Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2019, 21:07   #12101
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik moet zwijgen?? We leven hier in Belgie en hier is er vrijheid van meningsuiting. Als u dat niet aanstaat is er een simpele oplossing: ga terug naar het barbaarse rusland, waar de mensen inferieur zijn, en gewetensloos.

Dit is trouwens de waarheid:

The Russian economy will grow by 1.2 percent in 2019, the World Bank said in at least the third downgrade Tuesday.

maar ja, waarheid, dat is niet interessant voor u.
U zegt dat ik moet zwijgen of terugkeren.
U mag kakelen zoveel u wil, Oekraïne is een derde wereld land en veel armer dan Rusland bewijzen alle cijfers, helemaal geen voorbeeld.
Degene die zeggen dat het goed gaat met Oekraïne zijn alvast niet de Oekraieners zelf.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 21:17   #12102
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U mag kakelen zoveel u wil, Oekraïne is een derde wereld land en veel armer dan Rusland bewijzen alle cijfers, helemaal geen voorbeeld.
Degene die zeggen dat het goed gaat met Oekraïne zijn alvast niet de Oekraieners zelf.
Zonder olie en gas zaten de Russen op het peil van Oekraïne. Industrieel is het een derde wereld land. Dat Rusland veel kernkoppen heeft een een groot leger daarmee is de doorsnee Rus vet. Niemand heeft zin of nut Rusland binnen te vallen. Voor Poetin is dit alleen zijn imperialistische visie waar alles moet voor wijken.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 6 juni 2019 om 21:41.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 22:39   #12103
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Uw debiel argument is: het gaat goed met rusland WANT het gaat slecht met oekraine.
Wie is er Oekraine binnengevallen en is een oorlog gestart? Warempel, het is rusland!

Wie doet dat nog in de 21e eeuw: territorium afpakken van een ander land?

RUSLAND!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2019, 22:41   #12104
geertvdb

Standaard

Citaat:
Westerse bangmakerij. De Russen hebben nog steeds een groter leger en een veel groter kernarsenaal. Combineer dat met Chinese technologie en Chinees geld en je krijgt terug een supermacht die de Amerikanen op alle vlakken aankan, militair zowel als economisch.
Als als als ....

ge kunt beter naar ginder gaan wonen en helpen met uw cunning plan!

Maar nee, blijf hier maar parasiteren op het westers systeem!
Oud 6 juni 2019, 23:17   #12105
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Hierboven de twee zigeuners samen. Zie ze doen.

De anti-Russische trollen.

Trolololo lo.
Oud 7 juni 2019, 01:32   #12106
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Hierboven de twee zigeuners samen. Zie ze doen.

De anti-Russische trollen.

Trolololo lo.
Soms vraag ik mij af: ge weet toch dat dit een discussie forum is, waar argumenten tegen mekaar af getoetst worden?

Voor kinderachtige roddel-praat, gelieve terug in de tijd te gaan naar de speelplaats uit de lagere school.

De reden waarom er hier een anti russisch sentiment is, dat komt door u. Gij oogst wat ge zaait.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 juni 2019 om 01:33.
Oud 7 juni 2019, 11:23   #12107
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zonder olie en gas zaten de Russen op het peil van Oekraïne. Industrieel is het een derde wereld land. Dat Rusland veel kernkoppen heeft een een groot leger daarmee is de doorsnee Rus vet. Niemand heeft zin of nut Rusland binnen te vallen. Voor Poetin is dit alleen zijn imperialistische visie waar alles moet voor wijken.
Rusland heeft nu eenmaal olie en gas, en ook diamant, etc.
En in 2000 stonden Rusland en Oekraïne wel op hetzelfde niveau, met olie en gas. Dus het beleid sinds 2000 maakt economisch wel degelijk een verschil.
Zeg tegen gelijk welke Rus die de jaren 90 meegemaakt heeft dat Putin economisch geen verschil heeft gemaakt en die zal je weglachen.

Het herstel van de ex-Sovjet landen is ook voor Rusland economisch heel belangrijk, die economieën zijn verweven met de Russische, heeft dus niet enkel met "imperialistische visie" te zien, net zomin als zijn steun aan etnische Russen buiten Rusland.
Oekraïne weigert mee te werken, Oekraïne zou verhongeren zonder de miljoenen gastarbeiders in Rusland en West-Europa. Zoals Putin zegt "iemand die van een brug wil springen daar kun je niet ernstig mee spreken".

Poroshenko heeft hen bedrogen, net als het Westen. Als ook Zelensky een leugenachtige dief blijkt, dan zou de volgende president wel eens een echte pro-Rus kunnen zijn. Als Zelensky daarentegen een gematigde koers kiest tussen Rusland en het Westen, het conflict in Oost-Oekraïne met diplomatie weet op te lossen, en iets aan de corruptie doet, zal hij de meest populaire president worden van Oekraïne sinds onafhankelijkheid.

