![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze omgeving controleert talen, leren, geheugenopslag, rationeel denken, abstractie, fantasie, tradities, ethiek, normen, waarden, wetten en informatie. Dit als gevolg van intelligentie, vernuft, logica, wijsheid, wetenschap, technologie, bewustzijn, ervaring en leren. Dit deel van het brein is in staat de instincten te beheersen en onder controle te houden. Het is het jongste en meest complexe deel van het brein. Het onderscheid ons van andere zoogdieren en neemt 85% van de breinmassa in beslag. Voorwaarde is: Er moet voldoende opvoeding en ontwikkeling aanwezig zijn, dan is het jongste deel van het brein in staat deze instincten te beheersen en onder controle te houden. Zonder deze controle is de mens de speelbal van zijn eigen instincten, deze instincten regeren dan de mens, en hij hervalt telkens in de meest primitieve gedachtegang, de (animus anima), de dierlijke aandriften van de mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1202 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1203 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de sexuele functie en het celibaat, het is mijn overtuiging dat de verdringing van de sexuele functie naar het onderbewustzijn de oorzaak van het probleem is. Eens de sexuele functie verdrongen is naar het onderbewustzijn heeft de bewuste mens er geen controle meer over en het is vandaaruit dat de problemen ontstaan. Daaruit volgd uiteraard dat de sexuele functie in normale omstandigheden gedifferentieerd zit in het bewustzijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#1204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De neocortex: (mens) (eigen aan de mens door evolutie en ontwikkeling) Is het meest complexe deel van het brein, het onderscheid ons van andere zoogdieren en neemt 85% van de breinmassa in beslag, deze omgeving controleert talen, leren, geheugenopslag, rationeel denken, abstractie, fantasie. De neocortex is betrokken bij de hogere functies, zoals zintuiglijke waarneming, bewuste bewegingen. Bij mensen de cortex-cerebri voor verder geëvolueerde functies: redeneren, abstract denken, fantasie en taal. Limbisch systeem: (zoogdier) (ook bij de mens aanwezig) Emotie, motivatie, genot en het emotioneel geheugen. Hypothalamus: (reptiel) (het oudste gedeelte van het brein, tevens bij de mens aanwezig) Emotionele, reproductieve, vegetatieve, endocriene, hormonale, viscerale, autonome, seksuele, lichaamstemperatuur, slaap en waak ritme, vecht of vluchtreactie, voedingsgedrag en voortplantingsgedrag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1205 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1206 |
Banneling
|
![]() Gij bedoeld dat je uw instincten moet stimuleren als er een pikant vrouwtje in uw straat voorbij komt, dan moet je ze direct bespringen zoals de honden, tja……….. je doet maar.
Er zijn twee soorten mannen: 1. Diegenen die met hun lul denken. 2. Diegenen die met hun verstand denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1207 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1208 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1209 |
Europees Commissaris
|
![]() Dus jouw vrouw denkt voor jou?
![]() |
#1210 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 |
Europees Commissaris
|
![]() Zij bepaalt of je kan denken of niet???
![]() |
#1212 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1213 |
Europees Commissaris
|
![]() Echt arm wordt je als je de vrouwen laat denken in jouw plaats.
![]() |
#1214 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1215 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1216 |
Banneling
|
![]() De mens duwt gemiddeld 50 jaar tegen de deur van het geluk, dan pas komt hij tot het besef dat deze deur langs binnen open gaat.
In de kamer van het geluk hebben deze demonen geen toegang: Status, geld, roem, leugens, bedrog, egoïsme, valsheid, huichelen, heimelijk, hebzucht, jaloezie, woede, wraak en eigenbelang. Focussen op kleine fouten zoals deze maken ongelukkig: Provocatie, ruziën, wraakgevoelens, scheldpartijen, ruziën om geld of materiaal, ruziën om schoonheid en luxeproblemen. De debatteerkunst: Zonder ruziën, met open geest van gedachten wisselen zonder vooroordelen, dit is nog steeds de enige mogelijkheid om conflicten op te lossen. Deze sociale aspecten bevorderen het geluk: Familie, vrienden, liefde, een goede relatie, verstandigheid, wijsheid, rechtvaardigheid, zelfbeheersing, moed, hoop, respect, gulheid, gastvrijheid. De werkelijke waarde van een mens kan worden gevonden in de mate waarin hij bevrijding van zijn eigenbelang heeft bereikt. (A.E) Het geluk van het leven hangt in grote maten af van de kwaliteit en kwantiteit van je gedachten, de hersenen zijn flexibel en passen zich voortdurend aan, dit tot op een bepaalde ouderdom. Het ongelukkig zijn motiveert om gelukkig te worden, leren van andermans fouten sluit het maken van eigen fouten uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 |
Banneling
|
![]() Echt arm zijn is...
alleen naar alles wat gratis is toegaan, maar natuurlijk alleen als het vervoer gratis is. (bv naar de oorlog. Als piot) Laatst gewijzigd door eno2 : 11 juni 2010 om 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 |
Banneling
|
![]() Kanonnenvlees is namelijk gratis. Maar alleen om de belangen van de elite te verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 |
Vreemdeling
|
![]() Echte armoede vind ik geestelijke armoede. Financiële armoede geeft vaak een gefaald gevoel, geen voeling met eigen verantwoordelijkheid. Daarom pleit ik om mensen die werkloosheid - of OCMW uitkering krijgen, toch gemeenschapswerk te laten verrichten. Zo blijven ze geprikkeld om te ondernemen, verantwoordelijkheid op te nemen voor hetgeen ze krijgen.
Moest ik arm zijn, dan zou ik deals maken met restaurants. Er wordt zoveel weggegooid. Zou ik vrijwilligerswerk proberen doen op mooie plaatsen, zodat ik toch wat esthetiek in mijn leven buiten mijn miserabel kamertje kan vinden. Zou ik oude mensen eenzame mensen gezelschap houden in ruil voor een goede maaltijd. Ik zou de netels in het bos plukken om er soep van te maken. Maar de arme mensen die zich de arme levensstijl hebben eigen gemaakt, zien die mogelijkheid niet meer en dat is triest, dat is geestelijke armoede en zet je verstand op nul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |