Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen een rookverbod in cafés?
Voor. 57 42,22%
Tegen. 78 57,78%
Aantal stemmers: 135. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2008, 21:08   #1221
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Maar die smog is toch erger. Ik moet immers dagelijks op straat, maar mag op café.
Niemand "moet" op straat; zelfs al "moet" je gaan stemmen, dan kan je (als je zo'n schrik hebt om op straat te komen) je laten opnemen in de psichiatrie.

Je hebt wel het recht om op straat te komen.
Zo heb je ook het recht om in gelegenheden te gaan die open staan voor het publiek ...

Het is misschien nog geen uitgeschreven recht in Vlaanderen, maar iedereen heeft recht op een sosiaal en zo gezond mogelijk leven.

Daarom heb jij het recht om een tiketje te kopen van het gemeentelijk zwembad tijdens de publieksuren, en er te gaan zwemmen .... zonder in het sportkompleks te mogen roken.

Daarom heb ik (binnenkort) het terechte recht om in eenderwelke kaffee binnen te gaan om er sosiale kontakten te hebben, zonder dat ik daarbij gehinderd word door tabaksrook.

En jij behoudt het recht om op straat te roken (zonder je peuk op de grond te gooien, blijkbaar voor veel van je medeplichtigen erg moeilijk) of in een rookkot van een restaurant of kaffee te roken.


Maar wat ik wou vragen: vind jij persoonlijk zo'n grote moeite om in een kaffee even tot aan het rookkot of tot voorbij een buitendeur te gaan, om te roken? En zo ja, wat presies is daarbij het meest hinderlijk? Dat het meer opvalt dat je als verslaafde een buitenbeentje bent misschien? Of is het omdat niet-rokers veel meer sukses hebben bij de vrouwen, schrik dat ze je kansen afpakken ???
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 21:08   #1222
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Jamaarja, dat doe je dan toch uit vrije wil, toch niet omdat je dat moet?
Vwala, GIJ hebt het al gesnapt.

Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 21:11   #1223
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Sommige mensen hebben koeien noch pattaten en moeten de straat op voor een biefsteak - frites.
Op straffe des doods bij ingebrekeblijven, zelfs.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 21:56   #1224
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Wie zoveel op café zit dat hij last heeft van de rook zal allicht ook wel last hebben van zijn lever.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 22:01   #1225
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wie zoveel op café zit dat hij last heeft van de rook zal allicht ook wel last hebben van zijn lever.
Laten we dan de lever verbieden.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 november 2008 om 22:02.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 22:11   #1226
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Laten we dan de lever verbieden.
Goeie zaak natuurlijk.

Maar persoonlijk vind ik dat er meer controle moet komen op wie in café zit door bv een soort inspecteurs die kunnen nagaan of die mensen niet toevallig op ziekteverlof staan.
Of aan het brossen zijn of zo.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 22:59   #1227
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wie zoveel op café zit dat hij last heeft van de rook zal allicht ook wel last hebben van zijn lever.
euh, ... pleit gij nu dat de mensen minder op kaffee zouden gaan ????

Of ligt er iets anders op uw maag?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 23:46   #1228
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vraagt het eens aan uwen huisdokter.
Die zegt dat er geen bewijzen van zijn.
Citaat:
Ik ben alleszins niet voor een samenleving waar alles door de roker gekontroleerd wordt, en waar de niet-roker het recht heeft om te zwijgen.
Ik ben tegen een samenleving waar poco's iedereen in alles controleren.
Citaat:
Daar mag je dan eens een voorbeeldje van geven.
Herlees je eigen posten.
Citaat:
Dat is allemaal waar.
Toch mag je soms al eens iets vóór-onderstellen: overlevende passagiers van een bus kunnen soms aangeven van waar de rook en de geur kwam; en dan kunt ge proberen nagaan of dat binnen of buiten de passagiersruimte is; aan de motor of aan de batterij of aan sommige draaiende delen of remmen .... maar toch meestal niet aan de achteruitkijkspiegels ....
Er is een verschil tussen veronderstellen en mensen van moord beschuldigen.
Citaat:
Als een roker het niet kan nalaten te smoren op een bus, .... dan sterven er 20 mensen. Broebelde u iets over krimineel?
Citaat:
Dit is een overbodige mededeling, en daarenboven overbodig in het vet; feit dat je begint te zondigen tegen forum-etikette-regels geeft aan dat het pikt bij jou.
Herlees je posten.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 23:48   #1229
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Welnee, die kunnen ze immers thuis laten brengen. Neenee, als ze de straat op gaan, dan is dat puur uit vrije wil. Ze kunnen er evengoed voor kiezen om thuis te blijven.
Oh ja? Heb je dat al eens geprobeerd in een klein dorp? Hier is niemand die aan huis brengt.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 00:04   #1230
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niemand "moet" op straat; zelfs al "moet" je gaan stemmen, dan kan je (als je zo'n schrik hebt om op straat te komen) je laten opnemen in de psichiatrie.

