![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() En vlug op het FR overgeschakeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor een stuk hebt u zelfs gelijk. Een deel van het probleem is dat veel vlamingen door dan gewoon op het Frans over te schakelen ook toelaten dat zoiets gebeurt. Neemt niet weg dat franstaligen moeten begrijpen, dat een ander en groeiend deel van de vlamingen dit absoluut niet meer wil pikken en dat steun verlenen aan dit soort situaties samenleven onmogelijk maakt. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 18 december 2007 om 23:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Partijlid
|
![]() Ik kom meerdere malen per week in Brussel, en ik bestel altijd in het Nederlands!
Nog nooit geen probleem gehad, maar ja als je er aandacht aan schenkt en afkerend reageerd... Bestel gewoon in het Nederlands en ze begrijpen je wel...zoniet bestel je gewoon een tweede maal in het Nederlands (Vlaams). Gebaar dat je een frans verstaat en wonder boven wonder ze BEGRIJPEN het... Jij toch OOK? |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk probleem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Partijlid
|
![]() @ filosoof i.v.m. het CV van Maingain: Maingain doet GEEN ENKELE moeite om Nederlands te spreken, noch in Brussel en zelfs niet in Vlaaderen. Dat hij een Nederlands diploma heeft, kan best zijn. Maar wat ben je met een diploma als je er niets mee doet? Mss. hangt het wel in zijn toilet.
![]()
Se dice il peccato ma non il peccatore Laatst gewijzigd door Alexander de Grote : 19 december 2007 om 03:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ok, dan maar de punjes op de I plaatsen...in Brussel en de regio...nu goed? Ik spreek altijd Nederlands in de regio Brussel, en ik heb nog nooit taal problemen gehad! Maar ja als die pipo's (van het forum)in Brussel komen denken ze dat men er geen Nederlands begrijpt en beginnen dan maar wat koeterwaals te broebelen!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze zei me dat ze geen NL kende. Ik heb haar gezegd dat ik haar niet geloofde, zeker toen ze me vertelde dat al haar kinderen in het NL hadden gestudeerd. Toch NL gesproken en wat bleek: ze sprak het verdorie beter dan Milquet. Veel vlotter. Ze zei me: Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat ik geen NL kende, maar je hebt gelijk; ik ben helemaal geen nul voor NL. Als ik in Ronse NL spreek, gaat het niet want een zwarte, die moet Franstalig zijn en men schakelt automatisch over op het FR. Ik heb haar aangeraden om voortaan te zeggen dat ze uit Brazilië kwam en geen FR of EN sprak, enkel Portugees. Met de glimlach op haar lippen en met de intentie om weer een cursus NL te gaan volgen hebben we afscheid genomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister-President
|
![]() De realitiet als VL is zeker niet altijd aangenaam in BR; maar veel FRbelgen hebben last van een ziekte. Ze denken dat ze geen NL kennen; maar eenmaal ze zich toch smijten, lijkt het aardig mee te vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() Het is niet het einde van de wereld als u iemand Nederlands in uw stad of dorp hoort spreken. Nederlands is een taal en Nederlandstaligen zijn mensen, weet je.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Natuurlijk niet: de nazi-flaminganten hadden eerder gedacht aan vierendelen om daarna de gespietste ledematen aan de Zuidgrens met Wallonië/Frankrijk te plaatsen.
![]() |
#119 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu is het zo dat in de Waalse scholen de tweede taal kan gekozen worden, en bijna alle Walen (de slimme niet) kiezen Engels een taal waarin ze zich niet kunnen uitdrukken omdat ze nooit de vocabulaire zullen onder de knie krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een Amerikaan die Frans praat is even onverstaanbaar, enz. = foutieve veralgemening. Vocabulaire is meestal geen probleem want enorm veel FR-woorden in het EN. |
|
![]() |
![]() |