Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2019, 16:13   #12201
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
China profiteert te veel van het Westen door oneerlijke concurrentie en spionage/het stelen van technologische kennis.
Als China hier niet mee stopt ,dan zullen Amerika en Europa en andere Westerse landen hard moeten optreden en dit kan jaren gaan duren.
Uiteindelijk zullen Europa , Canada en Australië het voorbeeld van Trump volgen.
Er is een moment gekomen dat de leerling zijn meester voorbij steekt. Klakkeloos kopiëren is op zijn teruggang. In veel sectoren nemen zij de leiding. Het is niet door hen te boycotten en hun managers te arresteren zoals Amerika met Huawei doet dat men hen gaat afblokken. China heeft ook de grootste potentiële markt ter wereld. De tijd dat ze zuivere goedkope producten exporteerden is voorbij. Ze zijn ook uitgegroeid tot de grootste potentiële markt voor Westerse exporteurs.

Wat Trump nu doet is een psychologische boycot veroorzaken bij de Chinese verbruiker tegenover Amerikaanse producten en retaliatie met hoge invoerrechten op Amerikaanse producten. De Amerikaanse soyaboeren etc zijn virtueel failliet en de overheid moet hen miljoenen dollars steun toestoppen. Andere sectoren gaan volgen. Tegen alle verwachtingen in niettegenstaande zijn protectionisme heeft Trump economisch succes geboekt maar dat is nu op een kantelmoment gekomen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 16:37   #12202
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Russen zijn geen dagjestoeristen die met een frigobox komen en niets spenderen, Russen gaan uitgebreid gaan eten en en drinken, en ze gaan op hotel, je kunt geen dagje Brugge doen vanuit Rusland, daarom ook dat de horeca hen graag ziet komen. Russen, en Chinezen, zijn de lievelingstoeristen van onze horeca.
Oekraïense toeristen zijn er niet, enkel meestal illegale Oekraïense werkkrachten. Het grootste verschil dat het EU associatieverdrag veroorzaakt heeft is dat er nu meer zijn, ze mogen zonder visa in de EU reizen maar mogen niet werken. Het gevolg laat zich raden, miljoenen Oekraïners verblijven en werken illegaal in de EU.
Gij maakt u van alles wijs! ga gewoon googlen: de meest gehate toeristen: Russen en Chinezen. En ik heb snap dat , en niet te vergeten dat mijn kinderen 50% chinees zijn.

Mijn werkvrouw is trouwens Russisch.

Het feit dat ukrainse toeristen niet opvallen is omdat ze beleefd zijn.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 16:39   #12203
geertvdb

Standaard

Citaat:

Het grappige is dat Russen en Oekraïners extreem goed op elkaar gelijken. Dus alles dat je over Russen zegt geldt dus ook voor Oekraïners.
.
Echt gast, dat is het net!

Dat is NIET waar!

Belgen zijn ook compleet anders dan Hollanders.

En ook, knoop dit in uw verstand: Oekrainers vinden Russen geen leuke mensen!
Zet uw oogkleppen af!
Oud 11 juni 2019, 17:26   #12204
geertvdb

Standaard

Citaat:
Hij is de premier van Maleisië, en vertolkt ongetwijfeld wat er leeft in Maleisië.
Hij vertolkt ongetwijfeld helemaal niet wat er leeft in Maleisie? Hoe kan de man op de straat iets weten buiten wat het rapport dat nederland en maleisie SAMEN hebben gemaakt, en tot de recente verklaring van de 93 premier, GEEN ENKEL bezwaar hebben gemaakt?

Toon mij een bron van een artikel, een lezersbrief, van enige maleisische burger of journalist die de verantwoordelijkheid van rusland in twijfel trekt.

Toon mijn 1 bron!

ge hebt juist geen kl*ten, omdat ge hier leugen ne leugen uitschijt. Zonder enig gewetensprobleem.

BTW:: Maleysia is 123rd in the latest World Press Freedom Index,

Rusland is 149 op 180!!! SLECHTER kan eigenlijk niet!

Citaat:
Het is hun toestel dat werd neergeschoten, dus hun stem telt net zo goed als die van Nederland. De VS moeten zich hier buiten houden, dis hebben er niets mee te maken, en waarom Australië in die commissie zit is me ook een raadsel.
Gvt!! Wéét gij dan echt niks???
Citaat:

inderdaad, iemand die weet waarover hij spreekt, en zelf ook al talloze malen meegewerkt heeft met de Amerikaanse, Britse, Franse en Russische geheime diensten, die wereld op z'n duimpje kent. Hij denkt dat de Britse geheime dienst er achter zit.
The argument of authority is een fallacy! Weet gij wat dat betekent?? Denk eens voor 1 seconde na! het is een vals argument! ik kan hier ook 'autoriteiten' uit mijn hoed toveren die mijn mening bevestigen! Dat betekent NIKS! HALLOOOOOOOO!!
Er is een wiki pagina met alle fallacies, ge moet die eens bekijken!
Citaat:

Niemand is schuldig tot het tegendeel bewezen is. Er komen miljoenen Russische toeristen naar het VK. De Russen hadden totaal niets te winnen bij die vergiftiging van een oud-spion die reeds door Rusland vrijgelaten en uitgewezen werd.
Dat weet gij toch niet? al die moorden die rusland uitvoert in het buitenland, die lijken allemaal zinloos! te beginnen met trotski!

