![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1201 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1202 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1203 | |
Banneling
|
![]() Libération:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen heeft het Europees parlement de meerjarenbegroting van de EU,die op zich al een compromis van een compromis was,verworpen....
Meneer Van Rompuy en Barosso mogen opnieuw aan het werk. Essentieel aanvaarden de Parlementairen niet dat de EU-begroting ook al besparingen vertoond,dat er geen groei in zit de komende jaren.Enfin,we kennen het verhaal,iedereen de broeksriem aantrekken behalve zijzelf! Een EU-begroting zou "ambiteuzer" moeten zijn.....zeggen ze. Zolang we echter ook geen mogelijkheid hebben om om "Europese" kandidaten te stemmen is dat echter een volstrekte onmogelijkheid,en zien wij enkel een horde overbetaalde nietsnuttten en "geparkeerden" vanuit hun nationale politiek... In die zin zou de EU-begroting zelfs serieuzer naar beneden mogen..Ik betrouw die bende niet.Zelfs zoiets eenvoudigs als een vaste plaats kiezen om te vergaderen (en het kan me persoonlijk geen reet schelen of het Brussel,Straatsburg of...voor mijn part,Krakau,wordt)kunnen ze niet,MOGEN ze niet... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 maart 2013 om 06:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De EU is een expansief werk in opbouw en moet daarom niet ingeperkt worden. Ik dacht dat het budget van de EU slechts een paar procenten was van het Europese BNP was, heel laag dus. Het standpunt van een anti-EU lid zoals Cameron van Engeland moet niet primeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1206 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat je de anti-EU beweging, dan wel stemming, ernstig onderschat.
Feitelijk wil NIEMAND de EU in de huidige vorm.
![]() |
#1207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is de richting van de progress die telt. En we kunnen geen vooruitgang boeken met teruggeschroefde budgetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1208 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Meer bureaucratisering is geen vooruitgang maar achteruitgang. Hoe minder budget daarvoor hoe beter. Laat ze al beginnen met het afschaffen van de Europese Commissie, dat is al één peperdure, ondemocratische instelling minder dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1209 |
Banneling
|
![]() Helaas voor jou wordt de EU alsmaar sterker en democratischer
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 maart 2013 om 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1210 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() sterker helaas wel. Democratischer helaas niet.
Helaas voor jou en gelukkig voor de democraten is de euro een even inhoudsloze munt als de andere fiduciaire munten gedrukt door private centrale banken en dus op termijn ten dode opgeschreven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is dat nutteloos....er kon evengoed een methodiek uitgedokterd worden om te zorgen dat verkozenen uit de Nationale parlementen van tijd tot tijd zich belangrijk gaan maken in Brussel of Straatsburg... Het,op zich correcte-, argument dat het gaat om een paar procenten van het Europees BNP mag geen "reden" zijn om de Europese begroting te verhogen. Het moet GEDAAN zijn met "overheid" van enigerlei vorm te "verdikken" in uitgaves.Net als elders moetn men meer doen met MINDER.Dit heeft in ieder geval een voordeel dat "nutteloosheid "verdwijnt en "dubbel werk" niet alleen gedetecteerd maar ook vermeden wordt. ....eigenlijk zijn echte Europese politici nodig....die stemmen van overal rond kunnen verzamelen.Zoniet is de "democratische vertegenwoordiging" op Europees niveau maar van bedenkelijke kwaliteit. Wie is dat...Verhofstadt,van waar in Europa haalt die zijn stemmen? oei,mijn vulpen lekt op de kaart van Europa en gans Gent en aanbelanden is onder de inkt verdwenen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 maart 2013 om 18:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1212 |
Banneling
|
![]() @ Kelt: Het blijft het Europa der naties en de vertegenwoordigers worden dus nationaal gekozen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1213 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1214 |
|
![]() Weet je Kelt, ergens is dat wel een goed idee. In dat traject kan een politicus niet met valse beloftes wegkomen.
Het tuig wat nu in Brussel zit, inclusief de misantropische ambtenaren, moet eenvoudig weg. En niet meer terugkomen. Vervangen door een redelijk alternatief. En geen cadeautjes meer aan Latijnse landen die door domheid en corruptie niet weten met andermans geld om te gaan.
![]() |
#1215 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Met Italië, Portugal én Spanje die nu in economisch zeer slechte papieren zitten, zouet nu wel eens snel kunnen gaan vrees ik, en daar gaat geen enkel ESM of ander soort bazooka tegenop kunnen. Jammer genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerder,onrustwekkend,is de publieke opinie in Duitsland. Gisteren nog kon men in de pers lezen hoe het Duitse GEMIDDELD vermogen lager ligt dan bijvoorbeeld van de Italianen.(het heeft onderandere te maken met het feit dat Italianen eerder hun eigendom bezitten dan te huren....maar soit)...En hoe de Duitse politiek dat feitje heeft proberen verborgen te houden voor de bevolking,maar het is in de pers gesmeten... Miljoenen Duitsers zijn fulltime tewerkgesteld tegen miezerige lonen van minder dan 7€/uur,maar verder dezelfde kosten......Dergelijke levensomstandigheden,eigenlijk LAGER dan van hun eigen vaders en moeders in de jaren 70 vorige eeuw, leent zich niet tot gevoelens van sympathie met anderen,en de Duitse Politiek weet dat.De huidige coalitiepartijen van de regering Merckel verliezen consistent stemmers in de vele deelstaatverkiezingen tijdens het federaal regeringsmandaat.... Duitsland zou best wel eens kunnen beslissen dat uit de EU stappen "goedkoper" zou kunnen zijn dan zichzelf in een soort gigantische Dexia-verhaal stoppen! De binnenlandse vraag in Duitsland kan aangewakkerd woorden door graduele loonsverhogingen(hetgeen nu aan het gebeuren is in verschillende sectoren),de export van Duitsland focust zich meer en meer buiten de EU,niet zozeer met halffabrikaten maar met dure en/of gewilde producten waarvan vele tamelijk uniek zijn.....Geopolitiek zien we hoe Duitsland zich weinig gelegen laat aan de avontuurtjes van "partners" Frankrijk en Groot-Brittanie.....het zijn tekenen van een "verwijdering" van Berlijn... Laatst gewijzigd door kelt : 15 maart 2013 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 |
Banneling
|
![]() Gelukkig voor ons zijn deze uitingen zo buitenissig dat er geen rekening moet mee gehouden worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 |
|
![]() Laten we het zo stellen: als Duitsland afhaakt, is de EU kapot. Laat daarover geen misverstand bestaan.
Merkel is tot nog toe in staat gebleken de zaak overeind te houden maar zij zal dat niet lang meer vol kunnen houden. De arrogantie van Brussel, he gefoezel van de ambtenaren uit de zuidelijke en zeer corrupte landen moet op een of andere wijze de weerzin opwekken van de Duitsers. Zoals de Britten ze al voor gingen door Brussel in een terecht kwaad daglicht te stellen. Merkel overleeft de volgende verkiezingscampagne niet. Zij is evenals Thatcher destijds een moegestreden werkpaard, heeft het beste ervan gemaakt maar de put van de EU is bodemloos. De EU gaat vallen. Kwestie van tijd.
![]() |
#1220 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelukkig voor mij maakt het geen bal uit of je dat buitenissig vindt, net zo min dat iemand die de zwaartekracht ontkent niet zou vallen als die van een brug springt.
|
![]() |
![]() |