Je hebt wel het recht om op straat te komen.
Zo heb je ook het recht om in gelegenheden te gaan die open staan voor het publiek ...

Het is misschien nog geen uitgeschreven recht in Vlaanderen, maar iedereen heeft recht op een sosiaal en zo gezond mogelijk leven.

Daarom heb jij het recht om een tiketje te kopen van het gemeentelijk zwembad tijdens de publieksuren, en er te gaan zwemmen .... zonder in het sportkompleks te mogen roken.

Daarom heb ik (binnenkort) het terechte recht om in eenderwelke kaffee binnen te gaan om er sosiale kontakten te hebben, zonder dat ik daarbij gehinderd word door tabaksrook.
In cafés worden mensen dronken, veroorzaken dan ongelukken of komen thuis en maken ruzie met hun vrouw en traumatiseren hun kinderen voor de rest van hun leven. Ze brengen onnoemelijk veel meer schade toe dan rokers. Als de overheid werkelijk inzat met de volksgezondheid en politieke moed had zouden ze alle cafés sluiten of alle drank verbieden.
Citaat:
En jij behoudt het recht om op straat te roken (zonder je peuk op de grond te gooien, blijkbaar voor veel van je medeplichtigen erg moeilijk) of in een rookkot van een restaurant of kaffee te roken.


Maar wat ik wou vragen: vind jij persoonlijk zo'n grote moeite om in een kaffee even tot aan het rookkot of tot voorbij een buitendeur te gaan, om te roken? En zo ja, wat presies is daarbij het meest hinderlijk? Dat het meer opvalt dat je als verslaafde een buitenbeentje bent misschien? Of is het omdat niet-rokers veel meer sukses hebben bij de vrouwen, schrik dat ze je kansen afpakken ???
LOL. Ik heb nog geen enkele vrouw tegengekomen die niet-rokers aantrekkelijk vonden. In 't algemeen vinden ze niet-rokers en gezondheidsmaniakken controle-freaks.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 06:23   #1231
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Oh ja? Heb je dat al eens geprobeerd in een klein dorp? Hier is niemand die aan huis brengt.
Tja, dat is dan brute pech hé. Dan moeten ze maar in de stad gaan wonen.

In het kleine dorp waar ik woon, is er geen enkel café waar niet gerookt wordt en ik kreeg van de vriendelijke vrijheidspleiters hetzelfde antwoord: ga maar naar de stad als je een rookvrij café wil bezoeken.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 06:25   #1232
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik heb nog geen enkele vrouw tegengekomen.
Wel, d�*t geloof ik.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 08:41   #1233
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Wel, d�*t geloof ik.
Funny. Is dat het beste wat je kan doen?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 08:43   #1234
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Tja, dat is dan brute pech hé. Dan moeten ze maar in de stad gaan wonen.