Citaat:
De meeste historici zijn het erover eens dat de Russen handig gebruik hebben gemaakt van die periode om de industrie te verplaatsen van Oekraïne en West-Rusland naar de Oeral en Siberië. Dat heeft Rusland gered.
Ze gingen die industrie niet in snel tempo verplaatst hebben moesten ze geen aanval verwachten vanuit het Westen .
De meeste historici zijn het erover eens is wéér een argument from authority! Dat heeft geen enkele betekenis.

Rusland sloot een pact met de duivel, wel, satan met de duivel, en rusland heeft de prijs betaalt. Niet erna komen janken!
Oud 11 juni 2019, 18:01   #12205
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Thailand hebben ze nochtans geen problemen met de Russen. Ja ze drinken veel en kunnen luidruchtig zijn, spreken geen Engels, maar ze spenderen geld zijn levensgenieters en zijn geen sekstoeristen zoals de meeste oudere West-Europeanen.
LOL. van stereotypering gesproken..
De enige reden waarom er misschien -minder- russische sextoeristen zijn is : omdat de pensioenen te laag zijn.

En een thai of chinees lust ook al eens graag een zwaar geverfd slavisch blaadje : https://www.youtube.com/watch?v=9Ae-x7zh6Wo
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2019, 19:09   #12206
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
In Thailand hebben ze nochtans geen problemen met de Russen. Ja ze drinken veel en kunnen luidruchtig zijn, spreken geen Engels, maar ze spenderen geld zijn levensgenieters en zijn geen sekstoeristen zoals de meeste oudere West-Europeanen.
Lol, nee het zijn eerder sexwerkers.

https://www.thairomeo.com/russian-girls-in-pattaya.html
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 16:43   #12207
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Lol, nee het zijn eerder sexwerkers.

https://www.thairomeo.com/russian-girls-in-pattaya.html
Er zijn zeker Russische hoeren en maffia in Thailand heb ik nooit ontkend. Maar 90 % van de Russen die je tegenkomt zijn gewoon toeristen.(overigens veel van die "Russische" komen uit Oekraïne of Oezbekistan, voor die Thais en de meeste Aziaten en Europeanen is dat gewoon hetzelfde)
Als je perse een Russische wil in Thailand moet je gewoon naar disco's gaan waar veel Russen komen en de kans dat je touche hebt is groot.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2019, 16:47   #12208
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
LOL. van stereotypering gesproken..
De enige reden waarom er misschien -minder- russische sextoeristen zijn is : omdat de pensioenen te laag zijn.

En een thai of chinees lust ook al eens graag een zwaar geverfd slavisch blaadje : https://www.youtube.com/watch?v=9Ae-x7zh6Wo
Er komen miljoenen Russische toeristen naar Thailand. Het aantal sekstoeristen is klein. Als je zou kijken naar het aantal sekstoeristen onder West-Europese 40 plussers zit je eerder rond de 90%.
Oud 12 juni 2019, 17:23   #12209
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er komen miljoenen Russische toeristen naar Thailand. Het aantal sekstoeristen is klein. Als je zou kijken naar het aantal sekstoeristen onder West-Europese 40 plussers zit je eerder rond de 90%.
Daar hebben we dan de vooroordelen :

West-europese 40-plussers zijn sextoeristen.

Russen zijn ongemanierde boeren of boerinnen die evolutionair een paar stadia achterlopen, continu zat zijn of bezig zijn het te worden en zich prostitueren als ze maar kunnen.

Gelijkstand?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 07:53   #12210
S-K
Partijlid

S-K's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Belgen zijn ook compleet anders dan Hollanders.
Wat is dat, ''Belgen''?

Er zij Vlamingen en Walen, er zijn Franstalige Brusselaars, er zijn Duitstaligen, er zijn Limburgers en Brabanders...Maar Belgen?, Wrong answer.
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 08:28   #12211
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Daar hebben we dan de vooroordelen :

West-europese 40-plussers zijn sextoeristen.

Russen zijn ongemanierde boeren of boerinnen die evolutionair een paar stadia achterlopen, continu zat zijn of bezig zijn het te worden en zich prostitueren als ze maar kunnen.