We kunnen alleen maar hopen.
Oud 7 juni 2019, 11:27   #12108
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw debiel argument is: het gaat goed met rusland WANT het gaat slecht met oekraine.
Wie is er Oekraine binnengevallen en is een oorlog gestart? Warempel, het is rusland!

RUSLAND!
Nee, NAVO in 1999 is daarmee begonnen.
De inwoners van de Krim wilden niet langer bij Oekraïne horen en hebben zich afgescheiden en bij Rusland gevoegd (iets wat ze eigenlijk al wilden sinds de Sovjet-Unie uiteen viel)
Territorium afpakken van een ander land? Israël, Marokko, Indonesië, etc. er zijn veel voorbeelden. In de jaren 90 viel de Sovjet-Unie en Joegoslavië uiteen, toen drong het Westen er precies minder op aan dat bestaande grenzen behouden moesten blijven...
Oud 7 juni 2019, 11:29   #12109
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms vraag ik mij af: ge weet toch dat dit een discussie forum is, waar argumenten tegen mekaar af getoetst worden?

Voor kinderachtige roddel-praat, gelieve terug in de tijd te gaan naar de speelplaats uit de lagere school.

De reden waarom er hier een anti russisch sentiment is, dat komt door u. Gij oogst wat ge zaait.
Ah ik dacht dat het door mij kwam. En uw "keer terug naar uw land want uw standpunten staan mij niet aan" is geen kinderachtige praat natuurlijk...
Oud 7 juni 2019, 11:36   #12110
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

2

Laatst gewijzigd door tomm : 7 juni 2019 om 11:37.
Oud 7 juni 2019, 11:53   #12111
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rusland heeft nu eenmaal olie en gas, en ook diamant, etc.
En in 2000 stonden Rusland en Oekraïne wel op hetzelfde niveau, met olie en gas. Dus het beleid sinds 2000 maakt economisch wel degelijk een verschil.
Zeg tegen gelijk welke Rus die de jaren 90 meegemaakt heeft dat Putin economisch geen verschil heeft gemaakt en die zal je weglachen.

Het herstel van de ex-Sovjet landen is ook voor Rusland economisch heel belangrijk, die economieën zijn verweven met de Russische, heeft dus niet enkel met "imperialistische visie" te zien, net zomin als zijn steun aan etnische Russen buiten Rusland.
Oekraïne weigert mee te werken, Oekraïne zou verhongeren zonder de miljoenen gastarbeiders in Rusland en West-Europa. Zoals Putin zegt "iemand die van een brug wil springen daar kun je niet ernstig mee spreken".

Poroshenko heeft hen bedrogen, net als het Westen. Als ook Zelensky een leugenachtige dief blijkt, dan zou de volgende president wel eens een echte pro-Rus kunnen zijn. Als Zelensky daarentegen een gematigde koers kiest tussen Rusland en het Westen, het conflict in Oost-Oekraïne met diplomatie weet op te lossen, en iets aan de corruptie doet, zal hij de meest populaire president worden van Oekraïne sinds onafhankelijkheid.

We kunnen alleen maar hopen.
De Russen hebben niets in Oekraïne verloren.

Op gebied van economie is Rusland een mislukking. Ze halen amper het BNP van Spanje een zwak economisch EU land dat 3x minder inwoners heeft dan Rusland en bovendien geen olie, gas of diamant heeft! Dus niets om te jubelen hoe goed Rusland het doet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 13:54   #12112
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Online haatzaaiers. De politie doet er vandaag huiszoeking bij in Duitsland.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 7 juni 2019 om 13:55.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 15:41   #12113
S-K
Partijlid

S-K's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Russen hebben niets in Oekraïne verloren.

Op gebied van economie is Rusland een mislukking. Ze halen amper het BNP van Spanje een zwak economisch EU land dat 3x minder inwoners heeft dan Rusland en bovendien geen olie, gas of diamant heeft! Dus niets om te jubelen hoe goed Rusland het doet.
Oekrainiers werden vroeger ook wel klein-Russen genoemd, vandaar dat land boven Oekraine nog steeds wit-Rusland heet, en dat andere Rusland gewoonlijk groot-russen zijn. Drie Slavische stammen, drie zeer verwante stammen, drie stammen die eender horen te zijn. Oekraine heeft geen zak te zoeken in de EU. Zowel cultureel, historisch en politiek heeft het geen enkele band van oudsher met de rest van Europa, wel weer met de wit - en groot-Russen. Dat Moskou vaart zet achter een spoedige bevrijding van de Oekraine en een hereniging van de 3 Russische staten in 1.
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 16:00   #12114
geertvdb

Standaard

Citaat:
nergens, maar dan ook nergens zeg ik dat u moet zwijgen. weer een zoveelste doortrapte leugen.
Wat ik wel zeg is dat het afnemen van de belgische nationaliteit van toepassing zou moeten zijn op koekoeksjongens die hier enkel en alleen vijandelijke en leugenachtige propaganda verspreiden.

