![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1203 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nu is het al vervelend genoeg met de verschillen die er zijn. Men heeft 20 jaar geleden eens geprobeerd om de paasvakantie in Vlaanderen en Franstalig België te spreiden: er was 1 week gelijktijdig en 1 week die verschillend was. Men heeft dat 2 jaar volgehouden, maar wegens praktische problemen weer afgevoerd: bijv. probleem om jobstudenten te vinden en vergeten dat er in België mensen zijn die bijv. in het ene landsdeel werken en in het andere wonen. En zeker rond Brussel was het een onoverzichtelijke boel van jewelste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1204 | |
|
![]() Citaat:
Flauwe sentimentele zever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1205 | |
|
![]() Citaat:
Mooi meegenomen voor autogebruikers. Het verzet ertegen zal zeker van Belgicisten zijn gekomen .
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 18 augustus 2008 om 07:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1206 | |
|
![]() Citaat:
Toen de Walen vakantie hadden was het bijv. moeilijk om aan de kust de klassieke jobstudent uit de buurt te vinden want die Vlamingen uit de buurt zaten op school. Bovendien was er ook weinig sfeer wegens slechts de helft van de bevolking met vakantie. In Brussel en rond de taalgrens waren er ook veel gezinnen met ouders en kinderen die niet in dezelfde taalrol zaten. Gevolg problemen met opvang en in bedrijven enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de lijn - tec - mivb, is het besef er nu al, dat die splitsing niet in het voordeel van de klant is. Ik vrees dat ik nog zeer lang zal moeten wachten tot er iets aangedaan zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1209 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel, als die nodig zijn, waarom zou er dan geen samenwerking kunnen komen?? waarom moet dat echt onder 1 dak gebeuren???
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 | |
|
![]() Citaat:
Zelfde verhaal met de RVA, VDAB, forem enz...: eerst zeggen: er valt niet samen te werken en alles willen splitsen en dan heeft men Waals werkvolk nodig en moet er weer samengewerkt worden. In dit verband een mooie reactie ook van iemand op de site van De morgen in verband met de Vlaamse opdringerigheid: Christophe H, Het enige wat de flamingant zal bereiken is een snellere dood van het Nederlands, dat ze dus maar doen. Ik woon in Barcelona, Spanje. Dat ligt per toeval ook in Catalonië, daar zijn ook idioten die op elke affiche "parlem catal�*" moeten kleven. Het enige wat ze bereiken is dat immigranten zoals ik, en mijn vrienden ze KOTSbeu zijn, die taal. Gevolg, verstaan doen we, en dat is voldoende, dat is in ons eigen voordeel. Ze spreken? Que se van a la mierda. De gelijkenis tussen Cat en Vl is treffend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1212 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat betekent ook dat de mensen van vandaag .... hmmz ... CD&v is terug te traceren naar CVP. NVa heeft z'n wortels in VU. .... hmmz.. dat betekent dat de mensen van vandaag nu en ogenblikkelijk dienen afgerekend te worden op die dwalinig. Dat betekent dat het Kartel wel een hele rare opstelling is. Laat ons dat potje dicht houden ? denk je ook niet? Best is dat je die redenering laat vallen. Ik moet niet nog meer Vlaamse oneensgezindheid zien. Overigens. Ondanks de smalende reacties die mijn voorstel oproept. Het verenigd alle Vlaamse standpunten in een foutloos compromis dat zelfs grondwettelijk in orde is. Waarschijnlijk is men smalend over mijn persoontje, maar dat deert mijn gat niet. Een foutloos compromis en daarom het meest eerlijke vertrekpunt. De voorstellen die vandaag op tafel liggen zullen enkel tot een compromis leiden dat de discriminatie nog meer 'inbakt'. En we zijn weer vertrokken voor 23 jaar status quo.
![]() |
![]() |
#1213 |
Minister
|
![]() Daarbij. Een mens mag zijn dromen niet opgeven. Maar ook niet zijn demonen. Beiden zijn essentieel.
Nu moet je toch toegeven dat Wallonië een zachte demoon is. Niet agressief. Niet oorlogsvoerend. Niet onder de wapens. Ik moet niet weten wat we in de plaats zouden krijgen. 't Kan enkel slechter.
![]() |
#1214 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1215 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1216 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nu hebben ze andere middelen. Allerlei wetten en richtlijnen worden goedgekeurd om de Vlaamse meerderheid te 'fnuiken'. Denk maar aan de antidiscriminatiewet. Ministeriële brieven stellen dat men geen republikeinse opinie mag formuleren in het leger (De Crem). De kiesomschrijvingen zijn zo gekozen dat Franstaligen ALTIJD 17% minder kiezers moeten hebben voor een zetel.... waarschijnlijk zijn er nog zo'n pak zaken waar ik niet aan denk... Ook nog de pariteit in vele beslissingscentra. Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 18 augustus 2008 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ze mogen bij de Lijn trouwens een voorbeeldje nemen aan hun Waalse collega's: hun site (www.infotec.be) is mooi viertalig, die van De Lijn... Nederlands is voldoende en de rest hoeft blijkbaar niet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een ticket Kortrijk - Gent kost 5,90 euro. Een ticket Kortrijk - Rijsel 8 euro, terwijl Rijsel maar half zo ver is. Dure grenzen! Waarom werken de lijn, tec en mivb niet samen? Waarom heb ik verschillende vervoerbewijzen nodig? Met een lijnkaart kan ik naar Kortrijk (er zijn 2 bussen per uur), en mag ik binnen het uur voor dezelfde prijs verder reizen binnen Kortrijk en deelgemeentes. Met de lijnkaart kan ik naar Moeskroen station (er is 1 bus per uur). Maar wil ik er 1 halte verder, dan mag ik een vervoersbewijs kopen van de tec, en minimum een half uur wachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 | |
|
![]() Citaat:
Er is wel een nieuwe chipkaart op komst die bruikbaar zou zijn bij lijn, TEC, mnbs en mivb. Benieuwd of men dan België als 1 gebied zal beschouwen of weer alles zal opsplitsen waardoor je iedere keer opstaprecht moet betalen als je van maatschappij verandert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |