![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwerpen? ![]()
![]() |
![]() |
#1222 |
Banneling
|
![]() Waar koop je fruit en groenten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een doorwinterde charlatan kan een leek zoals ik veel wijs maken. Zo'n test wordt dus best opgesteld door mensen die daar enige ervaring mee hebben en de truken van de foor kennen. Het is niet voor niks dat charlatans en hun fans Randi rauw lusten. In de veronderstelling nu dat de test door kenners werd opgesteld, en positief uitvalt, zal ik daar vanzelfsprekend rekening mee houden. Ook hier geldt echter de wetenschappelijke methode. Eén test, hoe indrukwekkend ook, volstaat niet. Het zal dus enkele keren herhaald moeten worden. Maar laat ons nu verder veronderstellen dat ook d�*t lukt, dan heb ik er geen probleem mee te aanvaarden dat de persoon in kwestie een "zesde zintuig" bezit. De echte wetenschappers zullen zich dan verder moeten bezighouden met het onderzoek naar hoe dat "zesde zintuig" werkt, waarom niet iedereen het bezit, enz ... In tegenstelling tot wat believers denken zullen wetenschappers met elkaar vechten voor zo'n spectaculaire primeur. De geheimzinnige "ze" van de believers zullen deze kennis onmogelijk lang kunnen onderdrukken.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 29 september 2009 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vind je het ook zo geheimzinnig, de ban van Uh-huh?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, zelfs in een prachtige stad als Antwerpen helpt enig gezond verstand.
Of bedoelde je iets anders? ![]()
![]() |
#1226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meestal bij twee groentewinkels in mijn buurt.
Soms ook in de Delhaize (ligt wat verder) of de Carrefour Express (heel dichtbij, handig op zondag).
![]() |
#1227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mogen je kinderen (later) naar McDonalds en andere fastfoodketens gaan?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat geloof je toch zelf niet. De wetenschappers gaan in hun bloten staan omdat hun werelbeeld totaal in duigen valt.
![]() |
![]() |
#1229 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pieter Vandoorne, één van onze teergeliefde mods schreef: Citaat:
Daarom wellicht dat sommigen aan DDD denken. Zoals ik in de thread hierover schreef vind ik de pb-hypothese wat vreemd. Ik heb daar ooit een vraag over gesteld, en het antwoord van Peter Johan was ondubbelzinnig. Citaat:
Of heeft ze misschien het forum met klachten bij het gerecht of het CGKR bedreigd, één van de hypothesen die je zelf voorstelde? Meer dan loos speculeren kan ik helaas niet. Hoe dan ook, het is weer eens een wat speciale figuur die van het forum verdwijnt. Ik vond ze wel leuk toen ze bitsig en zelfverzekerd was. Haar meer recent zuiver provocatief typetje vond ik wat minder. Meer in het algemeen is dit een zoveelste teken dat het met dit forum als ernstig bedoeld politiek discussieforum niet al te best gaat.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 30 september 2009 om 09:22. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 |
Banneling
|
![]() wsl al gesteld ...
voor of tegen het Lange Wapper Bam traject ... en wat is volgens jou een mogelijk alternatief ? wat zou je vinden van het 'overkoepelen van de volledige Antwerpse ring met park, voetbalstadium en winkelruimte' ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zie je achterliggende oorzaken ? Waarom betreur je dat ? Zou het niet kunnen dat het opgeven van alle politieke ernst eerder positief is ? Ik lees dit forum al lang als 'Vormen van Zever'. En omwille van de intrigerende karakters. Die een soort eeuwigheid hebben in m'n ogen. Laatst gewijzigd door Knipp : 30 september 2009 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de stille hoop dat toekomstige forummers-van-de-week die vraag als eerste op hun bord krijgen i p v de 'hoe vaak frieten welke saus ?' Welke groenten en welk fruit eet je het vaakst ? Welke groenten lust je rauw ? Met welk fruit kook je ? Wat is je favoriete salade ? Wat is je laatste ontdekking in groenten en fruit ? Laatst gewijzigd door Knipp : 30 september 2009 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar laat maar hoor....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1234 |
Minister
|
![]() Heb je een rol op p.be anders dan het plaatsen van (heel veel
![]() Zo ja, welke? Zo nee, waarom niet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 |
Banneling
|
![]() Nog wat.
Gezien het langlopend sukses van deze rubriek... Wat zou je vinden van een 'opinie'weekblad waarin het jaar rond enkele tientallen 'karakters' over de gekste dingen worden ondervraagd ? Waarbij hun antwoorden door Knipp subtiel worden gekarikaturiseerd. Als dat laatste woord niet zo gekarameliseerd zou klinken. Of met de scherpste commentaren van een tweede groep karakters op de pagina ernaast. Laatst gewijzigd door Knipp : 30 september 2009 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wetenschap heeft veel inertie. Voordat de bal van een revolutie aan het rollen gaat, moet er meer gebeuren dan één spectaculair en herhaalbaar experiment. Het touwtrekken rond de waarheid kan eeuwen duren. Laatst gewijzigd door Knipp : 30 september 2009 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik mocht dat ook, maar dan met mate (maximum één keer per maand).
![]() |
#1239 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wetenschappelijke revoluties van de laatste eeuwen bewijzen het tegendeel.
![]() |
#1240 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
Mijn antwoord toen: Citaat:
Citaat:
Wie ben ik om alternatieven uit te werken. Veel beter zou zijn geweest met het referendum te wachten totdat er ook een volledig uitgewerkt alternatief was, en dan de kiezer laten kiezen tussen beide (of meer). Citaat:
En weer verbannen ... ![]()
![]() |