![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1202 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb geloof ik niet gezegd simpel, maar wel begrijpelijk. Ik heb ook niet gezegd dat je er geen moeite voor hoeft te doen. Maar als je bereid bent er moeite voor te doen is alles te begrijpen. En bv de Quantumfysica is voor de hooggeleerde heren niet echt te 'vatten'. Dus is er , in mijn ogen dat geef ik toe, iets mis met het model. met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1205 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U draait de boel weer om maar laat U maar. Btw , de paus zit in de illuminati! met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1207 | |
|
![]() Citaat:
Mmm, maar volgens mij kan je niet alles zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#1208 |
Banneling
|
![]() koffie! But I'll be back.
![]() Piindar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1209 | |
|
![]() Citaat:
Hoe snel waren we destijds met het verwerpen van de stelling dat de aarde rond was en om de zon draait ipv omgekeerd?
![]() |
![]() |
![]() |
#1210 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1212 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, hoe kan ik een verwijtende vinger naar de wetenschap uitsteken als ik geen benul heb van de denkwijze in die wereld? ![]() Bovendien geeft u zelf toe dat er zaken foutlopen, dus ... Ik begrijp trouwens niet uit welke posts van mij u dat afleidt, ofwel heeft u er een paar verkeerd geïnterpreteerd? :-s Ik stel vooral dat het heel moeilijk is om in deze thread bewijzen aan te brengen omdat een bewijs per definitie altijd afkomstig is uit één van de twee kampen, respectievelijk, een 'disbeliever' of een 'believer'. Ten tweede dat het geldt voor deze thread, maar voor zowat de hele wereld, dat we allemaal onderhevig zijn aan het zoeken naar zelf-confirmerende evidentie, een logisch gevolg van het feit dat we in een bepaalde theorie geloven, al dan niet bewust. Maar hier kan de wetenschap niets aan doen, en ik durf zelfs te zeggen dat bepaald echt experimenteel onderzoek hier minder aan onderhevig is dan andere vormen ervan. Ten derde zeg ik dat de wetenschap niet ieder onderzoek uitbrengt, en dat er veel geheim gehouden wordt dat niet binnen het plaatje past. Kijk naar u zelf, als u jarenlang voorstander bent van een theorie en uiteindelijk op een experiment komt om deze te bevestigen, als u dan met dat experiment uitkomt dat u theorie toch geen stand houdt zal u niet staan te springen om dat onderzoek uit te brengen, integendeel, u zal blijven onderzoeken totdat u uw theorie wel bevestigd krijgt met een 'bewijs' en dit dan (hopen te) publiceren... we zullen van een andere onderzoeker moeten vernemen dat uw theorie niet klopt, als die persoon zin had om zich daarmee bezig te houden ... maar er zijn er wel een deel die anders zijn natuurlijk, en het kan natuurlijk ook dat u daaronder behoort, als dat zo is: chapeau! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1213 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet niet als die vergelijking van toepassing is ... Als je ervan uitgaat dat het geloof in alle mogelijkheden van de wetenschap, en de wetenschapsfilo waarop ze gebaseerd is, de vervanging zijn van ons vroegere geloof in Christus allicht wel. Toevallig heb ik net voor het eerst dollarbilletten in mijn handen gehad, op ieder biljet stond : "In God we trust" tot mijn eigen grote verbazing ... als je dat ziet zou ik zeggen: ja. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1214 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
abu·sie·ve·lijk (bw.) 1 bij vergissing => onopzettelijk letterlijk: "Ik neem trouwens dan maar bij vergissing aan dat U Darwin nog serieus neemt?" vertaling: "Als ik het goed begrijp, gelooft u niet in Darwin?"