Citaat:
Ik kan uit ervaring spreken. Mijn bazen zijn zéér tevreden met hun vestiging in Kiev, ze hebben zeker géén spijt dat ze alles verhuisd hebben vanuit SPB.
En dan is SPB nog de meest Europese van alle Russische steden. Oekrainers als mensen zijn bovendien normaal. Die passen gewoon in Europa.
Oud 7 juni 2019, 16:01   #12115
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Online haatzaaiers. De politie doet er vandaag huiszoeking bij in Duitsland.
oei, hebt ge nog geen schrik?
Oud 7 juni 2019, 16:03   #12116
geertvdb

Standaard

Citaat:
De inwoners van de Krim wilden niet langer bij Oekraïne horen en hebben zich afgescheiden en bij Rusland gevoegd (iets wat ze eigenlijk al wilden sinds de Sovjet-Unie uiteen viel)
Territorium afpakken van een ander land? Israël, Marokko, Indonesië, etc. er zijn veel voorbeelden. In de jaren 90 viel de Sovjet-Unie en Joegoslavië uiteen, toen drong het Westen er precies minder op aan dat bestaande grenzen behouden moesten blijven...
Gij schrijft letterlijk 'het valse westen'. Gij vindt dat ...normaal??

Als het hier zo vals is, ga dan weg! Ik begrijp niet waarom gij in een vals land wilt leven?? Tenzij gij expres hier blijft om van binnenuit alles op te stoken en proberen te verrotten. DAN snap ik het.
Oud 7 juni 2019, 16:09   #12117
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S-K Bekijk bericht
Oekrainiers werden vroeger ook wel klein-Russen genoemd, vandaar dat land boven Oekraine nog steeds wit-Rusland heet, en dat andere Rusland gewoonlijk groot-russen zijn. Drie Slavische stammen, drie zeer verwante stammen, drie stammen die eender horen te zijn. Oekraine heeft geen zak te zoeken in de EU. Zowel cultureel, historisch en politiek heeft het geen enkele band van oudsher met de rest van Europa, wel weer met de wit - en groot-Russen. Dat Moskou vaart zet achter een spoedige bevrijding van de Oekraine en een hereniging van de 3 Russische staten in 1.
ge zit hier weer de grootste nonsens te verkopen, net zoals uw vorige posts. Dat is het grootste probleem bij u: uw feitenkennis is NUL, en wat nog erger is: gij vindt dat niet erg.

Genetisch zijn oekrainers het meest verwant met Slovaken:
Slovakia: 83.18%
Belarus: 78.85%
Poland: 78.43%
Russia: 71.91%

bovendien, zelf al hebt ge gelijk, is het dan niet veelzeggend dat oekrainers NIET bij rusland willen horen?? als uw broer niets met u te maken wil hebben, dan moet ge toch eens naar u zelf kijken, hé. Want uw broer kent u heel uw leven!
Oud 7 juni 2019, 16:18   #12118
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dikke leugen!
Citaat:

zelfs al zou dat waar zijn (de russen hebben het referendum zelf georganiseerd, dus rarara wat de uitslag was!)
mar zoals altijd zit ge hier pure degoutante zieke leugens te verkopen:
A poll by the International Republican Institute in May 2013 found that 53% wanted "Autonomy in Ukraine (as today)", 12% were for "Crimean Tatar autonomy within Ukraine", 2% for "Common oblast of Ukraine" and 23% voted for "Crimea should be separated and given to Russia".[
Citaat:
ge moet echt de massagraven in Bosnie eens gaan bezoeken.

maar eerst beter dat ge een thuis zoekt in rusland. vandaar kunt ge uw smerige propaganda ook verspreiden.

F*ck off!!!!!!!!!!!!!!!!!! NU!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 juni 2019 om 16:20.
Oud 7 juni 2019, 17:10   #12119
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

RUSLAND!
Wat deden de kossovaren met hulp van de navo anders dan landjepik misschien? Ik zou maar zwijgen over Krim.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2019, 18:25   #12120
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Wat deden de kossovaren met hulp van de navo anders dan landjepik misschien? Ik zou maar zwijgen over Krim.
Als extreem rechtse nationalist zoudt gij toch juist voor een eigen natie voor de Kossovaren moeten zijn?

Weet ge wat ge doet, ga in uw schommelstoel zitten, doe een dutje, en denk er eens over na ....
en dan nog eens nadenken ... denk denk denk ...

en binnen 14 dagen laat me weten wat ge hebt beslist!

En ik verontschuldig mij al op voorhand dat ik u een intellectuele inspanning laat doen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be