In het kleine dorp waar ik woon, is er geen enkel café waar niet gerookt wordt en ik kreeg van de vriendelijke vrijheidspleiters hetzelfde antwoord: ga maar naar de stad als je een rookvrij café wil bezoeken.
Ze? Wie is dat?
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 09:07   #1235
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
LOL. Ik heb nog geen enkele vrouw tegengekomen die niet-rokers aantrekkelijk vonden. In 't algemeen vinden ze niet-rokers en gezondheidsmaniakken controle-freaks.
Woeha! Dan hebt u de grote pech dat u wel echt alleen de verkeerde vrouwen tegenkomt! Alle vrouwen die ik ken, en dat zijn er een pak, kijken met bewondering op naar niet-rokers. Ofwel verfoeien ze rokers, en als ze dat niet doen, dan vinden ze ze op zijn minst zielig, want in hun ogen zijn het verslaafden.

Mijn huidige vrouw rookte toen ik haar leerde kennen, en heeft haar verfoeilijke gewoonte opgegeven toen ze bij mij introk. Niet omdat ik dat wou, maar omdat ze direct inzag dat het een veel aangenamer leven zou zijn.

Jarenlang, toen ik pas begon te werken, hing er boven mijn bureau een poster met de tekst 'kissing a smoker is like licking an ashtray'. De vrouwen die de poster zagen, reageerden stuk voor stuk positief, en vonden 'm grappig bovendien.

Ooit, misschien in de jaren van de stille film, zullen vrouwen rokers wel stoer en macho hebben gevonden, onder invloed van de media. Maar nu is dat wel even omgekeerd: iedere verstandige vrouw kijkt nu uit naar een zelfbewuste vent die karakter heeft en niet toegeeft aan ongezonde verslavingen. Roken is dan ook verschikkelijk 'out'. Niet moeilijk, is er iets onnozelers voor te stellen dan met een brandend stuk papier en wat bladeren in je mond rond te lopen? Geen enkele échte vrouw die daar op valt.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)

Laatst gewijzigd door Jukes : 6 november 2008 om 09:07.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 09:13   #1236
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Funny.
Dank je.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 09:16   #1237
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter
 
Patsy Stone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 2.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ze? Wie is dat?
Lees het hele topic eens door.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 09:17   #1238
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Woeha! Dan hebt u de grote pech dat u wel echt alleen de verkeerde vrouwen tegenkomt! Alle vrouwen die ik ken, en dat zijn er een pak, kijken met bewondering op naar niet-rokers. Ofwel verfoeien ze rokers, en als ze dat niet doen, dan vinden ze ze op zijn minst zielig, want in hun ogen zijn het verslaafden.

Mijn huidige vrouw rookte toen ik haar leerde kennen, en heeft haar verfoeilijke gewoonte opgegeven toen ze bij mij introk. Niet omdat ik dat wou, maar omdat ze direct inzag dat het een veel aangenamer leven zou zijn.

Jarenlang, toen ik pas begon te werken, hing er boven mijn bureau een poster met de tekst 'kissing a smoker is like licking an ashtray'. De vrouwen die de poster zagen, reageerden stuk voor stuk positief, en vonden 'm grappig bovendien.

Ooit, misschien in de jaren van de stille film, zullen vrouwen rokers wel stoer en macho hebben gevonden, onder invloed van de media. Maar nu is dat wel even omgekeerd: iedere verstandige vrouw kijkt nu uit naar een zelfbewuste vent die karakter heeft en niet toegeeft aan ongezonde verslavingen. Roken is dan ook verschikkelijk 'out'. Niet moeilijk, is er iets onnozelers voor te stellen dan met een brandend stuk papier en wat bladeren in je mond rond te lopen? Geen enkele échte vrouw die daar op valt.
En jij weet alles van echte vrouwen, hé.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 09:22   #1239
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Een campagne die dreigt als een boomerang in hun gezicht terug te keren, voor wanneer de de eerste illegale zuipers/rokers café's in België en Nederland ? Hier te Spanje zijn er alvast een aantal gestart, wat alleen maar zal toenemen naarmate het rookverbod strenger wordt. Dit weer ten nadele voor de legale horeca's...
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2008, 09:23   #1240
Jukes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 11 april 2007
Berichten: 1.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
En jij weet alles van echte vrouwen, hé.

Yep. Nu wel.
__________________
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger)
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be