![]() |
![]() |
![]() |
#1215 | |||||
|
![]() Citaat:
Ah dat bedoel je. Dat begrijp ik ook wel van dat farmaceutisch onderzoek. Maar ik bedoel het niet zozeer op dat gebied. Ik verwees eerder over fundamenteel of exploratorisch onderzoek zeg maar. Echt niet alle ontdekkingen op dit vlak worden in de openbaarheid gebracht. Misschien worden ze wel later in de ontdekking gebracht, wanneer ze een manier hebben gevonden om het te ontkrachten, ook al is die 'niet-katholiek' ... ofwel nooit waarschijnlijk.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 augustus 2005 om 16:03. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1216 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Aangezien ik van oordeel ben dat dimensies bestaan en niet als zodanig te controleren zijn [nature of the beast], is het zinloos te zoeken naar een complot erachter. De speurtocht naar dat wat niet bestaat levert evenwel regelmatig allerlei schandalen op, dat wel. Dat zijn dan feiten die het daglicht niet kunnen verdragen. Feiten die aan het licht komen, omdat dat de basis is van onderzoek: on·der·zoe·ken (ov.ww.) 1 proberen om iets beter te leren kennen, om er een beter inzicht in te krijgen Als deze feiten strafbaar zijn, zijn de feitenplegers natuurlijk niet happig om aan de openbaarheid te worden blootgesteld. Dat ze aan elkaar worden geknoopt door verknipte geesten tot groteske complot-theorieën, kunnen die feitenplegers zèlf weer niets aan doen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 9 augustus 2005 om 16:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1218 |
Minister
|
![]() waarschijnlijk..
![]()
![]() |
![]() |
#1219 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En natuurlijk geef ik toe dat er zaken foutlopen. In welke sector is dat trouwens niet het geval? Maar dat is wel iets anders dan een algemeen verwijt dat we "maar eens moeten leren luisteren naar ons buikgevoel". Zo'n uitspraak is wat mij betreft niet meer dan populistische prietpraat, waar enkel goedkoop applaus mee kan worden geoogst. Dat u geen lid moet zijn van een club om er een verwijzende vinger naar op te steken, is ook al niet moeilijk. Ik kan met gemak een hele tirade afsteken tegen de advocatuur bvb. Dat zou me bijzonder weinig moeite kosten 8) Dat u geen wetenschapper bent, leid ik af uit de onwetenschappelijke manier van redeneren die u hanteert: als u geen bewijzen vindt voor het een of het ander, of als iemand anders een deugdelijk tegenbewijs aflevert, blijft u immers toch overtuigd van uw stelling, al was het maar omwille van uw "buikgevoel". Dat lijkt me eerder een nogal dogmatische levenshouding. Het lijkt er dus op dat u misschien ooit al wel eens met wetenschappen (pur sang) in aanraking bent gekomen, maar dan wel van ver (als student bvb.). Soit, ik kan me natuurlijk altijd vergissen.
![]() |
![]() |
#1220 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Dit houdt namelijk in dat: 1. de schrijver/-ster zich van koninklijke bloede waant (hij/zij spreekt in de wij-vorm) 2. hij/zij geen vrijheid heeft en aan de beste lezertjes wel eens wil laten zien hoe hij/zij deze dan wèl kan verwerven (vrijheid verwerven is net zoiets als zonlicht aanschaffen) ps. De laatste zin: "The power of love is the key" is voor mij een feit. Alleen, de wijze waarop deze persoon liefde (iets héél persoonlijks) aan de man wil brengen, is niet-ter-zake-doend. Simpelweg omdat liefde nu eenmaal zo persoonlijk is. Inwijdingsrituelen te over, maar geen enkele kan je hapklaar leren hoe het moet. Dat moet je zelf doen. Daarmee wordt dat verhaal het zoveelste inwijdingsritueel tot "de ingewijden der kennis". Lulkoek-larie, want zonder inzicht in die kennis kun je er niets mee, is ze zelfs gevaarlijk. (samenzweringsdenkers zijn een goed voorbeeld daarvan. Die snappen het dus écht niet, maar goed.)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 9 augustus 2005 om 16:32. |
|||||
![]() |
![]() |