Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2018, 16:47   #1201
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dus CD&V, Open-VLD ,SPA en Groen gaan samen met de PDVA in een federale regering stappen als het moet
Hoogstwaarschijnlijk zal het NIET moeten.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 16:59   #1202
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus CD&V, Open-VLD ,SPA en Groen gaan samen met de PDVA in een federale regering stappen als het moet
Als je intellectueel niet in staat bent het verschil te begrijpen tussen een formeel cordon sanitaire en de normale politieke werking die altijd keuzes maken behelst dan is dat jammer voor jou.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 17:26   #1203
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad, de meeste mensen aan beide zijden van de taalgrens hebben andere zorgen aan hun hoofd dan een referendum. Het zijn de politiekers van alle slag die bepalen hoe ons wereldje hier draait, en de Franstaligen laten zich meer over de verhouding Noord- Zuid uit dan de Vlamingen, gewoon omdat zij de vragende partij zijn en voortdurend aan het opletten of er voor hen niets verloren gaat! Nu en dan luisteren naar hun praatjes in bepaalde Franstalige programma's en je hebt redenen genoeg om als Vlaming te zeggen: het is welletjes geweest met jullie profitariaat "alsof ze daar recht op hebben" en jullie arrogantie tov de Vlamingen en hun taal.
Is het normaal dat ongeveer de helft van de burgers van dit landje niet luistert naar de nieuwsberichten uitgegeven door de andere helft? Dat de helft van de burgers van dit landje zogoed als nooit de anderen hun kranten lezen? Dat de helft van de burgers van dit landje eigenlijk niet weet wat de mensen in de straat aan de andere kant zeggen, denken, willen?
Mij geeft dat de indruk dat we inderdaad niet een maar twee landen zijn!
Bij elkaar gehouden omdat er ene helft is die voortdurend financiële hulp nodig heeft om boven hun stand te blijven leven.
Er wordt hier terug een naïef beeld opgehangen van francofonen. Ik ken veel francofonen die even harde werkers zijn zo niet harder dan veel Vlamingen. Er loopt hier trouwens ook een bende profiteurs rond, die altijd "ziek" zijn en van de dop of de openbare onderstand leven. Wat het nieuws betreft volg ik dagelijks France 2 omdat hun internationale verslaggeving op een veel hoger niveau staat dan de Vlaamse zenders. Hoop en al doe een zapping tussen VTM en VRT de eerste minuten van 19 uur. Zoals vele Belgen heb ik zeer weinig interesse in politiek. Wat Nederland betreft die nochtans dezelfde taal spreken (enfin ik heb grote moeite hun gebrabbel met Amerikaanse tongval te verstaan) is voor mij een totaal vreemd land.

Er zijn talrijke landen in de wereld waar verschillende talen gesproken worden. Als ik met een Waal of een Brusselaar frans spreek heb ik niet de indruk dat ik met iemand van een ander land spreek.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 17:39   #1204
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er wordt hier terug een naïef beeld opgehangen van francofonen. Ik ken veel francofonen die even harde werkers zijn zo niet harder dan veel Vlamingen. Er loopt hier trouwens ook een bende profiteurs rond, die altijd "ziek" zijn en van de dop of de openbare onderstand leven. Wat het nieuws betreft volg ik dagelijks France 2 omdat hun internationale verslaggeving op een veel hoger niveau staat dan de Vlaamse zenders. Hoop en al doe een zapping tussen VTM en VRT de eerste minuten van 19 uur. Zoals vele Belgen heb ik zeer weinig interesse in politiek. Wat Nederland betreft die nochtans dezelfde taal spreken (enfin ik heb grote moeite hun gebrabbel met Amerikaanse tongval te verstaan) is voor mij een totaal vreemd land.

Er zijn talrijke landen in de wereld waar verschillende talen gesproken worden. Als ik met een Waal of een Brusselaar frans spreek heb ik niet de indruk dat ik met iemand van een ander land spreek.
Ja, maar we kunnen nu moeilijk de toekomst van Vlaanderen laten afhangen van uw subjectieve indrukken.

Zou een beetje gek zijn, uw indrukken zijn enkel geldig voor u.
Oud 10 november 2018, 17:40   #1205
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hoogstwaarschijnlijk zal het NIET moeten.
Waarschijnlijker zal het niet kunnen wegens gebrek aan kiezers.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 17:41   #1206
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als je intellectueel niet in staat bent het verschil te begrijpen tussen een formeel cordon sanitaire en de normale politieke werking die altijd keuzes maken behelst dan is dat jammer voor jou.
Zo lang Vlaanderen maar onafhankelijk wordt

is dat geen enkel probleem voor mij.
Oud 10 november 2018, 17:42   #1207
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat is er nu zo vreemd aan Nederland ? Ik voel me daar goed thuis.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 17:44   #1208
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, maar we kunnen nu moeilijk de toekomst van Vlaanderen laten afhangen van uw subjectieve indrukken.

Zou een beetje gek zijn, uw indrukken zijn enkel geldig voor u.
Hetzelfde geld voor u, we kunnen moeilijk de toekomst van België laten afhangen van uw subjectieve indrukken.
Oud 10 november 2018, 17:48   #1209
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hetzelfde geld voor u, we kunnen moeilijk de toekomst van België laten afhangen van uw subjectieve indrukken.
De toekomst van dit land zal afhangen van de som van de subjectieve indrukken van de Vlaamse kiezers.
Oud 10 november 2018, 18:33   #1210
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De toekomst van Belgie interesseert me maar matig.

