![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De helft van dit forum spreekt met een gespleten tong. Aan de ene kant is de CD&V-N.VA niet hard genoeg in hun opstelling tegenover de franstaligen, waardoor het 6 maanden duurt, aan de andere kant klaagt men dat het te lang duurt, terwijl Verhofstadt een regering op poten probeert te zetten. Het is het één of het ander. Of je bent voor een grote staatshervorming, en je maalt er niet om dat de regering nog een jaar op zich laat wachten, of je bent voor het op poten zetten van een regering, zodat ook andere dossiers aangepakt kunnen worden. En kom nu niet af met een antwoorden als "het eenzijdig uitroepen van de onafhankelijkheid", "BROV!" en dat soort zaken, want er is geen brede politieke voedingsbodem voor, dus volstrekt onrealistisch. Ik vind het prachtig wat Verhofstadt probeert, hoewel ik niet tot zijn strekking behoor. Hij steekt zijn nek uit, waar Leterme al tweemaal gevallen is, en probeert vanuit een volledig andere visie de onderhandelingen te benaderen. Ik was verdomme voor hem aan het supporteren op een bepaald moment, hij zou het klaarspelen, een regering vormen op een aantal weken ... Ik vind het erg dat alle franstalige partijen rond de pot blijven draaien. Ze zetten de politiek in hun ondergoed, en de geloofwaardigheid van het systeem krijgt een deuk. Dat Milquet niet thuishoorde in oranje-blauw, dat begrijp ik, haar standpunten liggen mijlenver van die van de anderen. Maar hiermee telkens weer in de kijker lopen, is gewoon schandalig. De MR kan er ook wat van, nu ze niet Reynders maar Verhofstadt als (interim)premier krijgen. De MR begrijp ik echter volledig in hun verzet tegen cdh. Deze partij (de MR dus) is volgens mij DE franstalige partij waarmee men nu al die dagen al heeft KUNNEN onderhandelen, dus bij mij hebben ze nog wat krediet. En dan de PS, tja, ze leveren voldoende zetels voor een brede regering, hoewel hun toetreden voor de MR ook even slikken was. Ik hoop dat ze zich opwerpen als "redder des vaderlands". De kans is redelijk klein.
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead Laatst gewijzigd door svenforum : 18 december 2007 om 14:34. Reden: Onduidelijke zinsconstructie |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En langs Vlaamse kant is er enkel een meerderheid mogelijk met het VB of de VLD en de Walen willen het VB zeker niet in de regering. Alles zit dus opnieuw pot vast. ik had al geschreven in het verleden dat niemand de boel los zou krijgen zonder brokken te maken. |
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
|
![]() Je leest niet goed: ik pleit juist voor zoveel mogelijk rechtstreekse inspraak via wijkraden, arbeidersraden en noem-maar-op-raden.
![]() |
![]() |
#105 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Neen, of heb jij wel direct beslissingsrecht? Kun jij meewerken aan hoe een wet of zelfs maar een gemeentebesluit tot stand komt?
