![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1221 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1222 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat zei de ontkenner van de zwaartekracht ook vlak voor die van de brug sprong
|
|
|
|
|
|
#1223 |
|
Banneling
|
Voor het eerst pakt men van spaarders 10% van hun spaargeld af en is de opname van deposito's beperkt, en nu tijdelijk geblokkeerd.
Voor de Russische maffia is het een streep door de rekening, maar ocharme de Cypriotische spaarders... Dit zijn Zuid-Amerikaanse toestanden. In Argentinië hebben ze er een naam voor: corralito. Men zet een omheining rond de rekeningen, zodat je er niet meer aan kunt. Maar in Cyprus krijgen ze voor aandelen van de bank in de plaats. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 maart 2013 om 18:25. |
|
|
|
|
|
#1224 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1225 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik vrees wel dat na de eerste keer de saldo's naar nul gaan. |
|
|
|
|
|
|
#1226 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Momenteel heb ik nauwelijks overschotten, maar dat gaat snel veranderen. Laatst gewijzigd door eno2 : 16 maart 2013 om 23:15. |
|
|
|
|
|
|
#1227 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Anderzijds hebben de Duitsers wel fulltime werk, voor velen op ons continent is dat al veel waard. Verder is tussentijds stemmen verliezen, gedurende een regeerperiode niet vreemd; en verder spelen meer regionale zaken ook mee, zeker in een Bondsrepubliek. Uit de EU stappen klinkt leuk, maar de gemeenschappelijke markt is tevens de kip met de gouden eieren, zelfs de Britten willen daar niet uit. Echter de landen, die aan de Euro vastzitten zijn daardoor nog enger aan elkaar verbonden, meer nog dan de politici toe durven geven. Loonstijgingen kunnen tijdelijk de binnenlandse vraag van Duitsland aanwakkeren, op een wat langere termijn gaat dan juist een Duits internationaal concurrentievoordeel in rook op. Sterker een van de redenen waarom Duitsland het nog beter doet dan de rest in de EU. Overigens is Berlijn (voorheen tijdelijk Bonn) na 1945 nooit zo genegen geweest tot Buitenlands avontuurtjes; en in deze zijn de Britten en Fransen vaak genoeg hun eigen gang gegaan. Meestal geen reden tot conflict, echter nu willen beide landen onder een verdrag uit die ze met hun mede EU landen hebben ondertekend. |
|
|
|
|
|
|
#1228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1230 |
|
Banneling
|
Politiek is het nog niet rond in Cyprus. Wellicht wordt de maatregel niet goedgekeurd.
|
|
|
|
|
|
#1231 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als Cyprus die maatregel niet zou goedkeuren, dan is er evengoed crisis, een politieke.
|
|
|
|
|
|
#1232 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als Cyprus die maatregel niet zou goedkeuren, dan is er evengoed crisis, een politieke.
|
|
|
|
|
|
#1233 |
|
|
Nee, ook een financiële crisis, eerst in Cyprus, want als het plan wordt verworpen dan wordt het dringen bij de loketten van de banken daar. Vervolgens gaat de Italiaan zijn geld van de bank halen en dan is er geen redden meer aan.
|
|
|
|
|
|
#1234 |
|
Banneling
|
Ondertussen hebben de politici van Cyprus de bespreking van de regeling uitgesteld. Onverantwoordelijk.
|
|
|
|
|
|
#1235 |
|
Banneling
|
De UK gaat zijn militairen in Cyprus terugbetalen
![]() |
|
|
|
|
|
#1236 |
|
Banneling
|
Er is geen sprake van diefstal in Cyprus, aangezien er een tegenwaarde geboden wordt in aandelen. Daar kan zelfs winst op gemaakt worden.
|
|
|
|
|
|
#1237 |
|
|
Een uitstekend vooruitzicht.
|
|
|
#1238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De banken zouden pas op dinsdag opnieuw hun deuren openen. Ik zou niet graag ginds loketbediende noch klant zijn... |
|
|
|
|
|
|
#1240 |
|
Banneling
|
|
|