Enkel als het moest blijven bestaan na de onafhankelijkheid van het Vlaamse volk heeft het belang. Omdat in dat geval de Belgische schuld in Belgie blijft, de Vlaamse staat begint dan met propere lei.
Oud 10 november 2018, 18:51   #1211
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De toekomst van Belgie interesseert me maar matig.

Enkel als het moest blijven bestaan na de onafhankelijkheid van het Vlaamse volk heeft het belang. Omdat in dat geval de Belgische schuld in Belgie blijft, de Vlaamse staat begint dan met propere lei.
Dat is fantastisch nieuws !

Ongelooflijk, dat geen enkele economist daar eerder aan heeft gedacht : zo eenvoudig, zo vanzelfsprekend, doet me een beetje denken aan onze nu gebande forummember die waarlijk geloofde dat hij schulden kon wegrekenen met zijn fameuze excel prentjes.
Oud 10 november 2018, 19:13   #1212
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Door te weigeren Nederlands te spreken in de Vlaamse Rand
de hispanos in Los Angeles , spreken ze allemal de taal van Trump?
Oud 10 november 2018, 19:16   #1213
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is fantastisch nieuws !

...
Ja.

Ben je de mening toegedaan, dat Belgie maar te beslissen heeft dat een andere soevereine staat, Vlaanderen in dit geval, de Belgische schuld moet afbetalen?

Denk je dat als Catalonie onafhankelijk zou worden het dan verplicht is van de Spaanse schuld af te betalen?

Denk je dat een onafhankelijk Schotland de schuld van het Verenigd Koninkrijk zal moeten afbetalen?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 november 2018 om 19:19.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 19:24   #1214
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.

Ben je de mening toegedaan, dat Belgie maar te beslissen heeft dat een andere soevereine staat, Vlaanderen in dit geval, de Belgische schuld moet afbetalen?

Denk je dat als Catalonie onafhankelijk zou worden het dan verplicht is van de Spaanse schuld af te betalen?

Denk je dat een onafhankelijk Schotland de schuld van het Verenigd Koninkrijk zal moeten afbetalen?

De relevante mening daarover is die van de internationale gemeenschap. Zeg maar het internationaal recht. Bij splitsingen/onafhankelijkheidstoestanden/secessies e.a. maakt een ordentelijk onderhandelde boedelscheiding deel uit van het pakket. Dus ja, bv schotland zal proportioneel zijn deel van de bestaande overheidsschuld meekrijgen.
Hokus Pokus bestaat niet, behalve in kinderverhalen.
Oud 10 november 2018, 19:27   #1215
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De relevante mening daarover is die van de internationale gemeenschap. Zeg maar het internationaal recht. Bij splitsingen/onafhankelijkheidstoestanden/secessies e.a. maakt een ordentelijk onderhandelde boedelscheiding deel uit van het pakket. Dus ja, bv schotland zal proportioneel zijn deel van de bestaande overheidsschuld meekrijgen.
Hokus Pokus bestaat niet, behalve in kinderverhalen.
Niet in ons geval, vermits de Walen schijnen te denken dat hun "non" volstaat.
Oud 10 november 2018, 19:29   #1216
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De "non" betreft gewoon de vraag of er iemand in de zaal interesse heeft in secessie hoor. Verder dan dat puur theoretische concept zijn we nog nooit geraakt, behalve wat cafeepraat over confederalistische toestanden zonder onafhankelijkheid, voor tijdens de verkiezingscampagne & daarna voor de zolder.
Oud 10 november 2018, 19:32   #1217
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.

Ik vrees dat ge het een beetje te simplistisch voorstelt met "dat Belgie maar te beslissen heeft"
Heeft niks met België, Vlaanderen of de al dan niet status van soevereine staat te maken...bij een scheiding is nogal wiedes dat de uitstaande schulden ook verdeeld worden ( ca ? 330 miljard )...ge kunt alleen nog leuke gesprekken hebben over verdeelsleutel etc

Evenredig de belastinginkomsten zou dat neerkomen op een kleine 220 miljard voor Vlaanderen.
Gaan we ervoor ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 19:33   #1218
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De "non" betreft gewoon de vraag of er iemand in de zaal interesse heeft in secessie hoor. Verder dan dat puur theoretische concept zijn we nog nooit geraakt, behalve wat cafeepraat over confederalistische toestanden zonder onafhankelijkheid, voor tijdens de verkiezingscampagne & daarna voor de zolder.
Oh, laat u daardoor maar niet vangen, als je oud genoeg bent dan weet je dat er een tijd was dat er zelfs over federalisme niet gesproken mocht worden.

De geesten zijn al enorm opgeschoven.

Lach het maar weg, het kan nooit gebeuren. Ik heb het u al eens gezegd, Gorbachev en Honecker deden dat ook.
Oud 10 november 2018, 19:36   #1219
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bah neeje gij....net omgekeerd in dit geval dus

Btw niet alleen in dit geval maar in zovele gevallen verwijten we de Walen van een 'non' terwijl het een neen van Vlaanderen betreft
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 19:37   #1220
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ik vrees dat ge het een beetje te simplistisch voorstelt met "dat Belgie maar te beslissen heeft"
Heeft niks met België, Vlaanderen of de al dan niet status van soevereine staat te maken...bij een scheiding is nogal wiedes dat de uitstaande schulden ook verdeeld worden ( ca ? 330 miljard )...ge kunt alleen nog leuke gesprekken hebben over verdeelsleutel etc

Evenredig de belastinginkomsten zou dat neerkomen op een kleine 220 miljard voor Vlaanderen.
Gaan we ervoor ?
Pret bederver.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be