Gelijkstand?
Veel van die zogezegd Russische hoeren komen uit Oekraïne of Oezbekistan zoals ik al zei, landen die een pak armer zijn dan Rusland.
De echte "Russische toeristen " komen bijna allemaal uit Rusland of Kazachstan. Landen met een grote middenklasse die zich buitenlandse reizen kan veroorloven. (in tegenstelling tot Oekraïne of Oezbekistan)
Ook de meeste "Russische hoeren" bij ons zijn in feite Oekraïense.
Kiev en Odessa zijn langzaamaan aan het veranderen in een bordeel voor West-Europese, Amerikaanse en vooral Turkse sekstoeristen.

https://www.youtube.com/watch?v=PAIu2DP886Y
https://www.youtube.com/watch?v=2c09NRMOQIY
http://bradicus.com/2018/11/22/sex-a...ta-infield-20/

Dat krijg je dan als doodarme landen zich open stellen voor toerisme.
Oud 13 juni 2019, 09:19   #12212
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S-K Bekijk bericht
Wat is dat, ''Belgen''?

Er zij Vlamingen en Walen, er zijn Franstalige Brusselaars, er zijn Duitstaligen, er zijn Limburgers en Brabanders...Maar Belgen?, Wrong answer.
Tja Vlamingen en Walen gelijken veel meer op elkaar dan Oost- en West-Oekraïners. Zelfs de steden, mensen en volksmuziek gelijken niet op elkaar.

Oost-Oekraïne

Kozakkenmuziek:
https://www.youtube.com/watch?v=BFjlYyYEGx0

West-Oekraïne

West-Oekraïense volksmuziek, heel populair in West-Oekraïne. Miks tussen Balkan, Russisch en Pools.
https://www.youtube.com/watch?v=baYnlS1sBBw
https://www.youtube.com/watch?v=GCrT...ED88A8&index=9
https://www.youtube.com/watch?v=lImH...D88A8&index=21

Dus als Belgen geen volk zijn, dan Oekraïners evenmin.
Ik vind de verschillen tussen Walen en Vlamingen, behalve taal, eerder klein.
Wallonië:
Vlaanderen:

Laatst gewijzigd door tomm : 13 juni 2019 om 09:25.
Oud 13 juni 2019, 10:18   #12213
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

According to June 2017 research by Ilko Kucheriv Democratic Initiatives Foundation (DIF), 38 percent of Ukrainians consider themselves Europeans, while 55 percent do not. Only 57 percent of Ukrainian citizens support the country joining the European Union, and even fewer, 43.2 percent, support joining NATO.
According to an earlier 2016 survey by KIIS, 67 percent of Ukrainians were positive toward Russians, but only 8 percent were positive toward the Russian government. That 8 percent lay mainly in the Donbas territories, though the survey was conducted only in the government-controlled part of the region. Russians are not so positive toward Ukrainians, according to the Russian Levada Center. They rate Ukraine more negatively than almost any other nation, and listed it as one of their top three enemy countries—after the United States and before Turkey.

These poll results demonstrate that Ukrainian society is highly polarized. Ukrainians are often exposed to many competing narratives and it can be hard to make a decision on high politics. That being said, they all agree that reforms could have been handled better if there were less corruption in the country.

https://www.atlanticcouncil.org/blog...-opinion-polls
Oud 13 juni 2019, 10:30   #12214
S-K
Partijlid

S-K's schermafbeelding

Standaard

Ik beschouw mezelf ook niet als Europeaan...Europa is een continent, geen identiteit..Ik denk dat de meeste Nederlanders zich eerst Nederlander voelen voor dat er zo iets als ''Europeaan'' bijkomt spelen, eenzelfde voor de Vlamingen, Duitsers, Oostenrijkers, Italianen, etc. Europa is geen Amerika, Europa is te divers om ooit 1 te kunnen worden, gelukkig maar.
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2019, 10:47   #12215
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik beschouw mezelf ook niet als Europeaan...Europa is een continent, geen identiteit..Ik denk dat de meeste Nederlanders zich eerst Nederlander voelen voor dat er zo iets als ''Europeaan'' bijkomt spelen, eenzelfde voor de Vlamingen, Duitsers, Oostenrijkers, Italianen, etc. Europa is geen Amerika, Europa is te divers om ooit 1 te kunnen worden, gelukkig maar.
"Europeaan" is inderdaad nogal algemeen, net zoals "Euraziaat".
Ik beschouw me wel als Belg.
Oud 13 juni 2019, 17:36   #12216
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wat is dat, ''Belgen''?

Uw posts zijn toch elke keer weer van een ongekende dommigheid!

Ik reageer enkel op de stelling van Tomm dat 'russen' en 'oekrainers' hetzelfde zijn (en dus hebben russen het recht om oekraine binnen te vallen). Daar reageert ga dan niet op!
Oud 13 juni 2019, 17:38   #12217
geertvdb

Standaard

Citaat:
"
Ik beschouw me wel als Belg.
Ik denk het niet!

Ik in elke geval niet.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 13 juni 2019 om 17:39.
Oud 13 juni 2019, 17:41   #12218
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja Vlamingen en Walen gelijken veel meer op elkaar dan Oost- en West-Oekraïners. Zelfs de steden, mensen en volksmuziek gelijken niet op elkaar.
Bedankt voor al het fotomateriaal. Relevante verschillen zie ik echter niet. Je zou een collage kunnen maken van Gent en een van Charleroi en zeggen "kijk eens hoe verschillend ze zijn".

Dit gezegd zijnde, als Oost-Oekrainers meer georienteerd zijn op Rusland en West-Oekrainers op Europa dan is er idd een wezenlijk cultureel verschil. Net zoals Vlamingen zich meer verwant voelen met Nederland en Walen met Frankrijk.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2019, 23:26   #12219
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Bedankt voor al het fotomateriaal. Relevante verschillen zie ik echter niet. Je zou een collage kunnen maken van Gent en een van Charleroi en zeggen "kijk eens hoe verschillend ze zijn".

Dit gezegd zijnde, als Oost-Oekrainers meer georienteerd zijn op Rusland en West-Oekrainers op Europa dan is er idd een wezenlijk cultureel verschil. Net zoals Vlamingen zich meer verwant voelen met Nederland en Walen met Frankrijk.
Gent en Charleroi zijn ook verschillend. Maar goed de foto's geven aan wat iedereen die beide regio's bezoekt direct opvalt. In West-Oekraine heb je het gevoel in een verarmde versie van Polen of Roemenië rond te lopen, in Oost-Oekraine voel je je al helemaal in Rusland.
Dus West-Oekraine hoort bij Europa Oost-Oekraine niet.
Dat komt ook terug in alle opiniepeilingen, alle verkiezingen , alle taaltellingen, etc.
De naam Oekraïne betekent trouwens "grensgebied" tussen Rusland en Europa.
Eerder dan opsplitsing denk ik dat een federalisering naar Belgisch model een goede uitkomst zou bieden. Maar Kiev verzet zich daartegen want ze vrezen dat de Oost-Oekrainers, die over het algemeen pro-Russisch zijn, een stem geven betekent dat ook Moskou een stem zal krijgen. In Oekraïne noemen de pro-Russen niet voor niets federalisten.
In feite zou dat de beste en meest vreedzame en democratische oplossing zijn, die ook verplicht wordt door Minsk, maar het Westen dringt daar toch niet al te hard op aan bij Kiev. Ook zei vrezen, via de Oost-Oekrainers een voet tussen de deur voor de Russen.
Pipo's zoals onze parcival dachten dat die Oost-Oekrainers "gehersenspoeld" zijn en opnieuw opgevoed n gekoloniseerd moeten worden, een attitude die van weinig respect getuigt.
Die heropvoeding is niet helemaal afgelopen zoals men gehoopt had... Zoals ik en anderen voorspeld hadden draaide het uit op een bloedige oorlog, met tientallen Nederlanders, enkele Belgen, en duizenden Oekraieners als "collaterale damage". Vooral ook omdat de democratisch verkozen president (die uit Oost-Oekraine kwam en door hen verkozen raakte) tijdens een gewelddadige revolutie afgezet werd, waarna het nieuwe regime tanks stuurde naar Oost-Oekraine, en het verzet in Odessa in bloed smoorde.

Tussen West-Oekraine en Oost-Oekraine heb je wel een overgangsgebied. Zuid-Oekraine is ook pro-Russisch, vooral dan Odessa en het Zuid-Westen.
Het uiterste Westen, Zakarpatiya, is ook vrij pro-Russisch. Daar wonen de Hongaarse minderheid, de Roemeense minderheid, en ook andere minderheden zoals zigeuners die zich bedreigd voelen door Oekraiens nationalisme. De Poolse en Joodse minderheid, zeer talrijk aanwezig in West-Oekraine tot WOII, werden uitgemoord door de grote held van de Oekraïense nationalisten en van Maidan, Bandera.
Op Maidan sprak Verhofstadt (bewust?) in zn steenkoolengels vooral Bandera aanhangers toe.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2019 om 23:44.
Oud 14 juni 2019, 23:55   #12220
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Je moet weten deze poll komt van de website van euromaidanpress en werd ook door hen uitgevoerd.
Zelfs zij geven toe dat de meerderheid Maidan niet langer steunt, en dat de meerderheid in Oost- en Zuid-Oekraine Maidan nooit gesteund hebben.
http://euromaidanpress.com/2019/02/2...ars-on-survey/

Laatst gewijzigd door tomm : 14 juni 2019 om 23:57.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be