeten opblazen. Het lijkt mij verstandiger om dat op 23 maart op te blazen.
Nadeel: de NVA kan geen toekomst zonder de CD&V voorbereiden, en is niet gereed voor als er verkiezingen zouden komen.
Kortaf is offline  
Oud 20 december 2007, 11:14   #104
giserke
Banneling

Standaard

De N-VA heeft op dit moment eigenlijk geen reden om uit het Kartel te stappen om de heel eenvoudige reden, dat er effectief nog geen regering en regeerakkoord is. Ook CD&V heeft nog geen reden om het kartel te verbreken. Maar op 23 maart is het wel de "dag des oordeels". Hier moeten garanties in staan voor de staatshervorming en BHV. Bij gevolg is het absoluut noodzakelijk dat N-VA hierbij op post blijft. Zonder garanties op een staatshervorming op 23 maart kan onder geen enkel beding deelname van het kartel in de regering mogelijk zijn. Als de CD&V dan nog wil regeren, is het kartel voorbij!
Het heeft dan voor ons toch geen zin meer een kartel te vormen met een partner die zichzelf in de doemenis gaat rijden.

Dat zal waarschijnlijk de conclusie zijn van vanavond. Zo zal ik het dan toch verdedigen.

Laatst gewijzigd door giserke : 20 december 2007 om 11:21.
giserke is offline  
Oud 20 december 2007, 11:16   #105
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Nadeel: de NVA kan geen toekomst zonder de CD&V voorbereiden, en is niet gereed voor als er verkiezingen zouden komen.
Als er verkiezingen komen..... nu in Juni zonder CD&V zullen we de CD&V stemmen maar voor het rapen hebben.
giserke is offline  
Oud 20 december 2007, 11:26   #106
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De N-VA heeft op dit moment eigenlijk geen reden om uit het Kartel te stappen om de heel eenvoudige reden, dat er effectief nog geen regering en regeerakkoord is. Ook CD&V heeft nog geen reden om het kartel te verbreken. Maar op 23 maart is het wel de "dag des oordeels". Hier moeten garanties in staan voor de staatshervorming en BHV. Bij gevolg is het absoluut noodzakelijk dat N-VA hierbij op post blijft. Zonder garanties op een staatshervorming op 23 maart kan onder geen enkel beding deelname van het kartel in de regering mogelijk zijn. Als de CD&V dan nog wil regeren, is het kartel voorbij!
Het heeft dan voor ons toch geen zin meer een kartel te vormen met een partner die zichzelf in de doemenis gaat rijden.

Dat zal waarschijnlijk de conclusie zijn van vanavond. Zo zal ik het dan toch verdedigen.
Jij?
Of weet je al wat die van BDW zal zijn?
Oud 20 december 2007, 11:27   #107
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Wat is het nu? Wat moet er nu eigenlijk concreet zijn? Was er eerst niet sprake van geen regeringsdeelname zonder staatshervorming, zonder meer? Daarna werden dat garanties op een staatshervorming en uiteindelijk wou men zelfs genoegen nemen met garanties dat over een staatshervorming kon worden gepraat. Heb ik de heer Leterme dan zo verkeerd begrepen als hij in Ter Zake zei dat een akkoord over institutionele hervormingen gewoon onmogelijk was tegen 23 maart? Heb ik hem dan zo verkeerd begrepen als hij het had over een "uitzicht op"? Hij had het zelfs niet over een uitzicht op een staatshervorming. Dit begint wat mij betreft toch Verhofstadtiaanse trekjes te krijgen... Maar ik vergis me graag uiteraard!
den ambetantsten is offline  
Oud 20 december 2007, 11:29   #108
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

By the way.
Jullie vertrouwen in de tsjeven is hartverwarmend. Nochtans is het niet de eerste keer dat ze de N-VA een loer proberen te draaien.
Oud 20 december 2007, 11:30   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Wat is het nu? Wat moet er nu eigenlijk concreet zijn? Was er eerst niet sprake van geen regeringsdeelname zonder staatshervorming, zonder meer? Daarna werden dat garanties op een staatshervorming en uiteindelijk wou men zelfs genoegen nemen met garanties dat over een staatshervorming kon worden gepraat. Heb ik de heer Leterme dan zo verkeerd begrepen als hij in Ter Zake zei dat een akkoord over institutionele hervormingen gewoon onmogelijk was tegen 23 maart? Heb ik hem dan zo verkeerd begrepen als hij het had over een "uitzicht op"? Hij had het zelfs niet over een uitzicht op een staatshervorming. Dit begint wat mij betreft toch Verhofstadtiaanse trekjes te krijgen... Maar ik vergis me graag uiteraard!
JIJ vergist je niet....
Oud 20 december 2007, 11:38   #110
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
By the way.
Jullie vertrouwen in de tsjeven is hartverwarmend. Nochtans is het niet de eerste keer dat ze de N-VA een loer proberen te draaien.
²

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 20 december 2007, 11:42   #111
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

dat krijg je ervan als je het propaganda van cd&v/nv-a gelooft

propaganda is maar propaganda
Sywen is offline  
Oud 20 december 2007, 11:54   #112
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dat krijg je ervan als je het propaganda van cd&v/nv-a gelooft

propaganda is maar propaganda
Zegt degene die rotsvast gelooft dat Verhofstadt garant staat voor het positieve imago van Belgique in het buitenland....
Oud 20 december 2007, 11:55   #113
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij?
Of weet je al wat die van BDW zal zijn?
ja ik weet die al, want met iets anders geraakt hij niet over de brug.

Laatst gewijzigd door giserke : 20 december 2007 om 12:01.
giserke is offline  
Oud 20 december 2007, 11:56   #114
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Leterme is de N-VA niet. Hij moet weten wat hij wil. Is het niet naar onze goesting = KNAL
giserke is offline  
Oud 20 december 2007, 12:00   #115
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
By the way.
1: sommigen in de CD&V
2: Blijkbaar is de N-VA die sommigen telkens te snel afgeweest.
3: Die sommigen komen meer en meer alleen te staan in de CD&V.
4: Zonder N-VA in het kartel is er aan Vlaamse kant een minderheidsregering. Dit staat garant voor leuke verkiezingen in de toekomst.
giserke is offline  
Oud 20 december 2007, 12:01   #116
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt degene die rotsvast gelooft dat Verhofstadt garant staat voor het positieve imago van Belgique in het buitenland....

hah, mis

maar verhofstad is nog altijd 100x beter dan die idioot Leterme.
Sywen is offline  
Oud 20 december 2007, 12:03   #117
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
hah, mis

Zijn buik is alleszins al goed ingevet voor de landing.
giserke is offline  
Oud 20 december 2007, 12:03   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hah, mis

Volgens de propagandamachines wel ja....
Oud 20 december 2007, 12:08   #119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1: sommigen in de CD&V
2: Blijkbaar is de N-VA die sommigen telkens te snel afgeweest.
3: Die sommigen komen meer en meer alleen te staan in de CD&V.
4: Zonder N-VA in het kartel is er aan Vlaamse kant een minderheidsregering. Dit staat garant voor leuke verkiezingen in de toekomst.
Die 'sommigen' hebben het toch maar lekker voor mekaar gekregen Leterme onder Verhofstadt III te laten dienen. Op die manier wou ik dat de Vlaams-nationalisten 'meer en meer alleen komen te staan'.

Blijf je vooral goed vasthouden aan je ijzersterke geloof in de onmisbaarheid van de N-VA.
Oud 20 december 2007, 12:10   #120
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hah, mis

Premierschap is veel te hoog gegrepen voor Leterme. Hij heeft evenveel diplomatie als een nijlpaard.
Eerste Schepen te Ieper, tot daar aan toe, maar om Federaal Eerste Minister te worden, deugt hij gewoon niet.
Pietje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be