![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#12041 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.rinf.com/forum/index.php Pin d'Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12042 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om even de echte feiten op te sommen: aspartaam wordt afgebroken tot fenylalanine, asparaginezuur en methanol, drie stoffen die in veel andere voedingsmiddelen voorkomen en dikwijls in grotere hoeveelheden dan je via aspartaam zou kunnen opnemen. Methanol is giftig in grote hoeveelheden (zoals alle alcoholen, inclusief ethanol) maar wordt gemakkelijk door het lichaama afgebroken. Zoals ik eerder zei, veel vruchten en alcoholische dranken bevatten meer methanol dan een fles cola light. Nog iets interessants over die mail van Nancy Markle die op die site met die "slachtoffers" genoemd wordt: dat is een hoax! Wat erin beweerd wordt is een flinke hoop verzinsels. Neem gerust een kijkje bij Hoaxbusters, hij staat in hun lijstje. Niet dat jullie dat geloven, natuurlijk, want jullie zullen wel beweren dat zij ook onder de controle van de NWO staan. En dan nog iets over de bewering dat de FDA omgekocht zou zijn. In de medische- en voedingsindustrie heeft de FDA de reputatie van verdomd taaie kerels, die niet veel door de vingers zien. Zelfs grote bedrijven met heel diepe zakken zijn beducht voor hun inspecties. Ik spreek hier uit persoonlijke ervaring! Trouwens, de FDA had eerder al andere synthetische zoetstoffen verboden omdat die wel degelijk kankerverwekkend bleken te zijn. Die stoffen waren evenzeer ontwikkeld door rijke, machtige bedrijven, en toch slaagden die er niet in de FDA om hun vinger te winden! Toch wel opmerkelijk, niet? Heel die hysterie berust slechts op één ding, en dat is het belachelijke en ronduit domme bijgeloof dat iets "natuurlijk" per definitie goed is en iets "kunstmatig" per definitie slecht is. Dit is pure onzin. Er is meer bewijs dat caffeïne kankerverwekkend is, maar daar wordt niet moeilijk over gedaan. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12043 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een interessante debunking van de hele hoax is te vinden bij Urban Myths and Legends. Een paar interessante citaten:
Citaat:
Citaat:
Junk Science Urban Legends Natuurlijk zijn al deze bronnen volgens Pindar en Exodus gehersenspoelde slaafjes van de Illuminati, de NWO en wie weet welke duistere clubjes nog allemaal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12044 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld van hoog aspartaam gebruik en de negatieve effecten is dit: Citaat:
Op bovenstaande link staat er trouwens een gedetailleerde uitleg naar de gevaren en effecten., ook in minder extreme gevallen. Citaat:
Bovendien moet je ook eens zien op welke manier Aspartaam in de voedselketen is toegelaten... Het was eerst niet toegelaten om dan uiteindelijk wel toegelaten te worden. Komen we hier Donald Rumsfeld tegen die de toelating voor aspartaam een beetje "geholpen" heeft: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12045 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De methanol in aspartaam is afkomstig van de hydrolyse van de methylester: methanol is veresterd met fenylalanine. Verder wordt aspartaam gesplitst in de aminozuren fenylalanine en asparaginezuur door proteasen.
De natuur zit stampvol met methylesters of formaatesters, esters in het algemeen komen veel voor in de natuur en zijn vaak stoffen met een karakteristieke fruitgeur. Zo heeft methylbutyraat een appelgeur, en isobutylformaat een frambozengeur. Methanol wordt in het lichaam geoxideerd tot formaldehyde (methanal) en later tot fomaat (methanoaat), de 2 laatste zijn schadelijk voor het oog, in voldoende hoge concentratie. Die concentratie kan je moeilijk bereiken zolang je geen gedenatureerde alcohol drinkt ofzo. Om maar een voorbeeld te geven: formaat is het zuur in netels, en toch word je niet blind van een bord brandnetelsoep of een stuk brandnetelkaas. Het lichaam genereert zelf kleine concentraties formaat, tijdens de oxidatie van beta-methyl vetzuren en tijdens het metabolisme van aminozuren en nucleïnezuren. Het resulterende formaat wordt ofwel uitgescheiden via de nieren, ofwel (waarschijnlijk) geoxideerd in de peroxisomen. Het gebruik van aspartaam in grote hoeveelheden wordt ook officieel afgeraden (niet meer dan het equivalent van 2 l cola light), van geheimdoenerij is er geen sprake.
![]() |
![]() |
#12046 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 8 januari 2007 om 14:07. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12047 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het lijkt me wel logisch dat wanneer een bepaalde stof in kleine hoeveelheden zeer veel voorkomt in de natuur, dat het lichaam dan ook manieren heeft om die stof onschadelijk te maken. Een toepassing van de evolutietheorie als het ware
![]() Er lijkt me iets mis te zijn met de cijfers die je geeft: 7.8mg/day. Normaalgezien wordt bij ingestie ook het lichaamsgewicht in rekening gebracht. In de MSDS rekent men in ppm of mg/m³ (dus als gas), en dit onderverdeeld in chronische of korte termijn blootstelling. Wat is uw bron ?
![]() |
![]() |
#12048 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12049 |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Since 11% of aspartame (1120 mg in 2L diet soda, 5.6 12-oz cans) is 123 mg methanol (wood alcohol), immediately released into the body after drinking (unlike the large levels of methanol locked up in molecules inside many fruits), 16 times the 7.8 EPA limit for methanol in drinking water. Ingested methanol is then quickly metabolized into formaldehyde, which in turn becomes formic acid, both of which in time become carbon dioxide and water-- however, about 30% of the methanol remains in the body as cumulative durable toxic metabolites of formaldehyde and formic acid-- 37 mg daily, a gram every month (Oppermann, Muldoon, Ranney 1973). http://www.bio.net/bionet/mm/toxicol...er/003355.html __________________ Over hoe post ik chemische onzin met veel getaletjes dat gecopy paste wordt van iemand die het zelf maar half snapt. Methanol wordt gebruikt bij de productie van aspartaam Bij de afbraak van aspartaam ontstaan ook geringe hoeveelheden methanol, dat geoxideerd wordt eerst tot formaldehyde en dat weer tot mierenzuur. Bij fruit wordt methanol in het bloed gebracht via pectinezuur. Afbraak van afvalproducten gebruikt normaal in de lever en gebeurt snel. Schadelijke producten zitten echter altijd in het bloed in geringe mate. Het lichaam zorgt er voor dat in normale omstandigheden de limiet niet overschreden wordt. Deze 2 laatste afvalproducten zitten zoiezo altijd in het bloed, ze zijn schadelijk bij te grote mate. Normaal liggen de waardes tussen 4 en 10 mg per kg in het lichaam. De invloed van aspartaam wordt pas gemeten bij het drinken van 5-7 liter frisdrank. Methanol zit enkel puur in het bloed bij het drinken van alcool en zelfs dan blokkeert ethanol nog het gif. Hoop dat dit duidelijkere cijfers zijn voor de mensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12050 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Exodus,
http://www.cocacolabelgium.be/conten...ques_1_1_5.asp Van de site van coca-cola. 24mg/100ml ofwel 480mg/2l, na volledige hydrolyse dus 52 mg methanol per 2l. Let wel, na volledige hydrolyse, in de praktijk is hydrolyse een evenwichtsreactie en heeft dus geen rendement van 100% Uw bron stelt verder: Citaat:
Verder lezen we: Citaat:
Formaldehyde is zeer vluchtig, in pure vorm is het een gas bij kamertemperatuur. Het verdwijnt dan ook vlot via de longen. Ethanol is vloeibaar tot 79°C, en is toch al vluchtig genoeg om via de adem opgespoord te kunnen worden, maar formaldehyde zou accumuleren ? ![]() En dan nog 1 opmerking die heel uw zaak onderuit haalt: waar zijn de blinden ? Aspartaam wordt al jarenlang gebruikt, terwijl één hoge dosis methanol genoeg is voor onherstelbare oogzenuwschade.
![]() |
![]() |
![]() |
#12051 |
Gouverneur
|
![]() Van 2 liter cola light krijg ik idd koppijn ja. Krijgen veel mensen. Tot daar aan toe. Meer drink ik ook niet op een dag. Die koppijn weet ik niet of dat van de light of van de cola komt, geen idee of ik ooit 2 liter coca cola opgedronken heb.
