![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1181 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en een maand vasten is geen extreme vorm van ascetisme ??
![]() |
#1183 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat een moslim er tijdns de ramadandagen nogal sloom bijloopt ligt dus niet aan het "vasten" maar wel aan de "nachtbrakerij". Dat zwangere en menstruerende vrouwen en mensen die zwaar werk doen of personen vervoren als buschauffeur of piloot "vrijgesteld" zijn van ramadan is ook niet meer dan logisch. De "spirituele" zin van ramadan is mij dan ook een raadsel, maar ja ook andere religies kennen feesten waarbij er onbehoorlijk veel geconsummeerd wordt - maar geen enkel andere religie doet dat voorkomen als een dad van "ascetisme" of "onthechting"... Laatst gewijzigd door R.Verhiest : 12 juli 2013 om 15:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1184 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij ook niet. Maar wat bedoelt Spengler precies? En bedoelt hij hetzelfde als ik?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1185 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog beter is het zelf uit te proberen. Men kan onmogelijk oordelen over zaken waarvan men de smaak (dhawq) nog niet geproefd heeft.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 juli 2013 om 16:14. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1186 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je met geloof faith / foi of belief / croyance?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1187 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1188 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat is zowel fysiek als spiritueel erg heilzaam. Een werkelijk bevrijdende ervaring. Probeer het eens.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1189 |
Banneling
|
![]() 14. Dus je kan in geen enkel klooster een emanatie v God zien ?
15. Zou de interreligieuze dialoog niet vlotter verlopen zonder text book answers ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1190 |
Banneling
|
![]() 16 Peter Sloterdijk gelezen ? K ga veel vragen putten uit Leben andern.
Je gaat dat zeer graag lezen denk ik. En dan wacht ik wel een maand met verder roosteren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1191 |
Banneling
|
![]() 17 Is er plaats voor transhumanisten in de interreligieuze dialoog ?
18 Wie zou je zijn geweest in Troje ? Odysseus Nestor of Calchas ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vijftien uur niks eten, en dan, na zonsondergang, schransen zoals in de beste Romeinse tradities, vind u heilzaam en bevrijdend ??
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 13 juli 2013 om 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1193 |
Banneling
|
![]() 19 Die negatieve filosofie lijkt me bodemloos. Op grond waarvan ga je bepalen dat bepaalde concepten onzuiver (sic) zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1194 |
Banneling
|
![]() 20. Hoe heb je Nietzsche eigenlijk ontdekt ? Via die islamfilosoof die hem 'de wijze man v h westen ' noemde ? Ik heb hem opgeraapt op de speelplaats v h atheneum. Waar hij circuleerde naast het groene boekje v Gaddafi en Lenin Trotsky dingen. Hesse, Kierkegaard, Nietzsche ... achteraf bekeken hebben ze voor mij iets van popidolen of iets van soft drugs. Rebels without a cause.
Sartre of Dali. In wezen vonden wij dat even geschikt om ons te profileren als avant garde. Naar een liefje schreef je op woensdag een paar verzen vn Baudelaire. In de hoop dat je haar op zaterdag meekreeg nr Ingmar Bergman. Maar Saturday Night Fever was ook wel okee, als dat meer haar ding was. Wat voor jou waarschijnlijk nihilisme is, is voor mij een soort lichtheid van bestaan. Mijn vraag is dus : hoe komt het toch dat de ene best z'n draai vindt in het postgod, terwijl de andere er bijna ziek van wordt ? Laatst gewijzigd door Knipp : 13 juli 2013 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1195 |
Banneling
|
![]() 21. Ben je je bewust van je theologische spagaat ?
Ik bedoel het volgende. Aan de ene kant zie ik je brede bochten maken om een theologische discussie te vermijden. ( wat heel verstandig is want theologisch is de islam een lachertje natuurlijk ) Aan de andere kant heb je wat theologisch jargon nodig om je politieke islam wat spiritueel cachet te geven. Je wil bevoorbeeld rijk en luxueus leven. Maar zo plat mag je het niet stellen natuurlijk. Het klinkt veel voornamer in z'n negatieve theologische formulering : ik ben tegen het uitdoven v h ego in god. Klinkt zo veel voornamer en minder ... westers ![]() Laatst gewijzigd door Knipp : 14 juli 2013 om 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1196 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie zegt dat dit gebeurt? Toch plezant hé, praten over iets waar je geen kennis over bezit. Uw bewering is fout en bovendien is het ons niet toegestaan 'te schransen na zonsondergang'. Dat is niet de bedoeling van de heilige maand Ramadan.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 14 juli 2013 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1197 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eten als een zwijn, maar geen zwijn mogen eten wegens een verbod op kannibalisme.
*trolololo* |
![]() |
![]() |
![]() |
#1198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1199 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat. Ramadan karim overigens!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1200 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allaahie Barakfiek.