Citaat:
Laatst gewijzigd door Burkide : 18 december 2007 om 14:37. |
||
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Artikel 4: De grenzen van de vier taalgebieden kunnen niet worden gewijzigd of gecorrigeerd dan bij een wet Artikel 5: De wet kan, indien daartoe redenen zijn, het grondgebied indelen in een groter aantal provincies. Een wet kan bepaalde gebieden, waarvan zij de grenzen vaststelt, aan de indeling in provincies onttrekken, ze onder het rechtstreekse gezag plaatsen van de federale uitvoerende macht en ze een eigen statuut toekennen. Artikel 6: De onderverdelingen van de provincies kunnen alleen door de wet worden vastgesteld. Artikel 7: De grenzen van de Staat, van de provincies en van de gemeenten kunnen niet worden gewijzigd of gecorrigeerd dan krachtens een wet. Artikel 10: De Belgen zijn gelijk voor de wet; zij alleen zijn tot de burgerlijke en militaire bedieningen benoembaar, behoudens de uitzonderingen die voor bijzondere gevallen door een wet kunnen worden gesteld. Artikel 14bis: De doodstraf is afgeschaft. (waardeloos in oorlogstijd, zie connotatie in artikel 18) Artikel 15: De woning is onschendbaar; geen huiszoeking kan plaatshebben dan in de gevallen die de wet bepaalt Artikel 16: Niemand kan van zijn eigendom worden ontzet dan ten algemenen nutte, in de gevallen en op de wijze bij de wet bepaald Artikel 22: Ieder heeft recht op eerbiediging van zijn privé-leven en zijn gezinsleven, behoudens in de gevallen en onder de voorwaarden door de wet bepaald. En zelfs krankzinnige artikels: Artikel 29: Het briefgeheim is onschendbaar. De wet bepaalt welke agenten verantwoordelijk zijn voor de schending van het geheim der aan de post toevertrouwde brieven. &c&c&c |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Uit Standaard online: "Ecolo, de derde linkse Franstalige partij, benadrukt intussen dat zij niet geweigerd heeft om in een regering te stappen. 'Maar we hebben nog geen uitnodiging gekregen om aan ongeacht welke regering deel te nemen', aldus co-voorzitter Javaux." Ze zien de bui al hangen... De groenen zullen de aanwezigheid van N-VA moeten aanvaarden, ze hebben geen andere keuze. Maar de N-VA zal sowieso weinig invloed hebben in de interimregering aangezien ze niet van plan zijn om een ministerpost op te nemen, dus dan zullen de groenen hun veto tegen de N-VA misschien laten vallen... |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Als een regering met de franstaligen niet meer mogelijk is ,waarom dan
niet Belgie opheffen en doorgaan met de Vlaamse regering? ![]() De nationalisten krijgen toch gelijk dat Belgie achterhaald is. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 18 december 2007 om 15:03. |
![]() |
![]() |
#110 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Meschien kan de BUB VHS redden
![]() Oeps die konden nog niet over de drempel ![]()
#111 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat ik weet dat er wel tal van verwijzingen zijn, schrijf ik dit voor de duidelijkheid er nog eens bij, en redeneer dat, mochten deze niet aanwezig zijn in de grondwet, je dan pas voldoende reden hebt om het een vod te noemen. Waarop jij een hoop artikels die verwijzen naar andere wetten copy paste naar dit forum. Leuk. Tof. Prachtig. Goed, we zijn het er dus over eens dat er verwijzingen zijn naar andere wetten in de grondwet. Mijn vraag aan jou is nu, vind je het nog steeds een vod?
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead |
|||
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() Die man kan het niet.
|
![]() |
![]() |
#114 |
Burger
|
![]() Prachtig, selecteer je één zinnetje uit de hele post, en die beantwoord je met zo'n dooddoener.
Je doet je nick alle eer aan.
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead Laatst gewijzigd door svenforum : 18 december 2007 om 15:14. Reden: Verwijzing naar oorspronkelijke quote vergeten |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En meer dan die 'dooddoener' valt er in my humble opinion over Verhofstadt en de VLD niet te zeggen. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#118 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Was dit bijna uit het oog verloren, bedankt dat je me er indirect op wijst.
"Free your mind and the rest will follow, Be color blind, don't be so shallow" - En Vogue, Free Your Mind " The serpent is crawling inside of your ear, He says you must vote for what you want to hear! Don't matter what's wrong as long as you're alright! So pull yourself stupid, rob yourself blind!" - Iron Maiden, Be Quick Or Be Dead |
|
![]() |
![]() |
#119 |
Europees Commissaris
|
![]() Er valt over te discussiëren, nietwaar? In een eerste opwelling dacht ik dat het geen slecht idee was die acht jaar af te meten aan de staat van rust, geluk en verstandhouding waarin de door VHS geleide Belgische staat op dit moment verkeert.
Bij nader toezien zal ik dat, pour le besoin de la cause, achterwege laten. Laatst gewijzigd door Kortaf : 18 december 2007 om 15:36. |
![]() |
![]() |
#120 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Burkide : 18 december 2007 om 16:00. |
||||
![]() |