En zoals eerder al aangahaald methanol kont niet voor in vrije toestand in de natuur, eten of het lichaam. Methanolbindingen tellen niet mee. Drinkbare alcohol ook niet. Methanol is trouwens brandbaar en ik heb nog nooit brandende aspartaan gezien. Aspartaan kan je ook niet mee koken, dan krijgt het een metaalsmaak. Zoals van de meeste stoffen, teveel is nooit gezond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12052 |
Burger
|
![]() Als ex-coca cola verslaafde dronk ik enkele jaren geleden zo'n 2,5l per dag, heb daar nooit koppijn van gehad, maar wel een ronde buik.
Als je ziet wat dat doet in combinatie met muntjes. Cola light nooit gedronken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12053 |
Vreemdeling
|
![]() Ik volg deze thread al een tijdje maar nu kan ik het toch niet laten om een reactie te plaatsen omtrent het laatst aangehaald onderwerp. Ik heb zelf al meermaals met verschillende frisdranken experimenten uitgevoerd en we hebben het dan ook uitvoerig over aspartaan gehad. Als ik dan hier de reacties lees van sommige mensen dan moet ik toch vaststellen dat ze er veel te veel, veel te ver achter zoeken.
Om mijn punt duidelijk te maken geef ik hier een voobeeld over water waarvan ik de relevantie verder in de post zal vermelden. Water is een zeer dodelijk stof. Het is namelijk zo dat 3 liter water per uur drinken voor een doorsnee persoon fataal kan zijn. (bronnen: Zoek op google naar watervergifting, water intoxication, hyponatremia, ... - als voorbeeld WIKI) Betekent dit nu dat we onmiddelijk al het water moeten verbieden? Ik denk het niet! Het enige dat dit voorbeeld aanhaalt is dat met mate het woord is. Het punt dat ik wil aanhalen is dat (bijna) alle stoffen die synthetisch of natuurlijk bestaan in bepaalde (en meestal) grote hoeveelheden een schadelijk effect hebben (zie maar naar het watervoorbeeld). Is het dan niet overdreven om direct achter aspartaan een complot te zoeken waar de NWO verantwoordelijk is? Is het niet logischer dat de voorbeelden met ernstige gevolgen eerder een geval zijn waarbij men excessief aspartaan (bv meerdere liters cola light op een uur?) gebruikt dan een complot? Mij lijkt dat van wel! Laatst gewijzigd door Tommik : 9 januari 2007 om 01:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12054 |
|
![]() Aspartaam zit dan ook niet in gewone cola.
Laatst gewijzigd door exodus : 9 januari 2007 om 09:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12055 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12056 |
Burger
|
![]() Hetzelfde verhaal als asbest. Bewezen gevaarlijk te zijn voor de gezondheid en bijna niet te vernietigen, maar wordt nog steeds geproduceerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12057 |
|
![]() Yep, met dat verschil dat asbest tot nog iets diende. Flouride dient helemaal tot niets, integendeel en wordt er toch ingestoken.
![]() |
![]() |
#12058 | |
|
![]() De nieuwe 24 serie conditioneert Amerikanen op het bestaan van concentratiekampen die zullen gebruikt worden om voortvluchtigen te interneren bij de volgende grote terroristische aanslag. De show begint wanneer er massieve terroristische aanslagen zijn gepleegd op grote Amerikaanse steden en toont het gebruik van die kampen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 10 januari 2007 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12059 | |
|
![]() In hun eigen woorden:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12060 | |
|
![]() De North American forum is een semi-geheime samenkomst die net zoals de Bilderberg (hun eigen woorden) samenkomt waar de pers niet toegelaten is. Een van hun stokpaardjes is verdere ontwikkeling van de Noord-Amerikaanse-unie, een NWO deelplan dat door de CFR al is voorgesteld. Bij zo'n zaken is het duidelijk hoe men te werk gaat op weg naar hun NWO, stapsgewijs supranationale organisaties creeren die de soevereinteit van de landen stelselmatig afnemen om uiteindelijk te versmelten en een soort van superstaat te hebben.
Citaat:
![]() |
![]() |