![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#12221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet die beste man toch eens uitleggen hoe het kan dat in landen met hoge vaccinatie graad en geen of losse maatregelen, het eerst kan stijgen, en nadien kan dalen. Je gaat mij niet zeggen dat dat komt van de differentiele vaccinatie graad van een paar procenten die ondertussen werd doorgevoerd he. Hoe legt men in de UK het stijgen, en dan weer het dalen uit ? Hoe doet men dat in Malta ? Hoe legt men het dalen in India uit ? Hoe legt men het verloop in Israel vs Palestina uit, waar het enige verschil de vaccinatie graad is ? Kortom, het smoesje: maatregelen werken, hoge vaccinatie graad werkt, en is het enige dat werkt, natuurlijke immuniteit werkt niet, is nog altijd hetzelfde smoesje als vorig jaar. We merken TELKENS op dat een epidemische piek begrensd wordt door natuurlijke immuniteit, NIET door vaccinale. Mocht het waar zijn dat het gemaatregel het verschil maakt, dan zou het plotse stijgen in Israel gekomen zijn van het opheffen van de laatste maatregel ergens in juni, het opheffen van verplichte maskerdracht. Maar 2 weken later werd die terug ingevoerd. Als het daaraan zou gelegen hebben, dan was de epidemie direct terug gaan liggen he. Die dame heeft gewoon gelijk, en wat zij elders zegt heeft geen belang: zolang we natuurlijke immuniteit stiefmoederlijk gaan behandelen, gaat men blijven lulkoek verkopen. Dat wil niet zeggen dat vaccins niet werken, niet helpen en dergelijke meer. Maar het wil wel zeggen dat men gewoon totaal verkeerd bezig is als de bedoeling is (en daar kan men aan twijfelen natuurlijk) om de beste globale oplossing voor de meerderheid van de maatschappij te zoeken. Het punt is eigenlijk redelijk evident en heeft niet eens veel te maken met het onderscheid tussen vaccins en natuurlijke immuniteit. Maar het begint stilaan te dagen dat er enkel maar serieuze besmettingsimmuniteit is tijdens de acute fase van een immuunreactie na vaccinatie die maar een paar maanden duurt ; dat zoiets ook wat speelt bij natuurlijke immuniteit maar langer duurt. Als dusdanig kunt ge het gewoon op uw buik schrijven om langdurige groepsimmuniteit te bekomen, en is de enige manier waarop een epidemische piek beeindigd wordt, door de heel SYNCHRONE acute immuniteitsreactie die door besmetting is bekomen. Wil men hetzelfde bekomen met een vaccin, dan moet men een flink deel van de bevolking OP EEN PAAR WEKEN vaccineren, en gaat men geen langer effect hebben dan een paar maanden, waarna men weer mag herbeginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12222 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bwah, ik vermoed dat Gipsy daar wel tegen kan, hoor, qua verbale vulgariteiten kom ik slechts tot z'n enkels.
![]()
![]() |
#12223 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kijk naar Israël, ruwweg de helft van de mensen die daar wordt opgenomen in het ziekenhuis is gevaccineerd. De gevaccineerde patiënten zijn het eerste bewijs van snel wegebbende immuniteit. Er komen dus derde prikken, en vierde prikken, en telkens nieuwe mutanten, die vijfde en zesde en zevende prikken behoeven. Is dit niet in conflict met wat eerder vermeld werd en is dit dan wel zo'n goed voorbeeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12225 | |
|
![]() Citaat:
New research found that natural immunity offers exponentially more protection than COVID-19 vaccines. “The natural immune protection that develops after a SARS-CoV-2 infection offers considerably more of a shield against the Delta variant of the pandemic coronavirus than two doses of the Pfizer-BioNTech vaccine, according to a large Israeli study that some scientists wish came with a ‘Don’t try this at home’ label,” Science reported Thursday. “The newly released data show people who once had a SARS-CoV-2 infection were much less likely than vaccinated people to get Delta, develop symptoms from it, or become hospitalized with serious COVID-19.” Put another way, vaccinated individuals were 27 times more likely to get a symptomatic COVID infection than those with natural immunity from COVID.” https://fee.org/articles/harvard-epi...zNAtCjcnBszQg9 Neem vooral goed de laatste zin in je op, tegen dat je nog eens reeds lang achterhaalde info opdist. Kortom, vaccineren verzwakt het organisme, terwijl natuurlijke besmetting het sterker maakt. Verder, de link van het onderzoek waar het artikel naar verwijst en om het kort te maken: Comparing SARS-CoV-2 natural immunity to vaccine-induced immunity: reinfections versus breakthrough infections “Conclusions: This study demonstrated that natural immunity confers longer lasting and stronger protection against infection, symptomatic disease and hospitalization caused by the Delta variant of SARS-CoV-2, compared to the BNT162b2 two-dose vaccine-induced immunity. Individuals who were both previously infected with SARS-CoV-2 and given a single dose of the vaccine gained additional protection against the Delta variant.” https://www.medrxiv.org/content/10.1....24.21262415v1 Kortom, Carla Peeters heeft dus toch gelijk. ![]()
![]() |
![]() |
#12226 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals gewoonlijk zijn die Israelische studies van heel hoge kwaliteit. https://www.medrxiv.org/content/10.1....24.21262423v1 Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat er booster-prikken gaan komen, maar enkel voor bepaalde doelgroepen, is geen onverwacht iets en die zullen vrijblijvend zijn, net zoals de jaarlijkse griep-vaccins. Zo in conflict lijkt me dat niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou toch totaal onzinnig zijn dat men een eerste vaccinatie gaat verplichten, er nadien boosters zijn, en wanneer het effect van die eerste vaccinatie totaal verdwenen is, en men terug in de situatie zou zitten van vorig jaar, niks meer zou gaan eisen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12229 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mogelijk kan men bepaalde beroepsgroepen er nog wel toe verplichten, zoals Hepatitis B-vaccinatie nu ook verplicht is bij sommigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12231 | |
|
![]() Citaat:
Weinig realistisch.
![]() |
![]() |
#12232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als men in februari merkt dat er zo goed als geen bescherming meer is bij de 3-spuitjes-gevaccineerden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan pak ik een vierde, een, vijfde, een zesde etc en misschien nog een Chinese er bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie helemaal niet welk voordeel IK zou halen uit het verkwanselen van spul dat MIJ zou moeten beschermen aan Jan en Alleman, in tegendeel. Als er dus IETS is van openbare kant, zou ik eerder op een verbod rekenen om zich te vaccineren (behalve dan voor mijzelf) dan wat anders, en ZEKER geen dwang. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12235 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard is eender welke discussie dan zinloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12236 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit lijkt me toch een conflict. En als Hertzberger fake news verkoopt in haar opinie dan is het niet zo'n goede discussie denk ik. Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze gelijk heeft maar dan verkoopt Keulemans fake news. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12237 |
Europees Commissaris
|
![]() Nog even over die pasjes discussie.
Voor mijn part introduceert men een 2de soort pasje. Mensen die zich niet willen laten vaccineren krijgen een registratie pas. Daarmee geven ze aan dat niet willen gevaccineerd worden en dat ze afzien van opname in een ziekenhuis bij Covid besmetting, ze tekenen daartoe een document. Uiteindelijk zou het pasje exact hetzelfde moeten zijn als een vaccinatiepasje zodat men geen onderscheid kan maken. Dan mogen ze voor mijn part gerust op een terrasje gaan zitten, naar festivals gaan etc... Ik ben wel benieuwd hoeveel er gaan tekenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijke besmetting van ANDEREN is altijd beter vanuit het standpunt van een individu. Dat was vorig jaar trouwens al zo, en toen waren de mensen al zo dom om dat niet te beseffen, dat als de "stoute buurman" een "corona feestje geeft", hij eigenlijk in hun voordeel handelde. Maar die domme kiekens gingen de politie dan bellen, in plaats van vrolijk te zijn. Beschouw een individu X. Voor dat individu X is het beter dat alle anderen natuurlijke immuniteit opdoen. Voor zichzelf is het, afhankelijk van zijn eigen toestand, LICHTJES beter om zich te vaccineren, of is het grotendeels gelijkblijvend. Stel dat er N individuen zijn in een groep. Stel dat elk van die individuen mag "stemmen" wat alle anderen zouden moeten doen. Individu 1 stemt "vaccin voor individu 1, natuurlijke besmetting voor individuen 2 tot N". Individu 2 stemt "vaccin voor individu 2, natuurlijke besmetting voor individu 1 en individuen 3 tot N". En zo voort. Uiteindelijk vinden we dezelfde score voor alle leden van die groep: 1 stem voor vaccin (zijn eigen), en N-1 stemmen voor "natuurlijke besmetting". Er zijn dus 2 manieren om dit te beschouwen. Een "objectieve", die is: iedereen natuurlijke immuniteit, want dat is veruit de meerderheidsuitslag voor de stemmen voor elk individu. ==> niemand vaccineren. Een individuele: dan komt dat overeen met het stemgedrag van dat ene individu: 1 enkel vaccin voor zichzelf, alle anderen natuurlijke immuniteit. Ik heb hier die twee standpunten aangegeven waarvan jij denkt dat die tegenstrijdig zijn. Ze komen altijd neer op het gegeven dat het beter is dat "de anderen" zich natuurlijk laten besmetten. Het enige verschil zit hem voor zichzelf: is men objectief, dan moet men handelen zoals de anderen en ook natuurlijk ziek worden (dat was mijn standpunt vorig jaar he, laat het waaien). Is men gewoon individueel strategisch bezig, dan wil men een vaccin voor zichzelf, en alle anderen zich natuurlijk laten besmetten, wat dus, op zijn eigen situatie na, identiek is aan de vorige. Natuurlijk gaat dat niet zorgen voor "het kleinste aantal doden" of zo, maar we merken hier dat dat een onbelangrijke grootheid is, juist omdat die zo klein is. Het aantal anderen dat dood gaat blijft zodanig klein, dat het voor uzelf geen enkel nadeel geeft. Want zoniet zou het NIET beter zijn voor U, dat alle anderen natuurlijk besmet en ziek worden. Maar er zijn zo weinig anderen die sterven, dat dat voor uw eigen comfort geen enkel probleem oplevert, en dus is dat veruit te verkiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12239 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |