![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#12141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach ,laat hem doen,volgens hem hoeft géén enkele mens, noch militair ,noch atleet ooit nog te trainen aangezien oefenen iets héél anders blijkt te zijn dan de praktijk.....
![]() ![]() Zijn argumenten zijn blijkbaar op, voor zover hij hier al enig argument heeft weten ter sprake te brengen,en dat is volgens mij nog nooit gelukt.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zeggen die vrouwen? Wat voor een wazig stukje tekst is dit nu weer ![]() Dienst GCA? Wat voor dienst is dit en waar bevind zich deze. Ik kan hier ook wel een afkorting plaatsen en zeggen dat ik er werk. Je doet QRA dienst? Wat betekend dit? Een afkorting voor 1 of andere oefening Ja, je bent een leek ja. Je bent ten eerste geen schakel die onder druk heeft gestaan in een situatie als 9/11 en geen van de piloten die jij zogezegt over de vloer krijgt. Druk in oorlogsgebied, druk op het front? Nee, dat weet ik totaal niet. JIj wel dan? ![]() ![]() Ik heb nooit gezegt dat je moeite moet doen voor wat dan ook. Ik zeg enkel dat oefeningen nooit hetzelfde zijn, zelfs niet in de buurt komen van echte voorvallen.
![]() |
![]() |
![]() |
#12143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat beweer ik nog steeds. Men is Irak zelfs niet binnengevallen omwille van 9/11. Men is Irak binnengevallen omwille van WMD's ![]() Opnieuw kan je me niet negeren ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#12144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Opnieuw zul je er met liegen of woorden verdraaiien niet komen mijn beste. Quote mij waar ik dat zeg. ![]() ![]() ![]() Leer lezen. Ik zeg dat oefenen niet hetzelfde is als een situatie wanneer er echt iets gebeurt. Je maakt je opnieuw een schepje belachelijker als je dat wel beweerd. ![]() ![]() ![]() ![]() Je bent echt een typische conspiracy theorist, alles proberen te verdraaiien.
Laatst gewijzigd door illwill : 23 september 2009 om 10:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Pentagon had geen raket-uchtafweersysteem , dat is weer eens zo'n typisch verhaal dat z'n eigen leven is gaan leiden . Bespaar je de moeite van het zoeken naar bewijs dat het er wel was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
overigens was het instorten niet uitsluitend afhankelijk van die centrale kolommen(zoals foto's ook laten zien ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De situatie op 9/11 betreffende de gekaapte toestellen was verre van een standaard situatie. Of waren er soms wekelijks kapingen boven Amerikaans grondgebied ?
The intercept of Stewart’s Learjet took twice as long as the longest hijack duration on 9/11 – American Airlines Flight 77. Unlike Stewart’s Learjet, all four aircraft hijacked on September 11 had their transponders turned off. The transponder broadcasts vital information including the flight identification. Only transponder contacts appear on the secondary radar screen. Without transponder information, aircraft had to be located on the primary radar screen which shows a radar signal from every single aircraft in the air – none of them labelled. In order to identify the hijacked aircraft, Air Traffic Controllers had to first cross-reference all of the aircraft appearing on the secondary radar screen with their correlating reading on the primary screen. AA 77, for example, was only located on the primary radar screen five minutes before it crashed into The Pentagon. From the information gathered we can conclude the following facts: NORAD's area of responsibility is inside the ADIZ The Hijackings occurred outside the ADIZ There was no standard procedure for hijackings outside the ADIZ on 9/11 From 1991 to 2001 only one military intercept occurred over CONUS airspace. It took 81 minutes and the aircraft transponder remained on at all times. Incident-specific conditions on 9/11 did not favour a successful intercept, based on previous experience. In addition, standard FAA procedure for a hijacking is to hand over all details to the FBI; there is no procedure for involving the military in incidents outside the ADIZ. This is primarily because a hijacking inside the USA is a Federal crime rather than a threat to National Security, thus is under the jurisdiction of the FBI. As such there were delays between the first signs of hijacking, and NEADS being notified. This delay is critical. A delay in notification restricts the “window” of time in which NEADS has to execute a successful intercept. Laatst gewijzigd door atmosphere : 23 september 2009 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12148 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zelfs het Belgisch leger had in de BSD een i.p. volautomatisch inzetbaar luchtafweersystemen vanaf 1982, ik was daar radarelectronicus van´73-´94 herhaal ik nog maar eens. Zou de USA in 2001 zoiets kunnen hebben met navenant veel grotere reikwijdte ? ![]() Citaat:
![]() Nu zur Sache, je "Bespaar-je-de-moeite-vraag": dat US-luchtafweersysteem zal mss wel classified zijn, maar ik zal toch eens officiële documenten opzoeken, wie weet werken er nog links via-via. 1. Hierzie een supplement waar ze o.a. de bestaande Early Warning Radars willen Upgraden (UEWR) van de existing PAVE PAWS-systeem zodat ze de ganse USA kunnen beveiligen: Citaat:
Het is duidelijk dat Cape Cod AFS, Massachusetts verantwoordelijk was voor Washington DC (o.a. Pentagon) De offic. pdf* heb ik gevonden in @Svennies link*, hier vind je trouwens alle details weer. Citaat:
![]() Hier de internetbron waar ze gewag maken over de PAVE PAWS (met links) die het Pentagon-White House... enz.., ttz quasi gans Noord-USA beveiligde. Het is logisch dat het systeem ook vanuit het NMCC direct te controleren was. Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cape_Cod_AFS Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2009 om 21:07. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vervolg: wie is Mike Ruppert ? Zie video
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2009 om 21:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12150 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een scramble is wel een standaardsituatie. In mini-mini-Be-luchtruim waren er 4 in 2008 (vorige post). Een scramble of onderschepping van een verdacht vliegtuig behoeft geen kaping te zijn, dus uw redenering is irrelevant. Een kaping maakt het alleen maar wat interessanter als bvb een ontdekt drugsvliegtuig dat probeert weg te sluipen door hun transponder en radio uit te zetten. (transponder geeft hoogte en andere info door) Transponderuitval én verbreking radiocontact -ook noodkanalen- is ruim voldoende voor een scramble. Zelfs volledige radio-uitval is al voldoende, ik citeer van jou: Citaat:
![]() Nu bij 9/11 was er én transponder-off, ook radio-off, én drastische koersverandering, reden in overvloed voor een scramble. Of dat het vliegtuig nu gekaapt was of niet speelt geen rol, de procedure zegt: onmiddelijk notified- NEADS verwittigen, die een scramble uitstuurt. Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2009 om 22:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ontbreken ervan op die plaats was overigens niet zonder reden !! De plannen om het Pentagon van een afweer te voorzien waren er wel voor 2001 , maar deze werden tegengehouden in verband met de risico's die een dergelijk systeem met zich meebracht . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zijn de bronnen van de stukken tekst die jij hier plaatste ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12153 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het Pentagon ? Het luchtruim vh Pentagon = luchtruim Noord-USA. zucht.................................... Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2009 om 23:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Link ?
Die links staan er duidelijk bij ! Laatst gewijzigd door Micele : 23 september 2009 om 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12155 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is een ICMB hetzelfde als een gekaapt passagiersvliegtuig? En sinds wanneer zijn de ROE hetzelfde voor die 2? Je vergelijkt met andere woorden een mug met een pterodactylus. Ze vliegen/vlogen alle 2, maar een normaal mens ziet toch verschillen. Citaat:
Leer lezen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En datzelfde systeem slaagt er zogezegd niet in om trage hoogvliegende verkeersvliegtuigen te tracken én te volgen...(pentagon).... Iedere militaire luchtmasbasis heeft buiten zijn fighters nog volautomatische raketafweerbatterijen van het type long range surface to air missiles tot zijn beschikking.... Waardoor het pentagon onder de verdedigingsparaplu van de kortsbijzijnde militaire basissen valt... Hij suggereert dit,nochtans wordt élk vliegtuig door het militair systeem automatisch tot foe bestempeld bij het ontbreken van een transpondersignaal... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12157 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onder andere, en dan ?
Die kunnen dus nog gemakkelijker vliegtuigen onderscheppen. Of mogen die dat niet ? Gij weet het beter blijkbaar, dan toon me eens waar dat staat. @ Atmo zijn doe-geen-moeite-vraag gaat ook over een volledig geautomatiseerd systeem, Pave Paws is zo´n systeem, en bestaat sinds 1980, en de eerste AFB hebben ze natuurlijk voor de Oostkust gezet. Dat Pave Paws-systeem moet - ook volgens mij - desnoods* in manueel of half-automatic ? gezet worden indien het Pentagon door een -als hostile- geidentificeerd vliegend tuig direct aangevallen wordt, of zoals Michael Ruppert in de video uitlegt vanaf ca. 10´ als er "war games" zijn aan de Canadese grens, waarbij ook gekaapte vliegtuigen gesimuleerd worden, volgens Mike waren er soms tot 22 "hostiles" in de lucht (transponder off) en daarom hebben ze het automatische luchtafweersysteem uitgeschakeld. Wat Mike er niet bij zegt - hij is maar een commissioner - geen radarelectronicus of programmeur, is dat als militairen zo´n grootschalig maneuver voorbereiden dat ze evengoed het *softwaresysteem van de Pave Paws zo kunnen programmeren dat die maneuverzone als niet-aanvalsluchtruim kan herkend worden door de computers vh Pave Paws systeem, en zo ook te zien zijn op het radarscherm (synthetic map); dan kunnen ze het ganse US-luchtruim volautomatisch beveiligd houden. En evenzo kunnen ze dat met hun andere JSS-radars die in die maneuverzone reiken. Gewoon de digitale map softwarematig aanpassen met een non-attack-zone= war games-zone bvb. Als Kleine Brogel dat kan met zijn veel simpelere radarsoftware met nog IC- kaarten uit halfweg ´80 dan kan USAF dat ook. Ik vermoed dat zulke maneuverzones altijd dezelfde zijn, dus het kan zijn dat de data al klaar is, en dat enkel de computer geprogrammeerd of bij eenvoudige systemen een digitale circuit card omgewisseld wordt. Indien die maneuverzone helemaal nieuw was : de coördinaten vd war-game-zone omzetten in digitale data, computer voederen, of/en -oudere systemen- de digitale kaarten die de maps weergeven op het radarscherm worden lichtjes omgeprogrammeerd. Citaat:
Citaat:
Edit: @ Svennies heeft daar geen moeite mee ![]() * http://forum.politics.be/showpost.ph...ostcount=12124 Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2009 om 10:56. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12158 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga naar de rechtbank of hou je klep erover...OF verklaar wat je nu eigenlijk wil berijken met de harde bewijzen?
![]() |
![]() |
![]() |
#12160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |