Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2008, 17:03   #1201
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We hebben het hier wel over U.F.O. 's. Niet over marsmannetjes of over Rosswell.
Jamaar die mannetjes zitten IN die UFO's hé. Dat is dus in-topic.
Ik reageer op dat filmpje geplaatst door Goodwill, dat zogezegd uit de jaren '50 afkomstig is. Blijkbaar is het gemaakt ergens in een appartement in Londen in de jaren '90.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 17:32   #1202
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat er duidelijke beelden te zien op internet en in de boeken, waarover de experts (en niet de eerste en de beste experts) het unanieme eens zijn dat de beelden geen vervalsing zijn. Nu, sommigen verkiezen met hun zonnebril op rond te lopen wanneer het pijpenstelen regent. Dat ze dan nog minder zien, lijkt me evident.
onzin. tegenwoordig is een foto geen bewijsmateriaal meer eh kerel.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 18:20   #1203
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
nee, eerder pixelkunst.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 18:36   #1204
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
En de anti-fans noemen misschien hun kind nu 'kwal'.

Cfr uw citaat:
Waarschijnlijk weten weinig Limburgers hoe een in kalme branding dobberende kwal eruitziet; enige maanden geleden was er, misschien in deze draad of een andere maar in ieder geval op Dit Forum, een link naar een nacht-filmpje gemaakt met een gsm in Turkije door, ik meen, een strandwachter. Ik herkende in die zogenaamde UFO meteen zo'n kwal in tamelijk rustige branding.

Er was dus niets "vals" aan die opname, behalve de naamgeving.

Gezocht zowel hier met de zoekfunctie als via Net maar ik vind helaas die draad niet terug.
Oud 19 september 2008, 18:44   #1205
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Een foto is nooit een bewijsmateriaal geweest. Ook niet in de jaren '50 of 60'. En evenmin voor de rechtbank. Een begin tot bewijs misschien (juris tantum), volledig overgelaten aan de wijsheid van de rechter die beslist of hij al dan niet een foto aanvaardt als bewijs.

Maar daarover gaat het niet. Als lijnpiloten en/of luchtmachtpiloten (of zelfs astronauten), van verschillende nationaliteiten, op verschillende plaatsen op deze aardbol, in de loop het laatste kwart van vorige eeuw, tijdens een van hun vluchten, voorwerpen opmerken die ze omschrijven als 'vreemd uitziende vliegende voorwerpen', die 'zelfstandig hun koers kunnen bepalen' en 'met fenomenale snelheden' uit het zicht verdwijnen, dan kunnen sommigen van deze piloten wellicht gedroomd hebben, maar niet allemaal. Piloten zijn over het algemeen zeer rationele mensen op dit vlak. En wanneer deze waarnemingen dan vaak worden bevestigd door het grondpersoneel en de radar, dan stelt er zich inderdaad een probleem. En dan kan dit niet zomaar weggewuifd worden als 'kletspraat'.

Laatst gewijzigd door system : 19 september 2008 om 19:02.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 21:20   #1206
straddle
Europees Commissaris

Standaard

De aandachtige lezer zal al wel door hebben dat er 2 soorten rondlopen onder de "sceptici" hier:

1. een paar kleuters of seniele miskleunen die gewoon niet kunnen vatten waarmee we te maken hebben en dus enkel maar wat komen lullen en ridiculiseren - het zijn niet eens sceptici om een of andere gegronde reden;

2. rabiate wetenschappers die uit conformiteit met hun werkterrein en beroepsgemeenschap niet anders kunnen dan sceptisch te staan. De wetenschap zoals ze nu werkt (en ik zeg niet dat dit slecht is voor andere domeinen) kan het fenomeen totaal niet aan. Het KAN niet, dus het bestaat niet.

Waarom niet? Wetenschappers werken altijd in een gecontroleerde omgeving. Ze kunnen omstandigheden controleren en experimenten doen. Met ufo's gaat dat spijtig genoeg niet. En zeker niet als we met een intelligente levensvorm te maken hebben...

Voor de geinteresseerden: De beperkingen van de wetenschap in ufo research

Laatst gewijzigd door straddle : 19 september 2008 om 21:21.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 22:27   #1207
willem1940NLD

Standaard

Goden en (andere?) UFOs zijn voorlopig onbewijsbaar; reeds Ezechiël ondervond dat probleem.

Gelovigen beweren graag dat (anders)Denkenden dom zijn en liever nog, zouden behoren te worden uitgeroeid.
Oud 19 september 2008, 22:28   #1208
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Goden en (andere?) UFOs zijn voorlopig onbewijsbaar; reeds Ezechiël ondervond dat probleem.

Gelovigen beweren graag dat (anders)Denkenden dom zijn en liever nog, zouden behoren te worden uitgeroeid.

U bent blijven hangen bij Von Däniken.

Laatst gewijzigd door system : 19 september 2008 om 22:28.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 23:11   #1209
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
U bent blijven hangen bij Von Däniken.
Andersom: Däniken (boeiend verteller overigens) bleef wat hangen bij o.a het oude bijbelverhaal dat ik allang kende.

Interessant eigenlijk dat er een buurtschap Däniken in Zwitserland bestaat maar ook 1 in Nederlands Limburg en het is wereldwijd bekend dat in ooit Keltische gebieden meer wonderen en mysteriën gesignaleerd worden dan elders; hee, dat laatste omvat dan tevens het huidige België, spannende gedachte voorwaar en zo mooi dichtbij.

Val niet over die Umlaut (Daniken of Däniken) want zelfs in München (Mansching) is die altijd onsterk gebleven.

Goed, dit zal dan wel "vloeken in de kerk" van mij zijn, vermoedelijk toe te schrijven aan mijn Rotterdamse wortels (of wortelen, voor mijn part).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Erich_von_D%C3%A4niken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Daniken
http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%A4niken
Oud 20 september 2008, 02:26   #1210
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Waarom niet? Geesten kunnen bestaan en wat geïnterpreteerd wordt als demonen kunnen evengoed negatieve eniteiten zijn uit andere dimensies. Geesten worden dikwijls waargenomen op plaatsen met een turbulente geschiedenis zoals kastelen. Dit kunnen de astrale entiteiten zijn van personen die daar lang geleden gestorven zijn. De astrale wereld is net "out of phase" of ligt juist naast onze fysische realiteit.
ja, dat jij daar ging op reageren wist ik al wel
kijk exodus... je zal me nooit horen ontkennen dat buitenaardse bezoekjes of spirituele zaken niet zouden kunnen waar zijn
ik vind het alleen maar zéér onwaarschijnlijk en stel anderszijds vast dat er nog geen enkel concreet feit één van de twee heeft aangetoont maar dat andeszijds van de talloze beweringen waar iets zinnigs op te zeggen viel steeds weer bleek dat het om zever, vervalsing, etc ging

in dat verband geef ik dan ook ( indien ik wat heb ) steeds weer graag mogelijke alternatieven die menige van zulke zaken eveneens kunnen verklaren en die zich tenminste wel bevinden in ons aller objectieve dagelijkse werkelijkheid

Citaat:
Abduction en spirituele ervaringen zijn dikwijls gelinkt. Op zich al een teken dat er hier wat meer aan de hand is dan het puur fysische. Alien hoeven niet alleen uit onze realiteit te komen maar kunnen ook uit andere dimensies komen.
kan allemaal best zijn... wel grappig dat je nog geen 10 posts geleden net beweerde dat ik totaal niet geïnformeerd was toen ik afkwam met die slaapverlamming als mogelijke ( deelse ) verklaring voor alien abduption

Citaat:
Hier nog een interessante tekst over de multimensionele realiteit van UFO's. Van een gechannelde bron.

Bron: Seth, The unknown reality
pff wanneer ga je nu eens inzien dat :
1) ik ( noch anderen ) dat soort 'prul' niet blijf lezen en analyseren... het heeft geen enkele concrete meerwaarde
2) dat het echt niets bijdraagt tot de discussies of tot grotere waarschijnlijkheid dat het werkelijheid is
eerder integendeel

ook bij deze gaat het over een hoop speculaties van wat allemaal kan en zou kunnen volgens de wetenschappelijke vooruitgang
maar dat maat het daarom niet méér waard , in tegendeel minder ... want het spreekt eveneens in het voordeel van aardse mogelijkheden

Laatst gewijzigd door praha : 20 september 2008 om 02:30.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 02:41   #1211
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Mm, ik volg deze draad niet echt, maar ik blijf geïntegreerd door het beroemde 'Roswell autopsie filmpje' dat dateert uit een tijd waarin trucage nog in zijn kinderschoenen stond:
http://www.youtube.com/watch?v=0UP1OU9uQ2k
die wordt algemeen als nep aanzien...
kijk onderandere hier even
en dan zal je merken dat het argument dat er maar bitter weinig of zeer slechte trucage bestand die dagen gewoon onziinig is daar er niet veel truckage bij komt te zien
Oud 20 september 2008, 02:44   #1212
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Allez praha - ik wacht op uwe repliek - ik zie dat uw bolleke groen is en wacht om te gaan maffen... 't is een lange week geweest
Oud 20 september 2008, 02:45   #1213
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de docu "out of the blue" analyseren ze beelden van een UFO die nabij een radio mast hangt in Engeland. Je ziet duidelijk een zilveren schijf die stil nabij de radiomast hangt op een hoogte van tientallen meters.

Ze zijn met die beelden naar "Industrial Light & Magic" geweest om het te laten analyseren. Industrial Light & Magic is een van de bekenste en meest aangsproken firmas en special effects te creeren in films. Zij zeggen dat de footage onmogelijk kan gefaked zijn. Het object dat gefilmd is was daar echt.

Hier kan je het besbetreffende stukje uit de docu zien:

http://www.youtube.com/watch?v=hErBS2_SeJo
okay... laat ons daar dan even eens over zijn... er was iets
iets dat nog niet verklaard is... da's dus een ufo maar nog geen 'ufo' dus
Oud 20 september 2008, 02:47   #1214
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk!
allen zijn we het niet zo eens wat we precies bedoelen onder 'onderzoeken'
Oud 20 september 2008, 02:59   #1215
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
nee, eerder pixelkunst.

blijkbaar schijnen die 'believers' niet door te hebben dat ze steeds weer in de maling genomen worden door alsmaar btere techniken die er voor handen zijn om dat te doen

doet me gelijk weer denken aan de opvallende stijlveranderingen van ufo's doorheen de geschiedenis die perfect blijken aan te sluiten bij wat men op dat moment wel 'hip' vindt en waaraan zo'n ufo toch wel minemaal moet voldoen

zo ook geldt dat voor de ontwikkeling in die graancirkelfiguren ( toch wel min of meer on topic dacht ik )... die dingen waren zogezegd ook totaal onmogelijks met aardse middellen te verwezenlijken ... dat ging zover tot allerhande claims dat de desbetreffende strohalmen niet gebroken waren maar slechts gebuigd en dat er uiteraard wat speciaals aan de hand was met die halmen
dat het achteraf bleek dat het verdomd simpel was eerder als een soort hobby of initiatie toebehoorende aan universitairen mocht niet baten...
dan was het argument weer dat de meeste van die dinegn wel door zulke grapjassen zullen zijn gemaakt maar niet alle
de ontwikkeling in complexiteit in die figuren werd uitgelegd als zijnde dat buitenaardse beschvingen naargelang ons toenemend ontwikkelingsniveau dat ook wou benadrukken

Laatst gewijzigd door praha : 20 september 2008 om 03:03.
Oud 20 september 2008, 05:39   #1216
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Wetenschapperkes en pseudo wetenschapperkers onder u, tijd om wakker te worden. We gaan een stapke verder vandaag. Ik neem aan dat u allen Michiu Kaku kent. En ik neem aan dat u aanvaardt dat hij een autoriteit is die bijzonder veel respect geniet.

Dit kort interview met Michio Kakuzal u duidelijk maken waarom u als wetenschapper achterloopt en compleet vast zit in het debat.

Uiterst interessant!

Indien u niet begrijpt wat type 0 , type 1,2,3,4 civilisaties zijn, kijk dan eerst even naar verschillende types buitenaardse civilizations

Laatst gewijzigd door straddle : 20 september 2008 om 05:40.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 08:54   #1217
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Wetenschapperkes en pseudo wetenschapperkers onder u, tijd om wakker te worden. We gaan een stapke verder vandaag. Ik neem aan dat u allen Michiu Kaku kent. En ik neem aan dat u aanvaardt dat hij een autoriteit is die bijzonder veel respect geniet.

Dit kort interview met Michio Kakuzal u duidelijk maken waarom u als wetenschapper achterloopt en compleet vast zit in het debat.

Uiterst interessant!
Ehm, misschien ben ik traag van geest, maar wat heeft dit te maken met UFO's ? Onrechtstreeks misschien.

Hij bespreekt de kansen van leven in het universum, hun eventuele manier van communiceren, reizen e.d.

Van UFO's, ontvoeringen enz. spreekt hij niet. Ik dacht nochtans dat dit het onderwerp hier is.

En al wat hij zegt is interessant, maar het is en blijft een theorie. Samengevat zegt hij: het feit dat we nergens leven aantreffen, of boodschappen van hen, is omdat we te idioot en te arrogant zijn.

Zo heb je uiteraard op alles een antwoord.

Verder nog wat Star Trek gezwets inzake een buitenaardse Type III-beschaving, hyperspace, multi-universa, andere Dimensies... Allemaal leuk en interessant, maar in de praktijk heeft het geen concrete meerwaarde.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 12:35   #1218
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

blijkbaar schijnen die 'believers' niet door te hebben dat ze steeds weer in de maling genomen worden door alsmaar btere techniken die er voor handen zijn om dat te doen

doet me gelijk weer denken aan de opvallende stijlveranderingen van ufo's doorheen de geschiedenis die perfect blijken aan te sluiten bij wat men op dat moment wel 'hip' vindt en waaraan zo'n ufo toch wel minemaal moet voldoen

zo ook geldt dat voor de ontwikkeling in die graancirkelfiguren ( toch wel min of meer on topic dacht ik )... die dingen waren zogezegd ook totaal onmogelijks met aardse middellen te verwezenlijken ... dat ging zover tot allerhande claims dat de desbetreffende strohalmen niet gebroken waren maar slechts gebuigd en dat er uiteraard wat speciaals aan de hand was met die halmen
dat het achteraf bleek dat het verdomd simpel was eerder als een soort hobby of initiatie toebehoorende aan universitairen mocht niet baten...
dan was het argument weer dat de meeste van die dinegn wel door zulke grapjassen zullen zijn gemaakt maar niet alle de ontwikkeling in complexiteit in die figuren werd uitgelegd als zijnde dat buitenaardse beschvingen naargelang ons toenemend ontwikkelingsniveau dat ook wou benadrukken
Voorzover ik er ontmoet heb, gaat het zelden echt om "grapjassen" cq humor; het meest trof ik "believers" die meenden met hun constructies een "Hoger Goed Doel" te dienen en zelfs absoluut GELOOFDEN dat hun bedenksels tot Echtheid promoveerden op het moment van gereedkomen, spiritueel alzo, want de onderontwikkelde anderen moesten met alle middelen tot verheffing worden gebracht.

Vaak getuigen de maakseltjes van hoge inventiviteit, luciditeit en (artistieke) handvaardigheid; bedenk je wel dat gek totaal los staat van achterlijk of idioot!

Niet voor niets beschermen en privilegeren de meeste Grondwetten zulke en aanverwante levensovertuigingen dus dit respect dienen wij allen hen dus te betonen.

Oud 20 september 2008, 22:20   #1219
Eurasko
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk!
Kan je eens een overzicht geven van alle complottheorien waarin je gelooft?
9/11
UFO's
JFK
...

Elvis?
Oud 20 september 2008, 22:41   #1220
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Waarom niet? Wetenschappers werken altijd in een gecontroleerde omgeving. Ze kunnen omstandigheden controleren en experimenten doen. Met ufo's gaat dat spijtig genoeg niet. En zeker niet als we met een intelligente levensvorm te maken hebben...
niet waar. Geologie en kosmologie zijn bijvoorbeeld wetenschappen waar empire in de minderheid van de gevallen gebruikt kán worden. Veel wordt beredeneerd, wat het echter niet minder exacte wetenschappen maakt.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be